Voimanoston harrastelijakisoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iPush
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihme poraamista muitten ihmisten painosta.
Itse ainakin tykkään katsella esim.vahvamies kisoja,jep iso mahaiset äijät antaa isoille painoille kyytiä,eivätkä ole huonokuntoisia vaikka pötsiä löytyy.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ottamatta kantaa tähän meneillään olevaan väittelyyn, niin alla olevaan väitteeseen on pakko tarttua. Eikö urheilijan erota kuntoilijasta tulostaso? Millä tavoin jatkuva tulosten kasvattaminen on tervettä edistävää toimintaa? Mä olen ymmärtänyt niin, että kuntoilu on terveyttä edistävää toimintaa ja urheilu tulostavoitteellista. Toki näiden ei ole pakko pois sulkea toisiaan, mutta yleensä näin kuiten käy, olipa laji sitten oikeastaan mikä tahansa.

"mikä sitten tekee sen urheilijan? Terveellisyys ja urheilullisuus? Sillä urheilua ainakin myydään."

^^ nyt oot asian ytimessä. Korostan kohtaa ainakin myydään

ja nyt päästään perimmäiseen, että onko yksikään huippu-urheilija reenannut ilman vippaskonsteja? ei sekään terveellistä ole. Se illuusio luodaan ihmisille, että tuut terveeksi ja kauniiksi kun meet hiihtämään tai haluat yleisurheilijaksi. Sitähän myydään lajissa kun lajissa. Ja sinäänsä jos voimanosto haluaa lajina kasvaa, niin myös tietyllä tavalla joiden urheilijoiden pitäisi vastata tästä median vaatimasta "urheilija" näkymästä terveellisyyksineen ja sikspäkkeineen. Siksi voimanostajana saa aina kritiikkiä niskaan myös ne, jotka ei isoissa painoluokissa nostakaan, koska laji leimataan epäterveellisenä ja lajin kantofanit ihanoi yksinomaan isoja poikia. Se vaikeuttaa lajin arvostettavuutta muiden urheilijoide, sponsoreiden, urheililiittojen yms yms kanssa. Siksi olisi lajille suotavaa, että esille nousisi myös ne urheilijat, jotka vastaavat myös yleisöntarpeisiin ja ovat lajinsa huipulla. Tosiasassa kaikki urheilu huipputasolla, vie terveyttä loppujen lopuksi huonoon suuntaa - nivel rikot, lihasvammat, sosiaalisen elämän vähentyminen, puhumattakaan lääketieteen vaikutuksesta ihmisvartaloon. En nyt leimaa kaikkia urheilijoita rouhioiksi, mutta kylmä totuus on, että varsin monet huippu-urheilijat joutuvat vähintään piristeitä käyttämään.

Mutta asiaan rasva, niin tarvitaanko sitä todella saavuttaakseen huipputulokset, vai eikö se 125kg pelkkää lihaa olisi parempi kuin 100kg + 25kg rasvaa?

Mutta tää on niin offtopicia ja mä jaksan tästä asiasta keskustella vaikka satavuotta :D etten jaksa tuhlata muiden aikaa.

Ensiksi Seppälälle voisi sanoa että ehkä sustakin olisi joskus voinut tulla jotain jos olisit keskittynyt yhteen lajiin. Se jos mikä on harrastelija touhua että vielä aikuisena on monessa lajissa mukana. Kannattaa katsoa näiden kehonrakentaja-voimanostajien tuloksia mitenkä ne on kehittyneet. Kun kumarrat toiseen niin pyllistät toiselle puolle.

Pakko se sitten on uskoa kun paremmat meriitit omaava anonyymi avaruusmies Sastamalasta niin sanoo... ura on ohi,jäljellä ei ole mitään,itsetunto on viety ja tilalle on annettu vanhainkodin sandaalit. Totta puhuakseni uskon että minulla on 28 vuotiaana vielä runsaasti annettavaa molemmissa lajeissa ja kauhistukseksesi voin sanoa että minulla on kilpailullisia tavoitteita myös vapaa-ottelussa jonka lisäksi aion tänä vuonna juosta vielä maratoninkin sekä haastaa hallitsevan Raw final mestarin voitto kamppailuun alle 95kg sarjassa.

Janne Seppälä

Itse yritän pysyttäytyä tässä voimailun puolella, kamppailulajit sotkee voimailuun niin molemmat kärsii niin pirusti ( kuullut tämän itse alan miehiltä) voimailu kangistaa ja kamppailulajit syö puhtia voimista.

Itse yritän pysyttäytyä tässä voimailun puolella, kamppailulajit sotkee voimailuun niin molemmat kärsii niin pirusti ( kuullut tämän itse alan miehiltä) voimailu kangistaa ja kamppailulajit syö puhtia voimista.

Pitää kyllä täysin paikkaansa. Muutenkin pitää tähdentää vielä että missään tapauksessa en halua vähätellä Oton saavutuksia ja meriittejä(joista pidän tuota Raw 690kg:ta kiistatta kovimpana)vaikka olenkin useaan otteeseen ilmaissut huoleni nuoren miehen painokehityksestä. Uskon että sarja 110kg olisi se sarja johon olisi hyvä nipistää junnujen ajaksi ja katsoa sitten uudelleen sitä sarja valintaa.Elämän laatu paranisi varmasti merkittävästi ja naisiakin olisi maailman mestarilla tarjolla niin paljon että rumimpia saisi kivittää kauemmas:)

Janne Seppälä

Joo ymmärrän kyllä kantasi, naisista olen sitä mieltä että jos en tämmöisenä kelpaa niin eivät ole sitten minulle oikeita naisia ;)

paino oli muuten 2008 lopulla raw kisoissa saman kun nyt , voimaa tullut kyykkyyn 40kg penkkiin 30kg vetoon 45kg, että jotain on tullut läskin alle.

Joo ymmärrän kyllä kantasi, naisista olen sitä mieltä että jos en tämmöisenä kelpaa niin eivät ole sitten minulle oikeita naisia ;)

Juuri näin. Teet kovaa tulosta voimailun parissa ja varmasti löydät myös sitä kautta tytön joka arvostaa sua sellaisena kuin olet eli vahvana ja maailmanmestarina. Eikös muuten siinä sun ja L***** ympärillä pyöri yksi vapaa pirkko vailla ottajaa, hahahahahahahahaaaaaa!!!!!! ( tää oli sit vitsi )

Juuri näin. Teet kovaa tulosta voimailun parissa ja varmasti löydät myös sitä kautta tytön joka arvostaa sua sellaisena kuin olet eli vahvana ja maailmanmestarina. Eikös muuten siinä sun ja L***** ympärillä pyöri yksi vapaa pirkko vailla ottajaa, hahahahahahahahaaaaaa!!!!!! ( tää oli sit vitsi )

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH :DDDDDD yskäsin muuten juomat melkeen toho näytölle :DDDD ! HAHAHAHAH D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aikuiset äijät pui 17-vuotiaan pojan läskejä ja naisten saantia, ei helvetti mitä meininkiä. Heikolla pohjalla on voimanoston taso lajina, jos jollain on varaa panostaa suorituskyvyn kustannuksella esim. ulkonäköön.

Kyllä mä ainakin meikkaan ennen kisoja. Ja käyn parturissa laittaa tukan kuosii. Täytyyhä parrasvaloissa näyttää hyvälle!

e: ja minkä oon huomannu vuosien varrella niin aina jos pakkiksella vahingossa joku saa pitää se ilmottaa omassa ketjussaan ja kanssa veljet antavat aploodit toden, että ehkä jonain päivänä vielä itsekin :D

Pitää kyllä täysin paikkaansa. Muutenkin pitää tähdentää vielä että missään tapauksessa en halua vähätellä Oton saavutuksia ja meriittejä(joista pidän tuota Raw 690kg:ta kiistatta kovimpana)vaikka olenkin useaan otteeseen ilmaissut huoleni nuoren miehen painokehityksestä. Uskon että sarja 110kg olisi se sarja johon olisi hyvä nipistää junnujen ajaksi ja katsoa sitten uudelleen sitä sarja valintaa.Elämän laatu paranisi varmasti merkittävästi ja naisiakin olisi maailman mestarilla tarjolla niin paljon että rumimpia saisi kivittää kauemmas:)

Janne Seppälä

Eiköhän ole parasta että jokainen keskittyy omiin naisasioihinsa? Niissä on tekemistä meillä jokaisella kuten hyvin itsekin tiedät. Ja sama koskee jokaisen elämänlaatua. Onko se sulla niin korkea että voit mennä muita opastamaan?

Tuossa ylhäällä kerrot mitä tavoittelet ja se kertoo että sinun tavoitteesi ei ole olla missään maailman paras vaan kaikessa mukana kuntoilu meininkillä.

31132_W400XH600.jpg

Terveellistä, atleettista, kaunista, urheilullista? Tuskinpa. Eivätkä ne voimanostajatkaan kauniita ole. So? Se joka nostaa kovimman raudan, on kovin voimanostaja. Muulla ei ole väliä, voimanostossa. Eri asia sitten muu elämä, mutta mitä tässä oikein kritisoidaan, sitä voimanostoa vai elämää yleensä? Tämä pitäisi ensin selvittää...

miss-universe-bikini.jpg

On noillakin paikkansa.

Zone-sarja -42%
Täällä näköjään on vikisijää joka lähtöön taas kerran, onhan tämä sentään keskustelupalsta. Itse olen oton entisiä kilpakumppaneita ja voin sanoa että poika/mies kyllä oli yksi hyvistä syistä minkä takia itse kisailin. Meillä oli messengerissä aina kunnon kuumotukset ennen kisoja että kumpi nostaa enemmän omaa yhteistulostaan ylöspäin, hyvällä menestyksellä tätä teimmekin. Painoa minulla oli tällöin 110-125kg ja mestaruuksia ropisi aina kun lavalla olin, joskin vähäinen kilpailijamäärä vaikutti asiaan. Voin oton tuntien sanoa että jos tyypillä on panostus tuota luokkaa ollut sen 4-5 vuotta jo ja kasvamaisillaan koko ajan, niin älkää nyt hyvät ihmiset tielle tulko, nämä on niitä harvoja urhreilijoita jotka elää lajille 24/7 ilman että tilille ropisee säännöllisin väliajoin rahaa useilta eri sponsoreilta joka pitää mielen virkeänä, niin se on minun mielestäni väärin alkaa kritisoimaan muutamista liikakiloista, jotka ottokin saisi pois luultavasti erittäin hyvin tuloksin koska hänen ympärillään on suomen eliittiä niin ravitsemuksen kuin treenaamisenkin parista. Itse olen keskittynyt hieman erilaisiin haasteisiin viimeaikoina, esimerkiksi elämäntapamuutoksina ruokavalio täysin bodarityyppiseksi, treenisuuntaus kehonrakennuksessa ja aerobisia treenejä säännöllisesti. Painoa tämä kombinaatio on pudottanut minulta 6 kuukaudessa 30 kiloa ja edelleenkään en halveksu itseäni lihavempia voimanostajia tai kehonrakentajia saati muistele pahalla omia liikakilojani.

ps. painokehityksessä saatan voittaa kyl otonki---> 2003 ~115kg, 2004 ~130kg, 2005 ~155kg, 2006 ~160kg, 2007 ~155kg, 2008 ~150kg, 2009 ~125kg, 2010 118kg :D.... Kymppiin sit kisaamaan loppuvuodesta maybe ? ;)[/QUOTE]

ps. löytyy kaveri joka pesee ton mennen tullen 2008 170kg. 2009 210kg. 2010 177kg.
kevyesti voimaa treenaa vaan perus voima normi säälii 2x kovemmat (210cm++++ pitkä)

mut asiaan oon kisanu otton kans kyllä v.... vahva jätkä!! otto löytäny sen lajis missä on lahjakas :) kisaa nosta mm em ennätyksiä niin pienet laihat pojat saa valittaa ja ihmetelle ja itkee itsessä nukusiin joka llta!!

FPO&WPC on ne oikeet liitot

mut asiaan oon kisanu otton kans kyllä v.... vahva jätkä!! otto löytäny sen lajis missä on lahjakas kisaa nosta mm em ennätyksiä niin pienet laihat pojat saa valittaa ja ihmetelle ja itkee itsessä nukusiin joka llta!!

FPO&WPC on ne oikeet liitot

Teillä tuleekin Oton kanssa kovat mittelöttänä vuonna SM ja MM lavalla. Jätkä kun tulee tekee Voimapuodille viimeistelytreenit niin kyllä on mätisäkit huuli pyöreänä ja vinkuheinät menee piiloon pukukaappeihin. :hyvä:

Ja voimanosto nyt sattuu olemaan yksi niistä lajeista, joissa painosta keskustellaan avoimesti.

Mutta onhan se toisaalta vähän kummallista, että maailma on pullollaan lajeja, joissa kilpailevien on pakko tarkkailla painoaan ja usein pitää itsensä epäterveellisen laihana. Onko se sitten terveellisempää kuin se, että voimanostaja puolestaan on keskimääräistä isompi? Eikä kaikki voimanostajatkaan haaveile isommista sarjoista, paitsi ehkä ne, jotka nestevajauksen uhallakin pudottavat painoaan epäilyttävillä keinoilla päästäkseen alempaan sarjaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom