Volvon huoltaminen Oulussa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
353
Onko Oulussa Wetterin lisäksi toista Volvon merkkihuoltamoa? Huolto toimii kaiketi Wetterilläkin, mutta hinnat on kuulemma pilvissä.

Tuon vuoden vaihteessa XC90 T6:n muuttoautona (jenkki vientimalli) ja siihen pitäis laittaa talvirenkaat, lohkolämppäri ja vetokoukku. Lisäksi ohjelmistot saa kaiketi päivitettyä Suomen versioon ja Suomen DVD karttakin löytynee navigaattoriin. Unohtuiko muita huoltojuttuja tai oleellisia hankintoja tuonnin yhteydessä? Vilkut jne. pitäis täyttää Suomen vaatimukset.

Toisessa ketjussa oli puhetta tuosta lohkolämppärin asentamisesta ja sen vaikutuksesta takuuseen. Tuliko siihen lopullista selvyyttä? Ohjelmiston päivittäminen vaatii varmasti merkkihuollon, mutta nuo muut hommat saanee hoidettua muualla ilman takuuongelmia (itse en pysty noita tekemään)? Suosituksia paikoista?

Laittakaapa kokemuksia Volvo huollosta ja muuttoauton tuomisesta Suomen päässä...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä tunnu paljoa tietoa löytyvän... Tässä mitä sain vastaukseksi, kun tiedustelin asiaa wetteriltä. Melko arvokkaalta tuntuu asennustyöt ja osat. Miltäpä nämä hinnat näyttää teidän silmissä (vinkkejä mistä sais osat/asennuksen halvemmalla Oulussa):

Hintoja/tarvittavia toimenpiteitä:

Öljyjen ja nesteiden tarkistukset/vaihdot ovat riippuvaisia siitä minne päin USA:ta auto on tehty/viety.

Moottiriöljyt ja öljynsuodatin olisi syytä uusia joka tapauksessa ja jäähdytysnesteen pakkaskestävyys tarkistaa (tarvittaessa vahvistaa pakkaskestävyyttä tai vaihtaa).
Automaattivaihteiston öljynmäärä/laatu syytä tarkistaa samaten kuin perien öljyt.


Vetokoukun asennus (irroitettava/kiinteä):
työ 260 euroa
osat vetokoukku kiinteä 286,99 euroa
vetokoukku irrotettava 490 euroa
suojus puskuriin 9 euroa
kumpaankin lisäksi tarvitaan
johto srj. 7-nap, 42 euroa
perävaunumoduli 75 euroa
SW (softa) 16,42 euroa

Moottorilämmitin ja sisätilalämmittimen pistoke:
työ 210 euroa
osat moottorin lämmitin 200 euroa
suojus pistorasian 3 euroa
sisätilanliitäntä 57 euroa

Navigaattoriin (RTI) Suomen kartta:
Kartta 373 euroa

Talvirengas paketti:
Conti + aluvanne paketti 4 X 529,72 = 2118,88 euroa

Ohjelmisto muutokset (kielen vaihto + maa-alue (lämpötila, audio)):
ohjelmoinnit 300 euroa
 
Renkaat rengasliikkestä, ei mistään volvohuollosta. Kilpailuta paikalliset rengasliikkeet.
Vetokoukut, moottorinlämmittimet/haaroitus ja sisälämmittimet jostakin paikallisesta varaosaliikkeestä, joilla on asennuspalvelu. Esim. defan osat.
 
Renkaat rengasliikkestä, ei mistään volvohuollosta. Kilpailuta paikalliset rengasliikkeet.
Vetokoukut, moottorinlämmittimet/haaroitus ja sisälämmittimet jostakin paikallisesta varaosaliikkeestä, joilla on asennuspalvelu. Esim. defan osat.

Näin ajattelinkin tehdä - laittakaapa suosituksia liikkeistä Oulussa. Lämmitinketjussa oli mölliskö vakuuttunut, ettei lohkolämmittimen asennus voi vaikuttaa takuuseen (vetokoukku varmaan vielä vähemmän). Onko kellään faktaa asiasta.
 
Mistä auto on hankittu? Jos se on Jenkeistä, niin takuun kanssahan voi olla niin ja näin. Autoista en osaa sanoa, mutta esim. monella elektroniikkavalmistajalla on mannerkohtaiset takuut. Eli jenkkien laitteita ei takuukorjata Euroopassa ja toisinpäin. Tämä tosin tietty varmistuu ihan sieltä Siniseltä Tiskiltä

Kielenvaihto ainakin omaan V70:een maksoi muistaakseni jotain 30-50e. Navigaattoreissa en ole ekspertti, mutta muistelisin tuon Volvon kartaston olevan todella suppea. Eli luokkaa Helsinki-Tampere ja loput Suomesta onkin sitten pelkkää harmaata. Lohkolämppärin tilalle kannattaisi ehkä pistää webasto? Taitaa noihin Volvoihin saada vain jotain IR-lämmittimiä, jotka taas eivät lämmitä moottoria paljon mitään. Webastolla saa sisätilatkin lämpimiksi. Bensankulutus ei liene ongelma T6 XC90 kuskille :D

Kannattaa muuten vielä varmistaa että se autosi on tyyppihyväksytty Suomeen. Sitten nyppii kun katsastussetä sanookin että ei tule kilpiä sorry, hinaa pois.
 
Mistä auto on hankittu? Jos se on Jenkeistä, niin takuun kanssahan voi olla niin ja näin. Autoista en osaa sanoa, mutta esim. monella elektroniikkavalmistajalla on mannerkohtaiset takuut. Eli jenkkien laitteita ei takuukorjata Euroopassa ja toisinpäin. Tämä tosin tietty varmistuu ihan sieltä Siniseltä Tiskiltä

Kielenvaihto ainakin omaan V70:een maksoi muistaakseni jotain 30-50e. Navigaattoreissa en ole ekspertti, mutta muistelisin tuon Volvon kartaston olevan todella suppea. Eli luokkaa Helsinki-Tampere ja loput Suomesta onkin sitten pelkkää harmaata. Lohkolämppärin tilalle kannattaisi ehkä pistää webasto? Taitaa noihin Volvoihin saada vain jotain IR-lämmittimiä, jotka taas eivät lämmitä moottoria paljon mitään. Webastolla saa sisätilatkin lämpimiksi. Bensankulutus ei liene ongelma T6 XC90 kuskille :D

Kannattaa muuten vielä varmistaa että se autosi on tyyppihyväksytty Suomeen. Sitten nyppii kun katsastussetä sanookin että ei tule kilpiä sorry, hinaa pois.

Johonkin toiseen ketjuun kirjoitinkin, että ostin auton Oulun wetteriltä tax-freenä ja se toimitettiin sitten tehtaalta Jenkkeihin. On se kuitenkin jenkkilän vientimalli, koska esim. mittaristossa on mailit isommalla jne. Ei pitäis olla vaikeuksia laittaa sitä rekisteriin, mutta toivottavasti ei tuu yllätyksiä.

Kyllähän se bensaa syö, muttei kuitenkaan ihan mahdottomia. Tarkoitus on kuitenkin myydä tuo pois, kunhan oon pitänyt sitä ensin vuoden Suomessa ja ostaa halvempi tilalle. Webasto taitaa olla melkoisen kallis varuste.

Missä vaihdadit ohjelmiston kielen? Melkoista kiskontaa tuntuu wetterillä olevan, joten sitä vois ajella vaikka muuallekin huollattamaan.
 
Zone-sarja -42%
Tuotatin auton Saksasta vuosi sitten. Salon Keskusautohallilla sitten vaihdettiin kieli Maksoi muistaakseni juuri tuon 30-50e, tarkka summa ei tule mieleen. Siihen päälle sitten 200e (!) Ardicin ajastimesta. Sitä en tajunnut, että miten sen softa voi maksaa niin paljon.
 
Mitä tuo kielenvaihto pitää sisällään?
Ei kai pelkän ajotietokoneen yms. kieltä tarvitse
erikseen huollossa vaihtaa?

Vai onko kyse siitä, että masinan tulee
puhua Suomea ja sitä ei ole peruslistalla?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuo kielenvaihto pitää sisällään?
Ei kai pelkän ajotietokoneen yms. kieltä tarvitse
erikseen huollossa vaihtaa?

Vai onko kyse siitä, että masinan tulee
puhua Suomea ja sitä ei ole peruslistalla?

Omalta kohdalta päivityksen tarkoitus olis lähinnä saada metriset yksiköt käyttöön vs. mailit, mpg jne. Navigaattorin puhe tullee DVD kartalta. En sitten tiedä sisältyykö heidän mainitsemaansa ohjelmiston päivittämiseen Kodarin mainitsemia muita juttuja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tuo kielenvaihto pitää sisällään?
Ei kai pelkän ajotietokoneen yms. kieltä tarvitse
erikseen huollossa vaihtaa?

Siis just se. Oman auton näytössä luki eka "Hindenburg Scheisweischenliz Ars" ja softauksen jälkeen "Kuljettajan ovi auki". Mitään muuta tuo ei muuttanut. Tietenkin voi olla että mittayksiköt muuttuu, mutta kun meikällä oli saksa->suomi niin SI-yksiköt oli jo käytössä. Puhelimen kielen sai itse muutettua (eikä huolto sitä tietenkään älynnyt vaihtaa, ainakaan ilmaiseksi) valikoista.

Ardicci taisi olla 130e joku ajastin (?) ja 70e softa (prkl!). En tiedä mikä tuo ajastin on, kun kuvittelin koko härvelin olevan ajotietokoneen perässä. Mutta mitä sitä kinaamaan, merkkihuolto on ainoa joka tuota tekee joten paha se on kilpailuttaakkaan. Huollot olenkin sitten teettänyt muualla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom