POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Penkissä eron kertoo se, että paitapenkki ja raakapenkki on aivan eri asioita. Vaikka ois kovatkin raakavoimat jollain itäblokin ukolla niin se nosto ei vaan teknisesti sovellu paitapenkkiin, joten siitä ei saada prosentuaalisesti paskaakaan hyötyjä. (Ulkomailla näkee ukkoja mitkä menee lämmittelyssä 250 asti raakana ja penkkaa kisassa 280 paidalla)

Itse esim aina kyykänny leveää pro kyykkyä niin raakana kun varusteilla ja kyykkyennätys 332,5kg. Mutta jos laitetaan tota perus saliraakakyykkyä tekemään kapealta niin tuskin kyykkään edes 200 kiloa. Leveältä taas toki enemmän. Samaten kun olen penkkiä tehny raakanakin kyynerpäät kylkeen tyylillä ja pallealta eli enemmän paitapenkki tyylillä, niin voimiin nähden raakapenkki todella huono. Vituttaa ja huvittaa ihmiset jotka kommentoi aina niin kärkkäästi kuinka varusteet on perseestä - kuitenkaan tietämättä koko touhusta yhtään mitään. Varusteilla kisaavat treenaavaat varusteilla ja nostavat treeneissä samanlailla kun kisassakin, joten miks sitä pitää aina huudella : Nii, mut ei toi ilman noita rättejä!... Keneltä se on pois jos halutaan niitä varusteita käyttää ?

Pubi-kisoissa tuollainen 200kg raw on melkeen perusrauta ysikymppiin, vaikka nostajien määrä on murto-osa mistään IPF SM-kisoista.

Hieno vertaus, ei nyt ihan vaan täsmää ton adt homman kanssa...

Lähinnä oli tarkoitus verrata Suomen huippuja esim. ipf:n itäblokin nostajiin, joita ei harjoituskaudella pahemmin testaillla. Ja silti arvokisoissa niitä itäblokkilaisia kärähtää vähän väliä. Eli antti yritti viestissään uskotella, että suomalaishuiput(ipf) olisivat yhtä vahvoja rawina kun itäblokin parhaat. Tosta pubikisa vertauksesta(ei testata) nyt saisi vähän vertailukohtaa itäblokin maihin, joissa tiedetään olevan vahva dopingkulttuuri. Pitkä on matka muutamaa poikkeusta lukuunottamatta raakavoimissa suomalaisilla ipf-nostajilla itänaapureihin.

Ensi vuonnahan taitaa olla ne IPF RAW MM:t, siellähän sen näkee miten suomalaiset pärjää ilman varusteita. Itse veikkaan, että mitalisadetta ei välttämättä ole tiedossa. Ja eri nimet pärjää kuin varusteilla, toki poikkeuksia löytyy.

Penkissä eron kertoo se, että paitapenkki ja raakapenkki on aivan eri asioita. Vaikka ois kovatkin raakavoimat jollain itäblokin ukolla niin se nosto ei vaan teknisesti sovellu paitapenkkiin, joten siitä ei saada prosentuaalisesti paskaakaan hyötyjä. (Ulkomailla näkee ukkoja mitkä menee lämmittelyssä 250 asti raakana ja penkkaa kisassa 280 paidalla)

Itse esim aina kyykänny leveää pro kyykkyä niin raakana kun varusteilla ja kyykkyennätys 332,5kg. Mutta jos laitetaan tota perus saliraakakyykkyä tekemään kapealta niin tuskin kyykkään edes 200 kiloa. Leveältä taas toki enemmän. Samaten kun olen penkkiä tehny raakanakin kyynerpäät kylkeen tyylillä ja pallealta eli enemmän paitapenkki tyylillä, niin voimiin nähden raakapenkki todella huono. Vituttaa ja huvittaa ihmiset jotka kommentoi aina niin kärkkäästi kuinka varusteet on perseestä - kuitenkaan tietämättä koko touhusta yhtään mitään. Varusteilla kisaavat treenaavaat varusteilla ja nostavat treeneissä samanlailla kun kisassakin, joten miks sitä pitää aina huudella : Nii, mut ei toi ilman noita rättejä!... Keneltä se on pois jos halutaan niitä varusteita käyttää ?
Tässä asia niin kuin se on, kaksi aivan eri asiaa nostaa varusteilla tai rawina.

Lähinnä oli tarkoitus verrata Suomen huippuja esim. ipf:n itäblokin nostajiin, joita ei harjoituskaudella pahemmin testaillla. Ja silti arvokisoissa niitä itäblokkilaisia kärähtää vähän väliä. Eli antti yritti viestissään uskotella, että suomalaishuiput(ipf) olisivat yhtä vahvoja rawina kun itäblokin parhaat. Tosta pubikisa vertauksesta(ei testata) nyt saisi vähän vertailukohtaa itäblokin maihin, joissa tiedetään olevan vahva dopingkulttuuri. Pitkä on matka muutamaa poikkeusta lukuunottamatta raakavoimissa suomalaisilla ipf-nostajilla itänaapureihin.

Ensi vuonnahan taitaa olla ne IPF RAW MM:t, siellähän sen näkee miten suomalaiset pärjää ilman varusteita. Itse veikkaan, että mitalisadetta ei välttämättä ole tiedossa. Ja eri nimet pärjää kuin varusteilla, toki poikkeuksia löytyy.
Ei vaan ihmettelin funukkelin viestiä jossa kirjoitti itäblokin nostajien olevan paskoja raakavoimiltaan, toki en tiedä tarkoittiko hän vain naisnostajia. Suomessa monet ipf huiput käyttävät esimerkiksi kyykkypukua kokoajan lainteillaan reeneissä koska käyttävät leveää kyykkyasentoa ja näin ollen säästävät nivusiaan. Tässä johtuen ei raaka kyykyissä ole tulokset kovin hääppöisiä. Eikä raaka sm-kisoihin ottanut monikaan maajoukkue nostaja osaa, ottiko nykyisestä maajoukkueesta kukaan? En tähän hätään muista. Mutta aiheet karkaa taas hieman voimanostovideoista, että tämä tästä.

Ei helevetti!!!!! Kyllä on muuten pikkusen hurja kyykky.

Epäilen että silmissä vilisi vähän tähtiä tuon suorituksen jälkeen.

edit. Vaikka antti65 jutut on aika paikallaan polkemista mutta kyllä niissä aika monesti on aika paljon totuutta. Kyykyt on on vajaita ja miehet käyttää hormooneja :)

edit2. onkohan kauhean montaa ukkoa kuka ottaa vyöllä ja siteillä 4x omanpainon kyykyssä.
Välillä jää levy päälle:) olen pahoillani:(

Isekin 80-luvun lopusta voimailua harrastaneena en kyllä tunne yhtään kisoissa pärjännyttä natua. Ainakin sen aikaiset nostajat, joita tunsin oli dopingin käyttäjiä. On se aika metkaa kun nyt on löydetty sellaisia lahjakkuuksia, että puhtaana nostavat kuurittelijat suohon. Kun nähdään myös se tosiasia, että kuntosalit ovat pullollaan peruskuntoilijoita, jotka douppaavat. Sentään ei näillä peruskuntoilijoilla romu liiku ihmemmin. Puuttuu lahjakkuus voimailuun. Nämä lahjakkaat voimailijat taasen saavuttavat dopingista suuren hyödyn ja pääsevät koviin tuloksiin.

Tunnen valtavan määrän voimailijoita, mutta en yhtään ainoaa, joka sanoo puhtaana olevan mahdollista nostaa isoja rautoja. Poikkeus toki joka asiassa vahvistaa säännön ja joku luonnon oikku voi aina olla. Itse en sellasta kummajaista tunne. Tunnen vaan niitä yli 200 penkkaajia, jotka soosit lopetettuaan tappelee 130 kg kanssa.

Minusta Antin jutut ovat täysin loogisia ja täyttä asiaa. Noi väittämät allekirjoittaa varmasti sadat nostajat, jotka kilpailleet enemmin.

Aika harvassa taitaa tuollaiset tapaukset olla, jos ei puhuta superin miehistä, ja niistäkin harva lähellä pro-puolen raakavoimia.

Itse taas olen yllättynyt kuinka heikkoja Suomen IPF-huiput ovat raakana, siis kaikki painoluokat huomioonottaen. Lahjattomampikin kaveri pystyy heille rawina pärjäämään pitkäjänteisellä työllä. Eiköhän paras esimerkki ole, ettei penkkipunnerruksen raw SM-kisoissa kukaan punnertanut alle 105kg painoluokkiin 200-kiloa saati yli. Paidalla parhaat ottaa ton 200kg jo alkaen 66kg ylöspäin.

Pubi-kisoissa tuollainen 200kg raw on melkeen perusrauta ysikymppiin, vaikka nostajien määrä on murto-osa mistään IPF SM-kisoista.

Suomen huiput IPF-nostajat ovat natuja! Pubi kisoissa taasen läheskään kaikki ei ole! Vaikka niissäkin natuja on.
Kyllä läskit on vahvoja natuna, kuten Lehto oli, nyttemmin kevyempänä ovat tulokset tippuneet...

Isekin 80-luvun lopusta voimailua harrastaneena en kyllä tunne yhtään kisoissa pärjännyttä natua. Ainakin sen aikaiset nostajat, joita tunsin oli dopingin käyttäjiä. On se aika metkaa kun nyt on löydetty sellaisia lahjakkuuksia, että puhtaana nostavat kuurittelijat suohon. Kun nähdään myös se tosiasia, että kuntosalit ovat pullollaan peruskuntoilijoita, jotka douppaavat. Sentään ei näillä peruskuntoilijoilla romu liiku ihmemmin. Puuttuu lahjakkuus voimailuun. Nämä lahjakkaat voimailijat taasen saavuttavat dopingista suuren hyödyn ja pääsevät koviin tuloksiin.

Tunnen valtavan määrän voimailijoita, mutta en yhtään ainoaa, joka sanoo puhtaana olevan mahdollista nostaa isoja rautoja. Poikkeus toki joka asiassa vahvistaa säännön ja joku luonnon oikku voi aina olla. Itse en sellasta kummajaista tunne. Tunnen vaan niitä yli 200 penkkaajia, jotka soosit lopetettuaan tappelee 130 kg kanssa.

Minusta Antin jutut ovat täysin loogisia ja täyttä asiaa. Noi väittämät allekirjoittaa varmasti sadat nostajat, jotka kilpailleet enemmin.
jos unohdetaan luonnon oikut niin oletko itse sitä mieltä ettei puhtaana voi nostaa isoja rautoja?

jos unohdetaan luonnon oikut niin oletko itse sitä mieltä ettei puhtaana voi nostaa isoja rautoja?

Totta Vitussa ei voi! Eihän hänkään nostanut, ei edes tunne ketään joka nostaa...
Täällä kun tuppaa olla tapana ajatella niin että kaikki jotka nostaa enemmän kuin itse, roinaa!

Totta Vitussa ei voi! Eihän hänkään nostanut, ei edes tunne ketään joka nostaa...
Täällä kun tuppaa olla tapana ajatella niin että kaikki jotka nostaa enemmän kuin itse, roinaa!

Käsitykseni perustuu kokemukseen ja pitkän ajan voimailun ja urheilun parissa olemiseen. En vaan ole koskaan tavannut niitä nostajia, jotka puhtaana nostavat isoja rautoja. Harvassa nostaa kylläkin ne kuurittelijatkin kovia romuja. Vaikka mitä kuurittelisi niin aika vähissä kuitenkin ne 90 kg 200 raw nostajat ovat. Itsekin kuuntelin aikoinani miten paljon ketäkin nosti ja tulee kisoissa nostamaan. N. 15 kisaa penkkasin SM ja PM kisoja myöten ja kerran olin hopealla, muut voitin. Olin varmasti kohtuu lahjakas itsekin. Niin lahjakasta en nähnyt kuitenkaan koskaan ole joka samoja romuja puhtaana liikuttelisi. Toki jos paino on 150 kiloa niin 200 kg raw onnistunee.

Tunnen niin monia kymmeniä kovia nostajia ja ketään heistä ei usko koviin natu rautoihin. Ne nauraa mut suolle aina kun kertoilen, että taas väännettiin keskustelupalstalla asiasta. Pienet on voimailupiirit ja itse en ainakaan kenenkään niissä kuule näitä juttuja juttelevan. Puhdas kovien rautojen nostaja on vähän niinkuin pieru. Koskaan en ole nähnyt. Kuullu kylläkin.

Muuten eikö vannoutunut voimanostoliiton puhdas mies peku anttilakin kärähtänyt vaikka oli naturaalinostaja. Näitä on niin paljon muitakin puhtaita, että uksokoon ken haluaa. Itse puhun omasta kokemuksesta, jota on aika paljon. Ja muilla tuntemillani vielä enemmän. Summa summarum. Ketään tuntemani kova nostaja ei usko puhtaana nostettuihin isoihin rautoihin. Ehkä ne isojen romujen nostajat eivät kerro ihan kaikkea teille nettinostajille...

Ja on niitä luonnon oikkuja aina jossain. Itse en heitä tunne, mutta sentään mahdollista. Ne on kylläkin harvinaisuuksia.

Minulla on 10v maajoukkuekokemus ja voin sanoa että harva on ollut nostajia ketä olen epäillyt ja niitä jotka olen epäillyt on myös jäännyt kiinni. Minun mielestäni voi puhtaana ja varsikin jos olet valmis "lievään" ylipainoon niin voit nostaa todella kovia rautoja. 300 kilon raakapenkkikin...

Freddin kanssa ihan samaa mieltä. En tiedä sitten olenko sinisilmäinen, mutta uskon kokolailla vahvasti SVNL-huippujen puhtauteen. Väittelemään en aiheesta enää täällä alennu.

Hokkanen Timo

Minulla on 10v maajoukkuekokemus ja voin sanoa että harva on ollut nostajia ketä olen epäillyt ja niitä jotka olen epäillyt on myös jäännyt kiinni. Minun mielestäni voi puhtaana ja varsikin jos olet valmis "lievään" ylipainoon niin voit nostaa todella kovia rautoja. 300 kilon raakapenkkikin...
Jos uskot kolmensadan raakapenkkiin natuna niin kuinka paljon uskot roinaamalla parhaimmillaan nostettavan? 400kg? Eipä ole tuollaista raw-penkkiä näkynyt vai oletko sitä mieltä,että dopingaineista saatavaa hyötyä liioitellaan? Että natuna saavutetaan ihan sama tulostaso kuin armottomalla dropittamisella vain hieman rasvaisempana?

Kukapa sitä yleisesti myöntäis olevansa adt alaisessa liitossa dropittaja. Siinähän puhuis ittensä kuseen. Suoraansanoen aika vaikea uskoa, että suomen huiput olis (ipf:Ssäkään) mitään natuja.

En ole minkäälainen tiedemies että minulla on tosi vaikea vastata noihin kysymyksiin varsikin kun minulla ei ole minkäälainen kokemus dopingaineista.

Ainoa mitä tiedän 100% varmasti on se että nostin 250,5 huonona päivänä raakana, 138 kiloisena ja life time drugfree ja tekniikka aika normaali ja tuomarilinja oli tiukka sillä tavalla että kesti kauan ennen kuin merkit irtosivat. En voi millään tavalla uskoa että minulla on maailman parhaat geenit. Eli varmasti hyvällä tekniikalla joku 170 kiloinen natu voi nostaa 300kg, ihan varmasti. Siihen on pakko uskoa.

Lievä on kyllä tässä asiassa melkoisen laajakäsite! Mutta uskon sinun nostavan raakana 300kiloa natuna n. 165kiloisena!
Uskon että tuolla alle 140kilon painolla et tule yli 265kiloa nostamaan!

Jos uskot kolmensadan raakapenkkiin natuna niin kuinka paljon uskot roinaamalla parhaimmillaan nostettavan? 400kg?

345kg voisi olla teoreettinen maksimi! Eli n. 15% lisää maksimivoimaa myrkyillä?!?
Omasta kokemuksestani en voi sanoa kun en ulkopuolisen testosteronin kanssa ole ollut tekemisissä mutta käyttäjien kokemuksien perusteella tuo 15% on hyvin lähellä keskiarvoa hyödyssä!

Back
Ylös Bottom