WHAT?!? Muutunko luolamieheksi??

Mä oon näitä friikkejä karvoituksen suhteen. Ensin joskus yläasteella rupes pukkaamaan aika kiitettävää karvapeitettä jalkoihin eikä mitään pientä haiventa vaan ihan kunnon turkkia. Sitten rupes parta kasvamaan kunnolla mut se on vaan hyvä homma, jonkinlaista partaa onkin tullut pidettyä siitä asti.
Mut lukiossa tää mun karvoitus rupes valtaamaan myös selkää, rintaa ja olkapäitä. Tässä vaiheessa rupes palaamaan hermot. Nyt jos selkää ei sheivaa niin se näyttää joltain koiranturkilta, ihan hirvee. Ei siis kehtaa todellakaan biitsille mennä kesällä ennen kuin on viettänyt hellän hetken Mach3:n kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Mä oon näitä friikkejä karvoituksen suhteen. Ensin joskus yläasteella rupes pukkaamaan aika kiitettävää karvapeitettä jalkoihin eikä mitään pientä haiventa vaan ihan kunnon turkkia. Sitten rupes parta kasvamaan kunnolla mut se on vaan hyvä homma, jonkinlaista partaa onkin tullut pidettyä siitä asti.
Mut lukiossa tää mun karvoitus rupes valtaamaan myös selkää, rintaa ja olkapäitä. Tässä vaiheessa rupes palaamaan hermot. Nyt jos selkää ei sheivaa niin se näyttää joltain koiranturkilta, ihan hirvee. Ei siis kehtaa todellakaan biitsille mennä kesällä ennen kuin on viettänyt hellän hetken Mach3:n kanssa.

Millä sheivaat selän, emäntäkö auttaa?;)

Sportman81 sanoi:

Sama kysymys tuli mullekin mieleen. :D

Mut karvat selässä ei kyllä ole kovin kivoja. Ja musta näyttää uhkaavasti siltä,että avon selässä ne karvat leviää vuosi vuodelta. :jahas: Onneksi ovat vain pientä "haituvaa", eikä ainakaan vielä kovin hyvin näy. Mut ärsyttäviä silti. Onneksi naisilla harvemmin on tuota ongelmaa. :)

quiz sanoi:
mullakaan ei parta kasva ja hiukset on tosi paksut.

Mulla taas täysin päinvastoin. Tukka siirtynyt taisteluasemiin, kuten Wintikka joskus sanoi ja on muutenkin ohut, mutta parta kasvaa niin perkeleesti.

Mulla on taas toisin päin. "Parta" pitää ajaa ehkä kerran viikossa. Selkään on ilmestynyt ehkä 5 karvaa :D . Mulla on tosi vähän karvoja ainakin vielä toistaiseksi. Faija kyllä sanoi, että muutaman vuoden päästä alkaa sit kunnolla, mikäli geenit yhtään samat on.
Mutta parempi näin, en valita. Pari kaveria ajaa parran aamulla ja illalla on jo sänki taas.

Mulla oli jo muistaakseni armeijaan mennessä (17v) yhtä karvaset kintut ja kädet kun nyt. Parta, tai oikeastaan viikset kasvoi vaan 'amis'-tasolla. Parikymppisenä alkoi parta kasvaa sellaista tahtia että kerran päivässä saa ajaa. Mutta vasta 25:n kieppeillä alkoi rehevöityä rinnan alue. Joka yrittää nyt levittäytyä etupuolelle ahkeramminkin. Kävi siinä määrin jo häiritsemään sen maailmanvalloitus että ajoin eilen koko rintaparran pois. Friikkiä kun ei muistanut/nähnyt enää että itsellä on napa :D

Rintakarvaa alko esiintymään siinä 23+ ikäsenä. Parta kasvaa jossain määrin. Ja kuten Timba hyvin totesi niin tukka tosiaan siirtynyt taisteluasemiin meikälläkin. No sille ei mingä maha.

Selässä kasvaa epämääräsesti siellä täällä. Ai nii, ja olkapäille kasvaa karvatupot jotka on ajettava pois vähän väliä. Ne on törkeeeeeeeeeeet.

Sportman81 sanoi:

Kyllä tuo sheivaaminen yksinkin onnistuu ihan Mach3:lla, vaikkei ihan helpointa hommaa olekaan. Siinähän tulee samalla venyteltyä ojentajat kun taistelee tuon höylän kanssa:D

Tää nosto menee luokkaan "Maria Magdalena tapaa Jeesuksen haudalla enkelin joka ilmoittaa että hän on noussut ylös", mutta:

Onko toi karvankasvu sitten mitenkään verrannollista testosteronin eritykseen? Olen pitkällisen itsetutkiskelun jälkeen päässyt lopputulokseen että geenit määräisivät sen määrän ja kasvupaikan. Olisihan se kiva että näiden "ammareiden sijasta" mulla kasvaisi leukaan haituvaa, kuten usealla ikäiselläni, mutta kun ei niin ei. Oikeastaan tämä kirvoittikin tämän threadin haudastakaivamiseen.

Jokaisella pilvellä on kultareunus. Onneks mulla on alkanut kasvamaan rintakarvat. Säälittävästi mutta ovatpahan kuitenkin. Tämä on eräs miehisen itsetunnon kivijaloista.

Tää nosto menee luokkaan "Maria Magdalena tapaa Jeesuksen haudalla enkelin joka ilmoittaa että hän on noussut ylös", mutta:

Onko toi karvankasvu sitten mitenkään verrannollista testosteronin eritykseen? Olen pitkällisen itsetutkiskelun jälkeen päässyt lopputulokseen että geenit määräisivät sen määrän ja kasvupaikan. Olisihan se kiva että näiden "ammareiden sijasta" mulla kasvaisi leukaan haituvaa, kuten usealla ikäiselläni, mutta kun ei niin ei. Oikeastaan tämä kirvoittikin tämän threadin haudastakaivamiseen.

Jokaisella pilvellä on kultareunus. Onneks mulla on alkanut kasvamaan rintakarvat. Säälittävästi mutta ovatpahan kuitenkin. Tämä on eräs miehisen itsetunnon kivijaloista.

Testosteroni ja geenit määräävät, miten sitä karvaa pukkaa. Alhaisten testotasojen takiahan usein parrankasvu on hidasta ja vähäistä. Tätä karvankasvua ei siis pahemmin saa muutettua vaikka kuinka haluaisi ja on vaan tyydyttävä siihen, että on luolamies:D Ja kyllä se karvankasvu kaikilla alkaa ennemmin tai myöhemmin ja pääset vielä kyllästymään kehon metsittymiseen.

Mä ajoin partaa ekan kerran 13-14-vuotiaana. Ja aloin kaljuuntumaan varmaan siinä 17-18-vuotiaana. Ei siinä mikään testohirmu tarvitse olla. Geeneistä se vaan on kiinni.

Näinhän se on. Ja kaljuuntuminenkaan ei tosiaan, toisin kuin usein kuvitellaan/toivotaan, liity poikkeuksellisen korkeaan mieshormonitasoon. Mieshormoni muuttuu perinnöllisesti alttiilla miehillä päänahan ihossa voimakkaammaksi DHT-hormoniksi. DHT-hormoni vaikuttaa hiustuppeen, jolloin hiuksen kasvu pysähtyy ja hius irtoaa.

Ei pidä paikkaansa. "Kaljuuntumis"- geeni voi yhtälailla periytyä sekä äidiltä että isältä, mutta äiti ei kaljuunnu vaikka omaakin sen geenin. Karvoittuminen myös peritään molemmilta vanhemmilta.

Muistan lukeneeni Tieteen Kuvalehdestä jotain, että kaljuuntuminen olisi mammam peruja.

Tässäki on ilmeisesti melkosia eroja. Siinä missä amiksen aikana ensimmäisellä jannulla oli 16-vuotiaana oikea pälvikalju, eikä partaa ollenkaan, niin toisella oli sitte hiuksia vaikka muille jakaa ja partaki kuin aikamiehellä.

Eikös tuo oma karvojen kasva ole helppo ennustaa kun kattoo isäänsä?
Mulla on ollu kädet ja jalat aina (no siitä lähtien kun ne karvat on alkanu minnekään kasvaa) karvaset, sekä nyt on alkanu rinnassakin karvat lisääntyä.

Täysin kunnollista tiheää partaa vielä odotellaan, vaikka jossain vaiheessa pitäs tulla samanlainen kuin isällä. Eli aamulla ajaa, niin illalla on taas naama sängellä.
Niin ja hiuksethan on uhkaavasti jo harventunu useamman vuoden.

Täällä 24v eikä kasva edes parta ja tuskin tulee koskaan kunnolla kasvamaankaan. Toisaalta eipä ole pelkoa kaljuuntumisestakaan:D

Älä nyt masenna mua totaalisesti!

21 mittarissa ja parta ei tosiaankaan kasva juuri ollenkaan, jalat toisaalta on karvaiset ja tukka todella paksu.

Haluisin todella sitä partaa pikkuhiljaa ni ei näyttäis nätiltä pikkupojalta enää, jos ei olisi näin pitkä niin varmasti lastenlipulla pääsisi hyvin liikkumaan :D

Mä ajoin partaa ekan kerran 13-14-vuotiaana. Ja aloin kaljuuntumaan varmaan siinä 17-18-vuotiaana. Ei siinä mikään testohirmu tarvitse olla. Geeneistä se vaan on kiinni.

kohtalotoveri täällä.. karvaa on runsaasti ja päästä harvenee :jahas:

skaba pystyyn pakkotoiston karvaisin 2006? :hyper:

Myöhään nämä tulevat. Vasta vuoden sisään on alkanut vatsan seutu selkeästi karvoittumaan ja rintakarvat tuuhenemaan. Parralle ei taas ole tapahtunut juuri mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom