Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli tuossa taannoin saatua valvontamaksu yksityisen valvomalta parkkipaikalta. En noteerannut mitenkään saatua pikavoittoa. Tällä viikolla sitten tuli kirje perintätoimistolta, että pitäisi maksaa tai riitauttaa asia. Kirjoitin seuraavanlaisen sähköpostin heille:
Hei,
sain maksumuistutuksen (saatavatunnus: xxxxxxx).
En ole tehnyt sopimusta toimeksiantajanne kanssa ja perimänne lasku on perusteeton. En ole kuljettanut kyseistä autoa kyseisenä ajankohtana, kuten toimeksiantajanne väittää. Täten en ole sopimuksen toinen osapuoli.
Saamanne perintätoimeksianto on aiheeton ja pyydän ystävällisesti lopettamaan perinnän.
Ystävällisin terveisin,
xxxxxxx
Johon sitten vastattiin seuraavaa:
Mikäli ette ole toimineet itse ajoneuvon kuljettajana, pyydämme ilmoittamaan kuljettajan tiedot, jotta lasku voidaan osoittaa kuljettajalle. Voitte myös antaa valvontamaksun ajoneuvon kuljettajalle ja pyytää häntä suorittamaan valvontamaksun. Muussa tapauksessa katsomme Teidän ajoneuvon haltijan toimineen kuljettajana ja valvontamaksun perintä jatkuu Teiltä, mikäli maksumuistusta ei suoriteta eräpäivään mennessä.
Miten pakkiksen asiantuntijat suosittelee etenemään tästä eteenpäin asian kanssa? Eihän noilla nyt jumalauta voi olla oikeutta päättää, että olen ajanut autoa vai onko? Tähän koko yksityisten parkkipirkkojen hommaan tulisi saada kyllä joku tolkku.
Nehän voi periä sitä sulta kyllä, sit ilmoitat niiden perintätoimistolle että asia on riitautettu jolloin perintätoimisto keskeyttää oman perintänsä ja ilmoittaa noille että se on riitautettu tms. Ne tarvii oikeuden päätöksen sille sen jälkeen että perintötoimisto voi jatkaa jos oikein muistan tämän. Mut pistä toki myös tuo että ilmoitat vaikka 80 euron maksua vastaan sen kuskin, muuten voivat selvittää itse.
Intrum perii niitä lappuja 15 vuotta - mielummin maksaisin 40e - Eikö tuo postinkantajakin jo ihmettele, jos alkaa satelemaan perintäkirjeitä seuraavat 15 vuotta. Saattaa olla 2 vuottakin taukoa sitten se alkaa taas - ääh minä maksan lappuni ei maksa vaivaa.
Saahan perintätoimistot periä vaikka tappiin asti niitä laskuja kuhan ne lähettää muistutuksia tietyin väliajoin, olisko parin vuoden välein. Toisaalta jos on töissä käyvä ihminen niin todennäköisempää on ulosottomieheen yhteyttä jossain vaiheessa.Siis mitä ne perii 15v ja miten ja millä oikeudella ne noin kauan perii?
Saahan perintätoimistot periä vaikka tappiin asti niitä laskuja kuhan ne lähettää muistutuksia tietyin väliajoin, olisko parin vuoden välein. Toisaalta jos on töissä käyvä ihminen niin todennäköisempää on ulosottomieheen yhteyttä jossain vaiheessa.
Tässä tulee kyllä niin paljon tuubaa, että on pakko puuttua. Tuollaiset saatavat muuttuvat ulosottokelpoisiksi vain ja ainoastaan oikeuden päätöksellä eli niin kauan kuin ei olla edes oikeudessa käyty, niin mitään ulosottomiehiä ei tarvitse jännätä. Ja kuten Red28 sanoi, saatavan riittauttaminen (="pyyntö viedä asia käräjille") ja sen periminen sen jälkeen on hyvän perintätavan vastaista ja siitä ehdottomasti kannattaa tehdä kantelu.
Ei ole yrittäminen helppoa: "Viimeinen yksityinen parkkisakko. Se oli sitten viimeinen lappu. Maksu meneekin jo sitten konkurssipesälle, ParkPatrolin toimitusjohtaja Lauri Mustonen toteaa."
Viimeinen yksityinen parkkisakko - "En jaksanut enää taistella" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Elikkä vaativat allekirjoitettua kirjallista selvitystä etten ole ajoneuvoa kuljettanut. Eikös tuo minun reklamaationi riitä jo riitauttamiseksi ja tuo allekirjoitettu vaatimus on perusteeton?
Tämä on huvittavaa, jengi mielellään viljelee hienoja joskus kuulemiaan lakitermejä korostaakseen omaa asiantuntemustaan. Ne jitka oikeasti tietää jostain jotain hymähtelee näille postauksilla.Suomessa on itsekriminointisuoja eli ei tarvitse esittää mitään todisteita jotka saattavat viitata syyllisyyteen, joskin tuolla tarkoitetaan rikosasioita.
Näitä ei ole muuten ollut kuin yksi tai kaksi tapausta oikeudessa kun tietää saavansa siellä selkäänsä, toinen näistä oikdeussa olleista oli sellaisia että henkilö ihan jatkuvasti teki samaa niin saivat todistettua ko. jampan olleen ratissa, siksi hävisi.
En pidätä hengitystä odottaessa kun kerrot mikä minulla oli aiemmin väärin?Tämä on huvittavaa, jengi mielellään viljelee hienoja joskus kuulemiaan lakitermejä korostaakseen omaa asiantuntemustaan. Ne jitka oikeasti tietää jostain jotain hymähtelee näille postauksilla.
Vähän sama kuin joku kyselisi miksi autossaan ei pala ajovalot, niin sitten joku tulisi siihen kertomaan, että jenkkiautoista tuttu sana "Hemi" tarkoittaa puolipallon muotoista palotilaa. Juu, ihan kiva tieto mutta mitä tekemistä sillä on ajovalojen kanssa...? Niin, ei mitään.En pidätä hengitystä odottaessa kun kerrot mikä minulla oli aiemmin väärin?
Olipas melko kattavaa...Vähän sama kuin joku kyselisi miksi autossaan ei pala ajovalot, niin sitten joku tulisi siihen kertomaan, että jenkkiautoista tuttu sana "Hemi" tarkoittaa puolipallon muotoista palotilaa. Juu, ihan kiva tieto mutta mitä tekemistä sillä on ajovalojen kanssa...? Niin, ei mitään.