Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Herre gud
Nikkei 15273.68 -5.42% 09:21!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihme hehkutusta täällä kun kurssit sukeltaa.... :jahas:
Turha se on hehkutella jos itse saatte vähäisillä pennosillanne ostettua "halvalla" ja säästätte ehkä jopa muutaman tonnin suuremmissa kaupoissa. Miettikääpäs niitä kenen kustannuksella sitä teette. Vaikka vahingonilo onkin joskus paras ilo, ei se ehkä tässä tapauksessa ole sitä.
Sama kuin joku tulisi minulle nauramaan että möitpäs tappiolla kämpän mulle 90-luvulla ja nyt sain siitä 3x hinnan, hahahhahaaa, siitäs sait!
Hohhoijaa. Mistä lähtien osakekaupoissa on alettu miettimään kenen kustannuksella sitä voittoa tehdään? Eiköhän se ole ihan luonnollista, että jos joku voittaa niin joku puolestaan häviää? Itse ainakin iloitsen kurssien laskuista, koska olen vasta aloittelemassa osakesijoittamista, joten nyt tarjoutuu oikein mainioita ostopaikkoja. Jos taasen olisin alkuvuodesta laittanut kaiken kiinni osakkeisiin, mieli voisi olla toinen muttei kuitenkaan 10-20 vuoden sijoitushorisontissa tuntuisi missään. Kurssilaskuja tulee vastaisuudessakin ja jotkut niistä hyötyvät, jotkut eivät.Turha se on hehkutella jos itse saatte vähäisillä pennosillanne ostettua "halvalla" ja säästätte ehkä jopa muutaman tonnin suuremmissa kaupoissa. Miettikääpäs niitä kenen kustannuksella sitä teette. Vaikka vahingonilo onkin joskus paras ilo, ei se ehkä tässä tapauksessa ole sitä.
Agony sanoi:Kuulostaa hieman ensimmäisen asteen stokastiselta dominanssilta, ymmärsinkö oikein? ( http://www.econ.hku.hk/~wsuen/uncertainty/fsd.pdf )
Toisen asteen stokastinen dominanssi ottaisi riskin huomioon, ( http://www.econ.hku.hk/~wsuen/uncertainty/ssd.pdf ).
Tuota noin. Jos kurssien laskeminen kirpaisee todella pahasti, lienee parasta lopettaa spekulointi ja alkaa sijoittamaan pidemmällä tähtäimellä vakavaraisiin yrityksiin.
Warren Buffetkin sanoi että hyvä vaan että osakkeiden hinnat laskevat. Voi ostaa lisää Coca-Colaa. :lol2:
Itselläni ei ole senttiäkään kiinni osakkeissa enään. Myin hyvällä voitolla pari viikkoa sitten.
Hohhoijaa. Mistä lähtien osakekaupoissa on alettu miettimään kenen kustannuksella sitä voittoa tehdään? Eiköhän se ole ihan luonnollista, että jos joku voittaa niin joku puolestaan häviää?
En sitä kyllä nollasummapeliksi väittänytkään. Toisten voittaessa, toisten on yksinkertaisesti pakko hävitä, ei välttämättä samassa suhteessa eikä samaan aikaan, muuten rahankierto voi olla melko tahmeaa.Hohhoijaa. Osakemarkkinat eivät todellakaan ole nollasummapeliä, jossa joku voittaa ja toinen häviää saman rahan.
En sitä kyllä nollasummapeliksi väittänytkään. Toisten voittaessa, toisten on yksinkertaisesti pakko hävitä, ei välttämättä samassa suhteessa eikä samaan aikaan, muuten rahankierto voi olla melko tahmeaa.
Jos tarvitsee rahaa, niiin sitten varmaan kannattaa ottaa exit, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen, jos ei ole pommin varma yli 10% laskusta, osakkeita ei kannattaisi myydä, koska verottajan toiminnan ansiosta hommasta tulee helposti epäkannattavaa - verrattuna Pihtiputaan mummo approachiin.
Ajattelemme nyt selkeästi eri asioita, joten täsmennän mitä minä ajattelen.En kyllä nyt ymmärrä yhtään. Miten niin jonkun "on yksinkertaisesti pakko hävitä"? Voisitko esittää vaikka yksinkertaisen esimerkin?
Ajattelutapani on varmasti erikoinen.
Edit: Ajattele vielä, että olisit Nokian alkuaikoina ostanut osakkeen 4 eurolla ja myynyt myöhemmin 14 eurolla. Siinä vaiheessa kun Nokian osake keikkui 60 euron tuntumassa, niin olisitko tuntenut voittaneesi vai hävinneesi?
Ensi viikolla paukkuu 10000 raja. Ei korkoja noin vain lasketa ilman, että suurempaa kriisiä olisi. Nyt viimeistään luulot taantuman uhasta alkavat muuttua tiedoiksi. Maanantaina laskupäivä.