STRONGMAN Voimamiesvideot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu
Ei akselia ole pakko nostaa noin helvatan hankalasti jossei halua. Mutta mikäpä se on väännellessä, kun voimalla voi puuttuvan tekniikan korjata.
Maximi akselissa tuo on paras ja varmin tekniikka. Rivena ei kukaan ota rinnalle isoja kiloja. Ei riitä grippi. Ristiote on pakko olla. Yksi keino on nostaa Zercher kyykyn kautta, mutta se on hitaampi ja vie vielä enemmän voimaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pään päälle punnerrusten oma suosikkijärjestys;

1. Tukki
2. Kässäri
3. Viikinki
4. Akseli

Voisko olla johonkin muuhun suuntaan punnerrusta jollain erikois vempeleellä kuin pään päälle? Pään päälle on kyllä näyttävin.
Jyrkkä vinopenkki tukilla oli ennen lajina. Se oli hieno laji. Tasapenkkiä ei varmaan oteta kun se on voimanoston kilpailuliike. Tasapenkki on riskialtis laji myös vammoille. Varsinkin jos nostetaan vempeleellä vajaata liikettä jossa kuormat yli isot. Voisi paukkua rintalihaksia poikki noilla voimatasoilla.
 
Maximi akselissa tuo on paras ja varmin tekniikka. Rivena ei kukaan ota rinnalle isoja kiloja. Ei riitä grippi. Ristiote on pakko olla. Yksi keino on nostaa Zercher kyykyn kautta, mutta se on hitaampi ja vie vielä enemmän voimaa.

Kokla otti aika isoja rautoja akselilla rinnalle rivenä, mutta sitten kun mentiin maksimiin niin siitä justiinsa otti hänelläkin kiinni ettei saanut rinnalle.

167 kg


View: https://www.youtube.com/watch?v=jxzjOIXYf24


185 kg yritys


View: https://www.youtube.com/watch?v=xegv4hIsmBg
 
Jyrkkä vinopenkki tukilla oli ennen lajina. Se oli hieno laji. Tasapenkkiä ei varmaan oteta kun se on voimanoston kilpailuliike. Tasapenkki on riskialtis laji myös vammoille. Varsinkin jos nostetaan vempeleellä vajaata liikettä jossa kuormat yli isot. Voisi paukkua rintalihaksia poikki noilla voimatasoilla.

Joo Riku Kirin aikoihin oli vinopenkki tukilla.
 
No ei normi rivenä otakaan kukaan, mutta vetää ristiotteella lantiolle ja siitä käsien asennon vaihdon kautta lantiopotkulla ylös, niin onnistuu. Tulee sama kuin rivessäkin, itsellä ja ainakin yhdellä tutulla enempikin kuin perus raakarivestä.
 
Kilot vaikuttaa. Mä luulen ettei noissa +200 kg painoissa voi hirveästi eri teknikoita käyttää. Jos olisi parempi tekniikka olemassa, kait ne ukot sillä nostaisi🙂 Tekniikan pitää myös tukea omia vahvuuksia. Painonnosto taustaiset voi ottaa tukin lantiopotkulla rinnalle, vaikka se on "väärä" tekniikka. Se sopii heille.
 
Joo Riku Kirin aikoihin oli vinopenkki tukilla.
Se oli ihan siisti laji. Oon odotellut palaako joskus. Yhdessä sm kisassa mainostettiin vinopenkkiä tukilla lajina, mutta penkin kulma oli jotain 60-70 astetta. Käytännössä pystäri. Jo 45 astetta on yllättävän jyrkkä kulma.
 
Mä taas uskon, että nuissakin raudoissa saisi muunkin tekniikan toimimaan. Eikai se rautamäärä itsessään tee jostain tekniikasta käyttökelvotonta, jos se muutoin toimii? Mä en ainakaan keksi selitystä miksi näin olisi.

Toki esim. Bibyn tapauksessa tuo ruumiinrakenne (lue järetön maha) jo itsessään estäisi lantiopotkulla nostamisen.

Mutta jos on punnerrus voimaa tuonne +250 rautoihin juurikaan ilman jalkapotkua taikka allemenoa, luulis että löytää keinon saada ne raudat rinnallekin.

Kauheannäkösyähän tuo on kaikin puolin, mutta onneksi ei ole arvostelulaji, jossa tyylipisteet ratkasee, joten samahan se on miten ne kilot nousee kun voimaa kerta on tehdä se noinkin😀
 
 
Viimeksi muokattu:
 
 
Islannin vahvin mies kisat 2021:




 
 
 
 
 
Back
Ylös Bottom