Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos syö kolmen tunnin välein, erittyy ravintoaineita tasaisesti vereen ja kerralla nautitut annokset ovat pienempiä.Anabolicus sanoi:"Se 3 tuntia ruuan väli on lähinnä siksi että saataisiin aineenvaihdunta nopeentumaan kokonaisuudessaan ja vältettäisiin insuliinipiikit t<asaisilla annoksilla."
Miten helvetissä onnistut välttämään insuliinipiikit jos syöt kolmen tunnin välein ?Mitä siis syöt ?Tasaiset annokset,mitä niillä on merkitystä insuliinipiikkeihin jos mukana on hiilihydraatteja ???
Jimbe sanoi:Toi on kyllä uusi mulle, että ruokaa syötäisiin kolmen tunnin välein siksi että vältyttäisiin insuliinipiikeiltä.
Aina kun syö jotain hh pitosta ruokaa niin verensokeri nousee kun ravinto imeytyy verenkiertoon.On siis aivan sama, mistä se hh tulee (riisistä, sokerista jne). Kun verensokeri nousee niin haima alkaa erittämään insuliinia verensokerin laskemiseksi.
Muistaakseni Janne Käyhty tekee noin, eli kun yöllä nousee vessaan niin siinä samalla proteiinia naamariin. Se selittää, miks mies on niin iso.:DLeelucky sanoi:Maksimaalisen lihaskasvun varmistamiseksi voivat esimerkiksi "yövirtsaajat" tehdä illalla valmiiksi sheikkeriin proteiinidrinkin vaikkapa jostain hitaasti imeytyvästä yöprotskusta. Se on sitten helppo siinä vessankäynnin yhteydessä huitaista naamaansa. Eriasia sitten miten saa sen vessahätänsä ajoitettua oikeaan aikaan ;) Ei tuo välttämätöntä ole, mutta miksei noinkin voisi tehdä jos muutenkin nousee sängystä
IMO ei ole mitään järkeä edes herätä juomaan yöllä prodedrinkejä, sillä nukkuessa lihakset ovat 100% levossa, kun ne eivät jännity yhtään. Eli minun mielestäni ei ole mitään järkeä herätä yöllä pelkästään proden tähden, tosin jos vessa reissu on pakko tehdä niin ihmeessä sehän on tehtävä, jotta saisi nukuttua kuivassa sängyssä.:DJonny sanoi:Otan illalla ennen nukkumaan menoa hidasta proteiiniia (kuten Mikea sano) ja en tosiaankaan heräile keskellä yötä juomaan prodejuomia.
Yusu sanoi:Joo satsit suuhun vaa, ku herää! Yöllä tosin herään kuselle liian usein..ja se kusistondis.. mut siihen keksin hienon homman: KORPO ja kuset pönttöön. Sori..nyt oon uus vuos
RRKalle sanoi:Se 3 tuntia ruuan väli on lähinnä siksi että saataisiin aineenvaihdunta nopeentumaan kokonaisuudessaan/.../Näin elimistö käy säästöliekillä aina seuraavaan ateriaan saakka.
RRKalle sanoi:Yö on jo pitkä tauko, siksi hitaampaa protua silloin suositellaan, omaan silmään ei ole tutkimusta moisen kannattavuudesta tullut.
Saapas sanoi:Jos haluaa yöllä ottaa drinkin, niin ei kannata tehdä sitä valmiiks asti, vaan vesi ja jauhot erikseen, koska jos ei yöllä herääkkään niin ei oo kiva jos siinä on kymmenen tuntia lämpimässä seissy drinkki. Sit jos yöllä herää niin kippaa prodet sheikkeriin ja ravistaa.
hunter killer sanoi:lääkäriltä ja parilta ravintoterapeutilta olen asiaa kysynyt ja heidän kantansa on yösyöntiin erittäin kielteinen.
NGV sanoi:IMO ei ole mitään järkeä edes herätä juomaan yöllä prodedrinkejä, sillä nukkuessa lihakset ovat 100% levossa, kun ne eivät jännity yhtään.
Yusu sanoi:Joo satsit suuhun vaa, ku herää! Yöllä tosin herään kuselle liian usein..ja se kusistondis.. mut siihen keksin hienon homman: KORPO ja kuset pönttöön. Sori..nyt oon uus vuos
rahvas sanoi:KORPO ????