POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Tossa kaverissa kyllä toi raajojen "paksuus" vähän varmasti hämää. Näyttää ohkaselta mut pituutta kuitenki jotain 190 cm niin hämää tossa videolla varmasti.

Ei nosta kukaan ja onkin hienoa, että välillä löytyy näitä jotka sanovat asiat suoraa. Suomessahan kaikki ovat natunostajia oli kyse ipf tai ammsattilaishuipuista:)

Henkilökohtaisesti ärsyttää, että varsinkin keskikastin nostajat (en nyt tarkoita Anttia :) ) toteavat kaikkien kovien suoritusten olevan roinantulosta " koska ei sellaisia rautoja voi nostaa". Syytä ei löydetä koskaan esimerkiksi 1. huonosta itselle sopimattomasta reenistä, 2. lihashuollon puutteesta 3. ruuan ja levon puutteelisuudesta 4. yksinkertaisesti siitä, ettei lahjoja ja geenejä ehkä ollutkaan yli 200 kilon raakapenkkiin.

Olen sanonut aina, että jos nainen punnertaa raakana yli 100kg tai kyykkää yli 150 kiloa tai vetää 200 kiloa raakana, on roinaaminen välttämättömyys. Nyt kun itse olen kehittynyt sen 10-20 kg vuodessa sillä, että panostin urheiluun en viitsi heittää yhtään "tuo roinaa" tai "tuohon ei pysty kuin roinalla " kommenttia. Ja kyllä, en ole sinisilmäinen. Jos naisella kasvaa parta rasvat nollissa ja ääni matalampi kuin Jason Stathamin kyllähän se viitteitä kertoo. Eniten olen ihmetellyt kuinka paskoja itäblokin nostajat ovatkaan, jos huhut roinaamisesta paikkansa. Raakavoimiltaan kun eivät ole paljoa suomalaisia nostokavereitaan vahvempia. Ja me käymme sentään töissä, emmekä ole ammattiurheilijoita kuten monet ukrainalaiset ja venäläiset!

Olen viime aikoina itse saanut niin paljon kuulla noista koodeista, milloin pitää roinata, ettei noiden kommenttien heittely oikein enää lämmitä. Paras oli tuon erään voimailufoorumin vertaus, jossa todettiin 2 krt oman painon olevan raja, jossa täytyy jo käyttää aineita. (sama foorumi nimesi itseni hiiliproomuksi sekä jalkani läskeiksi ja ulkonäköni maskuliiniseksi :D :) nauratti). Hienoa on, että ammattiliiton nostajat voivat rehdisti sanoa, että käytän. Vielä hienompaa olisi, ettei IPF:n nostajia olisi roinaavia yksilöitä (ei tule tapahtumaan). Kuitenkin on syytä muistaa, että maailmassa 0,5% on huomattavasti valtaväestöä vahvempaa (syynä erityisen malliset lihassolut sekä lihasten korkea hermotusaste ymsymsyms). Mistä sitä tietää, etteikö välillä osa huippulahjakkuuksista osuisi tähän...

Henkilökohtaisesti ärsyttää, että varsinkin keskikastin nostajat (en nyt tarkoita Anttia :) ) toteavat kaikkien kovien suoritusten olevan roinantulosta " koska ei sellaisia rautoja voi nostaa". Syytä ei löydetä koskaan esimerkiksi 1. huonosta itselle sopimattomasta reenistä, 2. lihashuollon puutteesta 3. ruuan ja levon puutteelisuudesta 4. yksinkertaisesti siitä, ettei lahjoja ja geenejä ehkä ollutkaan yli 200 kilon raakapenkkiin.

Olen sanonut aina, että jos nainen punnertaa raakana yli 100kg tai kyykkää yli 150 kiloa tai vetää 200 kiloa raakana, on roinaaminen välttämättömyys. Nyt kun itse olen kehittynyt sen 10-20 kg vuodessa sillä, että panostin urheiluun en viitsi heittää yhtään "tuo roinaa" tai "tuohon ei pysty kuin roinalla " kommenttia. Ja kyllä, en ole sinisilmäinen. Jos naisella kasvaa parta rasvat nollissa ja ääni matalampi kuin Jason Stathamin kyllähän se viitteitä kertoo. Eniten olen ihmetellyt kuinka paskoja itäblokin nostajat ovatkaan, jos huhut roinaamisesta paikkansa. Raakavoimiltaan kun eivät ole paljoa suomalaisia nostokavereitaan vahvempia. Ja me käymme sentään töissä, emmekä ole ammattiurheilijoita kuten monet ukrainalaiset ja venäläiset!

Olen viime aikoina itse saanut niin paljon kuulla noista koodeista, milloin pitää roinata, ettei noiden kommenttien heittely oikein enää lämmitä. Paras oli tuon erään voimailufoorumin vertaus, jossa todettiin 2 krt oman painon olevan raja, jossa täytyy jo käyttää aineita. (sama foorumi nimesi itseni hiiliproomuksi sekä jalkani läskeiksi ja ulkonäköni maskuliiniseksi :D :) nauratti). Hienoa on, että ammattiliiton nostajat voivat rehdisti sanoa, että käytän. Vielä hienompaa olisi, ettei IPF:n nostajia olisi roinaavia yksilöitä (ei tule tapahtumaan). Kuitenkin on syytä muistaa, että maailmassa 0,5% on huomattavasti valtaväestöä vahvempaa (syynä erityisen malliset lihassolut sekä lihasten korkea hermotusaste ymsymsyms). Mistä sitä tietää, etteikö välillä osa huippulahjakkuuksista osuisi tähän...
Mistähän johtuu, että monet ovat raakavoimiltaan itäblokin nostajien kanssa samalla tasolla:wtf:

Mistähän johtuu, että monet ovat raakavoimiltaan itäblokin nostajien kanssa samalla tasolla:wtf:

Varmaan siitä että oot jääny jumiin jollekin kehitystasolle väliä alakoululainen - teini ja et kapealta maailmankatsomukseltasi ja itsetyytyväisyydeltäsi voi uskoa muihin vaihtoehtoihin. Harmi että noin vanhana on vaikea enää tehdä muutoksia omaan käytökseensä joten ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä sun ignooraus tällä foorumilla. Soronoo ja sormi perseeseen!

Varmaan siitä että oot jääny jumiin jollekin kehitystasolle väliä alakoululainen - teini ja et kapealta maailmankatsomukseltasi ja itsetyytyväisyydeltäsi voi uskoa muihin vaihtoehtoihin. Harmi että noin vanhana on vaikea enää tehdä muutoksia omaan käytökseensä joten ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä sun ignooraus tällä foorumilla. Soronoo ja sormi perseeseen!
Poju poju, itse olet selvästikki vielä esikoulussa jos et ymmärrä mistä on kysymys.

Eipä tuohon ole mitään lisättävää.

Ei helevetti!!!!! Kyllä on muuten pikkusen hurja kyykky.

Epäilen että silmissä vilisi vähän tähtiä tuon suorituksen jälkeen.

edit. Vaikka antti65 jutut on aika paikallaan polkemista mutta kyllä niissä aika monesti on aika paljon totuutta. Kyykyt on on vajaita ja miehet käyttää hormooneja :)

edit2. onkohan kauhean montaa ukkoa kuka ottaa vyöllä ja siteillä 4x omanpainon kyykyssä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Aika harvassa taitaa tuollaiset tapaukset olla, jos ei puhuta superin miehistä, ja niistäkin harva lähellä pro-puolen raakavoimia.

Itse taas olen yllättynyt kuinka heikkoja Suomen IPF-huiput ovat raakana, siis kaikki painoluokat huomioonottaen. Lahjattomampikin kaveri pystyy heille rawina pärjäämään pitkäjänteisellä työllä. Eiköhän paras esimerkki ole, ettei penkkipunnerruksen raw SM-kisoissa kukaan punnertanut alle 105kg painoluokkiin 200-kiloa saati yli. Paidalla parhaat ottaa ton 200kg jo alkaen 66kg ylöspäin.

Pubi-kisoissa tuollainen 200kg raw on melkeen perusrauta ysikymppiin, vaikka nostajien määrä on murto-osa mistään IPF SM-kisoista.

Melko varma siitä voi olla, että Suomen huippujen menestys romahtaisi jos varusteet kiellettäisiin. Eräs tuttava kertoi joskus kuinka 100-kiloiset itäblokin penkkijunnut ottivat lämmittelyssä MM-kisoissa rawina 180-200kg asti, vaikka sitten paidalla ottivat samoja rautoja mitä tämä tuttu, joka ei olisi max. ykkösenä voinut haaveilla raakana noista itäblokin poikien lämmittelypainoista.

Joten kaipaisin vähän perusteluja antilta tähän asiaan, oma näkemykseni täysin päinvastainen. Johan yksi 74kg maajoukkuenostaja kävi rawina kisaamassa voimanostossa. Varusteilla 765(285+185+295) ja raw muistaakseni vajaa 600(olikohan 200+150+245?). Ja tossa raw-kisassa ei olisi mahtunut edes painorajaan, eli varustetulos tehty alemmalla kehonpainolla. Olech esim. tuskin saa varusteista ihan parhaita hyötyjä, kun katsoo miehen nostotekniikoita(kyykky kapealta, penkki raakapenkin omaisesti), niin silti tulos 903kg tohon sarjaan. Toki Olechin pituus ja välitykset on omiaan voimanostoon, mutta silti.

Back
Ylös Bottom