Voimattomat päivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manuel
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Onko teillä kuinka usein päiviä, kun on voimat pois?

Tänään tuli oikeesta pitkästä aikaa kohdille kova voimattomuus, sinänsä se oli yllätys, koska en tuntenut oloani mitenkään tavallista huonommaksi salille mennessäni.

Viime viikolla meni miken penkissä 90 kg suht hyvin. Tänään 92,5 kg ja hikinen kolmonen. Pystypunnerruksessa viime viikolla 55 kg x 6 ja tänään 60 kg:lla yksi toisto.(tyhmä oli lyödä kyllä enemmän rautaa tankoon, kun tiesi jo penkistä suuntauksen)

Tuskin kumminkaan kannattaa huolestua? Olisiko hermostu jo vähän tukossa ja aika pitää kevyt viikko? En ole ikinä pitänyt mitään kevyitä viikkoja. Joskus on muista syistä tullut vaan taukoja.

Joskus vaan salille mennessä tuntuu hyvältä, mutta menee huonosti ja joskus tuntuu pahalta ja menee kuitenkin hyvin. Mun motto on että aina pitää yrittää. Se riippuu niin monesta, kulkeeko vai ei. Jos tulokset laskee tilapäisesti niin se voi riippua vaikka uudesta duunista, vääränlaisesta asenteesta tai vaikkapa mistä vaan. Aina ei ole syynä kuuluisa ylikunto IMO. Eli ei tarvii huolestua, kato voiko joku muu juttu vaikuttaa tuloksiin.

Sattuuhan noita huonoja päiviä. Se riippuu ihan tuhannesta tekijästä, että miten treeni sattuu kulkemaan. Mikä päivä on, paljonko kello, mitä olet syönyt, miten olet nukkunut, missä asennossa kuu on, sataako ulkona vettä tai lunta, vituttaako jne. ;)

Näinhän se menee. Turhaan topikin tein. No ens viikolla uus tilannekatsaus.

Elcaco sanoi:
Joskus menee huonommin ja toisena päivänä paremmin. That's the way it goes.
Juuri näin. Jos itselle sattuu tollanen huono päivä, niin kevennän suosiolla treenin jos ensimmäinen liike menee jo honkiin. Tämä siksi koska mun mielestä on aika turhaa väkisin alkaa vetämään treeniä suunnitelman mukaan jos se ei suosiolla onnistu, seuraavalla kerralla sitten.
Sitten vielä, että mulla kun menee yksi treeni huonosti, niin jotenkin tulee tarve "näyttää" itselleen että kyllä ne raudat liikkuu. Tätä jos ei saa epäonnistuneen treenin jälkeisessä treenissä tehtyä niin alamäen persliusu on jo alkanut..

Jos tunnen oloni todella väsyneeksi ja ylirasittuneeksi pidän yleensä pari ylimääräistä lepopäivää. Mutta niinä päivinä kun meen salille ja tunnen heti lämmittelypainojen kanssa että en kykene lähellekään parasta (viime aikojen) 6-10 toiston sarjaani, niin sen sijaan että käyttäisin pienempiä painoja vaihdankin lyhyempiin toistomääriin. Yleensä silloin kun energiaa tavallista vähemmän, se haittaa pitkissä toistoissa, muttei 1-4 toiston sarjoissa. Maksimivoimaa riittää, mutta ei vaan ole sisua ja energiaa tehdä pitkäkestoisia suorituksia. Usein saatan jopa tehdä ennätykseni 1-4 toiston sarjassa, vaikka ajatus päästä edes lähelle parasta esim. kyykyn kymppiäni tuntuu mahdottomalta. Kun en saa lihaksistani irti edes kunnollista ykköstä, tiedän että lihakseni ovat liian ylirasittuneet ja yleensä lepään reilusti.
Varsinkin jalkakyykyn ja maastavedon tulokseni riippuvat huomattavasti palautumisajasta. Esim. normaalisti 250kg maasta pitäisi nousta vaivattomasti. Silloin kun vetopäivänä jo 200kg on tuntunut raskaalta eikä suorastaan lentänyt ylös, oon aina pitänyt 2-4 lepopäivää. Sen jälkeen lähes poikkeuksetta tulokset ovat olleet 30-60kg parempia.
Toinen tapa olisi tietysti vain suosiolla tehdä kevyempi treeni silloin kun voimat vähissä. Todennäköisesti se toimii ihan yhtä hyvin. Itse olen vain halunnut aina salilla joko treenata raskailla painoilla tai ei ollenkaan. Mukavampaa ottaa salilta kokonaan "lomaa" kuin alkaa leikkimään pikku painojen kanssa. Paitsi jos malttaa sitten tosiaankin vähentää painoja riittävästi (esim. puoleen normaalista), jolloin palautuminen voi treenillä jopa parantua. Itsellä "pikkupainot" vain tahtoo merkitä alhaisemman voimatason maksimia ja sellainen treenaus ei taatusti auta palautumista.

Ai niin. Tää palsta kuului voimanostoon. Voimanostajathan ei taida juuri pitkiä toistoja ees harrastaa. Sorry!

Ihan asiallinen posti v-selältä, ei mitään.

Manuel sanoi:
Viime viikolla meni miken penkissä 90 kg suht hyvin. Tänään 92,5 kg ja hikinen kolmonen. Pystypunnerruksessa viime viikolla 55 kg x 6 ja tänään 60 kg:lla yksi toisto.

Toi siis oli 19.3. Sen jälkeen meni kyllä joku reilu viikko aivan penkin alle. Tällä viikolla alotin taas rakentaan uutta. Keskiviikkona meni toi Miken penkki sit 85:llä, että eiköhän tästä lähetä uudestaan rakentaa tulosta. PP:ssä meni 50 kg:lla 1x6 ja 1x5. Vähän oli motivaatio kyllä kateissa, kun niin yhtäkkisesti katos 5 kg sarjapainoista, mutta nyt sain sen taas takasin. Pikkumurheita...

Itellä oli viikon flunssa ja eilen kävin vähän ottamassa tuntumaa kyykkyyn ja penkkiin, kun huomenna alkaa periodi alusta kovalla kyykyllä. Voi että oli raskaan tuntuista 10 päivän tauon jälkeen! Toivottavasti huomenna saa itsestään paremmin irti ja periodi lähtisi hyvin käyntiin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla käy monesti niin, että salille mennessä jos on oikein hyvä meininki niin treeni ei välttämättä kuljekkaan. Toisinaan paskoissa fiiliksissä tulee tehtyä ennätyksiä. Liian hyvä fiilis saattaa syödä jotain sieltä raivosta millä itselle isot raudat liikkuu.
Manuelille vielä, että 5 kg:n nosto sarjapainoihin viikossa on aika iso. Ite oon tyytväinen jos saan nostettua esim. penkkimaksimia 2,5 kg kuukauden välein. Aina ei pääse siihenkään mutta jos kahden viikon jaksolla pystyy parantamaan edes jotakin sarjaennätystä voi olla rauhallisin mielin. Jos menee kaksi viikkoa ilman kehitystä missään tai jopa alkaa tulokset heiketä pitää vaihtaa treeniä, ruokatottumuksia tai pitää pari ylimäärästä lepopäivää. Tärkeää on oppia kuunteleen omaa kroppaansa ja antaa myös aikaa sille kehitykselle. Näissä hommissa viikko on joskus lyhyt aika ja esim. pari huonosti nukuttua yötä voi viedä palautumisen väärille urille ja treenistä katoaa paras terä. toiset pystyy tekeen esim. penkin tehokkaaasti vaikka 3 kertaa viikossa. Toiset vain kerran viikossa tai jopa harvemmin. ite teen kaks kovaa penkkiä (erilaisilla ohjelmilla tosin) viikossa ja yleensä vähintään kerran viikossa tulee joku sarjaennätys tehtyä. Jos kuukauden aikana näitä sarjaennätyksiä tulee tarpeeksi voi sitä uutta ykköstä taas kokeilla.

Ja vielä. Monesti itsellä huonoa treenipäivää seuraa selkeästi parempi ja sen "heikkokin" treeni on silloin palvellut sitä seuraavaa kertaa. Näin mulla. Ei lannistuta "sadepäivistä", aina se aurinkokin sieltä vielä kurkistaa! Tsemppiä kaikkien treeneihin!

Näin on rautasydän. Hyvin selitit asian laidan.

Muuten mun miken penkki on edelleen 90 kg, vaikka tosta threadin alotuksesta on jo 2 kk... No en silti lannistu, maksimivoima on sentään noussut, kun on tullut pienimuotoisen dieetin yhteydessä vedettyä lähinnä 1-4 toiston sarjoja.

Kyllähän se joskus jumittuu pitkäksikin aikaa. Mulla meni vuoden vaihteen jälkeen treenimuutoksen takia (selitystä) 3,5 kuukautta ilman ykkösen nousua. Tosiaan lähdin kylmiltään sotilaspenkin joukkuekisaan mukaan ja jouduin kuukauden päivät treenaan aivan erlaista treeniä, kuin aikaisemmin. Nyt kuitenkin tuntuu, että siitä oli pitkässä juoksussa hyötyäkin. Ohjelmia pitää kokoajan miettiä suhteessa omaan kehitykseen, että mitä voi muuttaa jos alkaa junnaamaan. Perusliikkeet tuo mulle voimaa parhaiten ja apuliikkeillä lähinnä haen silloin tällöin terävyyttä treeniin. Treenaathan jonkun kaverin kanssa, että voit oikeasti kunnolla vetää sarjat loppuun pelkäämättä viimeisen jäävän rinnalle? 1-4 sarjaa toimii mulla parhaiten voiman tuojana mutta nuorempana voi olla, ettei saa täyttä tehoa irti lyhyistä sarjoista. Pohja pitää ensin rakentaa pidemmillä sarjoilla (esim. 10-4) ja kun niihin saa kunnolla ruttua mukaan voi ottaa jakson lyhyempää raskaammilla painoilla.
Täytyy vielä tunnustaa oma tietämättömyytensä ja kysyä mitä tämä miken penkki tarkoittaa??

Kyllä treenaan aina kaverin kanssa, ettei se ole ongelma. Vuosi tuli jauhettua lähinnä 8-12 toistoa penkissä, nyt jostain helmikuusta lähtien miken penkkiä(rinta päivä maanantaina, penkkiä 2x6 + apuliikkeet ja torstaina kova ojentajapäivä, jolloin pääliikkeenä vaikkapa lattiapenkki ja mielellään sama 2x6 +apuliikkeet)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=11239&highlight=miken+penkki

Minä en kyllä tota mike ihan tee tollain, koska teen normipenkin kahdesti viikossa ja ojentajat sekä rinnan samassa treenissä. Mutta tosiaan maanantaisin otan yleensä tuon 2x6(josta tykkään käyttää tätä miken penkki nimitystä, kun on foorumilla niin tunnettu) ja perjantaina 3x1-4 toistoa. Kyllä noi lyhyetkin sarjat tuntuu toimivan mulla jo hyvin. Dieettiä vielä n. kk ja sit taas massatreenin pariin ja jauhaan kymppejä.

Minkäslaisia rautoja liikuttelet rautasydän?

Ei noi mun tulokset päätä huimaa..132,5 runkkupenkki, 125 merkkipenkkinä, 122,5 jalat ilmassa ja sotilaspenkissä omalla painolla menee 22. Mutta nyt on totista treeniä takana 4:n vuoden totaalitauon jälkeen n. 1 v. 2 kk. Tauon jälkeen ekoissa treeneissä meni nihkeesti penkissä 80. Aiempi ennätys oli 107,5, joten se on parantunut kuitenkin merkittävästi. Nuo tulokset siis ilman mitään paitoja mutta paidan kanssa ois kyllä kiva kokeilla joskus. Kyykky on jossain 140-150 välissä ja maastaveto 185 ja nämä ilman vöitä tai siteitä. Maastavetoa en oo pystyny pariin kuukauteen täysipainoisesti treenaan, kun sormissa oli pieni halvaus mutta se on nyt kunnossa ja odotan pääseväni kunnolla taas vetään ja tavotteleen edes tuota 200 kg:a.
Niin ja oma paino on 80 missä oon sitä pyrkinyt pitään.
Ainiin! Tuo kyykky..kyykkyä oon ottanut vasta pari kuukautta, kun en oikein saanut itseäni motivoitua mutta nyt maistuu kyllä!

Tänään tuli toinen kerta koko reenauksen aikana, ja sekin sattu vaan tulemaan rinnalle. Penkki ja vinopenkki meni molemmat päin persettä. Viime kerran miken penkistä sai tiputtaa 2.5kg että sai ne 2x6 (eli 5kg alakanttiin) ja käsipainoilla vinopenkkiä 2.5kg per räpylä helvettiin viimekertasista. Selkä kulki taas sitten paremmin kuin koskaan :david: ei voi ainakaan rintahauispelleilemään ruveta.

Pitäs lähtee tossa kohta vetoo tekeen. Toissa viikolla sarjaenkka 150 kgx5 ja 170 kgx1 , mikä ei ollut tarkoituksellakaan aivan tiukka... Viime viikolla sit en saanu 150:tä nouseen kertaakaan. :/ Kiintoisaa nähdä, miten tänään on asiat.

Helvetti kun tuosta ei koskaan tiedä mitenkä suhtautuu. Joko tiputtaa ens kerralle painoja tai sit kokeilee niilä painoilla millä olis tällä kerralla tehnyt, mitäs mieltä olette?(niin ja ens kerralla olis ollu tarkotus tesmiä maksimia mut taitaa kerralla ainakin siirtyä. )

No jos et saa painolla x, joka on 2,5 kg edellisviikkoa suurempi, haluamaasi toistomäärää, niin kannattaa kokeilla samalla painolla vielä seuraavalla kerralla. Jos ei taaskaan mene, niin sitten vaan laksee painoja entisiin ja lähtet alusta rakentamaan.

Force sanoi:
Itellä oli viikon flunssa ja eilen kävin vähän ottamassa tuntumaa kyykkyyn ja penkkiin, kun huomenna alkaa periodi alusta kovalla kyykyllä. Voi että oli raskaan tuntuista 10 päivän tauon jälkeen! Toivottavasti huomenna saa itsestään paremmin irti ja periodi lähtisi hyvin käyntiin.
Ite olin kans 10päivää pois salilta kun oli flunssaa.7päivää söin penisiliiniä.Nyt toinen viikko salilla ja raudat painaa edelleen helvetisti(vituttaa).Tympeitä on nää flunssat varsinkin kun joutuu lääke kuurille niin on koko ajan katabolia päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom