Voimailijamimmi-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen tässä mietiskellyt ja seuraillut tilannetta täällä, ja tullut siihen tulokseen, että kaikki punttimimmit eivät ole menossa fitness-kisoihin. :D Eli: haetko salilta pääasiassa voimaa? Kiinnostaako voimanosto/ painonnosto/ penkkaus/ tms -kisat tai kisaatko jo?

Oma treenaaminen on muuttunut vähitellen enemmän voimanostotyyppiseksi ja tällä hetkellä reenailen omaksi huviksi mutta kisailu kiinnostaa kyllä. Muita wannabe-Peppipitkätossuja? Muutaman jo tiedänkin, ja niin tietää varmaan kaikki muutkin. Loputkin, kaapista ulos mars!

Niin, ja tuloksiakin saa julkaista. Penkkimaksimit tuolla jo olikin, paljonkos te kyykkäilette/ mavetatte/ tempaisette yms? Itse olen kerran kokeillut kyykkymaksimia (ei ikinä enää polvisiteitä!!!) sekä mavemaksimia, molemmat 80kg ilman varusteita. Kyykky ei ehkä ollut ihan tarpeeksi syvä mutta melkein. Penkkimax on teoriassa 60kg, vielä kun saisi sen rinnalta ylös. :hyper: Ja jos kisoihin päädyn, painoluokka olisi 57,5kg.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
_o/

Olen treenannut voimatyylin nyt - öh - puolisentoista vuotta, jota ennen treenitaustaa punttien(kin) parissa oli toki jo teinivuosilta asti. Olen kisannut kahdesti, Oulussa pienet penkkikisat syksyllä 2005, sekä Helsingissä SVNL:n alaiset voimanostokisat keväällä 2006. YT-ennätys on 325 kg (JK 112,5 kg, PP 75 kg, MN 137,5 kg). Nuo tulokset on siis tehty tuolla Hgin kisoissa, ja ovat RAW-tuloksia kaikki - varusteita, edes polvisiteitä, en ole koskaan edes kokeillut. Salilla olen nostanut penkistä 77,5 kg, väittivät että olisi mennyt kisoissa läpi sekin. Maastanostan sumotyylillä.

EDIT: Ai niin, nuo tulokset on tehty 67,5 kg:n sarjassa, oma painoni on tällä hetkellä n. 66 kg.

EDIT2: Myös leuanvetokisat, nimenomaan lisäpainoykköset, ovat alkaneet nyttemmin kiinnostaa, ja siinä lajissa ennätys on 15 kg, jolla olen vetänyt kakkosen (vastaotteella).

Voimaohjelmiin minäkin olen siirtynyt tuossa vuodenvaihteessa. Kisoihin ei ole kiinnostusta (eikä lahjoja), omaksi iloksi treenailen. Maksimeja en ole kokeillut kuin kerran, tarkotus olisi tässä lähiaikoina kokeilla uudelleen, josko parannusta olisi uudentyyppisen treenin avulla tullut. Mutta testatut tulokset on penkki 60 kg, kyykky 80 kg ja mave 110 kg (omaa painoa 57-60 kg).

Voimamimmi täälläkin, tosin aivan aloitteleva sellainen, viime viikolla tsekattiin tuo treeniohjelma jolla lähdetään menemään :D Pari vuotta jonkinnäköistä bodytyyppistä treeniä, ja mielenkiinto sitten vaihtui voimanoston puolelle, kun sain tuon selän leviämään persettä leveämmäksi.

Maksimeja ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta tarkoitus olisi tämän perusjakson (tms) jälkeen niitä kokeilla. Kisoihin menen sitten, kun nostan tarpeeksi ja painan itse tarpeeksi vähän. Minuakin tuo leuanveto kiinnostaa, mutta ei tässä ihan lähi aikoina ole tarkoitus mennä siinä kisailemaan kun ei nouse ku pari :D

Myönnetään, kiinnostaa.
Mulla ei oo mitää varsinaista tietoa voimapuolesta eli sillai on tosi hankala sanoo mitää. Sen tiedän, et mahd isoista raudoista pidän.
Suunnitelmat vois olla suunnillee sellaset, et napatyrä kuntoon(ne tissit varmaa tulee siin samalla saikulla), ainakin yhdet BF-kisat ja sit vois suunnistaa jo taas kohti uusia tavotteita:) .

Mä en ite oikei osaa arvioida tekniikoitani, mut tuntuma on sellanen, et teen aika puhtaasti. Se on ainakin päätarkotus, ei ne kilot tangossa. Ja taidan olla paljon vahvemman näkönen ku mitä sit oikeesti oon:nolo: ...

Ohjelmaan ei oo kuulunu aikoihin varsinainen penkki. Tasapenkillä oon tehny käsipainoila 12 toiston sarjoja 3-4*17.5kg. Jalkoja mä pidän aina penkillä, saan selän mielestäni parempaan asentoon.
Kyykkäys on joskus ollu mulle kun uskonto, nyt sekin on ollu vähemmällä. Ihan selkeesti sen takia, ku oon siis haluamassa noihin BF-kisoihin. Jalat on jo tarpeeks kookkaat. Jossai vanhassa reenikirjassa mulla on merkintä jalkapäivältä, et 6 toistoo, tangossa 95kg. Syvyydestä ei voi sit sanoo mitään. On se siit oikeesta 90 jääny, mutta todennäkösesti ei kuitenkaa ihan älyttömän paljon.
Hihii, mullahan oli sillon aikoinaan kaks jalkapäivää, toisena keskityttiin enemmän perusliikkeisiin ja toisena sit kuritin pakaraa:hyper: ... Ja onhan tota peppua nyt sit joo mukana.

Tuuhan Gilly mua sit joku päivä nykäseen hihasta, ku oon saanu tän estetiikannälkäni tyydytettyä?! Opetat mut jumpalle:haart:

Voimaahan sieltä salilta tulee haettua. Mutta kisaamaan ei ole tarkoitus koskaan lähteä. En siis taida olla täysverinen voimailija...:nolo:

Zone-sarja -42%
Kaipa minunkin treenini lasketaan voimahakuiseksi, tosin kotiäiti-pohjalta :D Kisaaminen ei tällä hetkellä ainakaan kiinnosta, paitsi itseä vastaan. Treenaan salilla kolme kertaa viikossa, ohjelmaan kuuluu pääliikkeinä penkki, mave ja kyykky. Salilla olen käynyt nyt säännöllisesti kolmisen kuukautta, sitä ennen keskityin lähinnä BodyPumppiin ja muihin ryhmäliikuntajuttuihin (pudottelin enimpiä raskauskiloja). Ennen raskautta treenasin salilla voimahakuisesti, mutta siitä on aikaa jo melkein kaksi vuotta. Eli ihan pohjalta sai taas lähteä voimia kasvattamaan...

Ykkösmaksimeita en ole ottanut, koska treenaan salilla yksin, eikä huvita jäädä tangon alle ;) Mutta sarjapainoista päätellen ne voisi olla jossain näillä main: penkki 57-60 kg, kyykky 90 kg ja mave 100-110 kg. Nämä siis ilman varusteita ja melko puhtaalla tekniikalla. Omaa painoa yritän hilata tässä samalla alaspäin kohti tavoitetta, joka on 60 kiloa. Matkaa on jäljellä vielä muutama kilo. Tiukassa vaan tuntuu nämä viimeiset "raskauskilot" olevan, poika kun on jo yksivuotias :lol2:

Tämä viesti olkoon samalla esittelyviestini, kiva tutustua muihin samanhenkisiin ihmisiin :kippis1:

Kiitos tervetulotoivotuksista assis :)

Mä olen yrittänyt saada täältä palstalta järkevyyttä mun syömistouhuihin, koska olo on muuttunut huteraksi :down: Treenit olen ihme kumma saanut tähän asti vedettyä läpi, vaikka lihakset ovat tuntuneet jo alussa väsyneiltä. Ei tämä kuitenkaan pidemmän päälle tule toimimaan, sen tiedän. Vaikka olenkin harrastanut urheilua koko pienen ikäni, on ravintojutut jääneet multa pimentoon... Ei niitä ole tarvinnut miettiä, kun on kuluttanut sen, mitä on syönyt, vaikka olisikin syönyt aivan mahdottomasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voimaa sieltä salilta on pääasiassa hakusessa tällä hetkellä, syystä että sille on tarvetta. Kerran viikossa teen ihan body-treeninkin ja ihan sen takia, kun se on kivaa.

Tunnustaudun yhdeksi teistä, joskin voimapuolella olen varsin aloittelija, eli muutama kk voimetreeniä takana ja sen jälkeen vielä vuoden totaalitauko jolta juuri palailen.. Kisat ( etenkin RAW) kiinnostavat vain katselumielessä. Vaikka mistä sitä tietää missä mennään muutaman vuoden kuluttua, toivottavasti pystyn nyt ainakin omaksi ilokseni (kuinkas muutenkaan, itseasiassa) harrastamaan, ilman että työt ja kaikenmaan opinnot vievät kaiken ajan...

Että tervehtys vain kaikille! :)

Oottehan tekin!! Minä harrastan voimanostoa, about vuoden harrastanut, mutta pari "kautta" kunnolla vetänyt. Painoa 73kg. Tulokset 75 ( siteet löysällä ), 47,5 kg ja 120 kg. Että silleen. Silti haaveilen areenalle astumisesta.

Voimaa kannatan minäkin. Nyt viime aikoina on vaan on ollut motivaatio hieman hakusessa, mutta kyllä tästä suosta vielä noustaan... Tuloksia voin sitten kertoa kun niitä ykkösiä pääsee kokeilemaan.

Salilta haen pääasiassa voimaa. Ulkonäköhän muokkautuu siinä sivussa.
Voimannosto kiinnostaa, mutta kisoja ei kyllä ole edes haaveissa. Katsomosta käsin mieluummin.
Tuloksia tällä hetkellä penkkienkka 55kg, mave 3*90 (ei siis mitään varustehärveleitä) ja kyykky 6*70. Ykkösiä en oo siis kokeillu mavessa ja kyykyssä.. Pitäs kai joskus kokkeilla.. :rolleyes:

Painoa oli siis 64kg

Kaapista ulos, taas. Fitness-pimuksi olen liian iso ja ruma. Voimanostajaksi olen liian pieni ja valmiiksi hajalla. Tavoitteeni salilla on saada lisää massaa ja voimaa, vaikka saleilu on ajoittain hieman(?) epäsäännöllistä muiden treenien takia :nolo: .

Ja kuitenkin, onhan sitä tullut osallistuttua oman salin penkkikilpailuihin, kerran oli mahdollisuus maastavetokilpailuunkin, ja kerran kävin oikein toisella paikkakunnalla penkkaamassa :henkseleiden paukuttelua:. Ei ehkä sen takia että olisin voimanostossa jotenkin erityisen lahjakas, vaan sen vuoksi että kilpaileminen on kivaa, ja ehkä innostan muitakin naisia treenaamaan tosissaan ja kilpailemaan (se ei todellakaan ole pelkästään äijätouhua, ja alle 100 kilon nostotkin lasketaan :D ). Se on vain ikävämpi juttu, että koko touhu olisi pitänyt aloittaa jo ainakin 10 vuotta sitten. Kun ikää on jo lähes 35, ei taida olla edessä mitään huippu-uraa. Ellei sitten jossain vanhojen valaiden sarjassa?

No ne tulokset? Ilman mitään varusteita, ja halpisheraa lukuun ottamatta ilman tuloksiin vaikuttavia lisäravinteita: penkki 60, mave 110. Kyykkyä en ole polvien takia tehnyt kuin jotain 10x sarjoja 60 kilolla vähän sinne päin, jalkaprässiin sentään enimmillään 250kg, että arvailkaa siitä sitten :) Ja sitä omaa painoahan on nyt jotain 80kg, josta kisoihin tiristetään muutama kilo nesteitä pois - eipä kai kannata, kun tähän asti kisat ovat käyty jo punnituksessa :lol2:

Voimasta ei ole enää kun muistot jäljellä mutta "kulta aikojen" muistelu on taas tälle tielle palauttanut.
Silloin muinoin penkki pyöri siinä 60kg tienoilla ( kerran 62,5kg ) MV 95kg ja kyykky se mulle "maaginen" 100kg ( vieläkin tulee hyvä fiilis siitä ) toi penkki on mulle aina ollu oikeen akileen kantapää!
Näistä haaveillen taas innolla eteenpäin!...niin unohtu mainita omat mitat : paino sillon n.65kg..pituutta meikälle kertyny huimat 160...

Aina ollu voimamimmi. Etupäässä yleisurheilun voimatreeniä tehnyt, näinä päivinä (vuosina) entistä enemmän. Voimanostokisoissa (RAW) olen vähän käynyt, mutta naisille on kapelosti tarjolla mahdollisuuksia. Miesten seassa on joutunut hääräämään. Viimeksi toukokuussa EastBodylla. Siksi kai innostus on vähän lopahtanut. Voimanaiskisat kyllä kiinnostaisivat, jos niitäkin olisi Suomenniemellä enemmän naisille. Miehillehän on lähes jokaisella kylämarkkinoilla.

Yhteistuloksen kisaenkka on muistaakseni 305kg. Yksittäisiä enkkoja:
- kyykky 102,5 kg tai 105kg, tehty toukokuussa, en muista, kumpi
- penkki 80kg tehty monia vuosia sitten Tampereen Nääshallissa,
- mave 135 kg, tehty yhessä kapakkakisassa Oulaisissa.
- lisäpainoleuanvedon ykkösmaksimi on 20kg.
- solttupenkin maksimi kurjat 65kg, toistoenkka on 25 (silloin 50kg tangossa)
- salisolttukisassa olen kerran käynyt, kyykky 36 + penkki 20 + mave 51
Painoa tällä hetkellä noin 72kg.

Talvisin muutun aina yleisurheilijasta voimanostajaksi, mutta saas nähä, miten tulevana talvena. Nivelreuma rajoittaa kunnollista voimatreeniä, ja kehittymistä jarraa myös se, että en malta pitää keveitä treenejä. Ei ole reenikaveria, joka toppuuttelisi kilomäärissä ynnä muissa. Nyt tosin taian olla sen suhteen viisaampi.

Voimanostokisoissa (RAW) olen vähän käynyt, mutta naisille on kapelosti tarjolla mahdollisuuksia.

ja kehittymistä jarraa myös se, että en malta pitää keveitä treenejä.

Eiköhän aleta pitämään omia raw-kisoja punttimimmien keskuudessa! Tosiaan kauhistelen aina naisten kisatuloksia ja sitten muistan että jaa, nehän on paidalla ja siteillä tehtyjä (siis oikeestihan ne mimmit on ihan voimattomia, eikö? :D). Raw-kisaaminen muakin kiinnostais lähinnä.

Ja Metri, sulla on täällä yks kaveri joka ei myöskään malttaisi pitää kevyitä viikkoja. Inhoan pitkiä sarjoja jo muutenkin niin vielä pitäisi löysäillä painoissa! :zzzz:

Odotan jo innolla Lahden penkkikisoja viikonloppuna... Katsomon puolella siis tietysti. Onko teistä joku tulossa?

Latest posts

Back
Ylös Bottom