Yksin dokaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu
Eugen sanoi:
Yksinjuominen on vanhan liiton meininkiä. .

Jeees!! :thumbs: siteeraan tähän kaveriani danzigia, joka tämän homman on kiteyttänyt ihan vitun hyvin:

danzig sanoi:
Ja se jeesustelu ettei koskaan tule ottamaan kalsarikännejä voidaan unohtaa. Ainakin jos sen sanoo parikymppinen sälli

Taidan muuten pistää gallupin Pakkiksen papoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ite jaksa kalsarikännejä harrastaa. Aina on loppujen lopuksi pakko päästä koijaamaan baariin. Sosiaalinen olen muutenkin mutta kyllä se viuna omalla kohdallani sitä lisääkin vielä. Mökillä tulee tietty käytyä kavereiden kanssa ottamassa ja sieltä ei pääse koijaamaan, mutta ainakin on jengiä. Yksinään en oikein näe mieltä ottaa keittiä... mutta en toki tuomitse niitä jotka tuon vaihtoehdon ovat havainneet itselleen sopivaksi. Nytkin olen kyl hiukan maistissa, kaveri tosin messissä. :thumbs:

Kyllähän se joskus yksinkin on maistunut. Saa ajatella omia ja vanhoja juttuja rauhassa. Nyt vähentänyt rajusti tota alkomahoolia ja vain ns. juhlapäivinä. Ja hyvässä seurassa. Ei pahassa. :)

kalsarikännit on erittäin kivaa puuhaa. jos alkoholin juominen nyt joillakin lähtee aina lapasesta niin, että pitää vetää se ´käsi maahan´ kunto joka kerta, niin ei se sitä tarkoita että se mopedi olisi kaikilla muillakin samoin viritetty.

onhan se nyt perkeleen hienoa vaikka nautiskella se punaviinipullo, ja maun mukaan muutama muu pikkunäkäräinen illan mittaan omassa hienossa seurassa, vaikkapa hyvää kirjaa lukien, tai hyvää leffaa katsellen. kuten eugen jo sanoikin, tunnelma on hyvin zen - eli jossakin vaiheessa voikin huomata, ettei se kirja olekaan kiinnostanut enää moneen sivuun yhtään, eikä muista lukemastaan mitään. sen sijaan onkin huomannut kelailevansa päässä esim. niitä vanhoja heiloja, hyviä hetkiä kavereiden kanssa - tai sitten on vaan etsinyt alitajuisesti ratkaisua johonkin mieltä painaneeseen asiaan joka viime aikoina on itseään vaivannut - sen suuremmin sitä itse tajuamatta. ja niihin ongelmiin on usein löytynytkin mukava ratkaisu juuri tuossa tilassa, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.

ja jos siinä nyt sitten niin kummasti kävisikin, että keskiyön aikaan huomaakin virittelevänsä hippareleitä päälleen, niin mitä sitten? :) on niitä huomattavan paljon huonompiakin pohjanottohetkiä ollut. tosin, keidas kutkuttelee mieltä ehkä noin kaksi - kolme kertaa kymmenestä, kun kalsarikännejä itsekseen nautiskelee, että ei se nyt kuitenkaan niin huolestuttava prosentti ole. eikä tämä siis tarkoita sitä, että olisin epäsosiaalinen hylkiö, joka karttaa ihmisten seuraa, ja juo mieluummin yksin - voisinpa väittää olevani tasan toista ääripäätä. joskus sitä vaan kaipaa oman itsensä loistavaa seuraa. :)

ja siihen, että kalsarikänneihin ´jäisi kiinni´ helpommin, kuin baarissa viinan ottamiseen - niin edelleen, mitä sitten? jos se homma hoidetaan ´oikealla´ kalsarikänni tavalla, niin ei siitä sen suurempaa vahinkoa itselleen tee. ehkä se kertoo sitten jotain omasta turtuneesta maksastani/kehostani, mutta ei minulle useinkaan tuota ongelmia lähteä seuraavana päivänä (usein suht ajoissakin) vaikkapa treenailemaan. eli ei siitä kalsarikännistä edes krapulaakaan saa - kunhan vaan muistaa nukkua, ja syödä hyvin. <- ja mikäs siinä samalla asioita pohtiessa onkaan mukavampaa, kuin loihtia itselleen vaikka jonkun suussasulavan kanavoileivän. maistuu upealta sen (hyvän ;) ) punaviinin, sekä vaikkapa sen kirjan kanssa.

tasapuolisesti kaikille - tervetuloa kalsarikännien upeaan ja rentouttavaan maailmaan!

Ei ois kannattunut avatakaan tätä thredia, sain ilmeisesti vaikutteita: tänään on ollut vähän hiton tylsä päivä, ei jaksanut lukea tenttiin eikä mikään muukaan oikein inspannut. Kaikilla kavereilla oli jotain menoa/töitä/ne oli lähtenyt käymään muualla Suomessa. Partsilla istuessani rupes tekemään mieli kaljaa, kipaisin pikapikaa kaupassa ja hain seuraksi mäyräkoiran.
Tuleepahan kokeiltua tätä yksin dokaamistakin, ja nyt kun on bulkki päällä niin tulee mukavasti kaloreitakin:kippis1:

En ole humalajuoja, mutta nyt on taas sellainen olo että voisi juoda ihan vaan unohtaakseen.
Ja tehdä sen ihan yksin. Vaan eihän se mitään auta kuitenkaan. Huomenna salille, se auttaa.

Nuorempana ei voinut ottaa kalsarikännejä koska baarit oli niin lähellä ja aina joku houkuttelemassa.
Nykyään on tosi rentouttavaa sipasta muuta (4-12) olut sen jälkeen muksut on mennyt nukkumaan ja surffailla pienessä hiprakassa pitkin internettiä.
Muutaman kerran olen kokeillut lähteä baariin, mutta se pilaa fiiliksen. Baarissa tulee istuttua sitten pilkkuun asti ja juotua paljon enemmän kuin olisi terveellistä.

Mielestäni threadi kertoo hyvin siitä millainen tabu alkoholi on vieläkin Suomessa. Vähän sama kun kysyisi juotko kahvia yksin, syötkö yksin, poltatko yksin etc.

SEAGRAM sanoi:
Mielestäni threadi kertoo hyvin siitä millainen tabu alkoholi on vieläkin Suomessa. Vähän sama kun kysyisi juotko kahvia yksin, syötkö yksin, poltatko yksin etc.

Alkoholi tabu Suomessa? :eek:

goodolmob sanoi:
Alkoholi tabu Suomessa? :eek:

Oliko sarkasmiläppä? Jos ei, niin voin vakuuttaa, että kyllä se on. Alkoholi on sosiaalisesti ja keskustelun tasolla olemassa ainoastaan myönteisenä seikkana. Jos putoat selästä, se vaietaan kuoliaaksi. Naapurin äijä otti just vuoden raittiuden jälkeen kuukauden putken. Makoili tossa sisäpihalla kuset housussa. Kyllä kiersi jengi kaukaa. Ja oli katkon jälkeen ikäänkuin ei mitään olisi tapahtunut. Tai duunissa jos on alkoholismiepäily. Se vaietaan. Kyllä viina on suomalaisille tabu.

ringside sanoi:
Ja oli katkon jälkeen ikäänkuin ei mitään olisi tapahtunut. Tai duunissa jos on alkoholismiepäily. Se vaietaan. Kyllä viina on suomalaisille tabu.

Työpaikoilla alkoholismista ei puhuta. Ja jos puhutaan, niin alkoholistia suojellaan, vaikka alkoholismi haittaisi työntekoa ja aiheuttais muille jonkin sortin ongelmia.

Kerran tai kaksi voi työkaveria vielä "ohjata" mutta sen jälkeen mielestäni raja on ylitetty. Turha suojeleminen ei auta pätkääkään.

SEAGRAM sanoi:
Ja on se vähän kulttuuri kysymyskin, se juomakulttuuri tulee taas ilmi täs. Etelä-Euroopan mais sitä juodaan joka päivä normaalina ruokajuomana ja ei se kummoonen juttu oo, mutta suomes siitä vois joku tehä sellaasen päätelmän että spurku toi on.

abine sanoi:
Ja on se vähän kulttuuri kysymyskin, se juomakulttuuri tulee taas ilmi täs. Etelä-Euroopan mais sitä juodaan joka päivä normaalina ruokajuomana ja ei se kummoonen juttu oo, mutta suomes siitä vois joku tehä sellaasen päätelmän että spurku toi on.

Erona on se, että Etelä-Euroopassa juodaan ruuan kanssa eli humaltuminen hidastuu merkittävästi kun vedetään safkaa juodessa.
Suomessa taas jos juodaan niin sitten juodaan kunnolla eli sellainen "eurooppalainen juomakulttuuri" ei ainakaan nyt ole kovinkaan yleinen. Toki monet hallitsee tällaisen järkevän juomisen, eli otetaan vähän viiniä seurajuomaksi ja syödään hyvää ruokaa mutta useimmiten se menee humalahakuiseksi. Pahoittelen yleistyksiä:peace:

Mä meinaan kyllä vetästä ens torstaina kunnon perus-kalsarit.
Mulla loppuu sillon yhdeksän päivän työputki ja alkaa Kesäloma :rock:
Taidan painua mökille saunomaan.

On siis vielä aikaa suunnitella kunnon satsi, kenties pullo (tai kaksi) hyvää punkkua, tietysti olutta (=karhua) ja joku pikkupullo jotain konjamiinia...
:kuola:

Ja tietysti hyvät grillipöperöt...

:offtopic:
Mitähän se emäntä mahtaa olla mieltä..? :D

Olin tossa hiukan varaillu viunaksia pari viikonloppua takaperin, mutta kaverille tuli yllättävä meno eikä päässyt. Tulipa 18:30 korkattua sitten siinä tölökkisiideri (juon vain ruutikuivaa tietenkin, enkä mitään siirappia :david: ). Viisi tuntia ja 15 kpl. 1/2 l. siideriä myöhemmin olinkin jo valmis siirtymään menomestaan ottamaan teräviä ja "jutteleen" jengille niitä tavallisia, kyllähän te tiedätte. Esim. tyttöä suutelevalle pojallehan on kuuluvasti syytä ilmoittaa: "varo, siellä toisessa päässä on paskaa" ja baaritiskillä kuuluu asiaan sillälailla hienovaraisesti ja huolettomasti mutta kuitenkin asiansa selvästi esittäen ihmetellä: "mistähän sitä nyt sais naimaikäistä ja haluista, meinaan...". Hiljastahan se sitten loppupelissä oli vaikka kävin tanssittamassakin paria neitosta - eikä ne sitten loppujen lopuksi niin vastustellutkaan, kuin aluksi vaan. Taitaa olla sekin joku semmoinen naisten juttu? Niin että sillälailla sitä sitten kuitenkin sai vaan pyöräillä kotiansa nukkumaan muutamaksi tunniksi ennen seuraavan päivän rientoja. Olihan se mukava tietysti löytää sen yhdenkin nuorikon puhelinnumero persetaskusta - olis kuulemma kivempi nähdä sillai kun minäkin olisin selvä taijotaisellaista.

No voihan perkele, oli mulla tässä pointtikin. Se on nimittäin se ettei em. illan kulku tahi minun ulosantini muutu käytännössä miksikään siitä olenko juonut vaiko en. Eikä sitä ulkopuolinen kai huomaa muusta kuin hengityksestä? Siksi toisekseen en ole koskaan sisäistänyt muutenkaan mannermaisen tissuttelun syvintä olemusta, enkä varmasti tulekaan. Miksi helvetissä kukaan haluaa ylipäätään "juoda muutaman"? Ja sitten vielä se että kyllähän se on niin että roti-ihmisellä pysyy juominenkin hanskassa vaikkei siinä nyt joku ole vieressä neuvomassa - täh?

Nogood sanoi:
Nuorempana ei voinut ottaa kalsarikännejä koska baarit oli niin lähellä ja aina joku houkuttelemassa.
Nykyään on tosi rentouttavaa sipasta muuta (4-12) olut sen jälkeen muksut on mennyt nukkumaan ja surffailla pienessä hiprakassa pitkin internettiä.
Muutaman kerran olen kokeillut lähteä baariin, mutta se pilaa fiiliksen. Baarissa tulee istuttua sitten pilkkuun asti ja juotua paljon enemmän kuin olisi terveellistä.

Hitto, toihan olis voinu olla mun kirjottama teksti... :kippis1:

Harvinaisen rentouttavaa, kun perjantaina työviikon jälkeen lämmittää saunan ja ensin löylyttelee perheen kanssa...sitten vaimo saakin hoitaa nassikoille iltapalat ja -sadut, meikä pötköttelee saunassa 2-4h, aina välillä pieni jäähy ja kylmä karhu nassukkaan (illan aikana 6-12). Siihen päälle hyvät pöperöt, niin mä nukun ainakin ku tukki - eikä aamulla tartte kärsiä karmeeta krapulaa :thumbs:

Köyhien hommaa (katsoo peiliin). Nytkin tekis mieli lähteä baariin kun takana on sikspäkki ja 1.5 l punaviiniä mut kun ei oo varaa taksiin niin minkäs teet. Ja siihen seuran löytymiseen ei voi luottaa kun kuitennii tulee vedettyä niin hyvät lestit ;) Eli toisin sanoen, noin kerran viikossa kahdessa tulee yksin dokattua silleen sopivasti ja sitten seurassa enemmän.

EDIOT: ja ennekuin kukaan vinoilee että mistä join nää mitä join niin ne oli ilmaiset ja kärpäseen sit menis loput pesot.. että niin. :kippis1:

Yksin on ihan kiva ottaa välillä, tulee kuunneltua hyvää musiikkia, kukaan ei väitä vastaan ja muutenkin hyvä fiilis. Tosin siihen on oppinut vasta myöhemmällä iällä, mutta mikäs siinä. :)
Se on kyllä myös ihan totta, että ei tarte puolison kans taistella siitä, että lähteekö jonnekin vai ei. Sanoo vaan möyröttävänsä jossain kellarissa. ;)

No niin täällähän sitä tissutellaan kotona... Täytyy myöntää että en ole koskaan ennen juonut yksin. Tänään vaan sain pitkän duuniputken hoidettua ja oli niin kaunis ilma että piti hakee 6-pack karhua. No siihänän sitä meni parvekkeella lukiessa ja kämppää siivotessa. En ole oikeastaa juonut vuoteen joten 3-kaljan jälkeen alkoi jo horjuttamaan :D

No ennen ysiiä hain vielä 12-pulloa lisää ja olen tässä jatkanut fiilistelyä. Kiva hakea ja kuunnella biisejä joista ennen kovasti diggasin. Omien ajatusten huono seura on kyllä parasta mitä nyt voisi olla tarjolla.

Meikäläinen ottaa nykyään oikeastaan useimmiten rauhassa kotosalla! Baariin lähteminen tuntuu jotenkin vaivalloiselta: pitää järkätä samanhenkistä seuraa, kyydit ym. ja maksaakin niin pirusti se viina siellä! Mulla sitä paitsi pysyy täällä kotona se juominen hanskassa just eikä melkein, mutta baarissa/bileissä tms. tahtoo aina mennä ihan överiksi.

Nyt tuossa juuri hain mäyriksen Koffia ja pullon Talisker-viskiä. Siitä sitten pikkuhiljaa kaljaa naamariin ja muutama viskipaukku sekaan ja kyllä toimii! Perus kalsarisatsi on ehkä joku 10 bisseä ja pari paukkua. Viihteenä mulla on pitkälti kyllä TV-osasto. Vaimon kanssa tarinoidaan siinä niin pitkään, kun hän valvoa jaksaa (alkomahooli ei rouvalle käy, koska meille odotellaan toista muksua) ja jatkan siitä sitten itsekseni jonnekin 02 tienoille. Jos ei TV:stä tule mitään (harvinaista, sillä kaikki ohjelmat vähintäänkin huvittaa pikku kännissä), niin videohyllystä löytyypi lääkettä!

Nykyään mulla on tapana juoda koko ajan tietoisesti vettä juopottelun aikana. Jos illan mittaan 1.5 litraakin saa alas, niin ei krapulasta tietoakaan. Ehkä noilla määrillä ei muutenkaan tulisi. Laskinkin tuossa kerran, kun baarikeikan jälkeen makailin tuskissani, että noin 60% enemmän viinaahaan siellä olikin tullut tykiteltyä, kuin kotosalla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom