POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Häh? Mä en ainakaan nää tossa kun vetoremmit ja paljaan yläkropan. Vai oliko ne nyt sitten Metal ammattilais vetotrikoot+briefsit, mutta ilman olkaimia, tupla vyö piilotettu nahan alle navan korkeudelle + rintalihasten alle, tankokin oli liian löysä ja pitkä ja kengätkin oli lasia kun ei niitä näy? ;)

Oho, en edes muistanut tätä. Tarkoitin sitä mikä on tehty stadionilla kun ekaa kertaa rikkoi maailmanennätyksen. Näkyy vielä videossa kun avaa molemmat vyöt :D

Toi tais olla 260 lbs eli jotain 120 kiloa. Mun kokoinen 16v tyttö nostaa vitusti enemmän niin pitäisköhän harkita jotain kuviokelluntaa. :oops:

Myös Jennifer Thompsonin 132lb sarjassa nostama 141.5kg:n penkki saa harkitsemaan jotain itselle sopivampaa nypläystä.

Kukaka olisi uskonut että 500kg tulisi nousemaan näissä kisoissa kun niin suuri hyppy oli 465kg->500kg..

On siinä tajuttoman paljon voimaa. Saa nähdä tullaanko lähivuosina näkemään useampi 500kg nosto kun jää vihdoin rikottu.

Ps. Laitoin tähän threadiin vaikka ei varsinaisesti voimanostoa ole koska Eddien edellinenkin ennätysvideo täällä.

Itse en olisi lyönyt vetoa 500kg puolesta, mutta uskon nyt kun videonkin sellaisesta olen nähnyt. Ite tässä taas palauttelen lihasmuistia ja puolikas Eddien raudoista vois nousta jo parin kk päästä :ruoska:

No kyllä pelkästään Susanna Törrönen saa monen miehenkin miettimään, et miten hitossa......

Susannan tulokset selittänee hyvä motivaatio ja tavoitteellinen harjoittelu nimenomaan penkkipunnerruksen suhteen vuodesta 2009. Eli laadukkaita harjoitusvuosia on takana 18 vuoden iässä jo riittävän monta. Monipuolisuutta harjoitteluun tuo yhä edelleen mm. yleisurheilu, jossa saavutuksina mm. viisi nuorten SM-kultaa.

View: https://youtu.be/gcNU7Y1Z8AU

Yritin liittää tuohon viimeisimmän Susannan kahdestatoista nuorten ME-tuloksesta, Painonveto 72 kg:n sarjaan alkaa jo sujua ja harjoitusennätys 118 kg on ihan mahdollinen jo kisassakin. Teksasissa MM-kisoissa kaikki kolme penkkinostoa olivat nuorten ME-tuloksia ja avoimessakin luokassa olisi tullut penkkimitali. Jatkossa voimanosto jää vähemmälle kun ei ole varaa kilpailla. Periaatteessa halpa laji harrastaa, mutta vähemmän maksukykyisiä ei kaivata lajin pariin kilpailemaan. Lajivalinta jatkossa on klassinen penkki, jossa Susannalla on nuorten IPF-ME-tulokset on kahdessa eri painoluokassa. Lisäksi ohjelmassa on yleisurheilua sekä kokeilu maksimivoimapunnerruksessa, jossa jo ensimmäisessä harjoituksessa 100 kg. MM- kultaan penkin ME-tuloksilla oli hyvä tällä erää lopettaa kansainvälinen voimanostoura nuorten sarjassa, kuten se alkoikin 15-vuotiaana 2013 Venäjällä.

370kg Penkki ja ikää 16 vuotta.Lahjakas kaveri todellakin!

View: https://www.youtube.com/watch?v=Ke5Z4tQZ0U8

Raakanakin vuos sitten 205kg

View: https://www.youtube.com/watch?v=QfQ4Xx5daIk

Toukokuussa IPF:n raakapenkki-MM-kisoissa Etelä-Afrikassa Ryuki Fujimoto nosti 210 kg. Kertoi päälajinsa olevan ehdottomasti paitapenkki, johon tuo paita / raw-tulosten erotus viittaakin. Etelä-Afrikassa D-testijonossa odotellessa oli aikaa jutustella. Ove Lehto on kuulemma pojan idoli. Ryuki fanitti MM-kisojen parasta naisjunioria Susannaakin sen verran, että halusi japanilaiseen tapaan tietenkin ottaa yhteiskuvan :)

Mitäs tämä tarkoittaa?

Ei sen kummempaa, kuin että tässä lajissa urheilijoille on täysin omakustanteista käydä tason mukaisissa arvokisoissa, joissa on maailmanennätyksiä mahdollista nostaa. Tulosurheilijalle ei ole kovin motivoivaa nostaa ME-rautoja MM-kisapäivänä harjoitussalilla, kun kisamatkaan, kisahotelleihin ja osallistumismaksuihin ei opiskelijabudjetti aina ole riittänyt.

Maailmanennätyspainot tuokin urheilija on nostanut joka ikisessä arvokisassaan, mutta kun kyseessä ei ole olympialaji, niin nuoren urheilijan apurahahakemukset hylätään ministeriössä vuosi toisensa jälkeen. Aina niitä hakemuksia on kyllä kehotettu lähettämään, mutta apurahat menevät olympialajeihin ja usein niille, joilla on muutenkin hyvät sponssitulot.

Onneksi raakapenkin EM- ja MM-kisoja on lähivuosina myös kotimaassa (EM 2017 ja MM 2018) ja muutama sponsori on löydetty, niin tavoitteellinen harrastus voi jatkua.

Häh? Mä en ainakaan nää tossa kun vetoremmit ja paljaan yläkropan. Vai oliko ne nyt sitten Metal ammattilais vetotrikoot+briefsit, mutta ilman olkaimia, tupla vyö piilotettu nahan alle navan korkeudelle + rintalihasten alle, tankokin oli liian löysä ja pitkä ja kengätkin oli lasia kun ei niitä näy? ;)

Näenkö oikein, etteivät kyseessä ole aivan normivetoremmit vaan Eddiellä tulee 2 silmukkaa ranteiden ympärille? Ei siis niin, että 1 silmukka ranteisiin ja "luiska" kierretään tangon ympärille ja jota puristetaan itse. Pystyyköhän tuolla virityksellä roikottamaan tankoa alempana? Ainakin tangon ympärille tuleva lenkki lienee löysempi, koska siirtyy aika helposti tankoa pitkin. Kova veto silti.

Näenkö oikein, etteivät kyseessä ole aivan normivetoremmit vaan Eddiellä tulee 2 silmukkaa ranteiden ympärille? Ei siis niin, että 1 silmukka ranteisiin ja "luiska" kierretään tangon ympärille ja jota puristetaan itse. Pystyyköhän tuolla virityksellä roikottamaan tankoa alempana? Ainakin tangon ympärille tuleva lenkki lienee löysempi, koska siirtyy aika helposti tankoa pitkin. Kova veto silti.

Muistaakseni Benni (tai joku muu vahvamies) selitti noista jossain videolla, et lyhentää joillakin senteillä nostomatkaa.

Muistaakseni Benni (tai joku muu vahvamies) selitti noista jossain videolla, et lyhentää joillakin senteillä nostomatkaa.
Sekin vielä. Mä jossakin ketjussa ihmettelin tätä touhua, että koita nyt sitten määritellä maven maailmanennätys kun on kymmenet erilaiset säännöt. Kyllä mä pidän raw-touhuja oikeana nostamisena ja tuollaiset vetotangolla ja vetopuvulla + nostomatkaa lyhentävillä remmeillä revityt mavet jää omaan arvoonsa. Ei siinä mitään, kyllä toi on omassa kategoriassaan ihan älytön tulos, mutta mä en vain tykkää siitä että tuloksia parannellaan keinotekoisesti. Kyykyssä polvisiteet vielä jotenkuten menee, mutta kaikki muu on ei ei.

Heh, polvisiteet kyykyssä ok -> vetoremmit ja puku mavessa ei :D

Uskosin että polvisiteet auttaa vähintään yhtä paljon nostoa kyykyssä, kuin vetopuku ja vetoremmit mavessa. Voi jopa olla että kun siteet kääntää tosi tiukalle, hyöty on kovempi.

Back
Ylös Bottom