Windows 7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja argh
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en asentaisi vielä entisen käyttiksen päälle, kaikki softat eivät vielä toimi. Minulla on tullut toimimattomista vastaan punkbuster. Eli Punkbusteria käyttäviä nettipelejä ei tuolle pelata. Uutta kovoa koneeseen ostaessa tuli W7 puheeksi myyjän kanssa ja myyjä oli törmännyt ongelmiin joidenkin photoshopin plugarien kanssa. Joitain yllätyksiä tuon kanssa voi siis tulla vastaan. Muuten on toiminut moitteetta.
http://arch1tect.wordpress.com/2009/04/29/punkbuster-x64-fix-windows-7/
Toimiiko tällä tuo PunkBuster? Siis jos 64-bit käytössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko jollain muulla ollut ongelmia tän asennuksessa? Kone hyytyy heti maa-asetusten ja kovalevyvalinnan jälkeen, kun alkaa se "expanding files" kohta. 0% ruksuttaa hetken ja sen jälkeen jäätyyy kokonaan.

Onko jollain muulla ollut ongelmia tän asennuksessa? Kone hyytyy heti maa-asetusten ja kovalevyvalinnan jälkeen, kun alkaa se "expanding files" kohta. 0% ruksuttaa hetken ja sen jälkeen jäätyyy kokonaan.

Voi olla että poltto/lataus on epäonnistunut..

Voit kokeilla uudelleen lataamista/polttoa..

Jostain syystä jotkut ovat saaneet asentumaan vain USB asemalta kun ovat purkaneet sen ensin sinne..
Tuo siis toimii jos emo tukee USB-tikkuja/levyjä boottauksen aikana..

Ja jollain koneilla tuo voi kestää kun se ihmettelee jotain.. Eli jos jaksat niin kokeile antaa sen häärätä ittekseen jos se tokeniskin...
Vaikka treenin ajaks.. :D

Juu, en usko että tässä on siitä kyse että liian vähän aikaa odottelen. Kun kone on siis ihan kokonaan tiltissä, myös hiiri ei toimi. No täytyy tänään vielä illalla tsiigailla. joillakin ollut muistien kanssa ongelmia, täytyy kattoo mitähän sitä keksis. En usko että imagessa on itsessään mitään vikaa, kone vaan hyytyy.

Juu, en usko että tässä on siitä kyse että liian vähän aikaa odottelen. Kun kone on siis ihan kokonaan tiltissä, myös hiiri ei toimi. No täytyy tänään vielä illalla tsiigailla. joillakin ollut muistien kanssa ongelmia, täytyy kattoo mitähän sitä keksis. En usko että imagessa on itsessään mitään vikaa, kone vaan hyytyy.

Kun asensin W7 betaa piti ottaa kone laittaa toimimaan vakiokelloilla tai asennus kaatui. RC asentui mukisematta kone kellotettuna. Muutamia minuutteja piti minullakin odottaa tuossa asennuksen vaiheessa ja aluksi tiedostojen purkamisesta kertova palkki eteni todella hitaasti. En koittanut vastaako kone mihinkään.

joo ei oo kellotettu kone mulla. Jotain lueskelin että olis jotain laitteisto yhteensopivuus ongelmia. löysin jostain MSn sivuilta juttua että kaikki ylimääräiset härpäkkeet pois ja SATA legacy tilasta natiivi tilaan (tosin ei biosis mulla tollasta säätöä löydy), mut ei onnistunut mikään. Ehdotuksena oli myös että kaikki usbi laitteet irti, myös hiiret ja nappikset (heti sen jälkeen irti kun asennus alkaa) mutta ei mitään apua :(

pakko oli asentaa xp takasin, kun tarttee tehä kouluhommia. Pitää vielä jossain vaiheessa kattoo mikä biosi versio on ja onko siihen tullut päivityksiä. ehkä kesällä sit jossain vaihees uusiks, tai sit vaan odottelen julkkari versioo

Ois läppärin käyttiksen uudelleenasennus edessä piakkoin. Käytössä pari vuotta vanha HP:n suht tehokas läppäri VISTA:lla. Vetäiskö tuon formatilla ja laittas Win7 tilalle, hmmm. :whip:

Parallelsin kautta on ollut käytössä Windows 7 pari päivää. Jouhevammin toimii kuin Vista, mutta jostain ihmeen syystä 7:n pelit, pasianssit yms. ei toimi. On tämä kyllä kuitenkin selvästi on Vistan tappaja, mitä omiin kokemuksiin tulee, lukuunottamatta tuota pelien toimimattomuutta.

Eilen tuli päivitettyä hieman yli vuoden vanha Vista 64-bit asennus suoraan Windows 7 RC1 64-bit versioon ihan työpöydältä asennettuna. Asennukseen meni noin 1½ tuntia aikaa, vanhojen asetusten, tiedostojen ja ohjelmien siirtoon kului suurin osa tuosta ajasta. Kaikki sujui loistavasti, ainoastaan kaapelitv-kortti ei toiminut laakista, vaan siihen piti asentaa uudet ajurit. Mitään muita bugeja ei ole tullut vastaan, kaikki vanhan Vista asennuksen ohjelmat ovat toimineet ongelmitta ja myös kaikki asetukset siirtyivät. Myös pelit toimivat hyvin, esim. GTA 4, jota en 2-3 kuukauteen ollut pelaillut, toimi moitteettomasti. Itse olen siis tottumuksesta aina asennellut Windowsit uusiksi ohjelmineen, jos on tullut tarvetta vaihtaa versiota/muuta ongelmaa. Hienoa, jos tästä olisi vihdoinkin päästy eroon.

Tää Windows 7 on kyllä antanut todella positiivisen kuvan itsestään. Pieniä parannuksia ja uusia juttuja, jotka helpottavat käyttöä, on tullut melkoisesti. Ainut miinus toistaiseksi on se, että Käynnistä-valikkoa ei saa enää Classic -tyyliseksi, enkä ole vielä täysin tottunut tohon uuteen. Eiköhän tästä hyvä tuu. :kippis1:

Heittäkääpä heti ilmotusta jos on se punkbusteri saatu toimimaan ja sattunut silmään sellainen toimiva sälä niin pääsis asentelemaan seiskaa ja codittamaan. :)

Kokeile mennä Windowsin kansioon SysWOW64, ja sieltä muutat PunkbusterA/B.exen Vista-compability tilaan ja päälle vielä Run as administrator. Näillä eväillä on joillain lähtenyt toimaan COD4. Itsellä ei kokemusta.

Mites teillä pelittänyt RC versio, mitään kauhukertomuksia tai muuta inhottavaa vikaa niissä?
Meinasin vaan kysellä että miten hyvässä kondiksessa tää winukka on tässä vaiheessa, itellä ihan moitteetonta, broidilla läppärissä kun herättää nukkumasta niin ei netti meinaa toimia ennenkun poistaa käytöstä kortin ja uudelleen käyttöön.

Funtsailin et jos ei nyt ihan kauheita maksa niin vois ostaa sitten myöhemmin, xp:llä ei tee enää mitään ja vistaakaan en viitsi nyt ostaa (sekin koeajettu, ihan hyvä).

Easy transfer kans tullut kokeiltua ja vaikuttaa ihan hyvältä, tuotahan ei ollut vistassa vai sekoilenko?

Asensin RC:n Vista x64 ultimaten päälle, toimii kuin unelma. Asennuksessa meni reilu tunti, varmaan lähemmäs tunti siitä vanhojen asetusten ja tiedostojen "kopioimiseen". System performance jostain syystä parantui Vistaan nähden ja kaikki pelaa pelottavan hyvin kolmen tunnin neppailun jälkeen. Odottelen tässä josko näyttö syttyis tuleen tai kotelotuuletin leikkais seinään reiän, liian hyvin tämä yhteiselo alkanut :)

Oli mulla tosin se Vistakin vajaan vuoden eikä se kaatunut kuin kerran, liekkö lottovoittomalli...;)

Muilla kokemuksia W7 RC:stä ja ATIn "vanhoista" X -sarjan näyttiksistä?

Itellä X1900 XTX enkä kyl meinaa saada toimimaan kunnolla, en sit millään... Esim savuefektit ja motion blur ei suostu näkymään oikein.

Mulla ongelmia McAfeen kanssa. Muuten toimii mainiosti. Vanhoja windows-mail -tiedostoja en ole vielä onnistunut integroimaan Pegasukseen tai vastaavaan.

Ihan hyvältä ja kevyeltä vaikuttaa joten olen aika tyytyväinen. En tiedä muista mutta Photoshop 3 CS2 tökkii aika pahasti tässä seiskassa (XP:ssä toimi ihan hyvin).

Vaikuttaa ensikokeilemalta ihan hyvältä tämä uusi Windows, mutta pari juttua mietityttää..

Miten saan pois sen järjestelmävalvoja jutun. Niin että tämä ei kysele kokoajan typeriä tai estä tallentamasta esim. program files kansioon?

Saako tuosta käynnistä valikon vierestä ton explorer selaimen linkin jotenkin pois? Asensin myös Firefoxin, mutta se toimii kokoajan jossain safemodessa, miksi? miten sen saa pois?

Jos joku osaa auttaa, olen kiitollinen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom