yöllä päällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Niin mutta.............................

En enää:wall:

Jos joku on kokenut että emolla on käyny samalla lailla kun mulla tai pystyy selittämään uskottavasti että olen viilattu linssiin niin please leave a message.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläkin kone lähes aina päällä. Olin vajaan viikon pois kotoakin, niin enpä jaksanut sitä sammuttaa. Antoi imutella vain.
Jos emo sanoo poks 2-3vuoden sisällä, niin mullakin olis kaikki emot hajonnu ja niin olis varmaan tuhansilla muillakin, mutta en silti ole pahemmin kuullut, että lankku olis palanut.

Re: Re: Re: yöllä päällä?

Originally posted by metal
Hmm kokeilin kanssa tuota ja laitoin että yhteys on adsl ja europe niin tulos oli :
Communications 228.9 kilobits per second

Storage 27.9 kilobytes per second

1MB file download 36.6 seconds

Subjective rating Mediocre

Miltä vaikuttaa kaikki ok vai yhteys normaalia hitaampi???

:rolleyes:

Ihan normaali tuo on.
Tuli vaan mieleen, että sonera kusettaa aika rankasti.. Mun nopeus on 52kt/s, vaikka pitäis olla 64kt/s (512/512) ja soitin vikahuoltoon. Täältä äijä sanoo että joo, toi on ihan normaalia, ei sillä ikinä saa ulos paljoo enempää. Voi perse mitä kusetusta! Saako jippiillä, mtv3:lla tai muulla ulos täysin sitä mitä luvataan? Suoraan hanurista kun nopeus on 20% pienempi kuin luvataan!! :curs: Pitäis ottaa hinnastakin se 20% pois! :curs:

Heittäkääs nyt joku arvioita, mikä on virrankulutus vaikkapa seuraavanlaisella vehkeellä:
AMD XP2600 +tuuletin ZALMAN CU6000
350W virtalähde
ATi Radeon 9600pro
2 kovoa
1 kotelo tuuletin 12V

jos tuo jauhaa jatkuvasti?

Re: Re: Re: Re: yöllä päällä?

Originally posted by Saapas
Mun nopeus on 52kt/s, vaikka pitäis olla 64kt/s (512/512) ja soitin vikahuoltoon.

Melko normaalia tuo on, että teoreettista maksiminopeutta ei saavuteta. Itsellä 1024/512 konnulla olen erittäin harvoin saanut yli 120kt/s ja tämäkin vain parhailta suomalaisilta servereiltä imuroidessa.

Originally posted by lepex
Heittäkääs nyt joku arvioita, mikä on virrankulutus vaikkapa seuraavanlaisella vehkeellä:
AMD XP2600 +tuuletin ZALMAN CU6000
350W virtalähde
ATi Radeon 9600pro
2 kovoa
1 kotelo tuuletin 12V

jos tuo jauhaa jatkuvasti?

Aikapas tarkkaan sellaisen 150 wattia jos et pidä monitoria päällä..
Monitori kun on aika virtasyöppö. Säästötilakin vie sähköä. Yksi asia idlauksesta on vielä huomionarvoinen: imutusohjelma kuormittaa sitä enempi prossua mitä enemmän siinä on yhdenaikaisia latauksia...

Originally posted by arni
oisin hieman imuttamassa tavaraa kazaa liteltä ja kysysin että kuinkas kauan konetta voi pitää auki? eikös kovalevy ala huutamaan jos sitä ei "leppyytä" välillä?...yksi vuorokausi tuskin haittaa vielä mitään? tulee ladattavat niin saatanan hitaasti että alkaa tympimään!

siirtonopeudet ovat vain 1-6kb/s, ohjelma on kazaa lite ja nettiyhteys (toistaiseksi) 256/256.

yksinkertainen kysymys yksinkertaiselta mieheltä...

Johtuu todennäköisesti huonoista lähteistä(source). Jostain vinkuintiasta tjsp olevalta kaverilta lataat sitä ? Siinähän oli muistaakseni semmonen että pysty painaan " find more sources ". Itselläni hyrrää kone 24/7 päällä. Ei vaan jaksa sammutella kun on aina downejakin tulossa :)

Ihan normaali tuo on.
Tuli vaan mieleen, että sonera kusettaa aika rankasti.. Mun nopeus on 52kt/s, vaikka pitäis olla 64kt/s (512/512) ja soitin vikahuoltoon. Täältä äijä sanoo että joo, toi on ihan normaalia, ei sillä ikinä saa ulos paljoo enempää. Voi perse mitä kusetusta! Saako jippiillä, mtv3:lla tai muulla ulos täysin sitä mitä luvataan? Suoraan hanurista kun nopeus on 20% pienempi kuin luvataan!! :curs: Pitäis ottaa hinnastakin se 20% pois! :curs:

Se 64 kt/s on teoreettinen maksimi ja erittäin harvoin siihen päästään, koska siihen vaikuttaa aika moni asia.

Re: Re: Re: yöllä päällä?

Originally posted by misha
Hah, annoitte kovalevylle sormella alkuvauhtia? Kuulostaa "aika" legendalta. :david:

Joo "aika" legenda.. No ei siinä mitään, sai hyvät naurut :D

Ihan normaali tuo on.

Niinkun Raven jo mainitsi, niin harvoinpa se noin menee. Tommosella liittymällä kannattaa olla noihin nopeuksiin erittäin tyytyväinen. Mullon vastaava htv:n liittymä ja harvoinpa saan mistään mitään 52kt/s.

Pätkiikös kellään muulla htv:n 525 liittymä? Mullon taas viimeaikoina alkanu tulee näitä parin tunnin katkoja. Asiakaspalveluun kun yrittää soittaa niin ei läpi pääsystä toivookaan. Viimeks kun näitä katkoja esiinty niin puhelimessa se tyyppi väitti, ettei vika ole heissä mut kummasti katkomiset loppu kuitenkin tohon soittoon..

Esiintyykö esim. jippiin tai dna:n liittymissä tota katkomista, oon ajatellu jos pistäs vaihtoon koko liittymän.

Perkele, kyllä mun mielestä pitää antaa sitä mitä lupaa. Miks ne vitut ei saman tien laske sitä nopeutta 412/412?!!!1 Ja hintaa samassa suhteessa. Kuluttajaahan tossa kustaan silmään! :curs: :curs: Vittu.

Jos sulla on prossu jäähdytetty vedellä, no problem,

enemmän ongelmia siitä on, kun letkut vuotaa, pumppu hyytyy.. jne. toimiva puhallus on varmin, kunhan ei liikoja kellottele / nosta jännitteitä.

ja siitä nettinopeudesta.. tuosta nopeudesta taitaa osa olla mm. tarkastusbittejä, pingiä yms. jolloin nopeus jää pakostikkin alle sen optimin.

Noista verkkonopeuksista..

Windows XP varaa noin 10-20% verkon kaistasta itselleen. Ominaisuus jonka saa pois ainakin Professional versiossa. Home:ssä ei onnistu (olen kokeillut).
Ihmettelin että mihin aina jäi semmoinen 20Kt download kaistanopeudesta..

Task Managerista pystyy katsomaan verkon käyttötilannetta niin huomaa että vaikka kaikki "omat" ohjelmat on poissa päältä niin joku vie sen 10-20% kaistasta.

Palomuurikone on ollut nyt 5 kk 24/7, oma kone 9kk 24/7 ja serveri sellaset 3 vuotta 24/7.

Ja enemmän ne kiintolevyt kärsii, jos koko ajan sammuttelee ja käynnistelee, kuin antaisi olla koko ajan päällä.

Asiaan hieman liittyen kannattaa myös muistaa, että mikäli talossa on sähkölämmitys, niin koneen pitäminen käynnissä yötäpäivää ei juurikaan lisää sähkönkulutusta. Usein kuulee ihmisiltä että "voi kamala, eikö tuossa pala pitkä penni sähkölaskussa". Kuitenkin koneen käyttämästä tehosta suurin osa menee lämmöksi ja vain murto-osa ääneksi tai esim. valoksi (myös siksi monttu pois päältä). Tämä kulutettu energia taas on suoraan pois lämpöpattereiden sähkönkulutuksesta jos vaan termostaatit toimii kunnolla.

Pidä päällä vaan 24/7 jos siltä tuntuu. Käytän töissä ihan tavallisia työasemia kehityspalvelimina, joten ne ovat jatkuvasti päällä. Viiden viime vuoden ajalta muistaisin yhden kovon hajonneen tuollaisesta pöytäkoneesta ja yhden läppäristä (joka saa aina reissussa välttämättä vähän kipeää).

Muut komponentit virtalähdettä ja prosun tuuletinta lukuunottamatta kuluvat luultavasti paljon hitaammin, eikä niiden hajoaminen yleensä hukkaa dataa.

Lisäksi noi kovot näyttävät olevan aikas edukkaita, 160GB maksaa Mikromafiassa 120 erkkiä.

Tällainen on varsin näppärä, ei pääse tärkeät lef... dokumentit hukkumaan, vaikka se kirottu toosa sitten poksahtaakin.

Kone päällä aina silloin ja niin kauan kuin tarvii, muuten kiinni. Eipä tuon käynnistyminen kauaa kestä mutta aikamoinen energiasyöppö on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom