WB ohjelma aloittelijalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hyttynen
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by beginner
hyvää huomenta on perkeleen hyvää treeniä takareisille, pakaroille ja alaselälle

No en sitä yhtään epäilekkään,mutta tuskin se paremmin kyykkytulosta nostaa,jos ei reisiä kuriteta ollenkaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Koviin kyykky tuloksiin pääsee kehittämällä voimakkaat takareidet ja lantion. Pelkällä reisien jynssäyksellä on turha odottaa mitään erikoisia kyykkytuloksia. Box-kyykky on erittäin tehokas kyykky tuloksen kehittäjä, kunhan sen vain tekee oikein. Ei riitä, että vain istut boxille tanko niskassa. Olen nähnyt salilla kuinka 90% box-kyykyn tekijöistä luulee tekevänsä sen oikein, vaikka he tekevät sen itseasiassa päin helvettiä.
Täytyy myös muistaa vaihdella boxin korkeutta!
 
Re: ...

Originally posted by KHE
Koviin kyykky tuloksiin pääsee kehittämällä voimakkaat takareidet ja lantion. Pelkällä reisien jynssäyksellä on turha odottaa mitään erikoisia kyykkytuloksia. Box-kyykky on erittäin tehokas kyykky tuloksen kehittäjä, kunhan sen vain tekee oikein. Ei riitä, että vain istut boxille tanko niskassa. Olen nähnyt salilla kuinka 90% box-kyykyn tekijöistä luulee tekevänsä sen oikein, vaikka he tekevät sen itseasiassa päin helvettiä.
Täytyy myös muistaa vaihdella boxin korkeutta!

Tiedän ihan kokemuksesta,että mulla kyykkyä rajoittaa,just heikko lantio.Tuntuu vaan,että ton MaxEffortSquat dayn jälkeen ei ole oikein treenannut mitään,en saa noita hyväähuom. liikeitä tuntumaan 1-3 toiston sarjoina oikein missään.Ajattelin ottaa "pää" liikkeeksi tuon boxi-kyykyn maximi päivänä,mielipide? Niin tarkoituksenahan boxi-kyykyssä ei ole mennä alas vaan istua taakse,eikös niin? Eiköhän nuo Glute Ham Raises & reverse hypers+vatsat ja veto riitä ainakin aluksi keskivartalon vahvistamiseen.
 
BOXi kannattaa tehdä nopeuspäivänä, eli viikon toisessa jalkatreenissä. Rentoutus boxille ja sit jännitys ja räjähtäen ylös.
 
Originally posted by HULK
BOXi kannattaa tehdä nopeuspäivänä, eli viikon toisessa jalkatreenissä. Rentoutus boxille ja sit jännitys ja räjähtäen ylös.

Joo tänään on justiinsa nopeuspäivä ja boxia tehdään.Kertokaa nyt joku vaihtoehtoinen liike tolle prkleen hyvää huomenta liikeelle.
 
...

box-kyykky ei ole ainoastaan nopeusvoimaliike, vaan sitä kannattaa tehdä myös maksimivoimapäivänä. Nopeusvoimapäivänä jalka-asento box-kyykyssä kannattaa pitää normaalia leveämpänä.

Boxille istuminen tapahtuu juuri siten, että istutaan taakse ja tanko pidetään kuitenkin koko ajan kantapäiden tasolla. Jotkut tekevät siten, että istuttuaan boxille he tekevät jonkin asteisen keinumisliikkeen taaksepäin ja se ei todellakaan ole terveellistä ainakaan maksimivoimapäivänä...

En tiedä mikä olisi hyvä vaihtoehto hyvää huomenta liikkeelle. Itse teen kyseisen liikkeen kerran 9. viikon kierron aikana. Jos saliltasi löytyy reverse hypers laite niin suosittelen sitä lämpimästi, se on todella tehokas apuliike lantion seudun vahvistamiseen. Mutta ei kuitenkaan mikään korvaava liike hyvää huomenta liikkeelle.
 
Re: ...

Originally posted by KHE
box-kyykky ei ole ainoastaan nopeusvoimaliike, vaan sitä kannattaa tehdä myös maksimivoimapäivänä. Nopeusvoimapäivänä jalka-asento box-kyykyssä kannattaa pitää normaalia leveämpänä.

Boxille istuminen tapahtuu juuri siten, että istutaan taakse ja tanko pidetään kuitenkin koko ajan kantapäiden tasolla. Jotkut tekevät siten, että istuttuaan boxille he tekevät jonkin asteisen keinumisliikkeen taaksepäin ja se ei todellakaan ole terveellistä ainakaan maksimivoimapäivänä...

En tiedä mikä olisi hyvä vaihtoehto hyvää huomenta liikkeelle. Itse teen kyseisen liikkeen kerran 9. viikon kierron aikana. Jos saliltasi löytyy reverse hypers laite niin suosittelen sitä lämpimästi, se on todella tehokas apuliike lantion seudun vahvistamiseen. Mutta ei kuitenkaan mikään korvaava liike hyvää huomenta liikkeelle.

No toi kerran 9.viikossa kovaa tuntuu vähän paremmalta..Mitä muita liikkeitä teet maksimivoimaliikeinä?Boxia nyt näköjään ainakin.Ei löydy reverse hypers konetta,mutta liikettä olen kyllä silti tehnyt,täytyy vaan vähän soveltaa niin jo onnistuu.
 
Sellainen pieni pointti että reverse hyperia ja glute-ham nostoa ei voi tehdä ilman nimenomaisia laitteita. Ne jotka väittävä tekevänsä glute-ham nosto jossain vatsalaudalla viittaavat kinner-kääntöön ja reverse hyperin karvahattuversioon (oikeasta nimestä en osaa sanoa).

Nämä on sellaisia juttuja että ne pitää kokeilla.
 
Originally posted by JackOfAllTrades
Sellainen pieni pointti että reverse hyperia ja glute-ham nostoa ei voi tehdä ilman nimenomaisia laitteita. Ne jotka väittävä tekevänsä glute-ham nosto jossain vatsalaudalla viittaavat kinner-kääntöön ja reverse hyperin karvahattuversioon (oikeasta nimestä en osaa sanoa).

Nämä on sellaisia juttuja että ne pitää kokeilla.

?Tällä tavalla olen glute-ham raisea tehnyt: http://www.t-mag.com/articles/218exer.html En ole mikään voimailuguru,mutta tätäkin liikettä olen omasta mielestäni saanut tehtyä ihan kelvollisesti ilman "laitetta" http://www.ironsport.com/article/detail.asp?ArticleID=106
 
Originally posted by Olbe


Joo tänään on justiinsa nopeuspäivä ja boxia tehdään.Kertokaa nyt joku vaihtoehtoinen liike tolle prkleen hyvää huomenta liikeelle.
tee vaikka suorinjaloin maastaveto. aika samanlainen liike
 
Re: Re: ...

Originally posted by Olbe


No toi kerran 9.viikossa kovaa tuntuu vähän paremmalta..Mitä muita liikkeitä teet maksimivoimaliikeinä?Boxia nyt näköjään ainakin.Ei löydy reverse hypers konetta,mutta liikettä olen kyllä silti tehnyt,täytyy vaan vähän soveltaa niin jo onnistuu.

Itselläni maksimivoima liikkeinä on hyvää huomenta, maastaveto korokkeelta, matala-box (alle normaali kyykky syvyyden) ja sitten korkea box (yli normaalin kyykky syvyyden).
 
Otin eilen matalaa boxia nopeusvoimapäivänä ja täytyy sanoa,että sillä saa kyllä keskikropan väsytettyä todella tehokkaasti,vaikka en ottanut kun 10X2 45 sekunnin palautuksella.Muistaa vaan pysäyttää liikkeen ala-asennossa hetkeksi.
 
Tällä tavalla olen glute-ham raisea tehnyt: http://www.t-mag.com/articles/218exer.html En ole mikään voimailuguru,mutta tätäkin liikettä olen omasta mielestäni saanut tehtyä ihan kelvollisesti ilman "laitetta" http://www.ironsport.com/article/de...p?ArticleID=106

Hyviä liikkeitähän ne on, mutta...

glute-ham raise "häkkyrässä" pääsee työntämään varpaat takalautaa vasten joka tuo ihan erilaisen tunteen liikkeeseen. Samoin polvet pääsevät loppuvaihessa tippumaan alaspäin koska tuki on kaareva. Auttaa loppuvaiheessa. Tuolla tein http://www.gometal.com/fin/laitteet.html

Reverse hyper koneessa painot pääsevät vetämään jalat eteen toistojen välillä ja alaselkä pääsee liikkeeseen paremmin mukaan. Samoin tulee metka heiluriefekti.

Ja noi on tosiaan sellaisia juttuja ettei niitä voi selittää vaan ne pitää nähdä tai mieluummin kokea.
 
no niin, nyt on tullu kolmisen viikkoo tehtyy tällee

MA: Penkki (3*90%,2*95%), LattiaPenkki, ylätalja eteen, pystypunnerrus, hauiksii paril eri liikkeel...

KE: Kyykky, maastanosto, prässi + joitain apuliikkeit

PE: nopee penkki, ranskalainen punnerrus, yläselkä, ojentajii
taljassa.

on tuntunu erittäin toimivalta ja penkki on parantunut paremmin kuin koskaan eli 1*110kg --->3*110kg:een kolmessa viikossa, joten aika toimivalta vaikuttaa tollanen WSB modaus näin alkutuntumalta...

tulisiko mun sijoittaa noi ranskalaiset vaan jollekkin toiselle päivälle kun ne tykkäävät perjantain jälkeen oleen vielä maanantainakin(kova penkki päivä) kipeet, vai onko tosta sen kummemmin haittaa?
 
jos se ei haittaa kovan penkin tekemistä niin ei ranskalaista kannata mihinkään siirtää. nopean penkin jälkeenhän pitäiskin tehä ojentajia
 
tänään sit nous tuo 120kg! (oli pakko koklata pikanen maximi vaik ei sitä nopeuspenkki päivään VARMAANKAAN tulisi sotkee)

joten vajaas 4.viikos on tullu penkkiin lisää 10kg, en sit tiä mut ei oo meikäpojal koskaan ollut tulosten kasvu näin hyvä, edes kreatiinin avituksella. Joten tulis nyt tol edel mainitul ohjelmal jatkaa täst eteenoäin kunnes tuntuu et ei enää kulje.

sellanen kysymys vielä et millasilla toistoilla kannattais tehä lattiapenkkii, tähän asti tommosii 6-8 on tullu tehtyy, mut olisko jotkut pienemmät painot perhaps paremmat?
 
lattiapunnerruksessa sanoisin korkeintaan se 6 toistoo. usein kannattaa mennä ykköseen saakka. pyramideja ei kannata tehdä, jos voimaa oot hankkimassa. ei kukaan tee niitä, älä kysy miksi
 
öööh... minä kun luulin että pyramidia on esim tällainen systeemi

3*105kg
2*110kg
2*115kg
1*120kg

et noustaan tolleen maximiin? ja et toi on just hyväks voimaharjoitteluun. vai kuinka ite suosittelisit?
 
Originally posted by Hyttynen
öööh... minä kun luulin että pyramidia on esim tällainen systeemi

3*105kg
2*110kg
2*115kg
1*120kg

et noustaan tolleen maximiin? ja et toi on just hyväks voimaharjoitteluun. vai kuinka ite suosittelisit?

Painoa lisäten kolmosia lämmittelyksi,niin kauan,että tuntuu ettet jaksa enää kolmosta.Tästä pudotat toistomäärän yhteen ja nostat niin kauan,että maksimi tulee vastaan.Siis näin maximipäivänä, ja dynaamiset otetaan erikseen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom