Ydinkeskustan Marttahotelli vastaanottokeskukseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mskp
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea sinne Helsinkiin! :D

Koskahan alkaa oikeasti tapahtua näiden asioiden eteen, eikä vain netissä keskustella? Koska ihmiset lähtee kaduille? Ranskasta mallia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutama kuukausi takaperin uutisissa ollutta somalia on nyt kuunneltu. Hän ihmetteli, miksi vastaanottokeskukset ovat niin korvessa, että ei pääse edes ostoskeskuksiin ostoksille.:curs:

No, eipä tämä yllätys ole. Homma on jo lähtenyt hansikkaasta. Tervetuloa Malmöön malli.

Itsehän asun Turussa joka pitäisi jollain tavalla olla "iso" kaupunki. Täältä saa ajaa citymarkettiinkin jo +30min bussilla nii ihan vähän se vituttaa jos nyt pahasti sanottuna neekerit istuttettaan keskelle pääkaupunkia. Ai niin ja asun 2.5km päässä turus keskustasta.. Oishan tossa toi siwa mutta ketä siellä nyt haluaa käydä jos ruokaa vähä enemmän haluaakin ostaa.

Ei tässä homma nyt ole mitään järkeä taas. Kyllä pitäisi joku kunnon ranskalainen insinööri hommata meille pieni protesti suunnittelemaan.

Siitä kai se on "keksitty", kun nämä mamut jossain medioissa on valittanut, että ostoskeskukseen joutuu menemään _linja-autolla_. Siis no onhan se vaan kurjaa. Minäkin menen ostoskeskukseen linja-autolla tai raitiovaunulla. Voisi varmaan itsekin kokeilla vinkuu kunnalta siirtoa Töölöstä Kamppiin, toteutuisikohan moinen :jahas:
Mä haluisin tämmösiä uutisia (linkki) nähä enemmänkin, vaikea usko että siinä takana mitään suurta "kansan"liikettä on :D. Pointti siis se, että maahanmuuttajat mielletään heti kultamuniksi ja idiooteiksi päättäjien toimien takia?
Itse olen samaa mieltä siitä, että itse päätös keskustaan laitettavasta hotellista on aivan vitun typerä.

Mistä te nyt keksitte, että keskus laitettiin keskustaan nimenomaan pakolaisten/somalien toivomuksesta/määkimisestä johtuen?

En sitä meinannut, vaan viittasin näihin Syvälammen onnettomiin,
että kavereille ei oikeen oo kauhalla annettu, kun ei ton paremmin osaa teeskennellä että oikeesti tarvis turvapaikka.
Vai onko niin laiska ettei edes viitsi?

Jos haluaisin muuttaa täältä syrjäseudulta Helsingin keskustaan ja valtio ei tarjoaisi minulle tuollaista paikkaa, niin syrjiikö valtio minua sitten tässä asiassa?? :rolleyes:

Eikös tuo syväsalmi ole jo turvallisempi kuin se maa mistä ovat lähtöisin, siellä olisi aikaa opiskella kieltä ja tapoja. Sitten tulevaisuudessa saa muuttaa työn perässä sinne minne haluaa ja elää siellä missä haluaa, se on vapautta. Se ei ole että asuu tukien avulla.

Ketä sattui kuulemaan Tidjanin kommentit maahanmuutosta Radio Rockilla?? Se puhui asiaa koko asiasta, eli maassa maan tavalla. Kielen kun opettelee niin pärjää. Sekä laajemmin sijoitettaisiin pakolaisia ympäri maata että joutuvat tekemisiin suomalaisten kanssa jolloin helpottuu integroituminen valtaväestöön.

En ole oikein koskaan ollut sitä mieltä, että naapuri, edes somali laakista tyhmempi olisi valkoista miestä, mutta saakeli vie, alkaa loppua keinot millä selittää tuota sompanssien käytöstä.

Kyllähän se taitaa olla juuri päinvastoin, eli he ovatfiksuja ja me tyhmiä.
Kuppaavat kaiken mitä irti saa kun oikein tarjottimella ojennetaan. Ihan oikeinhan se on!

(Johan sen valtioinvarainministerimme matkapäivärahojen lunastamisesta näin voi tulkita [no ok, on sillä asiansa puolensa ja ei mennä nyt siihen, mutta toimii kärjistyksenä])

Parempiosaisten tulee ja pitää auttaa vähempiosaisia ja hädässäolevia, mutta jotenkin tuntuu että jossain määrin aletaan olemaan aika kaukana perusauttamisesta.

Kyllähän se taitaa olla juuri päinvastoin, eli he ovatfiksuja ja me tyhmiä.
Kuppaavat kaiken mitä irti saa kun oikein tarjottimella ojennetaan. Ihan oikeinhan se on!
tottahan tuo, itse tekisin samoin! mutta jos mä joutuisin lähteen sotaa pakoon niin ei mua vittu siinä vaiheessa kyllä kiinnostais pääsiskö keskustaan vai ei, pääasia että oma perse pelastuis eikä sais kuulaa kalloon!

Jossei kelpaa ni painuis takas sinne mistä tuliki :curs: vittuakos rupeavat valittamaan.
Kyllä, lähtöoletus noitten pakolaisten kanssa pitäis olla kuitenkin se, että olot on täällä paremmin kuin siellä kotimaassa, niin pitäis olla tyytyväinen siihen, mitä täällä saa eikä vikistä. Jossain haastattelussakin joku somali mainitsi, että heitä harmittaa, kun niitä ei arvosteta Suomessa. Tiedä sitten mikä on kulttuuri Somaliassa, mutta Suomessa kunnioitus ainakin pitää ansaita eikä se välttämättä tule Kelan tukia kuluttumalla.

Mutta pistetään vaan mamuille vastaanottokeskukset kultapinnotteisin rappusin ja sieltä metroyhteys kauppakeskuksiin, niin pääsee heti tutustumaan niihin mestoihin, missä ne kuitenkin lorvii.

sitäpaitsi eikö niitä ala jo olemaan täällä ihan tarpeeksi? mihin niitä nyt lisää tarvitaan? tohonkin hommaan menee taas miljoonia rahaa kun sillävälin meidän vanhukset makaa paskat housussa kun ei ole hoitajia vaippoja vaihtaan. kannattais päättäjien nyt oikeasti ottaa pää ulos perseestä ja ajatella vähän näitä juttuja

sitäpaitsi eikö niitä ala jo olemaan täällä ihan tarpeeksi? mihin niitä nyt lisää tarvitaan? tohonkin hommaan menee taas miljoonia rahaa kun sillävälin meidän vanhukset makaa paskat housussa kun ei ole hoitajia vaippoja vaihtaan. kannattais päättäjien nyt oikeasti ottaa pää ulos perseestä ja ajatella vähän näitä juttuja
Ihan samoil linjoil

tässä tulee näppärä ratkaisu... pakolaisille heti tullessaan pakollinen siviilipalvelu vanhainkodeissa ja sairaaloissa!

Montakohan vuotta kestäis saada esim somalian kansalaisuus. Voisin muuttaa sinne ja tulla sitten takaisin "pakolaisena" tonne vastaanottokeskukseen. Ois meinaan lyhyt matka öisiltä ryyppymatkoilta nukkumaan. Saakohan vastaanottokeskuksiin viedä naisia?

Montakohan vuotta kestäis saada esim somalian kansalaisuus. Voisin muuttaa sinne ja tulla sitten takaisin "pakolaisena" tonne vastaanottokeskukseen. Ois meinaan lyhyt matka öisiltä ryyppymatkoilta nukkumaan. Saakohan vastaanottokeskuksiin viedä naisia?
Ee, mutta onhan siinä joku soppeli puisto lähellä.

Niitä on liikaa. Jokainen on liikaa. Omia ongelmia ei ole halukkuutta selvittää, vaan sitten tuodaan tänne afrikasta paskahousuja ja kaikki on niin saatanan hienoa ja kaikilla on sitten hyvä mieli. Joo joo. Vittu kun taas vituttaa. Lopetan tämän kirjoittelun tähän, päähän alkoi sattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom