Yhden sarjan ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Treenaako kukaan sellaisella ohjelmalla, jossa joitakin harjoitusliikkeitä tehdään vain yksi sarja, mutta sitten paljon eri liikkeitä.

Esim. rinnalle

2 sarjaa penkkiä
1 sarja penkkiä käsipainoilla
2 sarjaa vinopenkkiä
1 sarja vinopenkkiä käsipainoilla

Tai hauikselle

1 sarja hauiskääntöä levytangolla
1 sarja hauiskääntöä käsipainoilla
1 sarja Scott-hauiskääntöä levytangolla
1 sarja Scott-hauiskääntöä käsipainolla
1 sarja hauiskääntöä levytangolla myötäotteella
1 sarja vasarakääntöä käsipainoilla

Toki Scott-hauiskääntö ottaa eniten brachialikseen ja hauiskääntö myötäotteella brachioradialikseen, mutta kaikissa rasittuu kuitenkin myös hauis, joten kaikkia 2 sarjaa taitaa jo olla liikaa.

Vai onko parempi vuorotella mieluummin liikkeitä eri treeneissä ja tehdä jokaisessa treenissä kaikkia liikkeitä vähintään 2 sarjaa

DOMS man sanoi:
Toki Scott-hauiskääntö ottaa eniten brachialikseen

Ei, kyllä se enemmän ottaa hauikseen. Sellaista liikettä ei olekaan jossa olkalihas olisi pääsuorittaja. Ja ei kai sillä ole mitään väliä miten monta sarjaa jotakin liikettä tekee. Ei lihas tiedä mitä liikettä tekee. Se reagoi vain ärsytykseen.

Eipä ole tullut tollasta kokeiltua ja jotenkin tuntuu järjettömältä kikkailla kuutta liikettä esim. hauikseen kun voi tehdä vaikka ne kuus sarjaa 2-3 liikkeen avulla ja vaihtaa sitten vaikka niitä liikkeitä seuraavalla reenikerralla. Mun mielestä ylimäärästä säätämistä tollanen yhksi sarja ja monta liikettä.

timba79 sanoi:
Mun mielestä ylimäärästä säätämistä tollanen yhksi sarja ja monta liikettä.

Juu niin on. En tiedä tuliko tosta mun postista selväksi, mutta kuitenkin olen sitä mieltä ettei siitä ainakaan mitään hyötyä ole tehdä montaa eri liikettä. Ei kyllä muuta haittaakaan kuin että kuluu aikaa ja vaivaa kun täytyy koko ajan vaihdella.

Powerhousu sanoi:
Ei kyllä muuta haittaakaan kuin että kuluu aikaa ja vaivaa kun täytyy koko ajan vaihdella.

Nimenomaan ja kun sitä aikaa tuntuu palavan muutenkin ihan riittävästi, sellanen 40-50 minuuttia ois paras mahollinen aika reenailla.

mielestäni aika hullua pyöriä kuin puolukka pillussa ja kasata ja keräillä painoja siellä salilla, mutta mikäs siinä jos tykkää :lol2:

Viimeksi tein ojentaja- hauistreenissä huvikseni/kokeeksi sellaisen systeemin että tein kutakin liikettä vain yhden, mahdollisimman pitkän vähennyssarjan. Toistot liikkeestä riippuen kahdenkymmen ja reilun 30 välillä. Toimi hyvin, mutta tuskin kannattaa harrastaa tuota jatkuvasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom