Vyön käyttö salilla, miksi?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
sTecs sanoi:
juu,tälle olen muutamat kerrat naureskellut salilla:) no kaipa ne ajattelevat että se tuo potkua liikkeisiin ku käyttää sitä vyötä:D :whip:

Siinä ei oikeasti ole mitään nauramista. Ei mulle koskaan kukaan oo nauranut, vaikka vyö on päällä just pushdownissa ja hauiskäännössäkin. Antaa jokaisen taplata tyylillään. Se antaa erinomaisen ryhdin ja tuen joka liikkeeseen. Niin, ja tietenkin selkä näyttää leveemmältä :D

L0b0 sanoi:
Siinä ei oikeasti ole mitään nauramista. Ei mulle koskaan kukaan oo nauranut, vaikka vyö on päällä just pushdownissa ja hauiskäännössäkin. Antaa jokaisen taplata tyylillään. Se antaa erinomaisen ryhdin ja tuen joka liikkeeseen. Niin, ja tietenkin selkä näyttää leveemmältä :D
Totta. Pitäkööt ne ihmiset sitä vyötä vaikka kuntopyörää polkiessa jotka sen tuntevat tarvitsevansa (kummastella toki aina saa;) ). Juu, saa selän näyttämään leveämmältä kun pitää vyön paidan alla niin tiukalla ettei henki kulje :lol2:.

Ruger näyttää taas :david: Leveä nostovyö koko ajan päällä, 2.5Kg lukot nostellaan kyykistymällä. Alaselkä kun "vähän" temppuilee. Selkä kun kunnossa on, vyö vain kovinpiin sarjoihin (kyykky, kulmasoutu...)

Itse käytän vyötä alaselkää rasittavissa liikkeissä itse työsarjoissa. Eli näitä ovat SJMV, kaikki kyykyt, kulmasoutu ja joskus alataljassa. Muuten en vyötä käytä ollenkaan.

Alaselkä on nyt ollut todella pahana, ehkä pitäisi jonkin aikaa kokeilla pitää sitä vyötä koko aika päällä.

Huvittaa kun jotku kyselee että miks käytätte vyötä... Kokeileppa lyödä maksimi maastavedossa... Kokeile vyön kans ja ilman vyötä niin huomaat ehkä eron .... Ja ite vedän sen ainakin niin tiukalle kuin vaan saa .

VarQ sanoi:
Huvittaa kun jotku kyselee että miks käytätte vyötä... Kokeileppa lyödä maksimi maastavedossa... Kokeile vyön kans ja ilman vyötä niin huomaat ehkä eron .... Ja ite vedän sen ainakin niin tiukalle kuin vaan saa .
Minä ainakin olen maksimini vetänyt ilman vyötä... Vyön kanssa tuntuu vaan niin kummalta.

carlos88 sanoi:
joo...mä oon ihmetelly et ku porukka käyttää tuol salil jotain vyötä ku vetää kyykkyä tai maasta vetoo. mä oon kerran kokeillu sitä vyötä ja mun mielestä siit ei ollu mitää hyötyy.kuuluisko sen vyön pitää selkä suorana tai mitä?:wall:

[mod]Muokattu otsikko kuvaammaksi. -JohnnyB[/mod]

Itse en käytä vyötä, ilmeisesti mulla on sit MV:n ja kyykyn tekniikka kunnossa ja oikeanlaiset painot, eikä mitään egopainoja varmaan monet on rikkoneet selkänsä liian suurilla painoilla, luulisin. Jossain oli kirjoitus, joku kehonrakentaja kertoi, että ei tarvi reenata vatsaa erikseen, kun ei käytä maastavedossa ja kyykyssä vyötä, sen verran tulee jännitystä vatsaan, tiedä sitten.
Tietty jos on jo selkä paskana jne. niin sit ei kai auta muu kuin käyttää.

En käytä vyötä nykyisin juuri missään liikkeessä. Mitä vähemmän vyötä käyttää, sitä parempi. Kyykyssä ennätyssarjoissa saatan laittaa vyön päälle.

Tomppa85 sanoi:
En käytä vyötä nykyisin juuri missään liikkeessä. Mitä vähemmän vyötä käyttää, sitä parempi. Kyykyssä ennätyssarjoissa saatan laittaa vyön päälle.

Sama juttu mullakin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vyötä ei kannata opetella käyttämään ellei sitten kisaamaan meinaa ruveta eikä välttämättä silloinkaan. Itselläni meni noin vuosi, kun vieroitin kroppani vyöstä ja en ole sitä sen jälkeen kaivannut. Käytin sitä selkävaivojeni takia (rikoin selkäni mavessa vyö päällä), jotka vain jatkuivat vyöstä huolimatta. Nyt on hyvä olla.

_RAIDER_ sanoi:
Vyötä ei kannata opetella käyttämään ellei sitten kisaamaan meinaa ruveta eikä välttämättä silloinkaan. Itselläni meni noin vuosi, kun vieroitin kroppani vyöstä ja en ole sitä sen jälkeen kaivannut. Käytin sitä selkävaivojeni takia (rikoin selkäni mavessa vyö päällä), jotka vain jatkuivat vyöstä huolimatta. Nyt on hyvä olla.
Ite oon kans vierottanu ropan vyöstä,ja täytyy sanoa,että kyllä on tullu keskiroppaan voimaa aivan toisella tavalla,kun ennemmin.Jos on vyötä tottunu käyttämään,niin se vieroittaminen täytyy tehdä tosi maltilla,ettei paikat pauku...

Oon aina heittänyt vyön selkään mavessa ja kyykyssä kun sarjat on siinä viidessä toistossa max. Ikinä ei oo selkään sattunut tai kolotellut suoritteissa, mutta ehkä juuri tuon takia. Ennaltaehkäisevää varautumista. Kyllä mun mielestä se keskivartalo rasittuu sen vyön käytöstä huolimatta, varsinkin mavessa.

Penkissä en ole tuota vyötä käyttänyt ja nyt rupeaa voimasarjoja treenatessa oleman kevyttä jomotusta selässä. Jotkut käyttää salilla penkissä vyötä, mutta onko siitä mitään hyötyä, kun siinä asennossa se paine ei kasaudu samalla tavalla?

Ite käytän vyötä kyykyssä alaselkävaivojeni vuoksi. Kyllähän se auttaa ja tukee muutenkin ryhtiä.

Meah sanoi:
Ite käytän vyötä kyykyssä alaselkävaivojeni vuoksi. Kyllähän se auttaa ja tukee muutenkin ryhtiä.

Oletko ajatellut, että jos et käyttäisi vyötä ollenkaan, niin noita alaselkävaivoja ei kenties olisi? Itselläni on aika samansuuntaisia kokemuksia kuin raiderilla ja haballa. Eli vyön pois jättäminen ja keskivartalon vahvistaminen lopettivat aikanaan pitkään vaivanneet selkäkivut.

mmm..en usko..koska se alkaa särkee ja vihloo ilman tuota vyötä ja sitten mun alaselkä turpoaa hulluks..:// kun en oikeen tiiä viel mikä siin alaseläs on, ens kuus vast aika lääkärille niin...ja ne kivut alkoi ennen kun alotin vyön käyttämisen, nyt kestäny jo melkeen puoli vuotta..

Alaselkä vaivoja on kyllä mullakin, mutta vyötä en käytä siltikään. Tiiä sitten joutuuko alkaa käyttää treenipainojen kasvaessa. Minulla kans aiemmin turpos ihan kamalasti alaselkä, mutta sittenpä sitä ja vatsoja treenailin ja tekniikan tsekkasin, niin ei enää ole mitään toimintaa haittaavia kiputiloja eikä turvotusta. Notkoselkähän mulla tietty on, eli nikamat on vähän rutussa tuolla alaselässä.

Meah,ota rauhallisesti sen selän kans ennenkö tiedät mistä homma kiikastaa.Se vaan tahtoo olla semmonen laitos,että kun sen oikein kunnolla rikkoo,niin siitä saattaa saada elinikäisen vaivan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom