Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niitten pitäs kutsua nuita 'kyykkyjä' joksikin muuksi kuin kyykyksi. Pyllistys ?
squat (skwt)
v. squat·ted, squat·ting, squats
v.intr.
1. To sit in a crouching position with knees bent and the buttocks on or near the heels.
2. To crouch down, as an animal does.
3. To settle on unoccupied land without legal claim.
4. To occupy a given piece of public land in order to acquire title to it.
Siis hetkinen mikäs ennätys tää 575 kg nyt on? Eikös 575 kg eli 1265 paunaa ole täsmälleen sama minkä Thompson teki kesällä siinä all time highest total 3000 lbs (1265/950/785)?
Jep, ihan eri säännöt kyykyn syvyydestäWPCllä ei ole mitään tekemistä IPFn kanssa. Säännöt on täysin eri.
WPC sanoi:Upon receiving the head referee’s signal, the lifter must bend the knees and lower the body until the top surface of the legs at the hip joint are lower than the top of knees
IPF sanoi:Upon receiving the Chief Referee’s signal the lifter must bend the knees and lower the body until the
top surface of the legs at the hip joint is lower than the top of the knees.
Kyllä nyt rannesiteet täytyy olla, penkissä ei ranteet muuten kestä.
Ok, eli ilmeisesti olivat FPO:n alaiset kisat? Siellähän kyykyn syvyyssääntö on seuraavaTällä expon kisalla ei oo wpc-liiton kans mitään tekemistä.
FPO sanoi:Merkin saatuaan nostajan on laskeuduttava niin syvään kyykkyyn että reiden yläpinta lonkkanivelen kohdalla
on alempana polven yläpinta.
SVNL sanoi:Saatuaan päätuomarin merkin, taivuttaa nostaja polviaan ja laskeutuu niin syvään kyykkyyn, että reisien yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alempana kuin polvien yläosa.
Koska en jaksaisi uskoa, että varmistajat välttämättä ehtisivät mukaan.
Toi Rantasen kyykky on siinä ja siinä. Uskon, että esim MM kisoissa menis 2-1 läpi tai hylkyyn.

Luulen, että exspossa oli kyykyssä sellainen sääntö käytössä, että mene siihen syvyyteen, kun tänään sattuu huvittamaanOk, eli ilmeisesti olivat FPO:n alaiset kisat? Siellähän kyykyn syvyyssääntö on seuraava
Toi onkin jo sen verran värikästä suomen kieltä, että saa ihan oikeasti miettiä mitä tolla tarkoitetaan. Jos oletetaan että tuosta puuttuu yksi kuin-sana, niin silloin oltaisiin melko liki SVNL:n sääntöä
Eli säännöissä vaadittava syvyys on sama kummassakin liitossa, kuitenkaan käytännössä ei ihan samansyvyisiä kyykkyjä vaadita. Kovasti ihmetyttää miksi sääntöä sovelletaan aivan eri tavalla kuin se on kirjoitettu? Eikö olisi selvempää muuttaa sääntö nykyisten kyykkyjen mukaiseksi, niin loppuisi rutina korkeista kyykyistä siihen.

Luulen, että exspossa oli kyykyssä sellainen sääntö käytössä, että mene siihen syvyyteen, kun tänään sattuu huvittamaan![]()

Eikä varmistajat voi auttaa pienemmilläkään raudoilla, jos nosto menee täysin perseelleen ja painot lähtevät nostajan lapasesta. Itse olen pari kertaa ollut kisoissa lavamiehenä, eikä se IMHO kyykyssä mitään turvallista hommaa ole ainakaan IPFn puolella. Varmistajista 2 saa periaatteessa otteen tangosta. Seuraavat kaksi ottavat kiinni levypakasta, josta taas ei saa kunnon otetta sillä a) se pyörii ja b) kun ei vaan saa. Kun siihen tulee vielä 5. ja 6. ukko mukaan, niin sitten alkaa olemaan jo ahdasta. Ongelma on vielä siinä, että ainakin kunnon kisoissa kyykky menee niin alas, että varmistajakin joutuu kyykkäämään, tai sitten nostaessaan tangosta vaihtamaan hankalasti otetta puolessa välissä matkaa. Takanakin on tietty varmistaja, mutta miten se voi järkevästi auttaa? Vetämällä kunnolla tangosta hän voi huonolla tuurilla vetää koko nostajan nurin. Itse asiassa kerran kävin kisoissa niin, että nostajalta tuli kyykyssä tango niskan yli lattialle - kaveri horjahti jotenkin kummallisesti. Mitä siinä teet? Otat kylmästi kopin +100kg mötikästä vapaassa pudotuksessa? Hommaa voi testata salilla heittämällä kaverille 50kg limpun syliin.
Ihmettelenkin suuresti, miksei IPFn puolella ole kyykyssä mitään turvarautoja. Itse laittaisin ehdottomasti tuollaiset turvavaljaat kuten monolifteissäkin on, ja niihin vielä joku kiristyssysteemi joka rajoittaisi jatkuvasti tangon vapaata tippumista. Penkissäkin on turvarauta, ja monesti on tarvittu. Kyykyt menee kuitenkin puoliksi tuurilla. RAW kisoissa onneksi painot on jo normaalit, joten täydellinen romahtaminen ja nostajan räjähtäminen kappaleiksi on aika epätodennäköistä.
samantien olisi voinut laittaa sen 600 tankoon,jonkun suorituksen silläkin tehnyt ja olisimme päässeet historian kirjoihin.....seuraavaan satalukuun nääs saattaa vähän kestää :-)Luulen, että exspossa oli kyykyssä sellainen sääntö käytössä, että mene siihen syvyyteen, kun tänään sattuu huvittamaan![]()