Voisiko Tälläinen Penkkiohjelma Toimia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No näitä täällä on paljon mutta otetaan nyt keskustelua siitä millaisella penkkiohjelmalla olette saavuttaneet suurimman kehityksen maksimi painoissa?

Olen ottanut tavaksi nostaa tuolla Miken 2x6 periaatteella ne pari sarjaa perinteisen penkkaamisen ohella. On saanut laittaa melkein joka viikko lisää painoa. Vaikea verrata sitä mihinkään, koska se on oikeastaa ainoa "ohjelma" jota olen penkkipunnerruksessa kokeillut!

Tuntuu kuitenkin toimivan erittäin hyvin verrattuna aiempaan sarjapainojen kehitykseen. Varmasti tuohon kehitykseen on vaikuttanut myös muun treenin järkevöityminen.

Voisiko penkkiohjelmana toimia menetelmä jossa painot lisääntyvät aina 3x10 saavutettua, eli jos aloitus painot olisivat 60 kg niillä tehtäisiin ensin 3x8 ja sitten jokaisella penkkitreenillä pyritään lisäämään yksi toisto yhteen sarjaan jotta vähitellen toistot olisivat sen 3x10.

Esim. 1. treeni 60kg x 8 x 8 x 8

2. treeni 60 kg x 9 x 8 x 8

ja näin eteenpäin kunnes tulee treenipäivä jolloin

60 kg x 10 x 10 x 10

siitä seuraavana treeninä tulisi 5 kg lisäys ja alkaisi taas alusta 8 x 8 x 8
(esim. 65 x8 x8 x8)

Pääasiassahan tämä vaikuttaa massaan mutta oliko tuollainen mahdollinen?:wall:

Mahdollinen kyllä mutta en välttämättä tekisi noin.. Voi toki olla hyväkin, mutta kuunnellaan silti mitä isot pojjat sanoo

Niin..

Mulla toi alussa tuntu toimivan ja oon meinannu jatkaa viel, mut pitää nyt kattoo jos tota ei ihan täysin kumota niin sit pitää muuttaa menetelmää :)

no ainahan se on toki vaikeampi lisätä rautaa mitä enemmän toistoja tekee. mä ottaisin tuohon kaveriksi vaikka 3x4 ja 3x6 ja sitten niissä kehittäisin sarjapainoja samalla systeemillä. vaikka kuukauden välein vaihdella noita toistomääriä niin ei ehdi jymähtää.

huumor sanoi:
no ainahan se on toki vaikeampi lisätä rautaa mitä enemmän toistoja tekee. mä ottaisin tuohon kaveriksi vaikka 3x4 ja 3x6 ja sitten niissä kehittäisin sarjapainoja samalla systeemillä. vaikka kuukauden välein vaihdella noita toistomääriä niin ei ehdi jymähtää.

noi 3x4 alkaa mennä jo aika vahvasti voima treeniin mutta, mitä tarkoitit tässä tapauksessa tuossa että ottaisit nuo 3x4 ja 3x6 rinnalle tuohon?

Niin joo se on kaikella tavalla viisasta, en muistanut siitä kirjoittaa tuohon. Jos tuolla jatkaisi ilman muutoksia vähitellenhän lihas tottuu ja kehitystä ei tule.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tommosella 3x10 loppuun-tyylillä et ainakaan mitään maksimaalista kehitystä tuu saamaan, ehkä jos toistot ois pienemmät niiku tos ehoteltiin.

Niin täytyy hieman tarkentaa tuota päämäärää, kun kohta alkaa tulemaan liikaa maksimaalisesta kehityksestä, tuon ohjelman tarkoitus oli siis pääasiassa lihasmassan ja samalla penkkituloksen kasvattaminen, ns. kehonrakennukseen tarkoitettu.

"Niin täytyy hieman tarkentaa tuota päämäärää, kun kohta alkaa tulemaan liikaa maksimaalisesta kehityksestä, tuon ohjelman tarkoitus oli siis pääasiassa lihasmassan ja samalla penkkituloksen kasvattaminen, ns. kehonrakennukseen tarkoitettu."

Aikaisemmin oli jo tuo, en siis pyri maksimaaliseen penkkitulokseen vaan massan kehittyminen ja lihasten kasvattaminen on ensisijainen.

Jos sitä penkkitulosta haluaa kehittää, niin ei siinä jatkuvasti voi mitään kymppejä tehdä.

Tuo 2x6 ja 5x5 on monessa kohtaa testattu ja hyväksi havaittu.

JTO muuten suositteli 2x6 kaveriksi 2x8 ja 2x4 juttuja, eli noita vaihdelleen kuukauden välein.

Jos haluaa sitä voimaa, on treenattava kuten voimanostajat, jos taas haluaa vain pattia treenataan kuin kehonrakentajat ja unohdetaan se penkkitulos. ;)

pena tulos kasvaa millä ohjelmalla tahansa tiettyyn pisteeseen. sitten kun se tulos oikeasti jumii kuukausi tolkulla voi miettiä ohjelman vaihtoa/muutoksia. keskity nyt reenaamiseen äläkä siihen mikä olisi paras ohjelma, koska kaikilla ohjelmilla sitä tulosta saa jossain määrin. olkoon tavoitteena sitten lihas kasvu tai voima tai molemmat.

edit, ja kaikki sarjat loppuun asti naama punasena tai jopa sinisenä:)

Back
Ylös Bottom