Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu
En tunne ketään, joka saisi vedettyä leuan yhdellä kädellä, joten löytyykö täältä joku moiseen urotyöhön pystyvä tarzan? Jos löytyy, niin pitikö hommaa jotenkin erityisesti harjoitella, vai riittikö normaali treeni?

Originally posted by gmarx
En tunne ketään, joka saisi vedettyä leuan yhdellä kädellä, joten löytyykö täältä joku moiseen urotyöhön pystyvä tarzan? Jos löytyy, niin pitikö hommaa jotenkin erityisesti harjoitella, vai riittikö normaali treeni?

Tare Uusivirta vainaa veti kasin yhdellä kädellä mun silmien alla,kun satavuotta sitten oltiin kimpassa salilla

Olen myös kuullut juttua tyypeistä jotka vetävät leukoja yhdellä kädellä.Koskaan en ole moista ihmettä itse nähnyt,vaikka olen aika moniltakin kovilta leuanvetäjiltä juttua kysellyt.Uskon kyllä että se on mahdollista.Pitäsköhän ruveta panostamaan tohon lajiin,sillä vois kyllä hämmästyttää kavereita.Olisi tosiaan kiva jos joku tietäisi antaa vinkkejä tohon yhdenkäden leuanvetoon,vai onko treeni vaan vitusti leuanvetoja isoilla lisäpainoilla ja omapaino mahdollisimman alas.

Muistakaa, että yhden käden leuanvedossa se toinen käsi ei sitten pidä mistään kiinni. Moni väittää vetävänsä yhdellä kädellä leukoja, mutta pitävät sillä "vapaalla" kädellä tiukasti kiinni tangossa olevan käden ranteesta. Ei siis todellakaan yhden käden leuka. Iso ongelma tuossa yhdellä kädellä roikkumisessa on se, että koko keho alkaa pyörimään eri suuntiin, eikä siitä leuanvedosta oikein tule mitään. Joku telinevoimistelija oli vetänyt 7 leukaa yhdellä kädellä. Mene ja tiedä.

Originally posted by Tomi77
Muistakaa, että yhden käden leuanvedossa se toinen käsi ei sitten pidä mistään kiinni. Moni väittää vetävänsä yhdellä kädellä leukoja, mutta pitävät sillä "vapaalla" kädellä tiukasti kiinni tangossa olevan käden ranteesta. Ei siis todellakaan yhden käden leuka. Iso ongelma tuossa yhdellä kädellä roikkumisessa on se, että koko keho alkaa pyörimään eri suuntiin, eikä siitä leuanvedosta oikein tule mitään. Joku telinevoimistelija oli vetänyt 7 leukaa yhdellä kädellä. Mene ja tiedä.

Kyllä Tare veti ne ihan yhdellä kädellä .Ukkolan Pertsa oli myös kova vetämään yhdellä kädellä leukoja.Voi olla ,että puhun paskaa,mutta luku 11 pyörii muistissa.

Originally posted by MrDeca1

Kyllä Tare veti ne ihan yhdellä kädellä .Ukkolan Pertsa oli myös kova vetämään yhdellä kädellä leukoja.Voi olla ,että puhun paskaa,mutta luku 11 pyörii muistissa.

Joo, kyllä mä uskon. Toi oli vaan huomautus niille, ketkä väittää vetävänsä yhden käden leukoja, mutta käyttää sitä toista kättä apuna :)

Joo, ei varmasti ole mitään yhden käden leukoja jos pitää toisella kädellä ranteesta kiinni, niitähän saa tehtyä lähes samanverran kuin kahdellakin kädellä. Ite oon ollut kohtuulinen leuan vetäjä aina, noin kolmekymmentä toistoa max, mutta en ole yhdellä kädellä leukaa saannut vedettyä, no eipä ole tullut yhden käden leuan vetoa oikein harjoiteltuakaan. Telinevoimistelijat ovat varmasti kohtuullisen hyviä tuossa.

Originally posted by Butch
Joo, ei varmasti ole mitään yhden käden leukoja jos pitää toisella kädellä ranteesta kiinni, niitähän saa tehtyä lähes samanverran kuin kahdellakin kädellä. Ite oon ollut kohtuulinen leuan vetäjä aina, noin kolmekymmentä toistoa max, mutta en ole yhdellä kädellä leukaa saannut vedettyä, no eipä ole tullut yhden käden leuan vetoa oikein harjoiteltuakaan. Telinevoimistelijat ovat varmasti kohtuullisen hyviä tuossa.

Mun paras liike on aina ollut leuanveto leveällä otteella eteen.Elopainoa pitkästi toista sataa ja 50kg:n lisäpainot roikkuu vyötäröllä ja kaseja oon vetänyt,mutta en saa kuitenkaan yhtään yhden käden leukaa:)

Jostain Guinnesin ennätyskirjasta lueskelin juttua jostain suomalaisesta kaverista joka veti leukoja vaakatasossa. Eli kaverit piti tankoa maassa pystyssä jossa tää kaveri sit veti leukoja. Meniköhän niitä se kasi sitten en tarkkaan muista. Mutta aika fakiiri :)

Elikä taitaa kysymys kuulua, kuinka suuret lisäpainot täytyy roikkua vyötäröltä prosentuaalisesti omasta painosta, että pystyisi yhdellä kädellä leuan vetämään?

Äkkiseltään mietittynä lisäpainoa pitää olla kaksinkäsinvedossa oman painon verran, että se vastaa yhdelläkädellävetoa ilman painoja. Joo, ei taida ihan vielä mennä :(

Originally posted by gmarx
Äkkiseltään mietittynä lisäpainoa pitää olla kaksinkäsinvedossa oman painon verran, että se vastaa yhdelläkädellävetoa ilman painoja.
Enemmänkin luultavasti.

Originally posted by cowards dot com

Enemmänkin luultavasti.

Oikeassa olet. Epäsymmetrinen tukilihasten kuormitus ja kropan tasapainossa pitäminen vie varmasti tehoa pois varsinaisesta liikkeestä.

Äkkiseltään mietittynä lisäpainoa pitää olla kaksinkäsinvedossa oman painon verran, että se vastaa yhdelläkädellävetoa ilman painoja.

Taitaa olla hieman helpompaa riisipuikoilla...
Joku iso kaveri kun lataa sellaiset painot vyölle, niin voi olla että jää toinen käsi tankoon kun päästää toisella irti...:D

"Suhteellinen voima se on se mikä jyllää"
- muurahainen 30000eKr

Eikös toi mene niin, että jos saa kahdella kädellä kaksi leukaa, niin yhdellä kädellä menee yksi leuka. :rolleyes: No joo, kaippa noi voimistelijat on aika kovia tossa.
Guinnessin mukaan maailmanennätys yhdellä kädellä olisi 22 ja vaakatasossa 5.

kovimpia yhden käden leukailijoita ovat myös kiipeilijät. monet huiput heistä pystyvät vetämään ne yhdellä sormella. äärimmäisen kova suoritus on myös vetää myötäotteella leuka 3cm:n listasta. siis siten, ettei vedä kättä sivulle hartian viereen vaan nimenomaan siihen eteen ja leuan viereen. ja nämä lähtevät ihan suoralta kädeltä ja lukitaan ylös.

aika runsaasti yhden käden leuanvetoon vaikuttaa tekniikan ohella vetäjän paino, kuten aiemminkin mainittiin. toisaalta viitaten noihin kiipeilijöihin, eräs maailman ehdottomalla huipulla oleva kaveri on 180cm ja 60kg kokoinen rimpula, joka vetää itsensä ylös silminnähden näkymättömistä otteita kivellä, muttei silti kuulemma saa yhden käden leukaa...

montaakaan yli 90 kilosta en tiedä, joka vetäis... ite en saa vielä, mutta jos vaikka vuoden päästä. vaikka edes kuriositeettinä hehee... en usko sen silti elämääni parantavan sen suuremmin...:)

laitetaas nyt sitten lyhyt leuanveto speziale ohjelmaesimerkkikin, kun pyydettiin:
(vain työsarjat esitetty)
1. päivä:
leuanveto myötä- tai vastaotteella
2*3, 2*2, 2*1, 2-3*6-10
yhden käden roikkumisia ja 5-15cm:n alkuvetoja
2*5/käsi

2. päivä:
leuanveto neutraalilla otteella, eli kämmenet toisiaan kohti. oteleveys leveämpi kuin hartiat
3*3-6 nosta vuorotellen kumpaankin käteen. toimii myös myötäotteella.
samat yhden käden lähdöt kuin 1. päivänä. kunnon venytyksestä.

3. päivä:
leuanveto "yhdellä kädellä" helpotettuna
3*3-5 kehitystä tullessa toisella kädellä kiinni vetokäden
- ranteesta tai
- kyynärtaipeesta tai
- hartiasta

treenataan kolme kertaa viikossa pitäen joka kolmannen viikon kevyenä nousujohteisuuden takaamiseksi.

Mikä vitun vaakatasossa tehty leuka? Mä en ny tajuu? Siis onko se tanko niinku lipputanko pystys? Ei vittu... Selittäkää ny. Jää kaiveleen muuten.

Originally posted by Ande
Mikä vitun vaakatasossa tehty leuka? Mä en ny tajuu? Siis onko se tanko niinku lipputanko pystys? Ei vittu... Selittäkää ny. Jää kaiveleen muuten.

Avustajat pitää rautakankea pystyssä ja jannu vetää vaakatasossa leukoja.

Back
Ylös Bottom