Yhdenkäden soutu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kannattaako kyseistä liikettä tehdä ollenkaan? Olen tehnyt, mutta ei saa minkäänlaista tuntumaa vaikka tekniikkakin on kunnossa. Esim. soutukoneella saa paljon paremman tuntemuksen selkään. Onko kyseinen liike hyvä massaliike selälle vai ei? Teettekö itse?

Bodaaja sanoi:
Eli kannattaako kyseistä liikettä tehdä ollenkaan? Olen tehnyt, mutta ei saa minkäänlaista tuntumaa vaikka tekniikkakin on kunnossa. Esim. soutukoneella saa paljon paremman tuntemuksen selkään. Onko kyseinen liike hyvä massaliike selälle vai ei? Teettekö itse?
Dorian Yatesin suosikkiliike selälle. Oletko kokeillut Markus Rühlin versiota liikkeestä? Mene päinmakuulle vinopenkkiin (pää ylöspäin tietysti) ja nostele hantteleita kylkiin.

Kyseistä versiota liikkeestä en ole kokeillut...Punttina on 35kgn kässäri. Mutta vaikka kuinka veivais niin missään ei tunnu.

zztop sanoi:
yatesin suosikki liike selälle on vuoden 92 bodaus lehden mukaan hammersoutu koneella..samoin itsellä,
Muistan lukeneeni, että Yates lopetti yhdenkäden kulmasoudun, kun käsipainot kävivät liian isoiksi käsitellä. Hammersoutu on kova, harmi kun omalla salilla ei ole kyseistä masiinaa.
Mutta kyllähän se kulmasoutu tangolla on aloittelijalle varmaankin parempi kuin yhdenkäden soutu.

mun ehdoton suosikki selälle toi kulmasoutu yhdellä kädellä,ihan mahtava liike mun mielestä ja tuntuma on ihan mahoton.
ehkä sä teet sen kuitenkin väärin...kokeile pienemmällä hanttelilla ihan rauhassa hakea se tuntuma...

EDIT ninno eihän kaikki liikkeet sovi kaikille...

Alec sanoi:
mun ehdoton suosikki selälle toi kulmasoutu yhdellä kädellä,ihan mahtava liike mun mielestä ja tuntuma on ihan mahoton.
ehkä sä teet sen kuitenkin väärin...kokeile pienemmällä hanttelilla ihan rauhassa hakea se tuntuma...

Niin täytyy tsekata, mutta kyllä fatsi on sen selittäny ja näyttäny. Ehkä kaikki liikkeet ei sovi kaikille:)

toi on helvetin hyvä tehdä koneella jos et saa kässäreillä tuntumaa,mut yleensä se tuntuman puute kässärillä tehdessä on se et koitetaan egoilla ja tehdään liian isoilla romuilla ennen kun edes koko liikettä on kunnolla opeteltu ja et tuntuma menee oikeeseen paikkaan.tämä ei meinaa sitä että sinä sitten egoilisit mutta varmaan tajuat mitä meinaan.:)

Luni sanoi:
toi on helvetin hyvä tehdä koneella jos et saa kässäreillä tuntumaa,mut yleensä se tuntuman puute kässärillä tehdessä on se et koitetaan egoilla ja tehdään liian isoilla romuilla ennen kun edes koko liikettä on kunnolla opeteltu ja et tuntuma menee oikeeseen paikkaan.tämä ei meinaa sitä että sinä sitten egoilisit mutta varmaan tajuat mitä meinaan.:)

Niin täytyy rupee vääntään koneella hammerasennossa. Puntti tossa soudussa on ollu 35kg ja passeli:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sitä yhdenkäden soutua kun tekee taljassa tai kässärillä tai millä vaan niin se selän teho tuhotaan sillä kun on painoa liikaa ja kylki alkaa tekemään kiertoa, eli selän ja hartioiden pitää pysyä paikoillaan ja suorassa.

kuinka pitkiä sarjoja teet?? kuulostaa aika isolta tuo 35kg:n hantteli kun oon noita sun muita tuloksias seuraillu. koitappas vaikka puolet pienemmällä puntilla ja keskity tekemään se liike sillä selällä. ja on totta, ettei kaikki liikkeet sovi kaikille :)

huumor sanoi:
kuinka pitkiä sarjoja teet?? kuulostaa aika isolta tuo 35kg:n hantteli kun oon noita sun muita tuloksias seuraillu. koitappas vaikka puolet pienemmällä puntilla ja keskity tekemään se liike sillä selällä. ja on totta, ettei kaikki liikkeet sovi kaikille :)

Kyllä mä otan kymppejä tolla ja katson peilistä että menee oikein. Mutta soutukoneella saa jotenkin paremman "tatsin":)

Voi kyllä suoraan näkemättä sanoa, ilman vittuilua, että 35kgssa on vähintään puolet liikaa. kannattaa tosiaan opetella se tuntuma ja tekniikka pienemmällä.

kokeile tämmöistä:
kun soudat, niin yritä pitää kyynärvarsi täysin rentona, niin että se paino vaan roikkuu siellä kädessä. sitten vaan vetelet KYYNÄRPÄÄTÄ rauhallisesti kylkeen. eli et nosta painoa, vaan kyynärpäätä.

Yksi tapa lisätä tuntumaa yhdenkäden soudussa on muistaakseni S225T:n kertoma idea, jossa päätä käännetään vastakkaiselle puolelle kuin työtä tekevä puoli/käsi. Itselläni ainakin lisäsi tuntumaa selässä aikoinaan huomattavasti. Nykyään teen soutua tosin ainoastaan tangolla; jo ihan ajan voittamiseksi... Sedällä ei riitä energiat käsi kerralla soutamiseen ja huopaamiseen :)

35kiloa ei ole paljoa tuossa liikkeessä vaikka ois kuinka noobie IMO. toki silti kannattaa se tekniikka tsekata jos se ei tunnu siellä missä pitää.

Bodaaja sanoi:

Oma mielipide (tosin taitaa olla Kalimerolta varastettu): Kannattaa ainakin alussa tehdä juuri sitä liikettä, millä saa treenin parhaiten tuntumaan. Esim. mielummin 10 sarjaa ylätaljaa kovalla tuntumalla kuin 5 hyvää sarjaa ylätaljaa ja 5 paskaa sarjaa alataljaa.

Itse esim. saan paljon paremman tuntuman alataljassa ja kulmasoudussa tangolla kuin ylätaljassa tai leuanvedossa.

Back
Ylös Bottom