Voimapyörä ja HST

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli soveltuuko voimapyörä hst-systeemiin. Jos soveltuu, niin antakaa ideoita kuinka säädellä vastusta. Itselläni on sellainen stadiumista ostettu vekotin, jossa ei omia säätömahdollisuuksia.

HST:n yhteydessä ei ole suositeltu vatsoja tehtävän nousevalla kuormalla. Pari kaveria HST-palstalla valitti että on hassun näköistä kun vatsalihakset kasvavat liikaa. Munkaan mielestä niitä ei ole olennaista saada isoiksi vaan vahvoiksi, tulevat ne sitten aikanaan esiin joka tapauksessa kun rasvat on tarpeeksi alhaalla.

Oli tuo liian suureksi -kasvujuttu totta tai ei, niin mä en ole käyttänyt progressiivista kuormaa vatsoissa, vaan tehnyt niitä sarjan-pari mitä erilaisimmilla liikkeillä aina treenin lopuksi. Aika usein vatsapyörällä.

Ja jos tekee kyykkyjä tms. niin vatsat saa niissä jo progressiivista höykytystä.

Jos keskivartalosi lihaksisto ei ole täyttä timangia niin en suosittelisi voimapyörää HST:hen.

Itsellä menossa toinen HST-kierto ja ensimmäisessä ongelmaksi muodostui alaselkä. Ensimmäisessä kierrossa tein kyykkyä, suorin jaloin maastovetoa ja kulmasoutua. Kympeissä sitten selkä "petti".

Nyt toisessa kierrossa teen prässiä, suorin jaloin maastavetoa ja tuettua kulmasoutua eikä selän kanssa ole ollut ongelmia.

Jos itsekin teet jo jotain noista (kyykky tangolla, maastaveto/suorin jaloin maastaveto, kulmasoutu) niin alaselkä ja vatsat saavat niistä paljon suoraa/epäsuoraa rasitusta. Tähän päälle jos vedät vielä voimapyörää ja tämä kaikki 3*viikossa kuuden viikon ajan niin voipi aika raskaaksi alaselälle käydä...

Soveltuu. Omasta mielestäni 15rep -viikolla ei tarvita progressiivista kuormistusta. Kyllä vatsalihakset tarpeeksi rasittuu kun tekee voimapyörää 3xviikossa. :)

Jos haluat säätää rasitusta, niin tee tangolla ja kiinnitä se ristikkäistaljan alakoukkuun. Huom. En ole itse kokeillut tätä ja en vastaa mahdollisista luokkaantumisista tai kulkutaudeista ja heinäsirkoista.

Olen käyttänyt. Testailin kesällä niin että SD:n jälkeen aloitin yhdellä toistolla (edellisessä syklissä huomasin että kaksi on liikaa). Jos ei ole kahteen viikkoon tehnyt yhtään vatsoja niin jo yksi toisto aiheuttaa sen, että seuraavana päivänä on vatsalihakset kipeänä. Seuraavaan treeniin olen sitten lisännyt yhden toiston. Eli syklin lopussa toistoja 15. Prosentuaalinen nousu toistoissa ei ole lineaarinen. Olen myös kokeillut sitä, että toistot laskisivat aina RM-treenin jälkeen ja nousisi vähän jyrkemmin seuraavaa RM:ää varten. Selkeesti vatsalihakset kasvanu kun vyötärö on paisunut silmissä :david:

Originally posted by astro
Selkeesti vatsalihakset kasvanu kun vyötärö on paisunut silmissä :david:

Niinno, nyt kun tarkemmin ajattelee niin 2 tai 4 cm on tullut mullakin vyötärönympärykseen lisää tuolla 3xvko voimapyörää -ohjelmalla, vaikka rasvat ovat jeesusvarmasti laskeneet (peili ja pihdit molemmat sanoo näin). Ilman progressiota.

Sinällään vittumaista että housut kiristävät, kun tietää että se ei johdu ylensyönnistä. :curs: Toisaalta alaselkä on niin hyvässä kunnossa ettei koskaan :D

En käytä progressiivisuutta vatsoissa, ennemmin koitan vatkata niillä pitempää sarjaa sillä ne tuntuvat kasvavan kokoa 4x nopeammin kuin muut lihat suhteessa... ja vaikka miten rasvoja tiputat niin tulos on vähän sitä ronnie-tyyliä, ei litteestä vatsasta hajuakaan.

Oon tehnyt nostoja + sit-upeja 15 ja 10 jaksolla, ja 5rep jaksolla sitten voimapyörää, yleensä vain yksi 10toiston sarja treenin loppuun.

Itellä on kans HST meneillään ja hyvältä tuntuu.. Vatsat oon jättäny pois HST treenistä ja teen niitä aina treenin jälkeen sarjan tai pari.

Ne vatsalihat saa ihan hyvin kyytiä kyykyissä ja vedoissa. Oon suunnitellu myös voimapyörän ottamista mukaan, koska liike nyt on aivan loistava.. Siis kiteytettynä teen vatsat ihan kuin ennenkin, eli treenin lopuksi ilman progressiota.. :david:

Itse teen voimapyörää joka toisessa treenissä. Progression hoidin tässä syklissä tekemällä liikkeen polvillaan tasolla, jote voi kallistaa. Tuntui aika hankalalta lopuksi. Ajattelin korvata tuon systeemillä, missä teen ensiksi seisten toistoja ja sitten loput polvillaan. Esim. ekalla viikolla 15 polvillaan, sitten 1 seisten ja 14 polvillaan, 2 seisten ja 10 polvillaan jne.

Menen ekan syklini 5. treenikerrassa (15reps) ja jätin just voimapyörän pois. Vaikka tein sitä vaan polviltaan niin ei mun vatsat kyllä palaudu siitä. Kärsii muut tukea tarvivat liikkeet ja muutenkin ylikunto pelottaa. Ehkä sitten taas 10 repsin kohalla mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom