Windows 8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis varmastihan tuo Start menu tuodaan takaisin ihan Microsoftin puolesta, siis normaalina asetuksena. Tuossa linkissä näyttää olevan mahdollista tuoda Start menu takaisin mutta pitäen esim. Explorerin ribbonin, mutta haluaisin myös mahdollisuuden tarvittaessa mennä Metro UI:hin.

Haluaisin itse niin että on normi Start menu, mahdollisuus käyttää Metro UI:tä, mutta ehdottomasti ribbon ym. Windows 8 kilkkeet mukana.

On toi 8 kyllä aivan mahdottoman nopea käynnistymään aivan nollasta. Tosiaan tällä hitaallakin kannettavalla ollaan täydessä valmiudessa kirjautuneena työpöydällä alle 30 sekuntia. SSD, 4GB+, ja uusi Intel pääsee alle 10 sekuntia.

Tulipa heitettyä tama 64-bittinen versio koneeseen, ihan kiva. Saako tämän karvalakkiversion pitää, onnistuin aktivoimaan tämän, joten tätä ei tarvi poistaa?

Tulipa heitettyä tama 64-bittinen versio koneeseen, ihan kiva. Saako tämän karvalakkiversion pitää, onnistuin aktivoimaan tämän, joten tätä ei tarvi poistaa?
Mulla ei kyllä edes kysynyt mitään aktivointeja, enkä käsin sitä tehnyt. :) Tosin asensin 32-bit versio (vanha läppäri), mutta tuolla tuskin eroa.

Ainakin Windows 7 RC:n kanssa kävi niin että jossain vaiheessa se rupesi (ilmoituksen kera) käynnistämään koneen uudelleen 2h välein. Toi oli tosin jo julkaisun jälkeen jos en väärin muista, ja 8 julkaistan vasta ensi syksynä.

PS. Melkein kerkesin jo kadonneet nimimerkit ketjuun kirjoittaa että missä on cybershaman. :D

^^ No en sentäs kadonnut ole, kesällä oli vaan niin paljon muuta puuhaa ;) Ei se kasi pyytänyt aktivoimaan,mutta kun kävi järjestelmätietoja läpi,niin siinä oli se aktivointi.

Olen kasissa käyttänyt seiskasta tuttua työpöytää, tuntuu jotenkin tutummalta. Mulla buuttasi kone käynnistyksestä työpöydälle 34 sek. Onko siellä joku namiskuukkeli,mistä saa nopeemman buutin? Itellä rautana Intel i3 2100,normi kovo ja 4 gb ddr3.

^^ No en sentäs kadonnut ole, kesällä oli vaan niin paljon muuta puuhaa ;) Ei se kasi pyytänyt aktivoimaan,mutta kun kävi järjestelmätietoja läpi,niin siinä oli se aktivointi.

Olen kasissa käyttänyt seiskasta tuttua työpöytää, tuntuu jotenkin tutummalta. Mulla buuttasi kone käynnistyksestä työpöydälle 34 sek. Onko siellä joku namiskuukkeli,mistä saa nopeemman buutin? Itellä rautana Intel i3 2100,normi kovo ja 4 gb ddr3.
Mulla on vieläpä kuule Core 2 Duo 1.83 Ghz ja alle 30 sec pääsee. :) 2GB keskusmuistia.

Varmaan riipuu myös emolevyn BIOSsin POSTin pituudesta, tuotahan voi joskus säätää että se skippaa jotain tarkistuksia.

^^ Täytyypä tsekata. Voipi olla,että on vaan huono emolevy sattunut kohdalle, tai oisko SATA-väylissä vikaa, kone siirsi meinaan XP:ssä 3,7 gigan tiedostoa kiintolevyltä USB:lle 15 min!
Piirisarja on H61, minkä pitäisi tukea nopeaa(oliko ny 6 GT/sek ) siirtonopeutta.

^^ Täytyypä tsekata. Voipi olla,että on vaan huono emolevy sattunut kohdalle, tai oisko SATA-väylissä vikaa, kone siirsi meinaan XP:ssä 3,7 gigan tiedostoa kiintolevyltä USB:lle 15 min!
Piirisarja on H61, minkä pitäisi tukea nopeaa(oliko ny 6 GT/sek ) siirtonopeutta.
USB:lle siirto voi olla hidasta, etenkin tikulle. Siis oikeasti luokkaa 3-5MB/s.

^^ Jep jep, muta emon " pitäisi " tukea fastusbia ja jopa ussb 3.0:llaa. Edelleenkin Bootti työpöydälle on luokkaa 34 sek, teki mitä teki. Täytyy koittaa vielä kaikki mahd. eheytykset ja error-chekkingit.

Onko laite myös USB 3? ;)

^^ Heh, no ei ;). Ei jumalauta menee kyllä hermot tän hitaan bootin kanssa. Veikkaan edelleenkin emoa, harmi että emolevyllä ei ole win 8 ajureita vielä,compatible mode ei auta myöskään.
2 päivän perusteella ihan jees järjestelmä, turhaa silmäkarkkia mun mielestä,mutta ripeä järjestelmä.

Sitten kun joskus on the Finale Release,niin nähdään,mihin tää oikeasti pystyy :rock:

Odotan myös että Start napin saa takaisin ILMAN mitään rekisterin editointia ym., ja niin että voi silti palata Metro UI:hin.

Clip.jpg^^ Ei nyt ihan Start-nappi,mutta löysin tämmösen:
desktop--->right click taskbar--->tool bars------>check box "desktop"

Joo, mulla ollu toi jo seiskassakin. :)

Joku työkalu löytyy nyt millä valitsee näkyykö normi start, metro ui, ym.

PS. Tuntuu että kone starttaa vain nopeammin ja nopeammin ajan kanssa. Nyt menee jo ihan hölmön nopeaksi tälläkin...

Löyty muuten windows updaten kautta ATI:n/AMD:n engineer samplen ajurit, pelasin tänään farcry 2:sta ongelmitta ja näyttiksen varovainen kellotelukin onnistui ( mopo Powercolor hd 5450 1 Gb ).

Jos ajatellaan ihan normi windowsin käyttöä, niin mihin tuota desktoppi näkymää tarvitsee? Eikö tuo metro UI:lla pysty tekemään kaiken tarpeellisen? Mä ymmärrän jos tarttee jatkuvasti säätää jotain, niin silloin tuo perinteinen näkymä on varmasti parempi, mutta kai tuosta metrosta saa auki kaikki tarpeelliset ohjelmat?

Jos ajatellaan ihan normi windowsin käyttöä, niin mihin tuota desktoppi näkymää tarvitsee? Eikö tuo metro UI:lla pysty tekemään kaiken tarpeellisen? Mä ymmärrän jos tarttee jatkuvasti säätää jotain, niin silloin tuo perinteinen näkymä on varmasti parempi, mutta kai tuosta metrosta saa auki kaikki tarpeelliset ohjelmat?
No siis, Metro UI:n kautta käytettävän ohjelman pitää olla Metro UI ohjelma jos sen haluaa siinä aukeavan. Tietenkin sitä kautta saa auki muutkin ohjelmat, mutta jos se ei ole Metro UI ohjelma niin se aukeaa normi desktoppiin.

Mitä käyttöön tulee, niin hiirellä tuo Metro UI on hidas käyttää. Kosketukseen se vain on.

Okei, ja Metro UI ohjelman voi kehittäjät itte duunaa vai MS päättää? Meinaan jos noita voi tehdä kuka vain, niin nopeastihan suurin osa ohjelmista luulisi saavan myös Metro UI versioina?

Okei, ja Metro UI ohjelman voi kehittäjät itte duunaa vai MS päättää? Meinaan jos noita voi tehdä kuka vain, niin nopeastihan suurin osa ohjelmista luulisi saavan myös Metro UI versioina?
Developer Previewn ideana on kai antaa mahdollisuus ohjelmien tekijöille vääntää Metro UI softaa.

Tietääkseni noi ei tosin mene ristiin ollenkaan, joten kattoo monella on resursseja tai tahtoa vääntää Metro UI:lle oma versio. Eikä tietenkään kaikki ohjelmat ihan toimi noin minimalistisella designilla mitä noi Metro UI:n on. Kyllä varmasti Photarit ym. pysyy normi puolella. ;)

Näinhän se varmaan on. Itse veikkailen että hiiri tulee katoamaan vähitellen tietokoneen käytöstä, joten eiköhän tuo metro ihan hyvä juttu tule olemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom