PC World of Warcraft

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Se nyt on ihan sama onko sulla alla lentomountti vai normimount, se ei vähennä sitä että joku joka haluaa gänkkiä niin tulee vetää perinteisen "näytän skillsin ja tapan sut kun oot mättämässä mobeja".

Se että lentomountit kielletään level capissa olevilta yksinkertaisesti tekee tietyistä asioista todella paljon työläämpää. Jos blizzulla on jokin selkeä idea miten he ajattelevat tuon handlata, FP:t raidi instan eteen, faction kylä ihan kupeessa, dailyt/repu ja gearaaminen tehdään fiksummin, niin sitten ehkä tuo lentämisen puute ei ole niiin syvältä. Tällähetkellä, katsoen mitä peli on nyt, niin lentomounttien puuttuminen hidastaa ja vaikeuttaa raidausta todella paljon, tai ainakin tulee vaatimaan huomattavaa korotusta peliaikaan, olettaen että haluaa pitää saman progressin expan alussa.

Mainitsen vielä, että itse pidän siitä, että "lentoluvan" saa hommattua vasta kun on lvl capissa, tämä pakottaa käyttäjät tutustumaan ympäristöön. En vain näe mitä hyötyä on pakottaa pelaajat ilmasta patchin tai parin ajaksi. Jos sitä perustellaan questaamisella, niin miksi ei käytetä scenaarioita, joita käytettiin jo MoP:ssa onnistuneesti?

Tuosta emeraldin yksittäiservusta:
Asiat joita en kaipaa:
"Tankkaaminen" - niin siis mikä? (Wait 5 sunders before you start to DPS)
"LFM to URBS 15man, need 6 healers, 1 tank, 3 people who can CC, and someone with key. WE CAN SUMMON, no paladins" - 2h ettiminen OG:ssa että pääsee instaan
Juokseminen 1-40
Ratsastaminen
Instat - BWL 1x week Nefarian yritys...

Asiat on mennyt pitkälle vanillasta. Se että sillon kaikki oli "vaikeempaa" johtuu enemmän siitä, että sillon kukaan ei osannu kunnolla pelata, ei ollu addoneita mitkä auttoivat, eikä sivustoja, joilta sai apuja ongelmaan kuin ongelmaan. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että en missään nimessä haluiaisi luopua enää tietyistä mukavuuksista joita on tuotu peliin.

Eipä sekään sen mukavampaa ole, kun joku max leveliin rushinut jonipetteri pöllähtää lentsikalla selän taakse, gänkkii sut ja liitää taas yläilmoihin turvaan ja voi siellä rauhassa odotella kun corpse runit. Ei sillä, että mulla tai kellään muullakaan olisi varaa valittaa asiasta, koska jokainen on tietoisesti valinnut PvP-serverin. Jos voisin nyt valita (ilmaiseksi) uudelleen, niin menisin varmaan PvE-serverille, koska kuten sanoit, world PvP on melkein pelkkää gänkkimistä ja rehellisesti sanoen mä en itse saa mitään tyydytystä muiden gänkkimisestä, ellei kohde ole todistetusti joku mulkvisti. Harvoja on ne kerrat kun olen world PvP:stä nauttinut, vaikka ne yksiä wowin tähtihetkiä ovatkin olleet.

Mäkin kyllä tykkään lentomounteista silloin kun olen jo kolunnut ne paikat joiden yli lentelen ja kun mulla ei siellä ole muuta tekemistä kuin keräily tai läpikulku. Se ei silti ole mun mielestäni millään tavalla elinehto, ja tuntuu naurettavalta että ihmiset flippaa siitä kun joutuu ehkä olemaan pari kuukautta ilman lentämistä, varsinkin kun kellään ei ole tietoa millainen se expansioni todella on. Vaan samapa se mulle on mistä kukakin polttaa päreensä. En ainakaan jää ikävöimään niitä jotka lopettaa, kun ei saa lennellä.
Niin ja muuten dailyjen määrän on kerrottu vähenevän todella paljon. En tiedä mitä toimintaa tilalle tulee.

Taitaa vaan siellä PvP servuilla kuten Ravencrest (kai tää on vielä?) olla enemmän porukkaa kun PvE. Enemmän toimintaa huutokaupassa ja silleen..

Huhhuh, kyllä se pitää jossain vaiheessa ens vuonna alkaa pelaa taas ennen lisäriä.

undeadfem03.jpg

undeadfem02.jpg

Aika hyvältä näyttää. :)

Asiat on mennyt pitkälle vanillasta. Se että sillon kaikki oli "vaikeempaa" johtuu enemmän siitä, että sillon kukaan ei osannu kunnolla pelata, ei ollu addoneita mitkä auttoivat, eikä sivustoja, joilta sai apuja ongelmaan kuin ongelmaan. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että en missään nimessä haluiaisi luopua enää tietyistä mukavuuksista joita on tuotu peliin.

Mun mielestä on muutenkin vähän naurettava väitös tämä "Sillon kaikki oli vaikeampaa, nykyään tää peli on niin helppo!", koska kuinka moni näistä valittajista oikeasti ovat kaataneet kaikki bossit heroicilla ja pelanneet muutenki contentin läpi. Ei varmaan yksikään. Aina löytyy haastetta kun pyrkii kaatamaan bossit nopeasti ja tavoittelee realm firstejä. Jos joku teistä kaatoi edes Lich Kingin 25man heroicilla alle 15% buffilla tai heroic ragnaroksen ilman nerffejä niin ei voi sanoa, että niissä ei ollut haastetta. Mun mielestä lich king ja ragnaros heroicceina ovat tämän pelin parhaat bossit ikinä. Niin monta tuntia wipeilyjä, mutta ikinä ei kyllästynyt. Varsinkin ragnaroksen vika phase oli ihan mahtava!

Minä pelasin aktiiviurani Darksorrowin parhaassa killassa, eikä siltikään kukaan valittanut ikinä, että peli olisi liian helppo. Ja darksorrow ei todellakaan ole mikään paskatasoinen realmi kiltojensa suhteen..

Mun mielestä on muutenkin vähän naurettava väitös tämä "Sillon kaikki oli vaikeampaa, nykyään tää peli on niin helppo!", koska kuinka moni näistä valittajista oikeasti ovat kaataneet kaikki bossit heroicilla ja pelanneet muutenki contentin läpi. Ei varmaan yksikään. Aina löytyy haastetta kun pyrkii kaatamaan bossit nopeasti ja tavoittelee realm firstejä. Jos joku teistä kaatoi edes Lich Kingin 25man heroicilla alle 15% buffilla tai heroic ragnaroksen ilman nerffejä niin ei voi sanoa, että niissä ei ollut haastetta. Mun mielestä lich king ja ragnaros heroicceina ovat tämän pelin parhaat bossit ikinä. Niin monta tuntia wipeilyjä, mutta ikinä ei kyllästynyt. Varsinkin ragnaroksen vika phase oli ihan mahtava!

Minä pelasin aktiiviurani Darksorrowin parhaassa killassa, eikä siltikään kukaan valittanut ikinä, että peli olisi liian helppo. Ja darksorrow ei todellakaan ole mikään paskatasoinen realmi kiltojensa suhteen..

Contenttia ei voinut vanillassa pelata millään helpotetuilla bosseilla läpi. Se oli joko tai, lisäksi oman vaikeutensa toi se että piti olla 40 jätkää keillä oli vähän käryä hommasta. TBCssä oli vielä lopussa pari vähän vaikeampaa bossia Mu'ru ja Kil'jaeden, mutta wrath of the lich kingin contentti menikin sitten 3 viikossa läpi, ja siihen 3 viikkoon kuului levutukset jo. Taidettiin olla world #4-5 joka tappoi sen lohharin 3 adillä, sit meni itellä mielenkiinto kun ei ne olleet ees paikalle menemisen arvoisia normiversioina ne bossit ja heroicceinakin parinpäivän reenillä alas.

Tjooh, oli tylsää niin testasimpa taas. Kahessa tunnissa timeless islandilta juuri dinganneelle epixiä niskaan ja nyt LFR jonossa ekaan raidiin. Eilen illalla siis alotin taas ja nyt jo kohta raidissa. En kyllä valita, pelaaminen olisi loppunut heti jos olisi pitäny grindata 5 man instoja ties miten pitkään ennen ekaa raidia. Ei jaksa tuo 5 man touhu enää kiinnostaa yhtään.

Mua kiinnostaisi nähdä niitä vanhoja giffejä, videoita ja foorumikeskusteluita esim. "Tale of Dall - the rogue", Kalmirothin PvP pätkät ja hauskat screenshotit servun seinällä, jossa koko Kaamosta syytettiin pelin hakkeroimisesta, kun muutama tyyppi perseili PvP:ssä :D

Awwww... the good old times :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Luinpa muuten hyvän vertauksen Blizzardin ahneudesta näiden 10 vuoden aikana.

Kuinka paljon wowin kuukausimaksut on noussut 10 vuoden aikana?

Warlords of Draenor -lisäosa tulee kauppoihin 13.11.2014.

Cinematic:

[video]www.youtube.com/watch?v=TLzhlsEFcVQ[/video]

Vaikka WoWissa ei ole ollut juuri tekemistä viime aikoina ja on tullut pidettyä taukoa, tämä tulokas kiinnostaa kyllä kovasti.

Minusta WoD laajennus vaikuttaa ennakkotietojen perusteella heikoimmilta ja eniten rahastukselta haisevista tähän mennessä. Level capia nostetaan 10 ja lisätään muutama uusi alue. Ei uusia hahmoluokkia, ei uusia rotuja, ei merkittäviä peliteknisiä tai graafisia uudistuksia ja juonikin vaikuttaa aika purkkaviritelmältä (jotain aikamatkailuhärväämistä).

Kun WoW on muutenkin jäänyt jo minulta, niin uskon tämän lisäosan olevan viimeinen niitti. En saa enää perusteltua itselleni lähes täysihintaisen lisäosan ostamista sen lisäksi, että kuukausimaksu on edelleen hävyttömän korkea, vaikka peliä alkaa jo ikä painaa.
Netti on pullollaan lupaavampia ilmaisia tai edullisempia MMO-pelejä.

Minusta WoD laajennus vaikuttaa ennakkotietojen perusteella heikoimmilta ja eniten rahastukselta haisevista tähän mennessä. Level capia nostetaan 10 ja lisätään muutama uusi alue. Ei uusia hahmoluokkia, ei uusia rotuja, ei merkittäviä peliteknisiä tai graafisia uudistuksia ja juonikin vaikuttaa aika purkkaviritelmältä (jotain aikamatkailuhärväämistä).

Öö, mitä? Oletkohan perehtynyt nyt yhtään tuohon uuteen lisäriin? Kaikki rodut saa uuden graafisen ilmeen, garrisonit tulee ihan uutena asiana mukaan ja minusta juoni vaikuttaa hiton mielenkiintoiselta, varsinkin kun on lukenut War Crimesin ja Hellscreamin.

Tuossa nyt esittelyvideo, että mitä kaikkea uutta on tulossa. Ja uusia alueita on ihan saman verran kuin edellisissäkin. Vähän hakemalla haettu nuo sinun valitukset.
Ja uudet dungeonit näyttää hiton hyviltä, sopivan erilaisia. Varsinkin tuota UT:sta pöllittyä junaa odotan innolla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Öö, mitä? Oletkohan perehtynyt nyt yhtään tuohon uuteen lisäriin?

Riittävästi tehdäkseni päätöksen etten sitä enää osta ellei vaikkapa vitosella tai peliajan kylkiäisenä saa.

Kaikki rodut saa uuden graafisen ilmeen

Ne tuodaan kuulema pandojen, worgenien ja goblinien "tasolle". Mikä ei minusta tarkoita yhtään mitään, koska en huomannut mainittavaa graafista eroavaisuutta uusien ja vanhojen rotujen välillä. Se oli gearin alla sekä normaalilta pelietäisyydeltä pelattaessa aikalailla yhdentekevää ja huomaamaton ero.
Tuollaisen tulisi olla ehdottomasti ilmainen päivitys. Jos tätä peliä saisi vapaammin modata myös grafiikoissa, niin se luultavasti olisi ollutkin.

garrisonit tulee ihan uutena asiana mukaan

Voi tavaton! Take my money! 50e!
Ne olisi voinut (lue pitänyt) tuoda mukaan ilmaisena päivityksenäkin kuten monissa vastaavissa MMO-peleissä on toimittu tämän tasoisten suhteellisen piennen uuden pelialueen lisäyksen tai pelimoodin uudistusten suhteen. Ottaen huomioon, että pelistä kuitenkin maksetaan jotain 12e kuussa joka tapauksessa.

ja minusta juoni vaikuttaa hiton mielenkiintoiselta, varsinkin kun on lukenut War Crimesin ja Hellscreamin.

Minusta taas alkaa loppua ideat kesken, kun täytyy vanhoja ryhtyä kierrättämään keksimällä aikamatkailu.

Tuossa nyt esittelyvideo, että mitä kaikkea uutta on tulossa. Ja uusia alueita on ihan saman verran kuin edellisissäkin.

Juuri ne muutama päivä lisää uutta maailmaa, jossa voi powerlevuttaa itsensä 90 -> 100.
Joka jättää vain entistä suuremman osan maailmaa kuolleeksi ja tyhjäksi. Ennemmin näkisi vanhoja alueita kehitettävän uusiokäyttöön vähän Catan tapaan eikä raunioittamalla niitä.

Vähän hakemalla haettu nuo sinun valitukset.

Vähän tuntuu fanboyn hehkutukselta törkyhintaiseen heikolta vaikuttavaan lisäosaan tuo sinun näkemyksesi sen sijaan, että katsoisit asiaa objektiivisesti mitä olet saamassa rahoillesi vastineeksi.

Kyseessä kun on todellakin kaikkea muuta kuin rahallisesti kokonaan uuden pelin (~50e) arvoinen lisäpalanen sellaiseen peliin, johon on tähän mennessä upotettu vajaa 300e (jos on ostanut pelin ja aiemmat lisäosat uusina) + sadoilla euroilla peliaikaa.
Tuollainen rahastus ei vaan ole enää nykypäivänä perusteltavissa sellaisella panostuksella, joka kilpailevissa peleissä kuuluu suurimmalta osin joko ilmaisiin tai vain murto-osan hintaisiin päivityksiin sekä DLC-paketteihin.

Olen uskollisesti maksanut tähän mennessä itse pelin ja sen lisäosat, mutta nyt alkaa mitta täyttymään, kun ei enää koe saavansa rahalle vastinetta verrattaessa WoWin rahastuspolitiikkaa kilpaileviin MMO-peleihin. Kilpailijat kun tarjoavat samaa tai paljon laajempaa ja parempaa joko rutkasti halvemmalla tai ilmaiseksi.

No mainitseppa esimerkkejä? Itse ostin Elder Scrolls Onlinen, mutta ihan perseestähän se oli. Odotin Skyrim MMO:ta, mutta sainkin puolivalmiin pökäleen, missä oli kaikki tehty kiireellä ja sinne päin. Sitten on Conanit yms, jotka kuolivat aika nopeasti julkaisun jälkeen, kun porukka palasi takaisin WoWin pariin. Toki jos ei WoW enää sytytä, niin eihän siinä, kukaan ei pakota pelaamaan. Itse aloitin vanillan aikoihin, mutta pelasin vain kuukauden pari. Nyt aloitin uudelleen helmikuussa, 9 vuotta julkaisun jälkeen ja siitä lähtien on hyvin maistunut. Mitään fanboyta minusta ei saa, vaikka kuinka yrittäisit.

Tuo hahmomallien päivitys vie koko pelin uudelle tasolle. Betassa näkyy, miten koko peli elävöityy kun animaatiot ovat monin verroin sulavampia ja hahmojen hiukset eivät näytä paperilta. Oman hahmon lisäksi kaikki NCPt ja toiset pelaajat päivittyvät.

Muutenkin porukalla on vähän väärä käsitys pelistä, kun kaikkia Blizzconissa 2013 esiteltyjä asioita ei toteutetakaan peliin. Kuitenkin itse beta on tällä hetkellä graafisesti ja muutenkin todella paljon parempi kuin edeltäjänsä ja yksinkertaisesti mukava pelata.

No mainitseppa esimerkkejä?

Lord of the Rings, Neverwinter ja Rift ovat ilmaisia sekä käsittääkseni melko suosittuja. Guild Wars 2 ei maksa pelin ostamisen (~30e) jälkeen mitään pelata ja on melko suosittu.

Ja jos ei rajoita itseään fantasiapeleihin, niin esimerkiksi ilmaisia scifi-mmo:ta löytyy runsaasti niitäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom