WINTER WAR 2007 – mukana Jone Nikula, Lordin Ox ja Alexi Laiho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Starba
  • Aloitettu Aloitettu
Mielipiteet on mielipiteitä ja itse olen huomannut, että osalle ihmisistä on aivan turha alkaa vakuuttelemaan lajin oikeista vaaroista. Lopulta saat sitten uskoteltua, että iskut oikeasti koskevat ja loukkaantumiset ovat yleisimpiä mitä ns. "oikeassa urheilussa" niin kaveri täräyttää: "feikkiä se on silti". Pitäkää mielipiteenne.

Itse olen aivan hurahtanut tämän lajin pauloihin. Missään muussa urheilussa ei saada samanlaista tunnelmaa aikaiseksi. Painijat ovat parhaillaan elämää suurempia hahmoja, kuin supersankareita. Lisäksi mikään muu laji ei ole niin yleisöystävällinen: after all, koko homma tehdään yleisölle.:) Muissa kamppailulajeissa pääottelu saattaa loppua parinkymmenen sekunnin jälkeen ja yleisö lähtee pettyneenä kotiin. Showpainissa on käsikirjoitus ja voit olla varma, että main event kestää enemmän kuin kymmenen minuuttia.

Osaltaan lajin huono maine johtuu näistä komediahahmoista, joita nähdään. Joku saattaa mielenkiinnosta katsastaa WWE:n lähetystä ja näkee ensimmäisenä jonkun Visceran tai Scotty 2 Hottyn vetkuloimassa kehässä. "Huh huh mitä paskaa" pääsee huulilta ja kanava vaihtuu. Myös pitkät promot lajia tuntemattomalle ovat melkoinen turn-off. Kun aloitin lajia seuraamaan, kaikki promot olivat mielestäni turhia. Nyt vähän "viisaampana" tajuaa, että ne ovat välttämättömiä storylinejen kehityksen kannalta.

Itselleni showpaini on täydellistä viihdettä: tunnelmaa, eeppisiä otteluita, uskomattomia liikkeitä, huumoria ja lajin monimuotoisuus viehättää. WWE:n saippuaoopperasta (josta kyllä tykkään) aina FCF:n no-bullshit painiin.

Olen jopa siinä määrin intohimoinen, että haluaisin jollain tavalla tähän bisnekseen mukaan. En ole kovinkaan urheilullinen ja tuota pläskiä on vuoden aikana kertynyt järkyttävät lähes 10 kiloa, joten itse esiintyjäksi ei tällä hetkellä ole toivojakaan. On tietysti mahdollista, että tämä roihuava liekki pienenee ja pienenee, kunnes sammuu kokonaan. Mutta vuosia olen jo lajia seurannut ja jollain tapaa haluaisin olla osa tätä hienoa alakulttuuria ja omalta osaltani tuoda tätä lajia enemmän mainstream-viihteeksi myös täällä Suomessa.

Ja Mikelle tuohon otteluiden kestoon: yli 30 minuutin mätöt ovat harvinaisuuksia nykyään, missä promootiossa tahansa, mutta on niitä muutama nähty tänäkin vuonna isossa E:ssäkin. Esim. John Cenan ja Shawn Michaelsin huhtikuussa käymä matsi kesti 56 minuuttia. Melkoisia gladiaattoreita miehet siis ovat.

EDIT: Tulipas pitkä viesti, toivottavasti jaksatte lukea

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotkut wnb bodarit haukkuu hienoa lajia... Fanittakaa sitä Utti Hietalaa ihan niin paljon kuin tahdotte...
Minkä helvetin takia vedät meikäläisen jostain aivan takavasemmalta tuohon väittelyynne mukaan? :confused:

IMO showpaini on helvetin hienon näköistä touhua ja uskoakseni myös fyysisesti hyvin vaativaa, vaikka joku kyyninen idiootti aina kuvitteleekin matsien etukäteissuunnittelun poistavan fyysisen rankkuuden ja riskit hommasta kokonaan. En ole käsittääkseni missään showpainia dissannut (itse asiassa päinvastoin), joten ihmetyttää kyllä tuo Superstarah:n heitto meikäläisestä.

Nuo kuvien filtteröinnit on melko karsean näköistä taas kerran. En pysty käsittämään mitä tuolla yritetään saada aikaan. Kuvat kuvina, piirrokset piirroksina.

Kaikkien kannattaa ymmärtää, että liki jokainen urheilulaji on showta nykyään, jos ei lueta mukaan Olymppialaisia. Lätkästä nyrkkeilyyn ja siitä UFC:hen ja pesikseen. Ajatelkaa asiaa, räätelöidään laji ja show mahdollisimman viihdyttäväksi, että yleisö maksaisi tuotteesta. True story, no disputing that.

Parhaimmillaan itse olen ottanut n.45min matseja. Voin sanoa, että mies on aika finaalissa semmoisen jälkeen, maitohapoilla ollaan käyty moneen otteeseen ja sisulla klaarattu, yrjö ei ole kaukana myöskään.

Normaalisti omat ottelut ovat 20 - 30min pituisia, ja sekin jo vaatii hyvin paljon painijalta. Useille riittää 10min että on kieli polvien välissä tai ennemminkin tossun alla tallattavana. :whip:

:offtopic:

En tiedä onko asiaa jo käsitelty threadissa aikasemmin mutta näin just tossa mainoksen ohjelmasta "Tuntemattomat" ja siellä vilahti vapaapainija..Muistutti paljon Starbuckia? Ollakko vaiko eikä olla?

Itseäni hiukan arveluttaa puhua urheilusta tai edes urheilijoista tässä yhteydessä. Eikö urheilun perusta ole voittaa tai edes yrittää voittaa, kilpailla paremmuudesta ja harjoitella sitä varten??? Mitenkä kilpailla jos joku muu päättää miten "ottelu" päättyy? Teatteri on mielestäni lähempänä tätä touhua. Esiintyjät vaan joutuvat treenaaman melko urheilullisesti ennen esityksiään. Toisin niin tekevät stuntit, filmistarat jne. Harjoittelu vaan koostuu kaikilla hieman eri palasista. Sitä en tietenkään kiistä ettei touhu vaatisi munaa ja kivunsietoa mutta se kaikista pyhin eli voittaminen hommasta puuttuu... :piis:

:offtopic:

En tiedä onko asiaa jo käsitelty threadissa aikasemmin mutta näin just tossa mainoksen ohjelmasta "Tuntemattomat" ja siellä vilahti vapaapainija..Muistutti paljon Starbuckia? Ollakko vaiko eikä olla?

Saattoi olla... oliko se heebo punaisiin ja valkoisiin pukeutunut karvaturpa...? Vaikka Joulupukin paha velipoika Keripukki, kenties? :dance::thumbs:

StarBuckki olet kyllä verbaalisesti helvetin lahjakas. Kuulin ylex:ssä haastattelun ja sitten jossain muualtakin näin "tykitystäsi" ja oli kyllä hauskan kuulosta. Siis hyvällä tavalla. :thumbs:

Harva pystyy kuvailemaan niin monella tapaa ja värittämään niin paljon sanomistaan :)

StarBuckki olet kyllä verbaalisesti helvetin lahjakas. Kuulin ylex:ssä haastattelun ja sitten jossain muualtakin näin "tykitystäsi" ja oli kyllä hauskan kuulosta. Siis hyvällä tavalla. :thumbs:

Harva pystyy kuvailemaan niin monella tapaa ja värittämään niin paljon sanomistaan :)

Danke! Jos nyt vaan koko suomenkansa ymmärtäisi kuinka paljon setä Starballa on annettavaa, meillä olisi henkinen vallankumous edessämme :kippis1:

Mutta pikkuhiljaa hyvää tulee, like the saying goes. Mitäs siinä, kaiken tän oheessa teen myös henkistä valmennustyötä, eli ei muuta kun sihteerin kautta buukausket käyntiin! :rock:

Danke! Jos nyt vaan koko suomenkansa ymmärtäisi kuinka paljon setä Starballa on annettavaa, meillä olisi henkinen vallankumous edessämme :kippis1:

Mutta pikkuhiljaa hyvää tulee, like the saying goes. Mitäs siinä, kaiken tän oheessa teen myös henkistä valmennustyötä, eli ei muuta kun sihteerin kautta buukausket käyntiin! :rock:

Toivottavasti koko pukuhuone kunnioittaa jätkää, kun tunnut panostavan federaation mainostamiseen enemmän kuin itse johto...

Änget joka saatanan vapaaseen ohjelmaan :) toivottavasti tuottaa tulosta.

Toivottavasti koko pukuhuone kunnioittaa jätkää, kun tunnut panostavan federaation mainostamiseen enemmän kuin itse johto...

Änget joka saatanan vapaaseen ohjelmaan :) toivottavasti tuottaa tulosta.

Tänx, kyllä jonkun täytyy tehdä se raaka pohjatyö, että laji kun laji saa kasvot ja nousee. Itse diggaan muutenkin olla mediassa ja tehdä mediahommia, eli mulle tuo on vain mukava haaste olla esillä ja puffata omaa lajia.

Plus, kun palaute on ollut sitä luokkaa että helvetin viihdyttävää läppää ja juttua ollaan pyöritetty noissa mestoissa, antaa se lisää pötköä pesään jatkaa nousujohteisesti.

If I didn't believe in it, I wouldn't do it. :rock:

Itseäni hiukan arveluttaa puhua urheilusta tai edes urheilijoista tässä yhteydessä. Eikö urheilun perusta ole voittaa tai edes yrittää voittaa, kilpailla paremmuudesta ja harjoitella sitä varten??? Mitenkä kilpailla jos joku muu päättää miten "ottelu" päättyy? Teatteri on mielestäni lähempänä tätä touhua. Esiintyjät vaan joutuvat treenaaman melko urheilullisesti ennen esityksiään. Toisin niin tekevät stuntit, filmistarat jne. Harjoittelu vaan koostuu kaikilla hieman eri palasista. Sitä en tietenkään kiistä ettei touhu vaatisi munaa ja kivunsietoa mutta se kaikista pyhin eli voittaminen hommasta puuttuu... :piis:

Jos et osaa painia (ja esiintyä), et tule voittajaksikaan (tämä siis ainakin periaate, nimeltämainitsemattomassa megafederaatiossa jenkeissä tämä alkaa olla jo toivotonta IMO).

Pääperiaate, että lahjakkaimmat ja urheimmat soturit olisivat mestaruuksissa kiinni :)

Go Starba, Go!

Norjalainen lehti teki jutun Winter warissa otelleesta kaiffarista. Meitsin kuvan sinne vielä laittoivat.

Liitteet

• wrestling.jpg
    wrestling.jpg
    191,8 KB · Katsottu: 344
Itse olen katsellut sellaisen matsin, joka kesti 90 minsaa. Oli muuten saamarin hyvä matsi... Tunnelma katossa alusta lopuun.
Ei muuten ollut viellä kovinkaan harvinaista kun NWA hallitsi tuota USA:n paini sceneä. Tosin silloin ottelut eivät olleet aivan yhtä show painotteista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom