Windows 8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Hmmmm vai että hiiri katoaa. :D Ilmeisesti peruskuluttajan käytöstä joka ei myöskään pelaa. :)

Metro on kyllä hyvä tabletteihin, tai ainakin yksi parin muun rinnalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä näin vähän uumoilen, eri asia tietysti millä aikavälillä. Toki se jää mahdollisesti käyttöön tietyissä tapauksissa, esim jotain excelliä on ainakin toistaseksi ehkä helpompi hiirellä duunaa. Ja pelaaminen tietysti, kun pelit on hiirelle suunniteltu. Ja toki en kyllä keksi parempaa kuin hiiri+näppis yhdistelmä FPS peliin... Mutta toisaalta esim itte oon nyt tota CIV5:sta hakannut, niin kyllä mä näkisin että sitä pystyisi aika helposti tökkimällä pelata.

Hiiren etu on se, että käsi ei väsy. Tietokoneen näyttö pitäs olla esim vaakatasossa pöydässä kiinni ja joutuisit kurotteleen sen päälle jos haluat ettei kädet väsy. Koitappa tökkiä kädet suorana pöydällä olevaa monitoria viiskin minuuttia, aika perseestä, eikö totta? ;)

jep, mutta miksi pitäisi käyttää hiirelle suunniteltua ympäristöä sormella tökkien? Ei tietenkään nykyisiä järjestelmiä kukaan rupee käyttämään niin...

Mennään ny kunnolla OT:ksi, mutta en oo ymmärtänyt koko kosketusnäytön ideaa; navigaattorissa sen nyt vielä ymmärtää, mutta miksi näyttöä pitää tökkiä? ei se hiirellä klikkailu niin vaikeeta ole. Kännykän kosketusnäyttö se vasta turhake onkin.
Nooh. kukin tyylillään ja minä resiinalla perässä :D

Windows 8 onkin tarkoitettu myös tabletteihin.

Itse käytän Start menua VAIN yhdessä asiassa, eli instant search. En mihinkään muuhun. Koska mun taskbar on tämmönen:

startmenu.jpg

Jep, kuten huomaa start menu on menettämässä merkitystään. Liian sekava ja liian hidas. Eli tilalle tulee Start Screen ;) Helppo tökkiä ohjelmat auki nopeasti

Läppärissä tollanen kosketus UI on varmaan ihan jees, kun ne läppäreiden hiiret on mitä on ja aina ei jaksa kantaa mukana erillistä. Pöytäkoneessa kosketus on melko mahdoton ajatus.. mullaki on täs eessä 24" näyttö ja se on niin kaukana etten yletä siihen.

Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä tosta 8:sta tulee, mut jotenkin tuntuu siltä et näitä windowseja puskee vähän turhankin usein.. yritysmaailmassa ainakaan ei vielä olla päästy ees XP:stä kokonaan eroon. Porukalla on winkkarin lisäks opeteltavana ties kuinka monta erilaista ohjelmaa ja järjestelmää, eikä ne niitäkään osaa vielä käyttää, sit lisäks koko käyttis muuttuu parin vuoden välein.. Onneks on ite sen verta perehtyny näihin et ei oo vaikeeta omaksua uutta.

Eikös tossa 8:ssa oo hyper-v valmiina? Se avaa kyllä hienoja mahdollisuuksia kotikäyttöönkin.

No huh, oli jo aikakin heittää starttimenulla vesilintua. Ärsyttävin feature siinä on että joka softa lisäilee kaikenmaailman readme, uninstall, jne paskaa jota ei kukaan ikinä tarvi. Mäkin dock ja ohjelmat-kansio on suht käyttökelpoinen toteutus.

Joku hiiri+norminäyttö+kosketusnäyttö kombo voisi olla tulevaisuutta. Odotan sitä että joku keksii hyvän tavan miten tablettia käytetään osana työpöytää. Pystyyhän tuolla iPadilla jo tekemään kaikenlaista, mutta vain tietyissä softissa joihin on tehty oma appsu sille.

Joku hiiri+norminäyttö+kosketusnäyttö kombo voisi olla tulevaisuutta. Odotan sitä että joku keksii hyvän tavan miten tablettia käytetään osana työpöytää. Pystyyhän tuolla iPadilla jo tekemään kaikenlaista, mutta vain tietyissä softissa joihin on tehty oma appsu sille.

Macillä on jo toi magic trackpad. Eiköhän siitä tule joskus kosketusnäyttöversio. Windowsille varmaan tulee joskus vastaava.

MS:n Blogissa juttua muistinkäytöstä ja virrankulutuksesta. Pitäis kuulemma käyttää vähemmän muistia kuin seiskan, ei kovin yllättävää jos tässä on oikeasti otettu tabletit vähän "vähämuistisina" huomioon. hyvä niin :)

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/10/07/reducing-runtime-memory-in-windows-8.aspx

The runtime memory usage of Windows 8 is an important factor in determining the Windows 8 system requirements, as well as the broadened spectrum of devices that will host Windows 8. As you know, we’re delivering the complete Windows 8 experience on SoC-based devices characterized by low power consumption. This makes it even more important to leave lots of memory available for multiple concurrent apps and to sustain the overall responsiveness of devices.

Something that might not be obvious is that minimizing memory usage on low-power platforms can prolong battery life. Huh? In any PC, RAM is constantly consuming power. If an OS uses a lot of memory, it can force device manufacturers to include more physical RAM. The more RAM you have on board, the more power it uses, the less battery life you get. Having additional RAM on a tablet device can, in some instances, shave days off the amount of time the tablet can sit on your coffee table looking off but staying fresh and up to date.

Pitääkin muuten nakata tuo preview VirtualBoxiin testiin :)
Tai esim dualboottina läppäriin ;) Itse olin niin hurja että forkkasin koko läppärin ja pelkkä preview sisään.

No en viitsi mihinkään varsinaiseen koneeseen laittaa (vaikka periaatteessa onkin neljä konetta), kun tuota en "oikeasti" käytä vaan lähinnä katselen että what's what.

Itse olen varsin tyytyväinen vaikka on läppärin ainoa käyttis. Vanha raakile käynnistyy parhaimmillaa siihen 10-15 sekunnin pintaa työpöydälle asti. Kaikki toimii, joten aika sama onko siellä 7 vai toi. En kuitenkaan tee sillä juuri mitään, nettiä surffaan tms.

^^ Itellä kosahti win 8 joku viikko siten,että ei auttanut järjestelmän palauttimen eikä mikään. Uusi asennus vaan kehiin. Tai laitoin eka korjausasennuksen,mikä on perseestä( ei pysty poistamaan windows.old kansiota,mikä täysin turha-omat datat on AINA D-asemalla).
Ja kun koitin laittaa kasia Intelin G-41 piirisarjalle,äänet katosi mystisesti,eli jotain bugia on. Nyt tässä kakkos-tai oikeastaan kolmos-koneessa pyörii vanha tuttu XP.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom