Voimamiesten maastavetovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun pointti tähän keskusteluun oli vaan se, että jos aluksi mainitaan että kaveri mavettaa 420kg, niin silloin rinulin ollakseen ihmeellisen, tulee olla kova suhteessa juuri tuohon maveen, eikä ylipäätänsä vaan kova. Epäselvää? Ehkä, mutta ite ainakin asian näin ajattelen :)

Jos sanotaan esim että joku pikajuoksija joka juoksee 200m 19.80s, olisi juossut 100m aikaan 10.20s, ja sitä sitten ihmeteltäisiin että ompa kova aika. Minusta se olisi hieman hassua, sama homma tässä ..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
maastaveto ja rinnalleveto on liikkeinä kuitenkin melko erilaiset, joten ei voida katella niitä mitenkään suoraan verrannollisina. ihan hyvin voi kumpikin liikkua teknisistä ja muista valmiuksista johtuen suuntaan tai toiseen. esim. kolme täysin hypoteettista tyyppiä:
A: mv 300, rrv 160: voimanostaja
B: mv 300, rrv 180: voimamies
C: mv 300, rrv 200: painonnostaja

and oh yes, 210 rinnalleveto on ihan hirvee tulos ihan kenen tahansa nostamana!

pikajuoksussakin jollakin saattaa nopeuskestävyys olla kovempi ominaisuus kuin nopeus, joten se satasen aika saattaa olla suhteessa huonompi.

maastaveto ja rinnalleveto on liikkeinä kuitenkin melko erilaiset, joten ei voida katella niitä mitenkään suoraan verrannollisina. ihan hyvin voi kumpikin liikkua teknisistä ja muista valmiuksista johtuen suuntaan tai toiseen. esim. kolme täysin hypoteettista tyyppiä:
A: mv 300, rrv 160: voimanostaja
B: mv 300, rrv 180: voimamies
C: mv 300, rrv 200: painonnostaja

and oh yes, 210 rinnalleveto on ihan hirvee tulos ihan kenen tahansa nostamana!

pikajuoksussakin jollakin saattaa nopeuskestävyys olla kovempi ominaisuus kuin nopeus, joten se satasen aika saattaa olla suhteessa huonompi.

AMEN!!:kippis1:

kohtuullisen sekasi porukka täällä jos 210 rinnalle ei ole paljoa, aivan sama kuka sen tekee niin se on pirun kova.

Nimenomaan näin.

number_one sanoi:
Mun pointti tähän keskusteluun oli vaan se, että jos aluksi mainitaan että kaveri mavettaa 420kg, niin silloin rinulin ollakseen ihmeellisen, tulee olla kova suhteessa juuri tuohon maveen, eikä ylipäätänsä vaan kova.

Et kai oleta, että mitä parempi mave, sitä enemmän pitäisi nousta rinnalle. Nuo liikkeethän suosivat päinvastaista vartalotyyppiä, eli samat miehet tuskin ovat molemmissa parhaita. Paljonko sun mielestä pitäisi vetää rinnalle, jos maasta nousee 420, että rv olisi maininnan arvoinen? Ennemmin pitäisi verrata etukyykkyyn.

Irontemellä on kanssa melko kovat vaatimukset, viime vuoden mm-kisoissa 12. paras työntö yli 105-kilon sarjassa oli 210 kg. Sarjassa oli 26 nostajaa. Yhteensä vähintään 210 työntöjä oli 30, kaikki 94 kg ja sitä raskaammissa sarjoissa. Eli ihan kaikkein pienimmät miehet eivät säännöllisesti vetele rinnalle tuommoisia rautoja, kuten täällä annetaan ymmärtää.

Nimenomaan näin.

Et kai oleta, että mitä parempi mave, sitä enemmän pitäisi nousta rinnalle. Nuo liikkeethän suosivat päinvastaista vartalotyyppiä, eli samat miehet tuskin ovat molemmissa parhaita. Paljonko sun mielestä pitäisi vetää rinnalle, jos maasta nousee 420, että rv olisi maininnan arvoinen? Ennemmin pitäisi verrata etukyykkyyn.

Irontemellä on kanssa melko kovat vaatimukset, viime vuoden mm-kisoissa 12. paras työntö yli 105-kilon sarjassa oli 210 kg. Sarjassa oli 26 nostajaa. Yhteensä vähintään 210 työntöjä oli 30, kaikki 94 kg ja sitä raskaammissa sarjoissa. Eli ihan kaikkein pienimmät miehet eivät säännöllisesti vetele rinnalle tuommoisia rautoja, kuten täällä annetaan ymmärtää.

Perkele :D Mitä hain takaa, oli se että jos sanotaan että Pete juoksee 10 000m aikaan 30min, 5 000m aika mitä lähtisin itse hypettämään, olisi alle 15min, koska muut ajat ovat ilmiselviä, eivätkä edes riko uutiskynnystä, koska tulos on jo edellä kerrottu ..

Ja jos mun rinnalleveto/mave suhde on parempi kuin Super Mariolla, en lähde heti hypettämään, että ompa kova rinnallevetäjä,

vaan, että ompa vahva mies, joka ei osaa vetää rinulia oikein :curs: Tää oli mun pointti :)

Selvennykseksi vielä:

a) 210kg rinnallevedosta on paljon (minunkin mielestäni).

b) mies joka ottaa rinnalle 50%> mave enkastaan, ei osaa rinnallevetoa niin kuin se tulisi tehdä.

c) Super Mario on kova äijä, mutta jumalauta, saa kai sitäkin arvostella.

:kippis1:

Ps. Tää
AMEN!! :kippis1:
kommentti. Oliko kuinka pakollinen? Kuinka paljon jto tarvitsee tukijoita lausunnoilleen?

Se on ihan sama vaikka sen olis kirjoittanut "potenssiton maissiruoho" lappeenrannasta, niin noin se nyt vaan on!! :whip:

Enkä vieläkään saa kuuppaani sitä, että minkä V***N takia sen pitäisi osata tehdä rinnalleveto "täydellisesti", kun kyseisissä lajeissa se nyt on ihan sama, miten ne raudat loppu peleissä päätyvät sinne ilmaan..eikä VIELÄKÄÄN ole lajina missään kisassa..ai niin onhan siellä apollo, mut sepä onkin 2" tangolla..:thumbs:

mulla on huano itsetunto, joten kaikki tuki on tarpeen aina :D :D :D

ei se ehkä ihan 50% suhteessa mene, mutta eiköhän sun pointti läpi mennyt. toki ruma rinnalleveto noilla raudoilla vois vastata vanhaa kommenttia palomiehelle: väärin sammutettu :)

mun mielestä nuo rosentitki voi heittää romu koppaan kun mave on jo noin älytön. aivan eri asia ottaa esim 75%rinnalle jollain 200 mave tuloksella kuin +400kilola "vain" 50%. luulis tuon nyt kaikkien tajuavan. suhteet on suhteita, loppu peleissä kuitenkin kilot ratkasee

jonkun mielestä ei varmaan samuelssonin hauiskääntökään ole mitään kun eihän se polonen pystynyt tekeen ku helppoja toistoja 140kilolla. huono tulos ku mies ite painaa 150-160kg, joopa joo :david:. mutta suhteessa suhteessa:david:

Se oli sarkasmia, 210 on pirun kova rivetulos. Kuinka moni yleensä Suomessa kokoon katsomatta sais sen rinnalle? Mut jos Pudzi vetää maasta sen 420, joka on sekin hiukan epäilyttävä kiva tulos, niin pitäiskö vetää rinnalle 300? Eihän tota kukaan saa ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja jos mun rinnalleveto/mave suhde on parempi kuin Super Mariolla, en lähde heti hypettämään, että ompa kova rinnallevetäjä,

vaan, että ompa vahva mies, joka ei osaa vetää rinulia oikein :curs: Tää oli mun pointti :)

Selvennykseksi vielä:

a) 210kg rinnallevedosta on paljon (minunkin mielestäni).

b) mies joka ottaa rinnalle 50%> mave enkastaan, ei osaa rinnallevetoa niin kuin se tulisi tehdä.

Ei herran tähden sentään millaista kommenttia! Pidin ennen tätä number_one:ia ihan fiksuna kaverina, mutta nyt mentiin pahasti metsään. Mietipä nyt itse, osaako kaveri, joka vetää 210kg rinnalle tehdä sen kuten se tulisi tehdä. Noi suhteessa-puheet tai spekuloinnit siitä, miten pärjäisi olympialaisissa jne. ovat kyllä tässä tapauksessa pelkkää paskaa! Ihan sama kuka on kyseessä..Vai että oma rinnalleveto/mave-suhde, hohhoijaa :zzzz:

Ei herran tähden sentään millaista kommenttia! Pidin ennen tätä number_one:ia ihan fiksuna kaverina, mutta nyt mentiin pahasti metsään. Mietipä nyt itse, osaako kaveri, joka vetää 210kg rinnalle tehdä sen kuten se tulisi tehdä. Noi suhteessa-puheet tai spekuloinnit siitä, miten pärjäisi olympialaisissa jne. ovat kyllä tässä tapauksessa pelkkää paskaa! Ihan sama kuka on kyseessä..Vai että oma rinnalleveto/mave-suhde, hohhoijaa :zzzz:

Voisko tän jo antaa olla?

Ei herran tähden sentään millaista kommenttia! Pidin ennen tätä number_one:ia ihan fiksuna kaverina, mutta nyt mentiin pahasti metsään. Noi suhteessa-puheet tai spekuloinnit siitä, miten pärjäisi olympialaisissa jne. ovat kyllä tässä tapauksessa pelkkää paskaa! Ihan sama kuka on kyseessä..Vai että oma rinnalleveto/mave-suhde, hohhoijaa :zzzz:

:rock:

Ja asiaan :D

Väittääkö joku nyt tosissaan ettei noilla liikkeillä ole mitään suhdetta? Ainakin sen verran että mave tulos kertoo jo kuinka paljon voi teoriassa vetää rinnalle, jos ei muuta ;)

Mietipä nyt itse, osaako kaveri, joka vetää 210kg rinnalle tehdä sen kuten se tulisi tehdä.

Tuossa olen hieman erimieltä kanssasi :) Tällä lauseella perustelet sitä, että "monet" esim 85kg painonnostajat ovat vahvempia kuin Super Mario (jos molemmat tekevät liikkeen teknisesti yhtä hyvin, ainoa asia mikä tekee eron tuloksessa, on voima) :evil:

Mutta kiitos vielä siitä alun "fiksu kommentista" :) Paranti päivääni kummasti :jahas:

Zone-sarja -42%
minä väitän myös. aika harvoin painonnostajat tekee maastavetoa treeneissään. lähes yhtä harvoin voimanostajat tekee rinnallevetoa. viittaan edelleen (!!!) aikaisempaan kommenttiini ja niihin kolmeen esimerkkityyppiin. harjoittelulla saadaan aikaa ihmeitä. jos suhdeluvuksi antaa 40-70%, ei sitä tarvi antaa.

Paljonka sun mielestä pitäs number_one napata rinnalle ~400kg mavella?

Pointti ei oo paljon pitää napata, vaan kuinka paljon pitää napata että sitä kannattaa ruveta hehkuttamaan :) Noin 240kg rupeis olla jo haarukassa :thumbs:

Jos puhutaan vaikka siitä että Ano Turtiainen kyykkää 500kg voimanosto kyykystä. Nyt joku lähtee hehkuttamaan että "jumalauta, se ottaa edestä 250kg, on se vaan hirvee tulos". Onhan 250kg kova tulos etukyykystä, mutta kun pohjilla on tuo aivan hillitön tulos, tuon etukyykyn mainitseminen kuulostaa omaan korvaan hieman naurettavalta :)

Eka todetaan että äijä on aivan uskomaton.

Sitten todetaan lisää uskomattomuutta, huonommalla meriitillä vain.

Miksi vitussa :rolleyes:

Tää on se ongelma mitä itse ihmettelen

Pointti ei oo paljon pitää napata, vaan kuinka paljon pitää napata että sitä kannattaa ruveta hehkuttamaan :) Noin 240kg rupeis olla jo haarukassa :thumbs:

Jos puhutaan vaikka siitä että Ano Turtiainen kyykkää 500kg voimanosto kyykystä. Nyt joku lähtee hehkuttamaan että "jumalauta, se ottaa edestä 250kg, on se vaan hirvee tulos". Onhan 250kg kova tulos etukyykystä, mutta kun pohjilla on tuo aivan hillitön tulos, tuon etukyykyn mainitseminen kuulostaa omaan korvaan hieman naurettavalta :)

Eka todetaan että äijä on aivan uskomaton.

Sitten todetaan lisää uskomattomuutta, huonommalla meriitillä vain.

Miksi vitussa :rolleyes:

Tää on se ongelma mitä itse ihmettelen

Ruotsalainen voimamies Svend Karlsen on ottanut sarjaa etukyykyssä 270 kilolla, eikä ole ikinä ykköstänyt takakyykkyä 500 kilolla:)

Suositut

Back
Ylös Bottom