Voisko paskemmin reeni enää alkaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo, oon nyt vakavissani alottamassa tätä punttiharrastusta. Viimeksi salilla käyny joku vajaa vuosi sitten, silloinkin se oli enimmäkseen pelkkää leikkimistä, kavereiden kanssa yritettiin penkissä uutta ennätystä, ja sitten innostuttiin yhden kaverin kanssa käymään säännöllisesti. Käytiin jopa 2.5-3 kuukautta kunnes alko kesäloma ja siihen jäi :D Mutta kyllä kehitystä tuli 10 kg penkitulos nousi ja hauiksessa, olkapäissä, ojentajissa ja selässä, vaikka ei ollut minkäänlaista ohjelmaa, tehtiin niitä liikkeitä mitä oli sillä hetkellä vapaana.. Penkistä sain siis 75kg.
Noh, salille siis ja ohjelmakin oli valmiina. Pukukoppiin vaihtamaan reenikamppeet->salille. Ok, sali oli täynnä jotain helvetin mummoja ja vaareja! Ne vaan istu niissä jalkalaitteissa ja keskusteli kovalla äänellä. Kiroilin siin vaihees mielessäni ja menin leuanvetotankoon roikkumaan ja tein jokusen leuan lämmittelynä. Penkkiin seuraavaks, huomasin että tangossa oli painoja ja huomasin että vieres istu joku 25-30v kaveri, kysyin onko sillä kesken tässä. "Ei oo", ja aattelin että edellinen jättäny painot siihe, otin painot veks ja pistin 40kg lämmittelypainoja. Sit siihe ilmesty jostain varmaan joku 40v äijä ja sano että "voinko tehä täs loppuun ku jäi kesken", mä siihen "ai luulin et tää oli vapaa". Pistin siihe takas ne samat painot mitä siinä oli ja menin juomaan vettä. Sit venasin siin vieres vähän aikaa, ja ku penkki vapautu nii pistin takas sen 40kg ja sähelsin saatana peukalon auki jotenki niiden painojen kans.. Menin sit vessaan pesemään haavan ja sit alko vituttamaan niin perkeleesti. Takas salille ja penkkiin. Sitten kun aloin nosteleen tankoa niin heilui niin perkeleesti ja tanko kolahteli siihen turvakaareen vai mikä onkaan. Koko porukka siel salil varmaan kelas että mitä vittua toi nyt säheltää. Tanko alas ja laskin sitä tangon korkeutta hieman ja sekin tuotti vaikeuksia, täl 25v sällil siinä vieres oli varmaan vitun hauskaa :D Ku nostin pari ensimmäistä kertaa sen 40kg niin tuntu että ois ollu pelkkää ilmaa, tein joku 15-20 toistoa et lämpenis. Viimesis toistoissa alko jo olkapäissä tuntumaan (väärä tekniikka näköjään, on vielä koko homma muutenki hakusessa). Sit siinä istuin hetken että hengitys tasaantuis ja pistin 60kg tankoon, tarkotus oli tehdä 8 toistoa tuolla. Ok, tuon ku nostin aluks suorille käsille niin aattelin että "HELVETTI TÄLLÄKÖ PITÄS 8 KERTAA NOSTAA" :D Ei menny ku 2 toistoa ja olin ihan että WTF, ennen tuolla painolla meni helposti sen 8 kertaa. 10 kiloa tangosta pois ja sain hikisesti nostettua 8 kertaa. Siinä vaiheessa oli paikat jo ihan paskana, ja sali entistä täys niitä mummoja ja pappoja. Tajusin että mustahan on tullu kynis :D Siinä vaihees tunsin itteni jotenkin niin nöyryytetyks että painuin vittuun sieltä salilta :D Palautusjuoman hörppäsin heti "reenin" jälkeen.

Mulla on ruokavalio kunnos, saan päivittäin tarvittavan proteiinimäärän, ja syön monipuolisesti. Oon ymmärtäny että alussa kehittyy nopeasti, varsinkin kun syö hyvin ja ohjelma on kunnossa. Osaatteko sanoa kuinka kauan mulla menee että tuolla 60kg:lla (penkissä) pystyis tekeen sarjoja? Ja treenipäivät mulla on Ma, Ke ja Pe. Olin jo noiden sarjojen jälkeen mitä tuossa tein niin poikki, että mitään ei olis enää noussu :D Ja onko nimimerkkini kenties hieman ristiriitainen tähän mun jutun kans? =D Kyllä se rauta alkaa nousemaan vielä!

Ehkäpä lämmittelypainot oli liian suuria? Kokeiles ens kerralla vaikka lämmitellä pelkällä tangolla 2 sarjaa 12 toistoa.

Sori mutta pakko heti alkuun pistää pari näitä... :hyper: :hyper: :hyper:

....ja sitten asiaan... Kuulostaa siltä että ensinnäkin sulla on aika vauhti päällä jos saat hanskan auki penkissä.... RAUHOITU! Kiireellä ei tuu kun kusipäisiä lapsia.. Eli kaikki mitä teet siellä niin teet ajatuksen kanssa, eikös. Toisekseen kuulostaa että kiinnität vähän liikaa huomiota muihin ihmisiin siellä salilla. Tää on puhtaasti yksilölaji, joten kaikki huomio siihen omaan suoritukseen! Eiköhän se 60kg sieltä ala tulemaan jos on aiemmin mennyt kevyitä kaseja sillä... Ei välttämättä edes ole voimanpuutetta vaan puhtaasti sitä ettei kroppa ole vielä tottunut liikkeeseen. Heitetään nyt vaikka lonkalta: treeni- ja ravintoasiat kunnossa, asenne mukana treeneissä niin 60kgx6 menee neljän viikon päästä :D

RautaNousee! sanoi:
Tajusin että mustahan on tullu kynis :D

Ja 8 x 60kg ei sit enää ole kynisten rautoja :rolleyes: :D :rolleyes: :D

Ei muuta kun kärsivälllisyyttä peliin. Opettelet nyt ensin liikkeiden tekniikat,
ravinto asiat ym. systeemit kunnolla. Sen jälkeen treeniä vaan niin perkeleesti,
kyllä se siitä sitten lähtee rullaamaan.

Heh, joo kyllä toi 2x60kg oli aikamoinen järkytys, tosin olihan se odotettavissa ku reenaamisen välis melkee vuoden tauko =D Siis tavotteena on saada lihasmassaa, että lihakset erottuis kropasta hyvin. Kädetkin saisi olla hieman "muodokkaammat", kun nykyään ne on sellaset suorat potkylät, paitsi jännittyessä.. Niin ja ensi kesään mennessä pitäs jotain lihaksia jo näkyäkin :thumbs: Pistetääs nyt se ohjelmaki tähän ku joku pyys, tosin sitä joutuu hieman fiksaileen ku tuolla salilla ei oo mahollista tehä kaikkia noita liikkeitä, ei oo sama sali missä ennen kävin..

MA (rinta,hauis,ojentaja)
-penkki 8,8,6,6
-sivultanosto käsipainoilla 1 x 12 ja 1 x 10
-Loppuojennus penkki, oteleveys 35 cm 8,8,6,6
-taljaojennus 1 x 15, 1 x10 ja 1 x 8
-Scott hauis tanko 3 x 6 - 8
-Keskitetty hauis kp 3 x 10 -12

KE (selkä,olkapäät)

- kulmasoutu 2 x 6 - 8
- ylätalja eteen V-raudalla 2 x 8 -12 (tätä en pysty tekemään)
- Pystypunnerrus istuen: 3 sarjaa (10, 8, 6)
vipunostot sivuille: 3 sarjaa (12, 10, 8)

PE (etureidet,takareidet,pohkeet)

-kyykky: 4 sarjaa (12, 8, 6, 3) (tähän varmaan käy jalkaprässi?)
-jalan ojennus: 3 sarjaa (10, 8, 6)
-maaten jalan koukistus: 3 sarjaa (10, 8, 6)
-pohkeet seisten: 3 sarjaa (15, 12, 8)

Ja sitten vatsoja himassa 2x viikossa. Siirsin tota noi hauisliikeet keskiviikkoon, ja olkapäät perjantaihin, että ehtis olkapäät palautua kunnol tosta penkistä. Ja nyt tuntuu että tarvis jonku ohjaajan noissa nostoissa :D Painot heiluu niin helvetisti :D Mut eiköhä se oikea linja tuu sieltä ku pääsee siihen reenaamiseen kiinni taas. Sanokaa ihmeessä jos tossa mun ohjelmassa on jotain pielessä, tai jotain pitäis muuttaa tai jotain..

Siirrä vaan noi olkapäät tonne rinta-ojentaja-päivään ja haukkarit keskiviikolle. Sitte on viikko seuraavaan penkkitreeniin, niin ne olkapäät kerkiää kyllä palautua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käy exrx.net kattomassa miten liikkeet suoritetaan oikein, ja tee niin hiluilla että menee oikein. Ei ne liikkeet muotoudu sujuviksi kuin vuosien työllä.

Yussi sanoi:
Ja 8 x 60kg ei sit enää ole kynisten rautoja :rolleyes: :D :rolleyes: :D
Kato ku sata on se tekijämiesten rauta ja kaikki jotka nostaa enempi on sitten jo kuurittajia.:rock:

Joo vähän nöyrempää asennetta ja ruokaa koneeseen niin kyllä se siintä.:kippis1:

Näitä perinteisiä. "Ennen mää olin kyl vitun vahva, mut nyt ei nouse enää paljoakaan kun en oo reenaillu!" :D

No juu, ei muutakun kovaa reeniä. :whip:

RautaNousee! sanoi:
Osaatteko sanoa kuinka kauan mulla menee että tuolla 60kg:lla (penkissä) pystyis tekeen sarjoja? Ja treenipäivät mulla on Ma, Ke ja Pe. Olin jo noiden sarjojen jälkeen mitä tuossa tein niin poikki, että mitään ei olis enää noussu :D Ja onko nimimerkkini kenties hieman ristiriitainen tähän mun jutun kans? =D Kyllä se rauta alkaa nousemaan vielä!

Mulla on aikalailla samanlainen treeniohjelma kun sinulla. Marraskuun lopulla rupesin käymään salilla, alkuun ihan vain sisäänajon merkeissä.
No kuitenkin silloin nostin peräti 50kgx6. Nyt on sitten tehty salilla ohjelman mukaisesti duunia reilut 2kk, ja perjantaina nostin 60x6, 65x6 ja 67,5x4 sarjat.
Mun pitää varoa tuota viimeistä sarjaa vähän, kun käyn salilla yksin ja semmoiseen aikaan, että siellä ei muita ole, niin ei voi vetää loppuun asti.

Pari vuotta sitten kun treenailin vähän mitenkä sattui, niin maksimi penkistä oli 74kg.

Itselläni tosiaan on nyt tavoitteena nostaa painoani, ja treenata monipuolisesti kaikkia lihasryhmiä. Joulukuun alussa ostin palautusjuoman, ja silloin painoa oli vajaa 70kg, nyt painoa on 76kg ja palkkarijuomapurkki kohta lopussa.
Kaikkien lihasryhmien sarjapainot on noussut ylöspäin, joten kyllä se tulos sieltä tekemällä tulee.

Tärkein neuvo minkä osaan itse kynäniskana sanoa on se, että älä välitä muista salilla olijoista. Sinä tee työtä oman kroppasi eteen, ja niillä ei ole paljon varaa naureskella, jos sinä joudut vääntämään laitteita pienillä painoilla, kun kuitenkin sävelet on selvät treenin suhteen.
Ja omien kokemuksien mukaan kaikki salilla kävijät on sikäli rentoa porukkaa, että ei ne toisten painot kiinnosta juurikaan. Pohjalta ne kaikki on joskus aloittanut.

Tulipas sekalainen sepustus ekaksi viestiksi tälle palstalle.

:offtopic: kappalejakooliniinselväettenehkäjaksanutlukeakokopostiaedespuoleenväliin.
Sori jos oon vähän pahalla päällä heti aamusta, mut tollanen särkee silmiä:eek:

Juu eiköhän ne painot ala pikkuhiljaa nousemaan, ja oma paino kans. Eilen ku penkkiä tein niin rintalihaksissa ei tuntunu yhtään, mutta olkapäissä tuntu. Nyt rintalihakset niin perkeleen kipeet ja olkapäät ei yhtään :D Ja mullakin sarjat on niin tiukkoja, että ois parempi jos joku olis varmistamassa, eilenkin kun tein sillä 50 kilolla sen 8 sarjan, niin viimenen nosto meni niin hikisesti ku voi mennä :D

Miikkah: sry, kirjotin ton niin tuohtuneena niin unohtu kappalejaot..

Itsellänikin alkoi treenikausi tosi hyvin. Oli tullut 8kk taukoa vammojen takia ja Joulun jälkeen pääsin treenaamaan kunnolla. Ensimmäinen viikko meni hyvin, sopivia painoja etsiskellessä, mutta toisella viikolla kaikki kaatui.

En tainnut ottaa aloitusta tarpeeksi kevyesti, niin 39asteen kuumehan siinä sitten iski. Siinä se aika meni sitten sitä parannellessa, mutta onneksi nyt on saanut treenata kunnolla ja täysillä viimeiset 3vkoa. Tästä se taas lähtee.

Kun makuun on päässyt niin sitä makua ei enään vie kukaan :rolleyes:

Nyt muuten taidan tietää syyn miks penkki ei kulkenu; EN TEHNY KAARTA? Vaikuttaako se kaaren teko kuinka paljon suoritukseen? Tankohan laskeutuu paljon alemmas, eli rintalihakset joutuu kovemmalle rasitukselle? Näin ollen toistot vähenevät, ja rauta tuntuu painavammalta? Onko näin?

Muuten, mites noita vatsoja kannattaa tehdä? Ku teen aina keskimäärin 8 toistoo per sarja jokaista liikettä, niin kannattaako noita vatsojakin sitte tehä 8 toistoa lisäpainoilla? Vatsoja menis helposti lähemmäs 100, mutta enhän tee esim hauisliikkeitäkään 100 toistoa keveillä painoilla, joten eikö vatsojakin sitten kannata tehdä esim. 4*8 sarjaa ja joku 10kg evypaino rinnan päälle? Tai niin paljon että se 8 toistoa menee juuri ja juuri, että sais maksimaalisen RASITUKSEN :) Mulla meinaan jokaises sarjas ne viimeset toistot semmosta pinnistelyä että..

Niin ja sellanen kysymys vielä että huomenna ois hauis, olkapää ja selkäreeni niin kannattaako tota hauista tehdä ollenkaan jos on edellisestä (eilisestä) reenistä vielä kipeät. Vaikka en edes hauiksia tehnyt. Ja kyllä noissa olkapäätkin on pikkasen kipeät penkistä, joten odotanko niin kauan että lihakset on täysin palautuneet, jos siirrän perjantaihin noi liikkeet ja teen huomenna jalkareenin?

Vatsoja raskaasti kanssa, ja välillä mieluusti staattisiakin liikkeitä.

penkissä kaari auttaa, mutta tärkeämpää kun kaaren korkeus on tukevuus ja se että lavat työkentelee kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom