Hahaha, "roinata julkisesti", toi oli hyvä vitsi. Sanokaapa yksikin suomalainen "pro" -nostaja, joka puhuu avoimesti roinaamisestaan. Kyllä totuus on, että Suomessa varsinkin on yksinkertaisesti pakko peitellä roinaamistaan julkiseksi häpeäpilkuksi joutumisen uhalla, kilpaili sitten testiliitossa tai ei. Heitetäänpä haaste kaikille roinaaville ns. ammattilaisnostajille: ruvetkaa puhumaan roinaamisestanne täysin avoimesti, niin mä lasken, kuinka monta "kuukauden lammas" -palkintoa Iltasanomat teille myöntää.
Mua ei muutoin rasita kenenkään roinaaminen tai roinaamattomuus varsinkaan, jos ei kilpailla testiliitossa, mutta mua naurattaa se, että monet täälläkin puhelevat tyyliin "roinaaminen on ihan ok juttu, ei ole kenenkään muun asia, mitä kehoonsa laittaa", ja silti on pakko tietoisesti peitellä toimintaansa kulttuuristen paineiden vuoksi.
Mun nähdäkseni se, että roinaa testiliitossa, on lähinnä tyhmää. Moraalitonta ja epärehellistä on se, että omasta toiminnasta valehdellaan, oli se pakon alaista tai ei. Eli nyt, kun tässäkin threadissa ollaan tekemässä pro-nostaja-paroista Jeesuksen sijaisia, jotka niin urheasti sanovat suoraan roinaavansa, kun testiliiton Juuttaat roinaavat salaa, niin pyydän arvon roinaajia sitten todella lopettamaan touhunsa peittelyn. Kun se kerran on niin hyväksyttävää, miksi sitä on tehtävä suljettujen ovien takana?