Voinko "leventää" itseäni treenaamalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Edenith
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oikeestaan kun ajattelee niin et sää saa nostettua alaselkää siitä penkistä jos yläselkä on irti. Tai sitte sää crrc oot joku akrobaatti.
Nyt ei ollu puhe siitä nouseeko se alaselkä vaan siitä että pyöristyykö, jos kaikki paine on alaselässä koska yläselkä ei ole edes penkissä kiinni niin mistä tiedät että alaselkä ei pyöristy? Koska se on penkissä kiinni niin se ei pyöristy? Niinkuin sanoin nyt vittu oikeesti.

1314467004173.gif

...

Kyllä sen alaselän saa ihan suorassa pysymään, kun kiinnittää huomiota siihen.
Mää ainakin lopetan offtopikin, jatka toki ite jos siltä tuntuu.

Oikeestaan kun ajattelee niin et sää saa nostettua alaselkää siitä penkistä jos yläselkä on irti. Tai sitte sää crrc oot joku akrobaatti.

Ei tartte olla ees akrobaatti, tarpeeks kun on tavaraa siellä kelkassa ni kyllä se alaselkä pyöristyy kummasti vaikka miten yrittäs jäkittää hartioita ylös laverista. Prässissäkin on helvetisti muuttujia ihan tekijän mukaan kuten se selkänojan ja jalkalevyn kallistus joilla se säädetään jokaiselle tekijälle sopivaks. Kyykky on idioottivarma kun pyytää kokeneempaa seuraamaan sivusta, menee ite tangon alle, hakee paikan hartioille ja rupee tekemään! Ei ole mitään vitun järkeä ruveta vääntää prässiä jonka voi kusta aivan yhtä helposti kun kyykyllä saa jalkavoiman lisäks keskikropan koordinaatiota ja tasapainoa paljon paremmin :puntti:

Olkoon offtopikkia, aivan sama mulle, ei mulle sillä ole mitään merkitystä jos täällä jaetaan paskoja neuvoja huonoilla perusteilla höystettynä.

Jos nyt ajatellaan, että threadin aloittaja on siis normaalivartaloinen nainen, niin eiköhän se ole alkuun aika sama mitä liikkeitä siellä salilla tekee kunhan vaan treenaa tasapuolisesti kaikki lihasryhmät ja opettelee tekniikat kuntoon jonkun kokeneemman avustuksella niin tuloksia alkaa varmasti näkyä.

Askelkyykky on ehkä helpompi tapa lähestyä oikeaa kyykkyä kuin se, että paskoo selkänsä tekemällä takakyykkyä päin honkia. Joillekkin kyykyn tekniikan oppiminen on todella vaikeaa, mulla on tästä esimerkkinä oma avokki joka ei saa kyykkyä menemään edes sinne päin oikein, joten on tehnyt nyt askelkyykkyjä ja prässiä ja hyvin on noillakin jalka osasto kehittynyt.

Elikä olen pitkä (178cm) nainen ja todella kapea luustoltani. Mulla on siis todella kapeat hartiat ja lantio. Vartaloni on lähinnä tiimalasia, eli omistan myös kapean vyötärön. Näytän kuitenkin kauempaa katsottuna pitkältä laihalta tikulta kun mulla ei ole mitään muotoja edestä/takaa päin katsottuna, lihottaminen ei juurikaan auta. Ilmeisesti hartioita pystyy jonkun verran leventämään treenillä(?), tai ainakin mitä noita bodareita katsoo, mutta entäs lantio/takapuoli/reidet sivusuunnassa? Toivoin raskauden auttavan asiaan, mutta lantio palautuikin parissa viikossa synnytyksestä entisilleen-_____-. Mulla on kaikki lihakset tosi huonossa kunnossa enkä ole ikinä treenannut, joten pienikin lihasten kasvu auttaisi asiaan, mikäli tuolla lantion/reisien sivulla jotain lihaksia on: D

Omaan kokemukseeni nojaten (saliharrastusta takana 5,5kk) sanon, että kannattanee aloittaa tuolla Starting Strength -ohjelmalla, joka löytyy täältä aloittelijoiden osiosta. Kun sillä ei tule enää tulosta, niin sen jälkeen voisi jatkaa esimerkiksi Bill Starrin/Madcowin 5x5:sella (stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Linear_5x5.htm).

Jo muutaman kuukauden harjoittelu on tuonut lisää leveyttä sekä ylös että alas, joten ainakin mulla toimii.

Kummassakin ohjelmassa on perusliikkeitä, joilla saa leveyttä selkään ja alakroppaan. Viimeksi mainittu kehittää kohtuullisen hyvin myös olkapäitä.

Ja vaikka noissa ohjeissa sanotaan, että pitää syödä älyttömän paljon enemmän kuin normaalisti, niin se ei pidä paikkaansa. Jonkin verran on hyvä olla plussakaloreita, mutta läskiä noilla ohjelmilla ei tarvitse kerätä, jos ei välttämättä halua.. ;-)

PS. Itse suosittelen Starting Strengthista aloittelijalle tuota versiota, jossa on kulmasoutu rinnallevedon sijaan. Toimii ainakin mulla paremmin..

Jos nyt ajatellaan, että threadin aloittaja on siis normaalivartaloinen nainen, niin eiköhän se ole alkuun aika sama mitä liikkeitä siellä salilla tekee kunhan vaan treenaa tasapuolisesti kaikki lihasryhmät ja opettelee tekniikat kuntoon jonkun kokeneemman avustuksella niin tuloksia alkaa varmasti näkyä.

Askelkyykky on ehkä helpompi tapa lähestyä oikeaa kyykkyä kuin se, että paskoo selkänsä tekemällä takakyykkyä päin honkia. Joillekkin kyykyn tekniikan oppiminen on todella vaikeaa, mulla on tästä esimerkkinä oma avokki joka ei saa kyykkyä menemään edes sinne päin oikein, joten on tehnyt nyt askelkyykkyjä ja prässiä ja hyvin on noillakin jalka osasto kehittynyt.

Ja täällä on yksi selkävammainen, joka ei kyykkää ja sillä selvä. Muutaman kerran tuota tuli harjoiteltua ja aina se päättyi vauva-askeliin ennenkuin pääsi edes suht järkeviin painoihin. Alaselkä tilttaa, syynä yliliikkuvuusongelmat. Missään muussa perusliikkeessä ei ongelmia ole.

Hyvä liike joo, mutta ei todellakaan välttämätön jos tavoitteena on lihaskunto tai lihaksen kasvatus. Ei sitä tasapenkkiä tangollakaan ole pakko tehdä, moni bodari tekeekin ennemmin vinopenkkia ja tasapenkin käsipainoilla.

Ei siis todellakaan se salillakäynti ole kyykystä kiinni. Kunhan nyt ajaa itsensä ensiksi sisään treenimaailmaan ja opettelee syömään oikein. Sitten se kyykkykin varmasti jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi ja on ihan kiva alkaa sitä opettelemaan, ihan kuin mitä muuta tahansa uutta liikettä.

Ei kannata tehdä tästä niin helvetin ehdotonta ja vaikeaa. Ne kyykkää jotka kyykkää ja ne jotka ei kyykkää niin lienee vain ja ainoastaan heidän ogelmansa jos sitä nyt edes ongelmaksi voi sanoa?

EDIT: Niin ja voisinhan minäkin palkata jonkun ihan oikean valmentaja ja alkaa oikeasti opetella kyykkyä. Ehkä mun selkäongelma tuon osalta korjaantuisi, ehkä ei. Ei vaan ole sen arvoista kun ihan oikeasti ilman kyykkäämistäkin voi treenata. Suurempi ongelma se aina täällä Pakkotoistolla on muiden mielestä.

Eli alaselkä pysyy automaattisesti suorana kun yläselkä pyöristetään? Nyt vittu oikeesti.

Kelkan + painolevyjen koko paino työntää tällöin pakaroita istuimen kuoppaan ja tarvitset vastaavan momentin alavatsan lihaksista voidaksesi irroittaa pakarasi selkälevystä.
Itse teen prässisarjoja 350-450kg painoilla eikä ainakaan omat vatsalihakseni pysty nostamaan edellämainittuja painoja.
Kokeile seuraavalla kerralla salilla, jos pidät yläselän irti selkänojasta koko sarjan ajan, ei se alaselkä voi pyöristyä.
Varman päälle laita myös jalat sinne prässin jalkalevyn alaosaan, siellä ne pitää ollakkin jos treenataan reisiä.

Ei siitä kyykystä ongelmaa, tai itse en ainakaan koita tehdä, mutta kukaan ei voi kiistää sen ylivoimaisuutta ärsykkeenä esim verrattuna prässiin? Näin ollen aina ensin itse ainakin suosittelisin juurikin sitä "kovinta" liikettä, jolla se kasvu olisi mahdollisimman suurta. Sitten jos ilmenee ongelmia/selkävammoja, (mitä tässä tapauksessa ei ollut ilmoitettu) niin tottakai se karsitaan sitten pois ja otetaan tilalle seuraava kova liike.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei siitä kyykystä ongelmaa, tai itse en ainakaan koita tehdä, mutta kukaan ei voi kiistää sen ylivoimaisuutta ärsykkeenä esim verrattuna prässiin? Näin ollen aina ensin itse ainakin suosittelisin juurikin sitä "kovinta" liikettä, jolla se kasvu olisi mahdollisimman suurta. Sitten jos ilmenee ongelmia/selkävammoja, (mitä tässä tapauksessa ei ollut ilmoitettu) niin tottakai se karsitaan sitten pois ja otetaan tilalle seuraava kova liike.

Toki näin sen kuuluukin mennä. Vaan jos joku tyttönen menee ihan ekaa kertaa elämässään salille, niin ei sen nyt ihan heti ensimmäisellä kerralla tartte alkaa kyykkytekniikkaa opetteleen. Ihan luotenvaa se on hakea tuntumaan helpoista liikkeistä esim. laitteilla. Sitten liike kerrallaan alkaa opetella tekniikoita.

Ei tavallisella tallaajalla ole mitään huipputreineriä salikaverina, joten usein se homma on tehtävä käytännössä yksin. Askel kerrallaan.

Täällä tehdään tuosta kyykkäämisestä niin saatanan ehdotonta, että alkaa oleen jo suorastaan periaate itsellä vittuilla takaisin tuosta.

Ihan luotenvaa se on hakea tuntumaan helpoista liikkeistä esim. laitteilla. Sitten liike kerrallaan alkaa opetella tekniikoita.

Tän mä vielä hyväksyn, mutta se, että "haet eka prässistä VOIMAA jalkoihin, ennenkun alat kyykkään" kuullostaa todella typerältä. Eihän jengi salillakaan hae ensin 2vuotta voimaa etunojapunnerruksilla ennenkun alkaa penkkaamaan.

Täällä tehdään tuosta kyykkäämisestä niin saatanan ehdotonta, että alkaa oleen jo suorastaan periaate itsellä vittuilla takaisin tuosta.

Et ilmeisesti ole ainoa. Ehkä on vaan parasta olla sitten näiden keskustelujen ulkopuolella ja antaa ihmisten treenata sen takia että siitä tulee hyvä mieli eikä sen takia että saataisiin tuloksia.

Et ilmeisesti ole ainoa. Ehkä on vaan parasta olla sitten näiden keskustelujen ulkopuolella ja antaa ihmisten treenata sen takia että siitä tulee hyvä mieli eikä sen takia että saataisiin tuloksia.

Täällä nyt taas väitellään kyykyn tarpeellisuudesta vaikka threadin aihe ei ole kyykky.

Kehonrakennuksessa jota kysymys koski, kyykky ei ole mikään ehdoton kuningasliike kuten voimanostossa.
Hyvä liike sinänsä, mutta ei välttämätön, monet huippuluokan kehonrakentajat eivät tee maastavetoakaan.
Kovalla kyykkytuloksella sinänsä ei ole hirveästi tekemistä alakerran lihasmassan kanssa, muutenkaan voimanoston pyllistyskyykyt eivät sovi kehoiluun.

Näytän kuitenkin kauempaa katsottuna pitkältä laihalta tikulta kun mulla ei ole mitään muotoja edestä/takaa päin katsottuna, lihottaminen ei juurikaan auta.

Ei se haittaa, vaikka ei olekaan muotoja. Treenillä voi vaikuttaa melko vähän, varsinkin jos ajattelee naisellisia muotoja. Silti painoharjoittelu on järkevästi tehtynä hyvä harrastus eli salille vaan. ps. Kyykky ja muut teknisemmät liikkeet kannattaa opetella hyvin, mieluiten jonkun kokeneemman opastuksella.

Jaa mitä tulosta? Kyykkytulosta? Sekä nyt sitten on saliharrastusken perusta ja kaiken kehityksen mittari. Salli mun nyt olla eri mieltä...

Vilun kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei mitään prässillä voimaa jalkoihin ja sitten kyykkyä pelleilyä. Tuo on ainakin lähes varma tapa teloa itseään.

Mutta kaikki ei treenaa saadakseen lihaksikkaan vartalon tai törkeesti voimaa. Jotkut käy salilla vaikka sentakia, että se on törkeesti mukavampaa kuin lähteä lenkkipolulle. Jotkut käy salille polkemassa kuntopyörää ja crossaria, kun ei niitä yleensä kannata kotiin hankkia. Jotkut tekee vain voimanostotreeniä ja loput siltä väliltä.

Taidat crrc olla voimanostaja? Kyllä jalat saa treenattua hakeilla, prässillä, ja muilla hapotus liikkeillä.
Itse kyllä kyykkään, mutta en hauku niitä jotka eivät kyykkää.

Tää on aina yhtä mukavaa seurata miten nää keskustelut menee itse olennaisesta aivan turhan jonnin joutuvaan väittelyyn.

En ole voimannostaja.

Threadin aloittaja halusi saada muotoa jalkoihin ja lantion alueelle. Käsittää vähän muutakin kuin jalat. Ja prässi jää kyllä auttamatta toiseksi kun puhutaan pakaran lihaksiston treenaamisesta.

Nopeesti tää meni siihen että väitellään mitä jotkut haluavat salilta vaikka itse tässä olen koko ajan neuvonut aloituspostin tavoitteiden perusteella enkä sen mitä minun mielestä kaikkien pitäisi tehdä.

Itse kun tämän sodan aloitin ehdottamalla kyykkyä prässin tilalle, niin koitan sen myös lopettaa.(tuskin onnistun) Kyykky on kuningasliike. Prässit ja smith kyykyt eivät ole yhtä hyviä. Kyykky ei silti ole välttämätön. Jos selkä ei sitä kestä, tai muuten on hankala, niin eihän sitä pakko ole tehdä. Aloittaja halusi leveyttä, ja mielestäni kyykyllä saa sitä paremmin kuin prässillä. Ja mehän ei tiedetä missä kunnossa aloittajan selkä on. Mielestäni on ihan sama ottaako kyykyn heti alusta mukaan vai ei. Sama tekniikan opettelu on edessä kuitenkin. Eikä heti ekassa treenissä kai tarkoitus ole lähteä suurilla raudoilla liikkeelle, oli kyseessä kyykky, tai prässi. Jos aloittaja on laiha nainen, ja hän ottaa 20kg tangon selkään, ja alkaa kyykkäämään, niin tuskin terve selkäranka siitä napsahtaa. Tarkoitan, että selkään kohdistuu hiukan pienempi paine, kuin 100kg jantterilla joka lyö 100kg niskaan. Joskus se tekniikka on kuitenkin opeteltava, jos ikinä aikoo kyykätä.

Omat kokemukset niin smith laitteesta, prässistä, ja kyykystä kertovat kyllä, ettei ole kyykyn voittanutta. Jos lyön prässiin, tai Smith-laitteeseen niin paljon painoa, että juuri saan kympin tehtyä, on tunne silti ihan eri, kuin kympin kyykkysarjan jälkeen. Prässistä kun nousee, voi alkaa heitellä kiekkoja heti takaisin telineisiin. Kyykkysarjan jälkeen taas saa ensin haukkoa happea makuulla minuutin, ennenkuin pääsee edes ylös. Huono kunto tiedän, mutta varmaan ymmärrätte mitä ajan takaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom