Voimapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimapyörä ja keskivartalon rautainen hallinta

Meta description: Yksi tehokkaimmista core-liikkeistä. Voimapyörä kehittää voimaa, vakautta ja tiukkaa keskivartaloa nopeasti.

Kapea ja leveä ote voimapyörä ovat 2 ihan eri asiaa. Leveällä otteella saa latsit tiukaksi ja niillä on helppo vääntää käsiä. Tekniikasta sen verran, et ensin ojennetaan lonkat ja kädet etenee jäljessä. Kapealla pyörällä lapatuki on erityisen tärkeä, jos lavat pääsee törröttämään niin loukkaantumisriski on olemassa. Niskan asento ja hengitys vaikuttaa myös lapatukeen, ääriasennossa rintakehä täynnä ilmaa vähän kiristää pakettia ja sit kova puhallus ylösnoustessa tuntuis toimivan. Omasta mielestä kapea pyörä on paljon brutaalimpi kuin leveä.. jälkimmäisellä meni helposti mut sit kun vaihtoi kapeaan niin alkoi tulla damagea :D

Ite tehnyt korokkeelta polviltaan ja eikä kyllä tosiaan ilman lisäpainoja saa mitään tuntumaa. Saa hinkata jotain 30 toiston sarjoja ja siinäkin vaan loppuu happi ennen vatsalihaksia. Lisäpainojen kera kyllä ihan ykkösliike.

Ite tehnyt korokkeelta polviltaan ja eikä kyllä tosiaan ilman lisäpainoja saa mitään tuntumaa. Saa hinkata jotain 30 toiston sarjoja ja siinäkin vaan loppuu happi ennen vatsalihaksia. Lisäpainojen kera kyllä ihan ykkösliike.

Miten ois seisaaltaan? Sä vaan oot niin riski, ettei tunnu missään :D

Ei toimi kyllä mulla tuo voimapyörä, ottaa vaan ojentajiin, tosin olen tehnyt liikkeen tangolla ja levypainoilla tiedä sitten onko siinä vika. :wall:

Miten ois seisaaltaan? Sä vaan oot niin riski, ettei tunnu missään :D

Minä olen kans tykännyt tehdä lisäpainojen kanssa, en tiedä olisiko jompi kumpi tapa "turvallisempi" seisaaltaan tai lisäpainoilla polviltaan. ??

Tosin seisaaltaan ei vielä mene niin hyvin että vois tehokkaasti sarjaa tehdä.

Pyörää tuli viime vuonna runnottua seisaaltaan ihan loppuun asti, mutta ilmeisesti jostain petti kun rupes tuleen vammoja.. mm. lapa ei tykännyt ja selässäkin jotain kipeytyi. Helvetin rasittavaa, seuraavan kerran mennään vähän varovaisemmin koko paketti tiukkana kunnon tekniikalla ilman mitään nykäisyjä tai heijauksia, tasainen vauhti, 100% hallinta koko suorituksen ajan jne.

Parasta mitä vatsalle voi tehdä! :D Yks hyvä tyyli on tehä ns. supersarjoja jos suorilta jaloita ei mee ku muutama toisto.. eli eka teet suorilta niin monta ku menee ja heti perää polviltaan.
Suorinjaloin ennätys 10toistoa ;>

Mistä johtuu, että saan selkäni hieman kipeäksi tuossa liikkeessä? Mitä teen väärin? Ja olenko ymmärtänyt oikein, että vatsoja pitäisi jännittää koko liikkeen ajan?

Selkä heikompi pitämään tuota staattista asentoa kuin vatsat? Olen kuullu että jollaki otti alaselkään pitkään kun teki voimapyörää...

Päästätkö selän mutkistumaan alaspäin siten että vatsa menee kohti lattiaa? Ennemminkin kannattaisi vetää lantiota vatsoilla eteenpäin

Miten tuossa voimapyörässä, saatteko tehtyä paljonkin toistoja vaikeemmalla asennolla eli jalat lattiassa, helpomminhan se menee kun polvet on lattiassa.

Lieköhän parempi tehdä 1-3 sek pitoja mieluummin kuin sarjoja 3-4x30 tms?

Mä oon koittanu tehdä varpailtaan, mutta lähestyttäessä ala-asentoa alkaa sattumaan helvetisti lonkan koukistajiin... Tän vuoksi oon tyytyny tekee polviltaan jonkun pienen korokkeen päällä kun haluan lisää vastusta. Ehkä jonain päivänä menee jo ihan pelkät varpaat maassa.

Joo elikkä siis alaselkään ottaa jonkun verran, ku tota tekee. Voiko johtuu huonosta asennosta? Selässä ei pitäs vikaa olla.

tarkoitus on jännittää vatsaa, kyllä. Mutta, nyt puhutaankin sitten myös siitä poikittaisesta vatsalihaksesta, jonka jännittäminen ei olekaan ihan niin helppoa. Se lihas pitää ensin "löytää". Eli tod. näk. sun selkä notkoutuu koska et ole vielä onnistunut jännittämään sun poikittaista vatsalihasta. Aloita pelkällä staattisella pidolla ja siirry voimapyörään myöhemmin, kun pystyt pitämään asennon.

tuleeko kellään muulla painetta hurjasti päähän? ja erityisesti silmät alkaa verestää aika pahasti kun yrittää tehdä seisaalteen
Ois kiva tietää mitä teen väärin...

Back
Ylös Bottom