voimapuolelta löytyy tredi jonka nimi on voimaohjelmia, sieltä löytyy jotain. kysymyksiä jto:lle trediä kannattaa lukea, peruskausi 3x4->6x6 on täynnä hyvää asiaa.
voimanostoa voi treenata miljoonalla eri tapaa mutta perusjutut ehkä nämä:
- vähemmän toistoja kuin bodailussa, peruskaudella 4-6 toistoa/sarja, maksimikaudella 1-3/sarja. välillä voi tietenkin tehdä pidempääkin sarjaa että saa sitä lihaa kerättyä ja nivelet saa vähän huilata kovista painoista.
- pidemmät tauot sarjojen kuin bodailussa. tää on tosi henkilökohtaista mut 3 minuutista ylöspäin lähdetää työsarjoissa. itse saatan pitää jopa noin 10min tauon sarjojen välissä.
- erilaisia ohjelmia on tosiaan miljoonia. itse tykkään venäläisistä ohjelmista joissa penkataan ma, ke, pe..kyykätään ma ja pe ja vedetään keskiviikkoisin.
westside barbell on suosittu systeemi jota ei kuitenkaan kannata ensimmäiseksi voimaohjelmaksi ottaa, tämä vain mun mielipide ja perustan sen siihen että systeemi vaati paljon itsensä tuntemista ja perehtymistä.
3-jakoinen voimanosto ohjelma voi olla esim ma:kyykky, ke:penkki ja pe:veto..tohon voi ottaa viel lauantaille tai sunnuntaille toisen penkkitreenin. jos treenaa vain kerran viikossa lihat läpi sarjoja täytyy ihan niinkuin bodaillessa säätää intensiteetti ja volyymi kohdilleen, tarkoittaa siis että enemmän ja kovempia sarjoja kuin esim venäläisten ohjelmissa.
nyt ei jaksa kirjoittaa enempää mut tossa nyt oli ainakin jotain