Windows 7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja argh
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on pari päivää ollut rc versio käytössä ja täytyy todeta että hiemman jopa yllättynyt olen. Toimii samalla tavalla kuin xp(siis hyvin), vaikka koneeni onkin todella mopo (1.6ghz amd duron, 1gb ddr). Vistan jätin välistä, toivottavasti tämä olisi parempi.

Kuullostaa hyvältä. Omassa läppärissä on lähes samat specit, joten voisi olla tulevaisuudessa mahdollista ajatella xp -> win7

Mä en kyllä ymmärrä mitä olennaista hyötyä normikäyttäjälle olis korvata XP Vistalla tai tällä seiskalla. Firefoxia ja messengeriä niillä kuitenkin ajetaan, melko sama onko se nyt sitten XP, 7, Ubuntu, OS X jne. Itelläki XP ollut käytössä vuosikausia ja kaikki tarpeelline onnistuu tällä helposti. Viiden-kuuden vuoden aikana koneelle on päässyt yksi virus, jonka poistaminen kesti noin 20min. Koko paska kaatuu muutaman kerran kuussa, useimminkin jotaa pientä kränää on, mutta pikkukikkailulla (prosessien näprääminen, palveluiden uudelleenkäynnistäminen yms.) toimii taas heti kunnolla.

Microsoftin olisi tosiaan jo aikoja sitten pitänyt unohtaa vanhan päälle kasaamiset ja rakentaa koko järjestelmä alusta asti uusiksi, jättäen kylmästi pois nykyisissä versioissa mukana roikotettavat historialliset jäänteet. En hirveän tarkasti nyky-Windowseja tunne, mutta koko paketti vaikuttaa lähinnä kokoon teipatulta säläpaketilta.

Kehitys on ilman muuta hyvä asia, muuten naputeltais DOSsia vieläkin joka puolella, mutta miksi varsinkin Windows-maailmassa tuntuu että sillä DOSsillakin moni asia sujui välillä paljon helpommin kuin tässä "helppokäyttöisessä" ympäristössä. :lol2:
[/avautuminen]
Katsotaan mitä tulee, tässä versiossa voi olla ainesta positiiviseen yllätykseenkin. :)
EDIT: Kunnon komentotulkin puute on välillä sietämätöntä, kliksuttele siinä sit niitä opastavia koiria! :D

Vähän samat ajatukset minulla ja xp kans käytössä. Tosin nyt on sanottu että win7 olisi paljon kevyempi yms. noh sen näkee sit. Vista oli kyllä minusta aika kamala kapistus.

Mä en kyllä ymmärrä mitä olennaista hyötyä normikäyttäjälle olis korvata XP Vistalla tai tällä seiskalla. Firefoxia ja messengeriä niillä kuitenkin ajetaan, melko sama onko se nyt sitten XP, 7, Ubuntu, OS X jne. Itelläki XP ollut käytössä vuosikausia ja kaikki tarpeelline onnistuu tällä helposti. Viiden-kuuden vuoden aikana koneelle on päässyt yksi virus, jonka poistaminen kesti noin 20min. Koko paska kaatuu muutaman kerran kuussa, useimminkin jotaa pientä kränää on, mutta pikkukikkailulla (prosessien näprääminen, palveluiden uudelleenkäynnistäminen yms.) toimii taas heti kunnolla.
No itse tykkään näpräillä uudella tekniikalla( vaikka kone onkin vanha :D). Käyttöjärjestelmää vaihtelen 2kk välein ilman järkevää syytä, ei ole vaan muuta tekemistä. Ubuntuakin olen koittanut, se olisi käytössä edelleen ellei hiemman pintaa syvemmältä tehtävät asetukset pistäisi sormea suuhun. Normi käyttö todella helppoa. Järki syitä käyttöjärjestelmän vaihtoon ei itselläni ainakaan ole....

Asiallista, oma prossukin jopa tukee tuota. Beta itsellä ollut nyt hetken aikaa testissä ja ihan mukavalta vaikuttaisi, joten RC:tä odotellessa (rehellisiä kun ollaan, niin odotetaan se pari viikkoa)

Ei tarvi kahta viikkoa odotella. Julkaisupäivämäärä on kahden päivän päästä. Tosin itsehän nappasin jo beta-keyn(toimii RC:ssä) mikkisoftan sivuilta ja hain asennuslevyn muualta netistä. Harmillista tosin, ettei tuo virtualisointi ehtinyt tähän buildiin. Ehkä sitten syksyllä, kun tulee seuraava RC. Tosin voi olla, että tuo virtualisointiohjelma tulee erikseen aluksi, tai ainakin tietokone.fi kertoi, että beta julkaistaan piakkoin.

Onko tuossa betassa mitään rajoituksia ja toimiiko kaikki? Kauanko tuolla betalla saa leikkiä?

Vuoden käyttörajoitus siinä ilmeisesti on. Nyt voidaankin alkaa veikkailla koska alkaa tulemaan kräkkiä. :evil:
EDIT: Joihinkin näköjään on jo! :D

Jes, olen itsekkin tässä jo miettinyt siirtyisikö seiskaa käyttämään jo RC vaiheessa. Yleensä kun tuo on ollut vaan erittäin huono idea siirtyä M$:n käyttiksiin liian aikaisin. Mutta kaverilta ja muualta kommentteja lukeneena, näyttäis olevan varsin pätevä järjestelmä jo tässä vaiheessa. Ja jos toimii oikeasti lähes yhtä nopeasti kuin XP, niin sehän on mahtava juttu :). Ja tuo XPn emulointi on vallan mainio juttu, kunhan vaan toimii hyvin ja niinkuin pitää.

Mikä versio tosta seiskasta on tulossa RCnä ulos? Kaikki vai joku kämänen home edition?

Mitenkähän on, tukeeko tuo Windows 7:n virtuaali XP myös XP:n laiteajureita vai pelkästään sovelluksia? Jos tukee laiteajureita myös, voisi harkita 7:n ostamista heti sen ilmestyttyä. Ajurit noissa kuitenkin yleensä bugittaa ensimmäisenä, jos joku bugittaa.

7:nissä toimii Vistankin ajurit, eli siitä ei kyl ole pulaa, eikä pahemmin ongelmia ole. Luulenpa, että sovellukset toimii virtuaalisesti XP:n kautta tai jotenkin niin, siis yhteensopivuustilassa. Ja niin, 7 RC toimii 3/1 2010. Ja 7 on aina ollut Ultimate. Siitä ei ole mitään muita versioita vielä. Ja BETA avaimet toimii siis RC: ssä. :)

Hmm. Voisipa kokeilla. Tuskin siitä mitään haittaakaan on, kun kerta Vista löytyy tällä hetkellä koneesta. Samat yhteensopivuusongelmat varmaan kuin Vistallakin tiettyjen wanhempien sovellusten kanssa?

Tätä onkin odotettu kuin kuuta nousevaa kun piraattivisva koneella tällä hetkellä. Ei perkele vaan ala lataamaan, kun kirjautuu sisään tolla windows ID:llä (kait se on toi msn acco? :D) tulee vaan jokin 500 internal error kun se aikansa pyörittää tota pylpyrää. Kai siellä vaan on ruuhkaa.

Kantsii varmaan iskee vastaava ware lataukseen, kerta tollasia sammutuspelotteluita on? Nimittäin eikös toi RC 7100 ole aivan sama kuin tuo ja se on ollut jo jonkin aikaa jaossa...? Meinaan ihan pääkäyttikseks asennella tän entisen Visva ultimate 64bitin tilalle niin ei tarviis heti olla taas vaihtelemassa käyttistä. :)

Kantsii varmaan iskee vastaava ware lataukseen, kerta tollasia sammutuspelotteluita on? Nimittäin eikös toi RC 7100 ole aivan sama kuin tuo ja se on ollut jo jonkin aikaa jaossa...? Meinaan ihan pääkäyttikseks asennella tän entisen Visva ultimate 64bitin tilalle niin ei tarviis heti olla taas vaihtelemassa käyttistä. :)

Itse en asentaisi vielä entisen käyttiksen päälle, kaikki softat eivät vielä toimi. Minulla on tullut toimimattomista vastaan punkbuster. Eli Punkbusteria käyttäviä nettipelejä ei tuolle pelata. Uutta kovoa koneeseen ostaessa tuli W7 puheeksi myyjän kanssa ja myyjä oli törmännyt ongelmiin joidenkin photoshopin plugarien kanssa. Joitain yllätyksiä tuon kanssa voi siis tulla vastaan. Muuten on toiminut moitteetta.

VirtualBoxilla tein virtuaalikoneen ja suht ripeästi tuntuu tuo Win7 tuossa taustalla asentuvan. Saapas nähdä kuinka toimii...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom