WHAT?!? Muutunko luolamieheksi??

:eek: Olen 20 vuotias sälli ja nyt olen yht'äkkiä muuttumassa hirveän karvaiseksi ! Siis tämä tietysti kuulostaa teistä typerältä "teinivalitukselta", mutta tää oikeesti häiritsee mua, koska suhteellisen voimakasta karvojen lisääntymistä on tapahtunut selän, olkapäiden ja koko käsien alueella. Mielestäni muutos on tapahtunut ihan kuukauden, korkeintaan parin sisällä. En siis aikaisemminkaan karvaton ole ollut, mutta tällöin on ollut kyseessä vaaleampaa haituvaa. Olen tämän syksyn treenannut suhteellisen kovaa, eli vähintään neljä kertaa viikossa ja useinmiten mahdollisimman kovilla painoilla vedän itseni uuvuksiin. Voiko tässä olla jokin yhteys..? Siis testosteronitason nousussa. Mielestäni lihani eivät kuitenkaan ole lähteneet mihinkään räjähdysmäiseen kasvuun, valitettavasti. Kreatiinia olen myös käyttänyt noin kuukauden. Vanhempanikaan eivät ole kovinkaan karvaisia.. Kommentoikaa vain ihan rohkeasti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eiköhän ole ihan normaalia että ne karvat joskus kasvaa :D Notta jos ne häiritsee niin vahaa ja pois tai laseria niin ei oo enää koskaan murhetta =))

Eiköhän tuo ihan normaalia ole.
Tai sitten sun elimistö sopeutuu tulevaan kylmään talveen ja sulle kasvaa talviturkki.

Olen antanut itselleni kertoa, että karvaisuus /kaljuuntuminen perityy pääasiassa äidin puolelta. Löytyykö siis sukulaismiehistä karvaa?
Karvat kuuluu miehelle. Jos häiritsee, muuta Borneolle.. ;)

Kampaa naamas ni saat illansuussa banaanin, niinku Pulkkisessa joskus sanottiin. :)

Eikös kaljuuntuminen ja karvaisuus johdu testosteronin jostain tietystä muodosta/muodoista?

Talvella vaaleaa ihoa vasten karvat näyttävät todella tummilta ja se samalla luo illusion tuhdimmasta karvankasvusta. Toki tuossa iässä on hyvä saada vähän taljaa kasvatettua rintaan ja muuallekin. Kun ikää tulee, niin karvoittuminen jatkuu ja otsa kasvaa. Mukavaa, eiköstä?

Misanthrop sanoi:
Olen antanut itselleni kertoa, että karvaisuus /kaljuuntuminen perityy pääasiassa äidin puolelta. Löytyykö siis sukulaismiehistä karvaa?

Pitääköhän tämä ihan paikkansa? Nimittäin itselleni noita karvoja lykkää hyvin samaan tyyliin kun isälleni ja sedälleni, ja samaan tahtiin niitä päälaelta näyttäs alkavan harveta. Äitini puolella taas miehet on karvattomia ja tukka pysyy päässä.

Jace sanoi:
Pitääköhän tämä ihan paikkansa? Nimittäin itselleni noita karvoja lykkää hyvin samaan tyyliin kun isälleni ja sedälleni, ja samaan tahtiin niitä päälaelta näyttäs alkavan harveta. Äitini puolella taas miehet on karvattomia ja tukka pysyy päässä.
Mäkin luin siitä tutkimuksesta, että äidin puolelta tulee se osa perimää, joka aiheuttaa kaljuuntumisen. Kaljuuntumisen aktivoi sitten lopulta se testosteroni. Eli ne sun äidin puolen sukulaismiehet eivät ole omilta äideiltään kaljuuntumisen suurta lahjaa saaneet. Eli ei se aina varmaa ole, että jokaisella naisella ne geenit on, tai että ne aina periytyvät. näin mä amatöörinä sen selittäisin.

Tämä on kai joku ukkojen kerho mutta menköön.

Eikös 20-v ole aika nuori vielä karva-asioissa? Kun alettiin avon kanssa seurustelemaan, minä 19 ja avo 20, oli mulla varmasti karvasemmat kintut kun sillä eikä se ajanut partaa ( mulla geenit tuo mutsin puolelta gorillalookin ilman apukonsteja, hyvä puoli tietty mustat ripset & kulmakarvat, ei tarvi värjäillä). Niin, siis vasta suunnilleen parin viime vuoden aikana se vaan muuttu yhtäkkiä karvaiseksi. Vissiin 2003 kasvatti ton parran, eli pari vuotta intin jälkeen. Sitä ennen ei vaan kasvanut.

Vai onko kaikki muut muka jotain testohirmuja, jotka joutu parranajohommiin jo yläasteella? I don't think so.:arvi:

Mä ajoin partaa ekan kerran 13-14-vuotiaana. Ja aloin kaljuuntumaan varmaan siinä 17-18-vuotiaana. Ei siinä mikään testohirmu tarvitse olla. Geeneistä se vaan on kiinni. Mulla on paljon kavereita, joilla ei vieläkään parta kasva, korkeintaan joitain valkoisia juuri ja juuri näkyviä haituvia.

lej sanoi:
. Mulla on paljon kavereita, joilla ei vieläkään parta kasva, korkeintaan joitain valkoisia juuri ja juuri näkyviä haituvia.
Ei se kaikilla rupee edes varsinaisesti kasvamaan.

lej sanoi:
Mä ajoin partaa ekan kerran 13-14-vuotiaana. Ja aloin kaljuuntumaan varmaan siinä 17-18-vuotiaana. Ei siinä mikään testohirmu tarvitse olla. Geeneistä se vaan on kiinni. Mulla on paljon kavereita, joilla ei vieläkään parta kasva, korkeintaan joitain valkoisia juuri ja juuri näkyviä haituvia.

Joo näin se on mullakin mennyt.Kannattaa ajaa ne selkä karvat pois aina jos on pilaria tiedossa,muutenhan niistä ei oo haittaa.

Misanthrop sanoi:

Ei pidä paikkaansa. "Kaljuuntumis"- geeni voi yhtälailla periytyä sekä äidiltä että isältä, mutta äiti ei kaljuunnu vaikka omaakin sen geenin. Karvoittuminen myös peritään molemmilta vanhemmilta.

J0kke sanoi:
Ei pidä paikkaansa. "Kaljuuntumis"- geeni voi yhtälailla periytyä sekä äidiltä että isältä, mutta äiti ei kaljuunnu vaikka omaakin sen geenin. Karvoittuminen myös peritään molemmilta vanhemmilta.
Naisilla naishormooni suojaa kaljuuntumiselta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom