Henkilökohtaisesti ärsyttää, että varsinkin keskikastin nostajat (en nyt tarkoita Anttia

) toteavat kaikkien kovien suoritusten olevan roinantulosta " koska ei sellaisia rautoja voi nostaa". Syytä ei löydetä koskaan esimerkiksi 1. huonosta itselle sopimattomasta reenistä, 2. lihashuollon puutteesta 3. ruuan ja levon puutteelisuudesta 4. yksinkertaisesti siitä, ettei lahjoja ja geenejä ehkä ollutkaan yli 200 kilon raakapenkkiin.
Olen sanonut aina, että jos nainen punnertaa raakana yli 100kg tai kyykkää yli 150 kiloa tai vetää 200 kiloa raakana, on roinaaminen välttämättömyys. Nyt kun itse olen kehittynyt sen 10-20 kg vuodessa sillä, että panostin urheiluun en viitsi heittää yhtään "tuo roinaa" tai "tuohon ei pysty kuin roinalla " kommenttia. Ja kyllä, en ole sinisilmäinen. Jos naisella kasvaa parta rasvat nollissa ja ääni matalampi kuin Jason Stathamin kyllähän se viitteitä kertoo. Eniten olen ihmetellyt kuinka paskoja itäblokin nostajat ovatkaan, jos huhut roinaamisesta paikkansa. Raakavoimiltaan kun eivät ole paljoa suomalaisia nostokavereitaan vahvempia. Ja me käymme sentään töissä, emmekä ole ammattiurheilijoita kuten monet ukrainalaiset ja venäläiset!
Olen viime aikoina itse saanut niin paljon kuulla noista koodeista, milloin pitää roinata, ettei noiden kommenttien heittely oikein enää lämmitä. Paras oli tuon erään voimailufoorumin vertaus, jossa todettiin 2 krt oman painon olevan raja, jossa täytyy jo käyttää aineita. (sama foorumi nimesi itseni hiiliproomuksi sekä jalkani läskeiksi ja ulkonäköni maskuliiniseksi :D

nauratti). Hienoa on, että ammattiliiton nostajat voivat rehdisti sanoa, että käytän. Vielä hienompaa olisi, ettei IPF:n nostajia olisi roinaavia yksilöitä (ei tule tapahtumaan). Kuitenkin on syytä muistaa, että maailmassa 0,5% on huomattavasti valtaväestöä vahvempaa (syynä erityisen malliset lihassolut sekä lihasten korkea hermotusaste ymsymsyms). Mistä sitä tietää, etteikö välillä osa huippulahjakkuuksista osuisi tähän...