X1R - kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
23.10.2002
Viestejä
2 257
Ikä
59
Eli paolttoaineen lisäaine X1R... olen käyttänyt perheen kakkosautossa Hondassa 3:ssa öljynvaihdossa ja näyttää kulutus laskeneen noin litran sadalla kilometrillä...onko muilla samanlaisia kokemuksia vai mistähän johtunee...???
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
usein lisä aineet on hyviä, etenkin vanhemmille ja väljemmille moottoreille, toimivat niissä hyvin, mutta uudempaan autoon en niitä laittaisi, varsinkaan jos tavoitteena on pudottaa kulutusta.
Suurin tekijä kulutukseen on se joka istuu penkin ja ratin välissä, lisä aineet tuskin kulutukseen vaikuttaa, paitsi öljyn kulutukseen. Kuskista on paljon kiinni, kyllä niitä kuskeja on olemassa, jotka saa seat ibizan tdi:n syömään 8l/100:lla ei siihen tartte kuin seistä kaasun päällä ja näyttää joka valoissa, että mulla on nopein auto:D. Jos siitä olisi todella iso apu niin kaikkiin uudempiin sitä laitettaisiin huollossa jo ja voitaisiin normi sika kalliin 0W-40 öljyn sijasta laittaa kaikkiin jotakin halpis 20W-50 mineraali sotkua.
Suurin hyöty öljyn lisä aineista saadaan vanhoissa väljissä koneissa, joissa hyvä lisäaine pudottaan öljyn kulutuksen lähelle nollaa, monissa autoissa olen niitä kokeillut (monia eri merkkejä) ja todennut että, jos auto kuluttaa öljyä on stp yms. parhainta siihen, kun taas hydr. nostimilla oleva kone (esim. opel 1.6 ohc) ei toimi ollenkaan lisäaineella ja nakuttaa entistäkin enemmän, koska lisäaineet vaikeuttavat nostajien toimintaa.

Lisä aineista tehokkaimmaksi olen itse todennut kaasarin puhdistus aineen (bensan joukkoon kaadettava lisäaine), se toimii, nehän on pääasiassa kerosiinin ja pellavaöljyn sekoitusta, se on tehokas puhdistusaineen muutenkin esim. pieniä osia pestessä jos UÄ-pesulaitetta ei ole käytettävissä.
Viimeksi ostin tota suutimien puhdistus ainetta, enkä kaatanut tankkiin, vaan pesin kaasarit sillä ja vanhalla hammasharjalla :D tuli todella siistiä jälkeä, paljon parempaa kuin normi liuotinaineella


-edit- korjasin muutaman virheen ja niitä jäi vielä 100kpl ainakin, migreeni iski, enkä jaksa fiksata enempää, saakaa selvää tai olkaa saamatta
 
Enpä usko mihinkään öljyn lisäksi laitettavaan tököttiin paitsi forten puhdistusaineeseen. Nykyaikaiset öljyt ovat niin hyvä, että turha sinne on mitään sekaan laittaa.
 
Jesuiitta sanoi:
Enpä usko mihinkään öljyn lisäksi laitettavaan tököttiin paitsi forten puhdistusaineeseen. Nykyaikaiset öljyt ovat niin hyvä, että turha sinne on mitään sekaan laittaa.

Nyt ei kiinnosta se, kuka uskoo mihin ja kuka ei. Penään sitä, löytyykö käyttäjäkokemusta... vaimoni auton keskikulutusta tosiaan on seurattu jo kolmen öljyvaihtovälin ajan ja kokemus on kyllä todella positiivinen. Oon kysyny, onko hän muuttanu ajotapaansa tänä aikana vai mistä kulutuksen alati jatkuva pieneneminen johtuu, mutta kaasujalka on ollu kuulemma ihan yhtä raskas kuin ennenkin. En ole mainostamassa tuotetta sen kummemmin, mutta lisäinfoa löytyy esmes googlella.
 
Ilmat on ollu sen verran leudompia että kuluttaa vähempi. Ei kait siihen muuta selitystä ole, jos moottori öljyt ym.roikassa pitämiset on ollut aina 3v ajan samallain.
 
Zone-sarja -42%
Ei...kun kyseessä on perheen kakkosauto, seuranta on tehty 60 000 km:n ajalta ja kolmen vuoden haitarilla. Kulutus on laskenut talvella keskimääräisestä 8,1 litrasta (tammikuu 2002) 6,8 litraan (helmikuu 2005) ja kevätkeleillä 7,3:sta (toukokuu 2002) aina 5,62 litraan, joka on nyt ennätys ja tuli viimeisellä mittauksella.

Meni just niinkuin myyjä sanoi mulle epäilijälle purkkia myydessä: eroa ei juuri huomaa ensimm. käytössä, toisessa öljyvaihdossa huomaa ja kolmannessa on saavutettu vähintään 10% hyöty. No meillä näyttää olevan enemmänkin kuin tuo 10%.

En ite alussa ostanu kun sitä etukäteen tyrkytettiin (en uskonut) mutta kerran tuttu autokoulunopettaja/omistaja otti spontaanisti asian jutuksi ja se pisti mutkin ekaa kertaa ostamaan.

kokeilkaa itse, varatkaa pitkä periodi seurantaan ja keskikulutuksen mittaukseen. En lupaa mitään, mut näin meillä on käynyt. Raportoin lisää, kunhan kilometrit karttuu.
 
jarre55 sanoi:
Kulutus on laskenut talvella keskimääräisestä 8,1 litrasta (tammikuu 2002) 6,8 litraan (helmikuu 2005) ja kevätkeleillä 7,3:sta (toukokuu 2002) aina 5,62 litraan, joka on nyt ennätys ja tuli viimeisellä mittauksella.
Aika huima kulutuksen lasku vain lisäämällä desilitra lisäainetta öljynvaihdon yhteydessä. Mitäs ykkösauton kulutukselle on tapahtunut?
 
Tulee melkein aina öljyn vaihdon yhteydessä käytettyä forten tai jonkin muun vastaavan valmistajan koneen puhdistusainetta. Öljyn vaihdon yhteydessä tulee sitten kanssa laitettua jotain ruiskun putsaus ainettakin bensan mukaan. Enpä tiedä onko niistä ollut mitään hyötyä, mutta tuleepa se aina kuitenkin tehtyä. Saa itselleen paremman mielen, kun tietää että on kaikkensa auton eteen tehnyt. :)
 
Markku sanoi:
Aika huima kulutuksen lasku vain lisäämällä desilitra lisäainetta öljynvaihdon yhteydessä. Mitäs ykkösauton kulutukselle on tapahtunut?

Pistin kaks desiä ekaan öljyvaihtoon, sen jälkeen noin desi aina vaihdon yhteydessä.

Ykkösautona on väljähkö Mersu... kun myyjä sanoi, ettei väljään moottoriin kannata laittaa, en ole myöskään laittanut. Jahka menee vaihtoon, kokeilen siihenkin.

Summa summarum, halusin tiedustella onko muilla samankaltaisia kokemuksia vai oisko tää vaan joku tilastopiikki tms. ihme juttu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
X1Rää on tullut autoihin oston jälkeen laitettua. En osaa sanoa auttaako, mutta joku kilpa-autoilua harrastava taisi sfnetillä kirjoittaa ajaneensa autolla kohtuullisen matkan (tahtomattaan) ilman öljyjä, ja oli varma ettei olisi kestänyt sitä ilman X1Rää. Samaten oliko puskuri ohjelma tms. missä oli vastaavaa "metalliseosmönjää" koneessa, ajettu ilman öljyjä ihan kiitettävä matka, ja ainoa mikä autosta meni, oli joku nylon/muovi rulla.

Ja olihan tuosta x1rstä tehty kitkatutkimus, joka kiistatta osoittaa sen, että kahden metallin välillä vähentää kitkaa. Se, että toimiiko yhtä hyvin kuumassa moottorissa, on vaikea tutkia.
Ja huom. ketkä heitätte kommenttia, niin kyse ei ole mistään öljyn viskositeetin nostajasta joka elvyttää vanhaa konetta, tai teflon paskasta joka on voitu osoittaa toimimattomaksi moottorissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom