ylärinnan treenaaminen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Harmittaa vain, kun alkaa moderaattorilta tulemaan yhtä ala-arvoista postia, kun keneltä tahansa tavan kirjoittajalta. Ja noista 12 000 postista taitaa olla suurin osa tollasia tai "olen samaa mieltä" posteja.
Mitä tulee tohon rinnan eriosien treenaamiseen, niin todellakin eri liikkeillä saadaan liike kohdistettua lihaksen eri päihin!

Lampunjalka sanoi:
Mitä tulee tohon rinnan eriosien treenaamiseen, niin todellakin eri liikkeillä saadaan liike kohdistettua lihaksen eri päihin!

eiköhän se koko lihas supistu samalla tavalla kaikkialta tai jää supistumatta. joku polte on ihan eri asia.

Pyhä raivo valtasi Lampunjalan ja hän syöksi Timba "minulla ei ole mitään sanottavaa, mutta kirjoitanpa kuitenkin" 79:n alimpaan helvettiin nousten itse samalla moderaattorin paikalle. Sieltä hän on hallitseva niin typeriä, kuin asiapitoisiakin posteja.

:jahas:

Niin mukava poika kun on tuo Lamppis tsätissäkin ollut ja nyt tuolla tavalla riehaantuu. Voi Timba kun unohti quoten pois :rolleyes: Tässäpä kuitenkin tuo Lampunjalan unohtama osuus tekstistä, jotta ei jää paha mieli:
Feel the pain sanoi:
Onkohan olemassa mitään kuningasliikettä joka tehoaisi paremmin ylärinta lihaksiin? Vinopenkkikin tuntuu kasvattavan vain etuolkapäitä. Alaviistopenkkiä ei ole ollut mahdollista treenata koska sellasta ei yksinkertasesti löydy mistään. Olisko syytä vaan treenata pienemmillä painoilla ja kunnon venytyksellä kädet kunnolla levitettynä sivuille (käsipainot)..
Luetaan niitä posteja ;)

erkjetter sanoi:
eiköhän se koko lihas supistu samalla tavalla kaikkialta tai jää supistumatta. joku polte on ihan eri asia.
No mistähän se polte johtuu? Tarkoitin nimen omaan lihaksen kehittämistä..

Joona: näemmä pitäis :D Noh sanottu mikä sanottu..

Joona sanoi:
Luetaan niitä posteja ;)
Sitä voisin sanoa sinullekkin. "Feel the pain" kysyy tuossa samaisessa postissa josta tummensin puolustuksesi Timba79:lle ylärinnan kuningasliikettä ja samaan hengenvetoon sanoo että vinopenkki käy enempi vain olkapäille ja alavinoa ei löydy. Kyllä tähän väliin olisi hyvä sanoa, että alaviistopenkkiä treenataan yleensä siinä uskossa, että se kehittää enemmän rinnan alaosaa ja vinopenkki puolestaan yläosaa. Ja samalla olisi hienoa mainita, että usein vinopenkkiä näkee tehtävän liian jyrkällä kulmalla, joka siirtää rasitusta tehokkaasti olkapäille rintalihasten sijaan.

Jos sitä alaviistopenkkiä haluaa tehdä rintatreenissä (tehkää nyt sitten vaikka pohkeille sitä) niin tapoja rakentaa tee-se-itse-alaviistopenkki löytyy useita. Levypainojen tai jonkin pienen korokkeen laittaminen tavallisen liikuteltavan tasapenkin alle saa aikaan alaviistopenkin, jossa voit tehdä ko. liikkeen käsipainoilla, tangolla tai smithissä. Tangolla tehtäessä tarvitset 1-2 henkilöä nostamaan tangon apuna käsille ja ottamaan pois.

Mutta onhan se Joona helvetin hyvä, että osaat olla sarkastinen, vielä kun oppisit olemaan sitä oikeassa paikassa, niin olisi se sitten komiaa.

Ja pakkissääntöjen mukaan tähän pitäs laittaa hymiö, että kaikki luulisi minun olevan vähemmän tosissaan. Mutta enpähän laita.

Fighter69 sanoi:
Mulla itellä oli samaa ongelmaa jokunen vuosi sitten, mutta löysin ratkaisun kun aloin tekemään vinopenkkiä käsipainoilla.
Niinkun on tullut jo mainittua, niin monesti näkee että vinopenkkiä tehtäessä on penkki liian pystyssä ja tuntuma menee olkapäihin...

alat vaan kässäreitä heiluttelemaan ja kohta huomaat että kokoajan joutuu painoja isontamaan niin jossakin on pakko tapahtua jotakin... :david:

Komppaan.
Itse huomasin että minulle edes se kulma ei ole olennainen, että saa ylärintaakin turpoomaan, tärkeintä oli liikkeen antama venytys.
Eli mulle piisas kun aloin tehdä käspainopenkkiä, se venyttää enempi kuin penkki tahi vinopenkki tangolla, ja koko rinta joutuu töihin.

Tosin vaatii sen että tekee niin pienillä painoilla, että pystyy kans laskemaan painot alemmas kuin mitä tanko menis.
Juu, ja Mikeltä sain vähän saakelin hyvän pointin: sen lisäksi että lavat pitää olla takana ja olkapäät alhaalla, ne olkapäät ei saa päästä myöskään nousemaan korvia kohti.
Mikä itselläni tapahtuu vinopenkissä hemmetin helposti, vaikka lavat pysyykin koko ajan takana.

Nyt vielä kun sais tuon saakelinmoisen montun rintalihasten välissä täytettyä...

Lampunjalka sanoi:
Harmittaa vain, kun alkaa moderaattorilta tulemaan yhtä ala-arvoista postia, kun keneltä tahansa tavan kirjoittajalta. Ja noista 12 000 postista taitaa olla suurin osa tollasia tai "olen samaa mieltä" posteja.

On näemmä taas luettu sitä Suomi24:sta oikein urakalla, sieltähän noikin syytökset lähti. Lue Timban viestihistoria, niin näet millä se moden status on ansaittu: Auttamalla aloittelijoita ja vastaamalla miljoona kertaa niihin kysymyksiin, mihin muut eivät jaksa vastata.

Big Evil sanoi:
On näemmä taas luettu sitä Suomi24:sta oikein urakalla, sieltähän noikin syytökset lähti. Lue Timban viestihistoria, niin näet millä se moden status on ansaittu: Auttamalla aloittelijoita ja vastaamalla miljoona kertaa niihin kysymyksiin, mihin muut eivät jaksa vastata.

Puhumattakaan tästä:
Eiks se nyt ole jo aika arkaaista, Weiderin lehtien markkinoimaa potaskaa, että tee joka vitun kulmasta joka olemassaolevaa hilavitkutusta joka lihakselle, niin saat aikaan täydellisen kehityksen.
Mut jos kuvittelee Flexistä löytäneensä viisauden kiven ja joku sitä kyseenalaistaa, niin hermostuttaahan se :lol2:

Kaikille pettymykseksi, kumpainenkin asia tuli ihan omien korvien välistä. ei Suomi24ltä tai Flexistä.
SerialLoser suosittelen sulle, että meet ekaa kertaa treenaamaan myös oikeesti ja tuut sitte vasta kertomaan noita viisauksias.. Tai mennään vaikka yhessä, niin näytän sulle miten ne liikkeet kohdistuvat lihaksen eri osiin.

Lampunjalka sanoi:
Miten vitussa se alavinopenkki liittyy ylärinnan treenaamiseen? Pitää vain kysyä miten tollanen idiootti voi olla vieläkin modena!?:rock:

Milloin oon sun muroihisi kussut? Olisi varmaan pitänyt antaa tällekin rakentavalla kommentille suoraan deleteä, mutta annetaan mennä nyt mun puolesta...

Jos nyt otat ja luet tän ketjun alusta uudelleen ihan hitaasti ja rauhallisesti, niin huomaat mun vastanneen kysymykseen, jossa kyseltiin miten tehdä alavinopenkkiä jos ei ole siihen valmista penkkiä. Milloin mä sanoin että se on joku hyvä liike ylärinnalle tai millekään muullekaan. Taitaa pojalla olla joku pätemisen terve ilmeisesti?

EDIT: Lampunjalka on ilmeisesti kovassakin kunnossa ja ehtinyt tohon huimaan 19 vuoden ikään treenata jo todella pitkään? Ja ilmeisesti olet jotenkin meitä muita kokeneempi ja parempi. Etköhän nyt sitten aloita tänne aloittelijoiden osioille sellainen ketju missä valotat meitä tyhmempiä sun ylivoimaisista treenimetodeistasi.

EDIT2: Ja ihmettelen vielä oikeni kovasti mikä tossa Serial Loserin kommentissa ei mennyt Lampunjalan jakeluun? Aika peruskamaa tuo kuitenkin, että siihen rintalihakseen ei mitenkään erityisesti vaikuta se treenaako sitä mistä kulmasta, kuhan nyt yleensä perusliikkeillä vetää noin pääsääntöisesti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No shit, Sherlock! asia tossa tulikin selville jo eilen..
Tosin edelleenkin vähän vaikea ymmärtää, miksi heti ketjun alussa puhutaan alavinopenasta, kun ketjun nimi on "ylärinnan treenaaminen". Onhan se hyvä että annoit vinkin, mutta olis voinut myös mainita, että alavinopenkki ei ole ylärintaliike.

Lampunjalka sanoi:
No shit, Sherlock! asia tossa tulikin selville jo eilen..
Tosin edelleenkin vähän vaikea ymmärtää, miksi heti ketjun alussa puhutaan alavinopenasta, kun ketjun nimi on "ylärinnan treenaaminen". Onhan se hyvä että annoit vinkin, mutta olis voinut myös mainita, että alavinopenkki ei ole ylärintaliike.

No voi nyt kamala kun tuli paha moka, anteeksi nyt hiveästi jos mielenrauhasi järkkyi noin kovasti. :jahas:

Mun mielestä sää oot täällä se, jolla tuntuu mielenrauha järkkyneen. Opettelehan kestämään hiukka kritiikkiä kans.
Ja älä nyt ala väittämään, ettei pysty kohdistamaan lihaksen eri päihin liikettä, vain siksi että sen sanoin minä.

Timba79 sanoi:
EDIT2: Ja ihmettelen vielä oikeni kovasti mikä tossa Serial Loserin kommentissa ei mennyt Lampunjalan jakeluun? Aika peruskamaa tuo kuitenkin, että siihen rintalihakseen ei mitenkään erityisesti vaikuta se treenaako sitä mistä kulmasta, kuhan nyt yleensä perusliikkeillä vetää noin pääsääntöisesti.
Joo, kyllä itsekkin uskon pakkiksen kovia pro-bodareita tässä asiassa. Eihän mm. Savolaisen Marko mistään treenaamisesta mitään voi tietää, muuten vain mies mm. treenivideollaan sanoo, että ylärinta kehittyy rinnan muita osia hitaammin ja siksi siihen kannattaa panostaa. Vittu mitä paskaa, minä en viitti edes kirjottaa tämän enempää tähän, tehkää sitä penkkiä vaikka päälaellanne.

Mitä vittua tässä threadissa oikein tapahtuu? :eek:

Lampunjalka sanoi:
Mun mielestä sää oot täällä se, jolla tuntuu mielenrauha järkkyneen. Opettelehan kestämään hiukka kritiikkiä kans.
Ja älä nyt ala väittämään, ettei pysty kohdistamaan lihaksen eri päihin liikettä, vain siksi että sen sanoin minä.

Kritiikkiä kestän, vittualua en jaksa kuunnella. Olen uhrannut varmasti satoja tunteja täällä auttaakseni muita treenaajia ja tietty oppinut ison kasan juttuja itsekin samalla. Sulla nyt vissiin on joku tarve mussuttaa minkä ehdit. No mä voin lopettaa neuvojen antamisen, jatkatko sinä sitä sitten? Ja jos tolla asenteella neuvot muita, mikä kommentoit minulle, ei sun jauhamista jaksa kukaan kauan lukea. Ja sulla sitten varmaan on jotain meriittejä heittää kun niin kovaan ääneen huudat mun vinkeistä?

Ja se nyt sitten on täysin asia erikseen uskooko kaiken mitä Savolaisen Markot ja kumppanit sanovat. Treenataan kaikki Ronnien tyylillä, sehän se suurin PRO alalla on, sillähän sitä kehittyy 100% varmasti.

Mä en henk. koht. arvosta kovin korkealle lihaksen eri päiden treenaamista, monipuolinen treeni riittää 99% treenaajista, loput voi sitten hifistellä eri päiden kanssa jos haluavat.

D.Yates sanoi:
Mitä vittua tässä threadissa oikein tapahtuu? :eek:

Täällä kumotaan fysiikan lakeja ja vittuillaan toisilleen. :D Kyllä se tasapenkki kehittää rintalihasta kauttaaltaan, samoin vinopenkki. Sama se kumpaa niistä käyttää. Harvemmin on nähty voimanostajia joilla olis epätasapainoa rintalihaksissa, vaikka vinopenaa ja pystypunnerrusta ei hirveän usein treenattaiskaan. Dippikin supistaa koko rintalihasta.

edit

Timba79 sanoi:
Kritiikkiä kestän, vittualua en jaksa kuunnella. Olen uhrannut varmasti satoja tunteja täällä auttaakseni muita treenaajia ja tietty oppinut ison kasan juttuja itsekin samalla. Sulla nyt vissiin on joku tarve mussuttaa minkä ehdit. No mä voin lopettaa neuvojen antamisen, jatkatko sinä sitä sitten? Ja jos tolla asenteella neuvot muita, mikä kommentoit minulle, ei sun jauhamista jaksa kukaan kauan lukea. Ja sulla sitten varmaan on jotain meriittejä heittää kun niin kovaan ääneen huudat mun vinkeistä?

Ja se nyt sitten on täysin asia erikseen uskooko kaiken mitä Savolaisen Markot ja kumppanit sanovat. Treenataan kaikki Ronnien tyylillä, sehän se suurin PRO alalla on, sillähän sitä kehittyy 100% varmasti.

Mä en henk. koht. arvosta kovin korkealle lihaksen eri päiden treenaamista, monipuolinen treeni riittää 99% treenaajista, loput voi sitten hifistellä eri päiden kanssa jos haluavat.
Sanon vain mielipiteeni ja se on ihan asiasta, vaikkakin tuo viesti ei ollut mikään asiallisin ikinä.
Jaaha eli nyt neuvot, ettei ammattilaisten näkemyksiä kannata ottaa vakavasti, ketä helvettiä sitten pitäis kuunnella?.. Tuskin ainakaan sinua, tai minua. Kyllä se nyt vain on niin, että se vaatii rautaisen kokemuksen ja taidon treenata, jos huipulle pääsee.
Jos joku huippu-urheilija kertoo tiettyjen harjoitteiden olevan hyviä, mielellään uskon häntä ja vähintään kokeilen liikettä tms.

Lampunjalka sanoi:
Sanon vain mielipiteeni ja se on ihan asiasta, vaikkakin tuo viesti ei ollut mikään asiallisin ikinä.
Jaaha eli nyt neuvot, ettei ammattilaisten näkemyksiä kannata ottaa vakavasti, ketä helvettiä sitten pitäis kuunnella?.. Tuskin ainakaan sinua, tai minua. Kyllä se nyt vain on niin, että se vaatii rautaisen kokemuksen ja taidon treenata, jos huipulle pääsee.
Jos joku huippu-urheilija kertoo tiettyjen harjoitteiden olevan hyviä, mielellään uskon häntä ja vähintään kokeilen liikettä tms.

Sanoinko mä että niiden juttuja ei kannata kuunnella/kokeilla? Sanoin mielestäni että ihan kaikkea ei kannata ottaa tosissaan ja olen edelleen sanojeni takana. Jokaiselle PROlle (varsinkin heille) on vuosien varrella kehittynyt se oma treenitapa jota on sitten helppo markkinoida muille. Se sopiiko se juuri sinulle on yhtä todennäköistä kuin että ei sovi ollenkaan. Itse kuuntelen mieluummin tavallisia usean vuoden salilla treenanneita hyvässä kunnossa olevia (esim. pakkiksen Hulkki, ja just Hulkki sen takia että tyypin tietää täällä kaikki ja ymmärtää pointin) kuin esim. vaikka Savolaisen Markoa. Jos joku muu ajattelee täysin päinvastoin, on se sitten hänen asiansa, enkä voi sanoa että se on väärin tai oikein. Mutta pitää kuitenkin muistaa aina ne lähtökohdat miten tätä hommaa tehdään, tuskin täällä kuitenkaan kovin iso osa kirjottavista on mihikään bodilavoille tähtäämässä, saati sitten ihan sinne PRO tasolle. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom