Vyötärö kapoiseksi

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moi.
Miten treenaatte vyötäröä? Tehokkaita vinkkejä kaivataan! Saa laittaa myös tarkat toteutusohjeet, koska olen tosiaan aloittelija. :) Unelmana olisi saada timmi ja kapea vyötärö. Kiitos!

Sehän nyt ihan riippuu treenistä. Jos poikittainen vatsalihas on hyvässä kunnossa, uuma kyllä on kaponen. Tietyt liikkeet toki leventävät vyötäröä, esim jotkin kylkilihasliikkeet.

Monet urheilulajit vaativat hyvää keskivartalon hallintaa ja vatsa treenautuu siinä sivussa ikäänkuin itsekseen (kuten monissa taistelulajeissa).

Puntilla sen sijaan itse teen vatsalihakset oma paino / lisäpainot vastuksena, mutta en käytä vatsalihas härpäkkeitä, lukuunottamatta perus penkkiä. Rutistuksia, kiertoja, istumaannousuja, linkkareita, lankkua, apuna jumppapalloa, kiekkoja, puntit. Hengitystekniikka on tärkeä, ja liikkeet pitää tehdä oikein, jottaa saa myös poikittaisen vatsalihaksen aktivoutua. Treenissä pitää olla aina ylä- ja alavatsaa aktivoivia, kiertoja, sekä korsettia harjoittavia liikeittä, että tulis tasapuolisesti treenattua.

Tässä jotain vinkkejä kuvien kera:
http://www.oxygenmag.com/homeabs
http://www.oxygenmag.com/twist
http://www.muscleandfitnesshers.com/abs_exercise_training/training/109

Antakaa te, jotka enemmän tiedätte, niin lisää vinkkejä.

Itselläni vyötärönympärys ei ole kasvanut vatsalistreeneistä huolimatta.

Vitsailetko? Ei varmasti levene, olen elävä todiste siitä :D