Windows 8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Omassa läppärissä oon tosi hyvin lämmenny tolle metrolle, se on aika jees. Huutais vaan kosketusnäyttöä.
Nyt kun Chromekin tuli sellasena fullscreen-softana win8:lle niin enpä ole sitä työpöytää pahemmin ottanut edes esille, mitä nyt välillä puttyä käyttänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^^ Fuck no sir! Laitoin tähän windows 8 pro versioon : )

edit: ja mulla toi upgrade-versio on ennenkin vittuillut,eli päivittäminen tollai ruksimalla tökkinyt jostain syystä

edit2:
Ja näillä ohjeilla saanut päivitykset pelaamaan.http://answers.microsoft.com/en-us/...8024001e/49820d2a-241e-471e-89f4-7b5440bb8abf
Mutta edelleenkään esim. sää ei toimi Metron puolella. En tiedä syytä.
Mulla se meni ihan puhtaasti tolla että ruksi tuohon ja sinne män. :)

Metrosta mulla ei mitään tietoa. Sää näyttäis toimivan, en oo ennen vilkassu. Storessa en ole edes käynyt.

^^ Siinä säässä on pre-installed joku Lontoon tai New Yorkin sää,mut sitku sin menee se herjaa oflineä vaikka oot netissä. Ei nyt niin kovin tarpeellinen,pääasia et sähköposti pelaa Metrolla.

^^ Siinä säässä on pre-installed joku Lontoon tai New Yorkin sää,mut sitku sin menee se herjaa oflineä vaikka oot netissä. Ei nyt niin kovin tarpeellinen,pääasia et sähköposti pelaa Metrolla.

Vanhempien läppäriin asensin kasin ja siinä ei metrossa pelannu noi sääjutut yms. Väitti kans et on offline, vaikka työpöydällä netti toimi. Siinä koneessa netti mokkulalla ja siinä kun työpöydän oikean alalaidan verkkokuvakkeesta aukas sen asetusjutun ja pisti täpin "salli verkkovierailu tms" niin alkoi metrossakin netti toimimaan.

Aluksi kyllä olin sitä metroa vastaan, mutta parina päivänä olen sitä nyt säädelly ja nyt mennyt toisinpäin. Ei tule enää työpöytää käytettyä ollenkaan. Kaikki tulee nyt metron/kaupan kautta hoidettua. Kun tottuu käyttämään, niin oikeastaan paljon mukavampi kuin perinteinen työpöytä.

Onko niillä joilla widgetit ei toimi käytössä Hotmail account, eikä local account?

Vanhempien läppäriin asensin kasin ja siinä ei metrossa pelannu noi sääjutut yms. Väitti kans et on offline, vaikka työpöydällä netti toimi. Siinä koneessa netti mokkulalla ja siinä kun työpöydän oikean alalaidan verkkokuvakkeesta aukas sen asetusjutun ja pisti täpin "salli verkkovierailu tms" niin alkoi metrossakin netti toimimaan.

Aluksi kyllä olin sitä metroa vastaan, mutta parina päivänä olen sitä nyt säädelly ja nyt mennyt toisinpäin. Ei tule enää työpöytää käytettyä ollenkaan. Kaikki tulee nyt metron/kaupan kautta hoidettua. Kun tottuu käyttämään, niin oikeastaan paljon mukavampi kuin perinteinen työpöytä.

^^ Katos vaan, laitto asetuksista salli verkkovierailu,niin johan toimii! (Paitsi siinä Metron ruudussa lukee vieläkin Mumbai,mutta kun aukasee sään niin sielähän lukee se oma kaupunki)

- - - Updated - - -

Onko niillä joilla widgetit ei toimi käytössä Hotmail account, eikä local account?

^^ Molemmat käytössä,yleensä hotmail.

Hae oma paikkakunta sieltä sääjutun asetuksista ja laita siihen tähti tms (en muista enää). Ja sitten poista se oletus mumbai/lontoo tms muistista

Työkoneeseen asensin win8:n. Kyllä tuota start-valikkoa vaan kaipaa. Asensin Vistartin mutta onko jotain parempia. Start8 taitaa olla mutta sekin jo maksullinen.

Itse en tuohon metroon ole vielä lämmennyt.

Työkoneeseen asensin win8:n. Kyllä tuota start-valikkoa vaan kaipaa. Asensin Vistartin mutta onko jotain parempia. Start8 taitaa olla mutta sekin jo maksullinen.

Itse en tuohon metroon ole vielä lämmennyt.
Niin. Mulla Metro korvaa Start menun ja task barin, eli Start menun haun osalta ja taskbarin ohjelmien pikakuvakkeiden osalta.
Ei kyllä yhtään kaipaa Start menua ihan siksi, että vuosiin en ole sitä seiskassakaan käyttänyt muuhun kuin hakuun.... ja tismalleen sama toiminto on kasissa WIN napilla. Toinen oli korkeintaan control paneelin avaaminen, mutta sekin onnistuu WIN+X kautta (mutta myös paljon enemmän tuolla)...

Classic shell on myös yksi Start menu korvike.

TML, tai joku muu Windows-messias:

Voiko Windows 8:n "USB-installerin" kirjoittaa suoraan kiintolevylle, erilliselle NTFS-osiolle, bootata installerin siitä ja asentaa tyhjälle osiolle Windows 8:n?

Suomeksi: Pitäisi Windows 8 laittaa Linuxin rinnalle, mutta ei ole pohjalla mitään Windowssia, eikä DVD-asemaa eikä riittävän isoa USB-tikkua vapaana. :D

Onpa muuten jännä idea. Mitään varsinaista hands-on tietoa ei kyllä nyt ole. :D
Maybe? http://www.youtube.com/watch?v=QatkOEUjFCA
Toki poikkeuksena et teet homman Linuxissa, pitäs saada softa joka tekee saman Linuxissa. :|

Jotenkin se varmasti mahdollista on, kun tuota videota katsoo. Eiköhän tuo kasiinkin päde, että se asentuu tuolta. Tarvii vaan ehkä manuaalisesti ettii noi palikat jotka toi boot config softa tekee. Voitko jotenkin tehdä Linuxissa virtual PC setupin, hakee joku Windows XP VHD/Image, sit siellä tehdä videon asiat. :lol2:

Ehkä jos vaan saa lainaan jostain sen 4-8GB tikun. :)

Onpa muuten jännä idea. Mitään varsinaista hands-on tietoa ei kyllä nyt ole. :D
Maybe? http://www.youtube.com/watch?v=QatkOEUjFCA
Toki poikkeuksena et teet homman Linuxissa, pitäs saada softa joka tekee saman Linuxissa. :|

Jotenkin se varmasti mahdollista on, kun tuota videota katsoo. Eiköhän tuo kasiinkin päde, että se asentuu tuolta. Tarvii vaan ehkä manuaalisesti ettii noi palikat jotka toi boot config softa tekee. Voitko jotenkin tehdä Linuxissa virtual PC setupin, hakee joku Windows XP VHD/Image, sit siellä tehdä videon asiat. :lol2:

Ehkä jos vaan saa lainaan jostain sen 4-8GB tikun. :)

Ääh, tällä olis luultavasti onnistunut varsin kivuttomasti:

http://en.congelli.eu/prog_info_winusb.html

Typeränä ihmisenä olen kuitenkin tehnyt 3 primary osiota Linuxille ja viimmeinen neljäs osio kuluu extended osion tekemiseen ja Windows pitää asentaa primary -osiolle. Joten joo, pitänee kehitellä se USB-tikku jostain. :jahas:

Nyt on winkkarikin koneella. USB-tikulla mentiin. :D

http://ninite.com/

^ Tuo on kätevä kun joutuu tekemään puhtaita Windows-asennuksia. Säästää paljon aikaa, kun ei tarvitse jokaisen ohjelman installeria erikseen etsiä, ladata ja klikkailla 100 kertaa nextiä.

Asentui heti 30 ohjelmaa yhden vaivalla. Hetken tuntui melkein kuin olisi Linuxia käyttänyt. ;)

Minä en puhuisi. Kuka oikeasti luulee, että kun julkaistaan uusi Windows niin heti jannut lähtee ostaa uusia kannettavia tai pöytäkoneita? Miksi näin tapahtuisi?

Käännetään ehkä asia niin, että Windows 8 on parempi Windows kuin Windows 7, mutta Windows 7 on edelleen hyvä. Windows 7 koneita myydään edelleen läjäpain joka paikassa, ja nämä koneet ovat usein tarjouksessa koska halutaan niistä eroon, tietenkin ihmiset ostaa niitä.

Mun mielestä puhelin ja tietokone ovat tässä asiassa aivan eri, ei tietokoneita osteta käyttöjärjestelmä edellä. Esim. iPhone on siitä erikoinen että niitä julkaistaan mitä, kerran vuodessa, eli se mainoshype luurista on se kokonaisuus ja siten se uusi iOS käyttöönotto on kovaa luokkaa ja vielä kaiken lisäksi se tulee vähintään edelliseen malliin päivityksenä ilmaseksi. Tämäkö sitten tarkoittaa uusi iOS ei ole floppi? Okei, ei se tietenkään ole senkään takia että uusi iOS on varmasti parempi, mutta se vaan "tulee" toisin kuin uusi Windows.

Okei, ehkä jos ajatellaan vain sanaa floppi näin myynnin kannalta se on floppi. Ehkä tuo on sanan ainoa tarkoitus tässä, mutta kyllä itse käyttöjärjestelmänä ja kokemuksena Windows 8 on hirmuisesti parempi. Metrosta en edes tässä tapauksessa puhu, vain kaikesta siitä muusta; käynnistyksen nopeudesta, paremmasta Windows Explorerista, yms.

Ehkä ainoa virhe Windows 8:ssa minkä keksin, on se että ei tarjota niille käyttäjille jotka sitä haluavat vaihtoehtoa yksinkertaisesti kytkeä pois Metro. Metron lisäksi kun näillekin käyttäjille lukuisten kokemuksien lukemisen jälkeen tuntuu olevan paljon hyvää mukana, ja nyt he joutuvat asentamaan jonkun ulkopuolisen Start 8 tai Classic Shell jotta saavat esmes Start menun takaisin.

Floppi myynnillisesti, varmaan, mutta ei se nyt mikään hirveä ylläri ole etenkin jos ajatellaan että vasta viime vuonna huhtikuussa tuli ensimmäiset uudet Intelit kannettaviin ja niiden myötä mainostettiin uusia läppäreitä. Moni varmasti osti juuri viime vuonna uuden kannettavan, ja siinä oli Windows 7.

Minä en puhuisi. Kuka oikeasti luulee, että kun julkaistaan uusi Windows niin heti jannut lähtee ostaa uusia kannettavia tai pöytäkoneita? Miksi näin tapahtuisi?
Ilmeisesti ainakin Microsoft ja laitetoimittajat luulivat kiinnostuksen markkinoilla olevan huomattavasti suurempaa. Tämä on merkittävä strateginen käännekohta Microsoftille ja siksi seuraan tilannetta. Tietokoneet ja mobiililaitteet naitetaan tiukemmin yhteen. MS:n käyttää rajusti rahaa omiin mobiililaitteisiinsa ja onpa erään suomalaisen puhelinvalmistajankin lähitulevaisuus kiinni tästä strategiasta. Google ja Apple ovat luoneet kilpailua markkinoille enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Elämme potentiaalisia muutoksen aikoja.

Vuosineljänneksen uutiskatsaus:

Windows 8 myy edelleen heikommin kuin Vista aikoinaan, Microsoftin tablettien myynti on marginaalista eikä puheliemienkaan myynti kehuja ansaitse. Microsoft jatkaa rahojensa polttamista mobiililaitteiden kanssa harvinaisen huonolla menestyksellä. Isoja panostuksia, hehkutusta ja suuria suunnitelmia laihoin tuloksin.

http://www.tgdaily.com/hardware-brief/70202-windows-surface-tablets-are-a-flop
http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/teknologia/windows_rt_menestyy_kehnosti_hintaa_alennetaan
http://macdailynews.com/2013/04/02/...-8-is-an-even-bigger-flop-than-windows-vista/
http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml...dows-rt--kayttojarjestelma-on-tuhoon-tuomittu

Vieläkö joku uskoo Win 8:iin, Win Phoneen ja Surfaceen?

^ Kyllä minä edelleen uskon Windows 8:iin. Miksi en? Läppäreihin ei enää juuri tulee Windows 7:aa, ja valmiissa pöytäkoneissa sama meininki. Automaattisestihan tuo muutos kasiin tapahtuu, vai rupeaako Matti Meikäläinen 57v asentamaan Ubuntua? PC koneiden kysyntä kuitenkin on vielä "kohtuullinen" jonkin aikaa, Applessa aina oma kynnys. Varmasti ikuisesti tulee riittämään 500€ koneen ostajia.

Windows Phoneen en ota kantaa, mutta en nyt usko että se ihan heti on häviämässä jos Nokia saisi palikat kohdalleen. Jos saa, niin siitähän vain yltyy WP luurien määrä muidenkin valmistajien taholta.

Surface, no se kyllä meni aika metsään, vaikka kyllä mulle moinen kelpaisi. En tosin maksaisinko siitä Pro versiosta jonka kelpuuttaisin, kohtuu tyyris.

Anyway, asiasta donitsiin:
http://www.zdnet.com/microsofts-win...-the-start-button-boot-to-desktop-7000014075/
Microsoft's Windows 8 Plan B(lue): Bring back the Start button, boot to desktop

En kyllä tosiaan näe mitään syytä miksi tuota ei voisi tarjota käyttäjille, vaikka mulle henk. koht. ihan sama onko Start Menua vai ei. Boot to desktop mullakin tosin on aktivoitu DisplayFusion softalla.

Nyt tarvii kyllä tulla kitisemään ja ottamaan takaisin aiempaa mielipidettä "kyllä sen helposti oppii kaikki käyttämään". Juu ei. Pääsin ensikosketukseen tämän Win8 kanssa viime viikolla kun esiasensin kaverin uuden kannettavan. Aivan älytön ja epälooginen käyttöjärjestelmä tuo on. Ensimmäinen vika, metroliittymä. Tämähän on 100% kosketusnäytöllisille laitteille suunnattu näkymä, mitä vittua tolla tekee normikäytössä. Saatanan rumakin se on. Ohjelmat aukee koko ruudun kokoisina, onpa kätevää.

Kun sitten sinne ns "oikealle työpöydälle" löytää tiensä niin siellä ei jumalauta ole pikakuvakkeita ohjelmille. Nyt täytyy seilaa takas sinne köykäseen metronäkymään kun haluaa avata ohjelmia. Onnistuuhan se haulla, mutta kätevyys on tuosta aika kaukana. Tuo hakukin on epälooginen, se laittaa haun tulokset 3 eri kategoriaan (tuota ei ihan ensimmäisellä eikä toisellakaan kertaa hoksaa).

Koneen sammutuksille ja restartille pitää jumalauta itse tiirikoida pikakuvake työpöydälle, kun oletuksena koneen sammuttamiseen tarkoitettu namiskuukkeli löytyy 3 eri klikkauksen takaa jostain helvetin vitusta. Samoin jos haluaa niitä pikakuvakkeita ohjelmille niin ei ihan heti aukea miten se onnistuu. WTF. Koen olevani hyvinkin näppärä koneen käyttäjä mutta jos tämän käyttö tuottaa tällaista päänvaivaa mulle, niin onnea vaan niille jotka ovat muutenkin hukassa koneiden kanssa.

En vitussakaan päivitä tuohon. Enkä todellakaan ala asentamaan mitään 3-osapuolen tiirikointisoftia jolla tämä viritellään mieluisaksi, periaatteesta. Haistakaa paska.

Windows Phone on jumalauta paras.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom