Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ed Coan sanoi mulle, että joka treenissä jokaisen toiston pitää olla niin syvä, että se menisi kisassa läpi. On liian myöhäistä lavalla enää treenata riittävän syvältä kyykkäämistä. Se olisi pitänyt harjoitella treeneissä.Kisoissa nostanut 305,5 hyväksytysti läpi. Näyttää treenit toimivan hienosti, vaikka "jää pintaan joka toisto" . Ja muutenkin ei treenikyykkyjen syvyydellä ole mitään merkitystä kunhan kisoissa menee syvyyteen.
Siis en ota kantaa tässä kenenkään kyykkyjen korkeuteen. Kerron vain, mikä mun mielestäni on oleellista treenatessa kyykkyä.Ed Coan sanoi mulle, että joka treenissä jokaisen toiston pitää olla niin syvä, että se menisi kisassa läpi. On liian myöhäistä lavalla enää treenata riittävän syvältä kyykkäämistä. Se olisi pitänyt harjoitella treeneissä.
Mun mielestä asia on just näin.
En nyt jaksa isommin vääntää, mutta 90-luvulta lähtien Coan oli mulle Jumalasta seuraava ja luin about 15 kertaa hänen Powerlifting-lehdessä korostaneen et jokainen treenikyykkyjen., myös lämmittelyt on oltava kisakelpoisia syvyydeltään. Ja Karwoski komppasi. Usein Ed ei päässyt täyteen syvyyteen, syyt vammoissa jotka vaivasivat. Olen säännöllisesti s-postiyhteydessä mieheen, pitänee taas ottaa asia esille.Coan kyykkäs kyllä omissa treeneissään korkeita myös. Jopa sillä treenivideollaan. Livenäkin oon nähny korkeita sekä häneltä että muutamalta muultakin huipulta. Kisojen ulkopuolella siis. Mitä väliä, jos kisassa kaikki on ok?
Käsitys kyykyn syvyydestä riittää ja harva jää täsmälleen sinne kuoppaan. Toki se taju siitä, koska sentilleen ollaan hyväksytyssä syvyydessä, on harjoittelun tulosta sekin. Sen verran paljon oon Einonki kyykkyjä oikeesta paikasta (polven korkeudelta sivulta/etuviistosta) kuvattuna nähny, ettei niissä oo huomautettavaa. Ja kertauksena: jos kisoissa menee läpi, ei ongelmaa.
Myhi on kyllä kovassa kunnossa!Kovassa kunnossa edelleen on entinen huippupainija ja painijoukkueen valmentaja Marko Yli-Hannuksela
Suomen olympiajoukkueen vahvin jäsen ei ole urheilija – katso, millaiset hirmuraudat Marko Yli-Hannuksela nosti viimeistelyleirillä
Marko Yli-Hannuksela kävi viimeistelyleirillä punttisalilla. Jalkakyykystä nousi kova tulos.www.is.fi
Tässä lie kyseessä eräs hyvin edistyksellinen, vain harvojen tuntema voimanoston valmennusmetodi. Eli ensin tavoitteena ei ole tonnin yhteistulos, vaan olla eka jamppa, joka turauttaa kaikki välilevyt yhdellä kertaa nostohaalareihin.Tyypin kanava on CoachRandy. Melkoinen valmentaja. Ja sillä on oikein Patreon-sivukin.
Ei taida käydä ihan kaikilla.