Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by AKV
Laitetaas tähän yhteyteen oma rintaan liittyvä pulma:
Mikä mättää kun sisärintaan (siis siihen rintalihasten rinnan puoleiseen reunaan) ei tahdo tulla massaa? Varsinkin yläosaan ei sitä lihhoo kerry. Voimaa tulee hitaasti mutta tasaisesti ja kyllähän se rintalihasten koko on muutenkin kasvanut, mutta kun sisäpuolelle, varsinkaan yläosaan, ei lihaa tule.
Liikkeinä teen penkkiä tangolla ja käsipainoilla sekä vinopenkkiä Smithissä ja käsipainoilla niin että joka kerralla teen yhden tasa- ja yhden vinopenkkiliikkeen, joista toisen tangolla ja toisen tumpuilla, liikkeiden järjestys ja sarjapituus vaihtelee. Eli rintatreenissä teen yleensä kaksi perusliikettä, kummassakin 3 sarjaa (2 kovaa, yksi pumppi), joskus vielä sarjan pari pec deckiä tai ristikkäistaljaa.
Originally posted by AKV
Laitetaas tähän yhteyteen oma rintaan liittyvä pulma:
Mikä mättää kun sisärintaan (siis siihen rintalihasten rinnan puoleiseen reunaan) ei tahdo tulla massaa? Varsinkin yläosaan ei sitä lihhoo kerry. Voimaa tulee hitaasti mutta tasaisesti ja kyllähän se rintalihasten koko on muutenkin kasvanut, mutta kun sisäpuolelle, varsinkaan yläosaan, ei lihaa tule.
.
Originally posted by Jortsu
Minkälainen liike toi flyes on?
OK been there, done that. Nimi oli uusi.Originally posted by Äijä
Toiselta nimeltään vipunosto rinnalle käsipainoilla eli dumbell flyes. Selälleen penkille käsipainojen kanssa ja siitä taivutat käsivarret suoraksi sivulle ja taas ylös. Saman liikkeen voi tehdä myös ristikkäistaljassa.
Vaikka rintalihasta ei pystyisi tietystä kohtaan kasvattamaan niin ehkä kannattaisi harkita tämän lihaksen treenaamista.Originally posted by Petsu
Olisko heittää muutama hyvä vihje, jolla sais tohon ylärintaan massaa lisää.
Olen tehnyt liikkeitä vinopenkillä ja jne..
mutta kun ei tahdo silti tulla tavaraa niin ei tule.
Originally posted by Äijä
Toiselta nimeltään vipunosto rinnalle käsipainoilla eli dumbell flyes. Selälleen penkille käsipainojen kanssa ja siitä taivutat käsivarret suoraksi sivulle ja taas ylös. Saman liikkeen voi tehdä myös ristikkäistaljassa.
Originally posted by Sam225
Älä hyvä ihminen laita käsivarsia suoraksi. Varma tapa hajottaa paikat ja VÄÄRÄ tapa tehdä tämä liike!
Pienessä kulmassa kyynärpäistä koko liikkeen ajan.
Mun mielestä ranskalainen ehdottomasti parempi.Originally posted by Away
mulle tehdyssä ohjelmassa on alkuun Kick back:ia 2*8-12 (mol. kädet), mutta yks konkari suositteli massa treeniin paremmaksi ranskalaista punnerrusta. Mitäs ootte mieltä näin aloittelijalle, että olisko tuo ranskalainen oikea mulle?
Originally posted by AKV
Kiitti vinkeistä, tänään kokeilin flyesia vikana liikkeenä rintatreenissä. Hyvin sain tuntumaa rintaan, oli tosin tissit jo Smith-vinopenan ja kp-penkin jälkeen sen verran palasina että piti tehdä aika minimaalisen pienillä painoilla. Täytynee jatkaa niiden tekoa, eiköhän se siitä kun lähde kun löytyy oikea tatsi. Mitä olette mieltä, kannattaisiko rintatreenissä joskus tehdä vain yksi perusliike (punnerrusliike) ja sitten flyesit? Riittäisikö?
Huomasin myös, että tavallista kapeampi ote (pikkusormet merkeillä) tangosta Smith-vinopenassa toi tavallista paremman tuntuman nimenomaan ylärintaan.
Originally posted by mho
Mun mielestä ranskalainen ehdottomasti parempi.