Yksin dokaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu
Etanolipäihtymys on hanurista. Yksin vielä enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perkele, minä otan usein perjantaina kalsarit. Jos takana on kova duuni ja treeniviikko niin sitä ei jaksa lähteä minnekään mutta ainakin minä kaipaan rentoutumista unohtaakseni fyysiset ja psyykkiset kolotukset.
Tietyistä syistä johtuen perjantai on usein vielä tavallista kovempi treenipäivä joten kotiin päästyä kädet vapisevat ja tuntuu siltä, että hajoaa palasiksi---->äkkiä kaljaa huiviin.
Siinä, kun kiskoo keppanaa ja katsoo vaikka hyvää leffaa niin rentoutuu täydellisesti. Ainoa ongelma tässä on se, että silloin kun rentoutuminen kääntyy humalaksi niin sitä tahtoo kertoa elämän totuuksia muille ja itsensä mokaaminen on tasan yhtä lähellä kuin lähin keskustelupalsta.

JoAT sanoi:
Uskon, että kalsarikännien vetäminen tasaisin väliajoin voi johtaa alkoholismiin (jos on sukurasitetta tms.) helpommin kuin tavallinen silloin tällöin baarissa kännääminen. Jos kalsarikänneistä tulee tapa niin siitä voi olla vaikea päästä irti. Lisäksi alkoholin juomisessa on se ongelma, että käyttökerrat voivat helposti ja aivan huomaamatta lisääntyä. Jos ottaa "yömyssyn" silloin tällöin niin pian saattaa huomata, että uni ei tule lainkaan ilman tätä "yömyssyä." :jahas:

Tossa on pointtinsa, etenkin jos on tapana lääkitä vitutusta tai vieläkin pahempia mielialoja viinalla. Omakohtaisesti tietysti puhun mutta sillon on helpommin vietävissä noihin säännöllisiin itekseen dokaamisiin. Bad Karman aikaisemmin kuvaama "aikaa ittelle"-skenaario taas sitten ei ole minusta ollenkaan sama asia.

Kalsarikännit on tosi jees. Rentouttaa mukavasti raskaan työ-/opsikeluviikon jälkeen. Jos en lähde viikonloppuna kaupungille niin varmasti vedän kalsarit. Yleensä kaavana on:

hyvää safkaa + hyvä leffa + surffailua + kunnon kännit.

Tuntuu saatanan hyvältä kun on paiskinut viikon hommia ja treenannut apinan raivolla.

Eikö muilla muka vaikuta mitenkään tuo viunan ottaminen reeneihin?
Ite huomasin selvän eron kun lopetin bilekulttuurin harrastamisen ja minimoin muutenkin alkoholinkulutuksen. Perjantain baarireissun jälkeen kun ei saa kunnolla syötyä lauantaina ja kun menee sunnuntaina/maanantaina salille niin ei jaksa millään vetää reeniä kunnolla.

Ei ehkä ihan känneihin asti tule koskaan juotua mutta onpas mukava joskus juoda muutama ja kuunnella vaikka musiikkia siinä samalla, mukavat fiilikset kuunnella lempibiisejä :D

Joskus aiemmin tuli enemmän otettua ja välillä myös yksin.
Nykyisin kun asuu naisen kanssa niin eipä sitä pahemmin pääse yksin dokaamaankaan. Joskus tulee lähdettyä lähipubiin yksikseen mutta kun baaritiskille parkkeeraa niin kyllä siinä tulee juteltua useamman ihmisen kanssa kuin mitä yleensä kaveriporukassa.
Jostainsyystä on kyllä jäänyt sellainen tapa että kun nainen lähtee vaikka viikonlopuksi muualle niin sen ajan meikeläinen onkin sitten kotona humalassa. Kai se on vain kiva vajota luolamies tasolle pariksi päiväksi ja ryystää kalsareissa olutta, haista pahalle ja jättää tisskit levälleen.
Pari tuntia ennen hänen saapumistaan tietysti hirvee jynssääminen ja tuuletus ettei hän suutu. LOL

Kyllähän kalsarikännejä tulee aina välillä vedeltyä. Kummasti saa rauhassa miettiä asioita ja parantaa maailmaa. Joilleki se kännissä olo vaatii sen että siitä tehdään esiintyminen. Kummasti rentouttaakin ja ei pala rahaakaa paljo mitään.

Tbm sanoi:
... saan ihan rauhassa olla jurottaa hiljaa ja olla bäissään. :kippis1:

Toisinaan tätä tulee harrastettua ihan baarissakin. :nolo:
Varsinkin kun laskuhumala alkaa painaa päälle ja kaveriporukka on hajaantunut. Sitten jos vielä tulee lähdettyä kävellen kaupungilta kotiin (n.6 km) niin aika synkeitä ajatuksia käy välillä mielessä.

Todellakin aivan päätöntä touhua tuo yksin dokaaminen, itse en ole koskaan edes miettiny moista vaihtoehtoa.
En ihmettele yhtää että Suomessa tehdään niin paljon itsemurhia, janarit vetää lärvit koneen edessä... Eri asia on tuo harvoin ns. dokaaminen naisen ollessa poissa, eihän parisuhde muuten voisi toimia ellei vähän vapauksia olisi luvassa/tiedossa.

hafanafa sanoi:
Kyllähän kalsarikännejä tulee aina välillä vedeltyä. Kummasti saa rauhassa miettiä asioita ja parantaa maailmaa. Joilleki se kännissä olo vaatii sen että siitä tehdään esiintyminen. Kummasti rentouttaakin ja ei pala rahaakaa paljo mitään.
Näinpä. Mun mielestä kalsarikännit on helvetin hyvä tapa nollata pää liiasta stressistä, rentoutua ja selvitellä vähän ajatuksiaan. Itse vedän ehkä kerran kolmessa viikossa kalsarit.

Pullo punkkua tai kymmenisen pulloa bisseä on mulle sopiva määrä. Sen juotuaan on sen verran juovuksissa, että arjen pikkuhuolet unohtuvat, muttei kuitenkaan niin kännissä, että menettäis arvostelukykynsä tai estonsa, mikä yleensä on joukossa juomisen funktio.

Lasketaanko se muuten yksindokaamiseksi jos juo yksin kotona, mutta samalla irkkailee, pelailee ja höpisee nettituttujen kanssa ventrilossa? Tätä tulee harrastettua jos tekee kaljaa mieli mutta kaverit eivät ole otto päällä.

Tbm sanoi:
Tietenkin. Mikäs sen parempaa kun lähteä mökille kesäisenä tai syksyisenä päivänä ja lämmitellä saunaa sekä kalastella, jonka jälkeen voikin vetää miehekkäästi pullon viinaa huiviin. Saa olla rauhassa kännissä kun ei ole ketään korvanjuuressa lässyttämässä niitä näitä. Kuulee omat ajatukset, eikä tarvi olla sellainen perkeleen sosiaalinen kekkeruusi koko ajan, vaan saan ihan rauhassa olla jurottaa hiljaa ja olla bäissään. :kippis1:
Tuossa on kyllä asiaa :) Ihan oikeasti.
Dreamer sanoi:
Kerran olen kokeillut yksin juomista. Ei ollut kivaa. Johtui varmaan siitä, että juodessani tekee aina mieli jutella maat ja mannut ihmisten kanssa.
Känniselittäjät ovat pahinta.. :jahas:
Janne sanoi:
Lasketaanko se muuten yksindokaamiseksi jos juo yksin kotona, mutta samalla irkkailee, pelailee ja höpisee nettituttujen kanssa ventrilossa?
Mielestäni lasketaan.

Kalsarikännäily on hassua puuhaa. Harvemmin tulee harrastettua...

Eipä sitä yksin tule juopoteltua. Aika usein kyllä tulee bisse pari juotua. Esim. lauantain päivisin on kiva laittaa sapuskaa ja siinä samalla ottaa pari sidukkaa tai ölberiä (yleensä krapulassa :nolo: ). Yksin juopotteluksi ei varmaan lasketa sitä, että itsekseen ottaa pohjia siinä kavereita/baariin lähtöä odotellessa?

Mökillä myös saunan jälkeen pullo ööliä ja sitten vaikka konjakki päälle. Siitä sitten nukkumaan.

Tuollaista pullo viinaa ja nukkumaan huumoria en kyllä oikein ymmärrä. Sen verran sosiaalinen olen, että vaikeaa on vaan kotona kyykkiä kovassa nousuhumalassa.

:offtopic:
Onko muuten jollain muulla vaikeuksia nukkua, jos on illalla törpötellyt muutaman (3-6) oluen? Mä herään joka jumalan kerta keskellä yötä enkä pysty kunnolla nukkumaan. Johtuu varmaan alkoholin poistumisesta, mutta mulle ei nuo "pari paukkua ja uni tulee hyvin" säännöt kyllä toimi. Uni voi tulla hyvin mutta ei siitä ole iloa jos keskellä yötä alkaa heräilemään..

En juo yksin muuta kuin pohjia. Alko-holy tuo ihan liikaa virtaa ja on ihan pakko saada jostain samanhenkistä seuraa. Baarin jälkeen voi kyllä joskus tulla pidettyä yksin jatkot, varmistaa sen järkyttävän aamukännin siinä samalla.

Joskus oon vetäny kalsarikännejä, mutta en vitutukseen. Yleensä ihan hyvät fiilikset ollut ja hauskaa oman itsensä kanssa ollut. Vitutuksessa sitten vedetään kännit porukalla ja kilpaa jourutaan omaa surkeaa elämää. *Vitsi* :)

Harmillisen harvoin nykyään työssäkäyvänä on aikaa ottaa kalsarikännejä. Joskus kyllä otan ihmisistä lomaa ja vetäsen pullon punkkua + pari kossu-colaa yksin. Kotona ei ole sitä kauheaa meteliä, tupakan savua ja saa ruokaa aina kun haluaa. Seuraavana päivänä on siis hyvä olo.

Tuollaiset kalsarikännit toimivat loistavina rentouttajina ja tulee pohdittua elämää. Pienessä pöhnässä näkee asiat uudessa valossa. Mökki-kalsarikännit ovat niin suurta luksusta, että en voi edes haaveilla niistä nyt. Toivottavasti elokuussa pääsen toteuttamaan ne.

Stailivirhe sanoi:
Yksin en oikeastaan ikinä dokaa, mutta teen jotain hieman vastaavanlaista, josta keskusteleminen tällä foorumilla tosin on kielletty. ...viina toimii kyllä aina seurajuomana omasta mielestäni.

Samat harrastukset. Tosin joskus tulee dokattuakin yksinään himassa, mutta kyllä viina kuitenkin seurajuoma on mullekin etupäässä. Sellasia pullo punkkua -kalsarikännejä en harrasta, mutta ehkä kerran-pari vuodessa tulee vedettyä kunnon kalsarikännit tyyliin eurokossu. Se on todella erikoinen fiilis heilua yksinään himassa maksimaalisessa nousujurrissa.

Siitä huolimatta että viina on mullekin etupäässä seurajuoma, niin yllättävän usein huomaan esim. baarissa ollessani vajoavani täysin omiin ajatuksiini jurottamaan. Mä en kyllä allekirjoita sitä väitettä, että viina automaattisesti tekee ihmisen jotenkin sosiaalisemmaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom