voimapyörästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rokuai
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
termos. napsin voimapyörän mukaan saliohjelmaani vatsalihaksia vahvistamaan. pohdin vain että onko se muuten vain niin helevetin raskas liike etten saanut kuin ekalla 8x, tokalla 8x ja vikalla 6x. jos yritin väkisin enemmän selkä meni notkolle ja se ei tod.näk ole hyväksi? tuon ekan kerran vatsat olivat aivan hemmetin kipeät, koskaan ennen en ole niitä tuollaiseen kuntoon saanut. seuraavalla kerralla jo vähän helpotti. selkä on aina ollut illalla vähän jumissa tuon liikkeen jälkeen, onkohan se ihan normaalia?
en löytänyt vastaavanlaista threadia missä tätä olisi suoraan käsitelty, niin että kiitos vastauksista niille jotka asiasta tietävät, tack! :)

on raskas liike ja siihen tosiaan kannattaa lopettaa kun selkä alkaa mennä notkolle, tuotahan voi tehdä myös suorilta jaloilta jolloin se on ihan helvetin raskas.

se on sellanen -|- ton mallinen pyörä jonka kummallakin puolella on kahva.
sit pidät kädet suorana n.45 asteen kulmassa ja kunnosta riippuen polvet maassa tai sitten ihan varpaat maassa lähdet viemään itseäsi lähelle lattiaa selkä suorana.
sitten kun olet niin lähellä lattiaa kun pääset niin alat persettä työntämään taaksepäin ja jännität vatsaa kunnes olet taas aloitus asennossa. sama uusiks

olipas selvästi sanottu

niin no se on se... kato ei blondi heti älyä. vaikka rautalangasta vääntäs

Sehän se. ja jos ei salilla tota ole niin tee itse laittamalla levytankoon pienet levyt päihin ja lukot. Tollain voi kätevästi vaihdella oteleveyksiäkin.

kaenkky sanoi:
voi tehdä myös suorilta jaloilta jolloin se on ihan helvetin raskas.
kehuminen on perseestä mutta voimapyörä on ainoa liike jossa voin retostella: ei se mikään niin raskas liike ole. seisaaltaan tietysti saa paremman tuntuman kuin polviltaan kyhnyttäessä. mutta jos ei vielä voimat riitä seisaaltaan tekemiseen niin polviltaan tehdessä kannattaa pitää ääriasennossa kunnon stoppi. ja sillä systeemillä kannattaa toisinaan tehdä loppuun asti; pudotus lattiaan ei ole suuri joten vammoja naamaan ei tule. suosittelen. kehityksen olen huomannut henk.koht. parhaiten etukyykyssä: ei tullut raskailla painoilla ei enää ongelmia asennon kanssa. suosittelen, voimapyörää siis

Iron Man sanoi:
Sehän se. ja jos ei salilla tota ole niin tee itse laittamalla levytankoon pienet levyt päihin ja lukot. Tollain voi kätevästi vaihdella oteleveyksiäkin.

tai sit tanko täytee niitä levyjä ni se pyörii huonommin ja on raskampaa :curs:

El Burro sanoi:
kehuminen on perseestä mutta voimapyörä on ainoa liike jossa voin retostella: ei se mikään niin raskas liike ole. seisaaltaan tietysti saa paremman tuntuman kuin polviltaan kyhnyttäessä.

Ei kehuminen sinänsä vaan itsensä kehuminen, ainakin näin suomalaisella mentaliteetillä! Eli kehutaan nyt lisää.

Mäkin oon ollut aikas hyvä tuossa voimapyörässä; sain aikanaan 16 toistoa suoriin jaloin! (Menee vielä tänäkin päivänä jos joku yllyttäis tarpeeksi. Olen vaan niin laiska etten jaksa tehdä kyseistä liikettä.)

Joka treenin alkuun tehtiin silloin velipojan kanssa kaiken kaikkiaan 3-4 sarjaa, joista eka oli aina se väh 12-16 toistoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itseironia

Bisley sanoi:
Ei kehuminen sinänsä vaan itsensä kehuminen, ainakin näin suomalaisella mentaliteetillä! Eli kehutaan nyt lisää.

Mäkin oon ollut aikas hyvä tuossa voimapyörässä; sain aikanaan 16 toistoa suoriin jaloin!

itseironia on erittäin arvostettavaa voimailupiireissä, etenkin kun sitä osaa käyttää tilannekoomisesti. 16 toistoa ja huutomerkki (!).
tuo oli hyvä heitto.:thumbs:

Itse olen voimapyöräfriikki; mielestäni yksi ehdottomasti parhaita vatsan/keskivartalon vahvistajia. Ja sarjasi 8, 8 ja 6 kuulostaa todella hyvältä suoritukselta ensi alkuun; olen nähnyt tapauksia joille yksikin puhdas suoritus on ollut mahdotonta. Ja siinä vaiheessa kun toistosi alkavat joka sarjassa mennä yli 12 suosittelen latomaan lisäpainoja selän päälle; voimapyörässä(kään) ei ole tarkoitus tehdä ylettömän pitkiä sarjoja vaan pakata voimaa keskivartaloon. Keep on rolling!

littledragon67 sanoi:
voimapyörässä(kään) ei ole tarkoitus tehdä ylettömän pitkiä sarjoja vaan pakata voimaa keskivartaloon.

olen sammoo mieltä. olen itsekin jonkinlainen voimapyörä-addikti ja siksi tähän keskusteluun on osallistuttava - koska muihin liikkeisiin ei minulla sanottavaa ole: voimapyörä on ehdoton keskivartaloon-voiman-pakkaus-ohjelma.

riittääkö se pelkäks vatsatreeniks jos teen voimapyörää parina päivänä?:rolleyes: kun mulla tuntuu menevän lonkakoukistajille noi muut liikkeet:( vai saako tolla voimapyörällä edes "muotoa" vatsaan,jos joskus sais rasvat niin alas et päkki näkyis:)

and1_ sanoi:
riittääkö se pelkäks vatsatreeniks jos teen voimapyörää parina päivänä?:rolleyes: kun mulla tuntuu menevän lonkakoukistajille noi muut liikkeet:( vai saako tolla voimapyörällä edes "muotoa" vatsaan,jos joskus sais rasvat niin alas et päkki näkyis:)

ei riitä.:) se on mistä tykkää ja mitä haluaa. itse reenaan muutakin kuin raudan kanssa äheltämistä niin on se hyvä tehä välillä pitkiä sarjoja ihan perus istumaannousuilla. teen vatsoja kolmena päivänä viikossa: kerran voimapyörää 3-4 sarjaa; toisena päivänä vetelen sitten huvin vuoksi sen vajaa 200 vatsaa; kolmantena teen sitten mikä sattuu sinä päivänä kiinnostamaan. vaihtoehdot on lukemattomat kuten tiedät.
ja saako sillä muotoa vatsaan. en tiedä koska reenaan vatsoja monella tavalla. mutta jos johonkin olen minun onnettomassa ruumiissani tyytyväinen, se on tuo vatsa. (alkusyksyn massakaudellakin kauhistelin että helevetti kun päkki näkkyy. aika huono massakausi siis)

Kyllä mä tekisin kanssa jotain muutaki ku pelkkää voimapyörää. Esim. vatsarutistukset lisäpainot niskassa ja jalat penkillä käy hyvin ylävatsaan ja kaiken näköset jalkojen nostot alavatsaan (tosin myös jonkin verran niihin lonkankoukistajiin). Sitte kannattaa tehä vartalon kiertoa lisäpaino rinnan päällä ja jalat ilmassa, niin saa vinotki vatsat hyvää reeniä.

tomimies sanoi:
Kyllä mä tekisin kanssa jotain muutaki ku pelkkää voimapyörää. Esim. vatsarutistukset lisäpainot niskassa ja jalat penkillä käy hyvin ylävatsaan ja kaiken näköset jalkojen nostot alavatsaan (tosin myös jonkin verran niihin lonkankoukistajiin). Sitte kannattaa tehä vartalon kiertoa lisäpaino rinnan päällä ja jalat ilmassa, niin saa vinotki vatsat hyvää reeniä.

eli kaikkea kannattaa tehdä sen voimapyörän ohessa. mutta jos kerran innostuu voimapyörää tekemään, niin en suosittele siitä taukoa pitämään. kerron lyhyen tarinan:
"tulipa tauko voimapyörästä. palasin tekemään sitä n-pituisen tauon jälkeen. jaksoin yllättävän hyvin. tein kunnon reenin. seuraavana päivänä voin yllättävän hyvin. sitä seuraavana en niinkään, enkä etenkään kolmantena, neljäntenä enkä viidentänä päivänä. vatsa rintalihasten alta kullin juureen oli niin kipeä että noina 3., 4. ja 5. päivänä sängystä nousu oli jotain mitä en sanoin voi kuvata. mikään palauttelu, mikään venyttely eikä mikään muukaan auttanut. viikon oli vatsalihakset niin hellänä että lupasin itselleni etten ikinä voimapyörästä taukoa pidä. aamen

Opettavainen tarina:D

Tein äsken pitkästä aikaa voimapyörää. 3 tiukkaa sarjaa. Siihen päälle rutistuksia ja jalkojen nostoja lisäpainolla 3 sarjaa molempii. Saa nähä tartteeko viikonloppuna nousta sängystä:rolleyes:

Tosin ei haittaa vaikkei tarttiskaa. Tilaan vaa lisää kinkkua sänkyyn...

Back
Ylös Bottom