Voimanosto ruokavalio (painoluokka urheilijat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolletti
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Siis mun kysymys olis tällänen kun harrastan voimanostoa ja tietenkin haluisin olla vahva. Niin miten pitää syödä? Tai siis mulla on nyt kuukauden paino pysynyt samana, eli 83kg aamupaino, mikä on hyvä kisapaino mulle. Sarja on 83kg. Mitä mieltä olette kannattaako pitää massa/dietti kausia, vai tykitellä samanlaisella ruualla menemään kun tähänkin asti? Käyn 4 krt viikossa salilla, kerran kävelylenkillä ja kaksi kertaa venyttelen koko kropan läpi, n. tunti kerta, valmistun koulusta kuukauden päästä ja sittten alkaa raksatyöt mitkä on melko raskaita. Pituus on 169cm, ja rasvat siinä 20% hujakoilla, sehän ei muo häiritse, vaikka packi ei näy. Olen kisaillut 1,5 vuoden ajan, ja paino pyörinyt vaa`alla 81-83 kilon välillä. Viime kisaan jo joutui pudottamaan painoa kun paskaruokaa tuli syöty aika paljon, mutta nyt sekin on jäämäässä pois yms muut herkut. Ei sitä tee edes mieli kun syö tasasin väli ajoin. Nyt makro jakauma joku tällänen p 35-40% h 35-40% r 20-30%. Treeni kulkee nyt hyvin. Mitä te tekisitte? Yhteistuloskin nousee sellaset 50kg vuodessa, mikä taitaa olla iha ok tahti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä jatkaisin samaan malliin, jos samassa painoluokassa halutaan pysyä. Tietenki ku raskaat työt alkaa täytyy varmaan syödä vähän enemmän, että saa painon pysymään samassa, mutta sekin riippuu kovin siitä, että kuinka raskasta työtä se on.

Samalla linjalla kehotan jatkamaan. Mieluiten pidät sen painon reilusti alle sarjan, alle 80. Sitten voi syödä kunnolla ennen kisoja ja ei tarvi pelätä että ei mahu sarjaan. Pahinta paskaa on se että joudut just ennen kisoja alkaa pudottaan painoa ku sitä on liikaa, kuten jo mainitsit. Pidät vaan ruokavalion kunnossa, tietenkin joudut syömään enemmän kun raksatyöt alkaa mutta se taas edesauttaa pudottamaan muutaman kilon helposti pois. Reenit sun pitää miettiä järkevästi kuntoon raksatyön ohella, yksinkertasta ja kovaa reeniä kaavalla less is more.

you don't have energy because your only eating protiens, and your body is prolly not used to that.peanut butter with a fruit twice a day for example . you get energy from carbs, so instead of only eating proteins, add a little bit of carbs and it should help.

Tosta taitaa olla vähän vaihtelevaa mielipidettä, kuinka ton painon kanssa toimia... Mä oon tosin nainen ja painon vaihtelu vaikuttaa suorituskykyyn ehkä miehiä helpommin. Pidän painon kokoajan samassa, jottei tarvii erityisemmin kikkailla painon kanssa kisojen lähestyessä. Ennen kisoja tsekkailen vähän mitä syön, ettei tuu yllätyksiä puntarilla. Juon paljon tai käytän vähemmän suolaa, jottei nesteet kerry kroppaan. Ehtii sitä sitten punnituksen jälkeenkin tankata ennen kisojen alkua.

Käytätkö kreatiinia? Mä olen ainakin kokenut hyväksi, mulle se sopii, eikä oo turvottanut.

you don't have energy because your only eating protiens, and your body is prolly not used to that.peanut butter with a fruit twice a day for example . you get energy from carbs, so instead of only eating proteins, add a little bit of carbs and it should help.
Some things really has nice benefits for life ..
Exercise is the best way to get "fitness life".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom