STRONGMAN Voimamiesvideot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu
Ei vaan voi ymmärtää, että miksi juuri IPF, kun Suomessa olisi tarjolla toinenkin liitto... :confused:

Eihän tuossa mitään sääntöjä rikota, jos urheilija ollut ilman kielletty aineita riittävän kauan (oliko wada/adt säännöissä 3 vuotta?).

Se on sitten eri juttu kuinka paljon tuosta historiasta saa jeesia, Aholan historialla, varmaan aika paljon :D imo vaikkei tässä mitään sääntöjä tultaisi rikkomaan, on se silti vähän niin ja näin...

Edit: lisäksi eihän Jouko ole koskaan kärynnyt???? Eli kaikki tuo on pelkkää höpöttelyä ja olettamuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tuossa mitään sääntöjä rikota, jos urheilija ollut ilman kielletty aineita riittävän kauan (oliko wada/adt säännöissä 3 vuotta?).

Se on sitten eri juttu kuinka paljon tuosta historiasta saa jeesia, Aholan historialla, varmaan aika paljon :D imo vaikkei tässä mitään sääntöjä tultaisi rikkomaan, on se silti vähän niin ja näin...

Edit: lisäksi eihän Jouko ole koskaan kärynnyt???? Eli kaikki tuo on pelkkää höpöttelyä ja olettamuksia.
Siis ei tietenkään rikota sääntöjä, mutta jos on voimamiesaikoina sen melkein 400kg (?) vetänyt, niin luulisi, että hyötyä saa. Kyllä itseäni ainakin harmittaisi hävitä kisoissa jollekin ex-kreatiinimiehelle. Toisaalta, kuten sanoit, turhaa spekulointia ja nämä moraalikysymykset ovat niin mielipideasioita. Mutta ei tarvitsisi edes tämän vertaa höpötellä, jos valitsisi FPO:n IPF:n sijaan :)

Siis ei tietenkään rikota sääntöjä, mutta jos on voimamiesaikoina sen melkein 400kg (?) vetänyt, niin luulisi, että hyötyä saa. Kyllä itseäni ainakin harmittaisi hävitä kisoissa jollekin ex-kreatiinimiehelle. Toisaalta, kuten sanoit, turhaa spekulointia ja nämä moraalikysymykset ovat niin mielipideasioita. Mutta ei tarvitsisi edes tämän vertaa höpötellä, jos valitsisi FPO:n IPF:n sijaan :)

Totta, ei tarvitsisi.
Mutta, eihän tuo nostajan "vika" ole, jos IPF ja dopingsäännöt sallivat, että ex-lääkkeiden käyttäjät osallistuvat. Ja vieläkun tässä tapauksessa oletellaan nostajan käyttäneen kiellettyjä aineita, ilman mitään käryjä... IMO sekin on moraalitonta, näiltä syyttelijöiltä.

Norjan malliin kaikki on puhtaita vaikka toisin todistetaan, kun silloin vika on lääkärissä, ei urheilijassa ;)

Mutta oikeesti, jos menee sääntöjen mukaan, niin en näe ongelmaa.

Ehkä jokke haluaa vaan nostaa liitossa jossa on vahvimmat ;)

No leikki leikkinä. Vahvoja miehiä kaikissa liitoissa, douppinkilla tai ilman.

Miulle ei henk.koht. oo mitään väliä vaikka joku ex-roinaaja tulis ipffää nostaa. Olettaen toki että kusee puhtaat näytteet. Mut ehkä mie oon vaan liika kiltti. Sääntöjen mukaan kun mennää nii kaikki on ok. En huutelisi kadulla tai foorumillä että vitun feikki natu

Tosiaan Joukohan ei ikinä ole kärynnyt.. Minua harmittaisi enemmän kisata salaroinaajaa vastaan kuin ex-roinaajaa vastaan, koska niitä nyt todennäköisesti on enemmän tuolla mukana kuin näitä jotka on ex roinaajia ja sais siitä hyötyä.

Nyt joku tietysti sanoo että ei voi syyttää ketään salaroinaajaksi kun ei ole kärynnyt, no voiko Joukoa syyttää ex-roinaajaksi joka tulee voittaan natikoiden kisoja jos se ei ole edes kärynnyt?

On tää kyllä välillä niin saivartelua täällä...jos roinaamalla saavuttaa tietyn tulostason ja jättää roinat sen jälkeen pois niin se on satavarma että ne tulokset ei tipu ns sille omalle natutasolle...se että jos se on porukasta ok ja ollaan tasavertaisia ikänsä puhtailla treenanneiden kesken niin okei mutta minusta se ei sitä ole...

On tää kyllä välillä niin saivartelua täällä...jos roinaamalla saavuttaa tietyn tulostason ja jättää roinat sen jälkeen pois niin se on satavarma että ne tulokset ei tipu ns sille omalle natutasolle...se että jos se on porukasta ok ja ollaan tasavertaisia ikänsä puhtailla treenanneiden kesken niin okei mutta minusta se ei sitä ole...

Turhaa saivartelua senkin takia, koska Jouko ei ole aineista koskaan kärynnyt. Kenelläkään ei pitäis olla mitään sanomista siihen, jos hän päättää mennä IPF-kisoihin nostamaan.

On tää nyt vähän eri juttu käydä pokaamassa parit World's strongest man -tittelit roinavapaissa kisoissa, kuin ottaa omat kellarikuurit harrastelupohjalta ja sit mennä sopivalla karenssilla nostelemaan johonki SVNL-kisoihin.

Kaikki tietää, että Jouko on ollut kävelevä apteekki ysäreillä. Ihan vitun sama onko se kärynnyt vai ei. Jos tätä tarvii jolleki vielä jotenkin perustella, niin sitä voi kysellä sieltä omasta besserwisser-kerhosta.

Kova ukko ja suuri osa suomalaista voimailuhistoriaa silti!

Turhaa saivartelua senkin takia, koska Jouko ei ole aineista koskaan kärynnyt. Kenelläkään ei pitäis olla mitään sanomista siihen, jos hän päättää mennä IPF-kisoihin nostamaan.
Mä en vaan ymmärrä tätä ajatusmallia vai oletatko kaikista ketkä ei ole kiinni jäänyt että ovat natuja vai pitääkö näin olettaa kaikkien?onko joukoa muuten edes testattu ikinä?itse en ajatellut tuota kirjoittaessani häntä vaan yleisesti ihmettelin...jotenkin itse ainakin ajattelen niin että 15 vuoden natuilun jälkeen jos löisi ahtoja koneeseen ja vaikka vuoden roinaisi systemaattisesti niin en olisi siitä vuoden päästä takaisin samoissa raudoissa mitä ennen tätä..eikö se hyöty olisi silloin epäreilu muita kohtaan?tiedä häntä sitten...

Ja sen verran pitää vielä sanoa että ei en kuulu siihen ryhmään jotka ajattelee että "kyllä minäkin jos roinaisin",jotenkin vain tämän päivän maailmassa ei moraalilla tai periaatteilla ole enään mitään väliä,ei ole väliä miten on jotain saavuttanut kuhan on saavuttanut.Jos esim joku natikka tekee 20 vuotta töitä ja saavuttaa vaikka nyt voimanostossa 800 yt:n niin ketään ei vittuakaan kiinnosta kun on monta jotka on tehnyt yli tonnin...se yli tonnin tekijä on vain vahvempi ja piste,ei väliä miten.

Tämä nyt riippuu miljoonasta asiasta. Jos palauttelut epäonnistuvat ja omatuotanto jää reilusti alle viitteiden voi olla aika vaikeaa ylläpitää edes sitä tasoa mitä oli ennen kuuritteluja. Bodypuolella voisi kuvitella että venyneistä lihaskalvoista voisi olla hyöytyä pitkään kuurittelun lopettamisen jälkeenkin.

Onhan se moraalisesti vähän kyseenalaista mennä testattuihin kisoihin kisaamaan jos Jouko on aikanaan dopinkia vedelly. Oletuksen pohjalta ei tietenkään voi, eikä saa evätä mahdollisuutta kilpailla.
"you have your morality, I have mine"

Itselle on sinäänsä ihan sama kuka käyttää ja kuka ei. Toki toivoisin että sääntöjä ei rikota, mutta joulupukin takia en kovin suuria odotuksia laita toiveilleni. Jouko vetää enemmän maasta ku mie, joten Jouko on vahvempi ja se on se mikä merkkaa voimanostossa.

Viimeksi muokattu:
Mä en vaan ymmärrä tätä ajatusmallia vai oletatko kaikista ketkä ei ole kiinni jäänyt että ovat natuja vai pitääkö näin olettaa kaikkien?onko joukoa muuten edes testattu ikinä?itse en ajatellut tuota kirjoittaessani häntä vaan yleisesti ihmettelin...jotenkin itse ainakin ajattelen niin että 15 vuoden natuilun jälkeen jos löisi ahtoja koneeseen ja vaikka vuoden roinaisi systemaattisesti niin en olisi siitä vuoden päästä takaisin samoissa raudoissa mitä ennen tätä..eikö se hyöty olisi silloin epäreilu muita kohtaan?tiedä häntä sitten...

Sillä ei oo mitään väliä mitä minä tai joku muu olettaa. Sen perusteella ei voida kenekään kisaamista estää tai moralisoida mun mielestä.

Onko Jouko jossakin vaiheessa itse sanonut kisaavansa SVNL:ssa?

Joukolla on SVNL taustaa ja sen voi hyvin helposti jokainen tarkistaa jos osaa googlea käyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom