voimaharjoittelun vaikutus muihin lajeihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Tonza
Minkäs mittaisia vaihtoja ne nykykiekossa keskimäärin vetää? Mun käsittääkseni se olis jossain 30-60 sekunnin välillä...

Jos oon oikeassa, niin ei tuohon aikaan ihan järkyttävää kuntoa tarvii. Justiinsa sellaista kuntoa, että jaksaa painaa jonkin aikaa täysillä, vähän niinkuin 400m juoksija... :confused:

Juokseppa 400 meetriä,esim.20-30 kertaa minuutin palautuksilla. Eiköhän nuo huippujääkiekkoilijat ole tuon painoisiksi ja kokoisiksi kavereiksi melkoisen kovakuntoisia jässiköitä. Ja asiaan punttitreenillä on juuri tuo edellä mainittu negatiivinen vaikutus:Muita lajeja ei tule harjoiteltua punttitreenin aiheuttaman ensimmäisen myhkyrän ilmaannuttua esimerkiksi kyynerpään ja olkapään väliin:kippis1:

Olbe: En mä nyt tuota sillä lailla tarkoittanut. Meinasin vaan, että hiukan erilaista kuntoa tarvitsevat kuin jotkut kestävyysurheilijat.

Enkä tarkoittanut väheksyä lätkänpelaajien kuntopohjaa yhtään...

siis kun sanoin vitusti massaa, en tietenkään tarkoittanut mitään kehonrakennusmittoja. mutta yleisesti ottaen jääkiekkoilijat ovat aika isoja poikia. joitain poikkeuksia toki on.
täysillähän siellä kaukalossa mennään, ja just se 30-60sek. tähän tarvitsee nimenomaan anaerobista kuntoa, mutta hyvä peruskunto kannattaa olla pohjalla tätä varten.
ja punttitreenillähän ei oikein suoritettuna todellakaan ole negatiivista vaikutusta jääkiekkoon

Itselläni punttitreeni ei ole aiheuttanut minkäänlaista nopeuden heikkenemistä. Treenailin nuorempana suhteellisen paljon kamppailulajeja, ja nykyisin suoriudun vastaavanlaisella nopeudella kuin ennen punttitreeniä esim. lyöntisarjoista... Ja sama homma 100 metrin juoksun kanssa. Painoa on tullut n.20kg kolmessa vuodessa... Joten sanoisin että punttitreenin vaikutus on yksilöllistä. Samoin on genetiikka nopeiden ja hitaiden ihmisten kesken....

Joku kamppailulajeja harrastava tyyppi, joka käy myös puntilla, voisi kertoilla hieman omasta ohjelmastaa, eli liikkeet toistot jne.

Mä olen harrastanut lähinnä Krav Magaa muutamia vuosia, ja nyt on iskenyt totaalinen kyllästyminen, koska kyseisessä "lajissa" ei pääsee kamppailemaan tarpeeksi, eli toisinsanoen ei sparrata riittävästi.
Aloitan ensi kuun alussa BJJ:n ja yleisestikin NHB-tyyppisen sekatreenin, joka sisältää myös lyömistä ja potkimista yms. kivaa.

On yks laji mihin punttireeni sopii täydellisesti nimittäin

kuulantyöntö

siinä ei kellään o koskaa liikaa voimaa ja laji perustuu räjähtävyyteen

kovia jätkiä ne ois voimailupuolellakin kun A.H tuloksia kattoo

PP 250
JK 300
MV 300

Originally posted by Megamass
On yks laji mihin punttireeni sopii täydellisesti nimittäin

kuulantyöntö

siinä ei kellään o koskaa liikaa voimaa ja laji perustuu räjähtävyyteen

kovia jätkiä ne ois voimailupuolellakin kun A.H tuloksia kattoo

PP 250
JK 300
MV 300
mutta luulisin silti kuulantyöntäjän punttitreenin olevan aika erilaista kuin voimanostajan vastaava, kehonrakennuksesta puhumattakaan. taitaa olla aika nopeusvoimapainotteista toi kuulatreeni. tietysti maksimia myös. helvetti se ois ihanne: vahva, iso ja nopee:hmmm:

Originally posted by beginner
mutta luulisin silti kuulantyöntäjän punttitreenin olevan aika erilaista kuin voimanostajan vastaava, kehonrakennuksesta puhumattakaan. taitaa olla aika nopeusvoimapainotteista toi kuulatreeni. tietysti maksimia myös. helvetti se ois ihanne: vahva, iso ja nopee:hmmm:

Painonnostoliikkeethän ovat tosi räjähtäviä ja tarvittavat lihasryhmät samat kuin kuulassa? Mut eiks meillä ole täällä kuulantyöntäjäasiantuntijoita kertomassa treenistään (katseet kääntyy mörssäriin...)

Originally posted by beginner

Mutta tuskin kovin monen ihanne täällä olisi keskiverto kuulantyöntäjän kroppa - tarkoituksenmukainen mutta harvalla esteettisesti kovin näyttävä.

Tohveli kirjoitti: Keihäsvalmentajani sanoi kun olin nuorempi, että jos punttia treenaat niin älä ainakaan penkkiä, ku susta tulee niin hidas eikä se keihäs lennä mihinkään. No näinhän siinä juuri kävi. Punttitreeni korvasi sitten keihäänheiton kokonaan. [/B][/QUOTE]

No minä en tiedä keihään heitosta yhtikäs mitään, mutta Tapio Korjus nosti n.200kg penkistä ja taas sen verran tiedän puntin nostosta että 200 ei tule penkistä jos sitä ei treenaa........nimittäin itselläni ei ole tullut 200kg vaikka sitä on tullut 15 vuotta treenattuakin mutta lähellä ollaan käyty joka tapauksessa....
Omasta kokemuksesta voi sanoa kun kesäisin sotkeenun mm. sellaisiin lajeihin kuten motocross niin siihen nähden kyllä näyttäis olevan liikaa lihasta...... ja taasen kesällä ei tule käytyä niin paljon salilla(1kerta 2 viikkoon abauttiarallaa) että sen taas huomaa syksyllä voimissa......
Mutta taas esim. Tomi77 oloinen kaveri omaan varmaan suht hyvän kestävyydenkin.........
Ja vaikka mainitsin sanan kaveri niin olen siltikin streitti eli hetero
:D

PacMan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by S225T
Mutta tuskin kovin monen ihanne täällä olisi keskiverto kuulantyöntäjän kroppa - tarkoituksenmukainen mutta harvalla esteettisesti kovin näyttävä.

Arrggghhh, "esteettisesti kovin näyttävä keskiverto kuulantyöntäjän kroppa"...

Ei ne mitkään fitness-kisat ole...

:rolleyes:

Nojoo, ei ny niin paljoo läsää tarviis, mutta esim. Conny Carlsson on aika sutjakan näkönen jamppa samoin kuin se Belonog (tai sinne päin, se Ukrainalainen EM-jamppa). Silti niilläkin kuula lentää kohtalaisen hyvin.

Ikuisuus- ja makuasiahan tää on, mutta mä oon kans mieluiten vahva ja nopee. Ulkonäköseikat on toisarvoisia.

"Tapio Korjus veti 200kg penkistä"

Tota onks missään sivuilla tietoa tosta nimittäin korjus oli
hoikka poika vaikka se nyt ei mitään mutta mitä itse olen
keihään heittäjien harjottelu painoista kuullu niin
100kg penkistä on riittävä tohon lajiin.
Laji perustuu tekniikkaan

Originally posted by Hannibal
Arrggghhh, "esteettisesti kovin näyttävä keskiverto kuulantyöntäjän kroppa"...

Ei ne mitkään fitness-kisat ole...

:rolleyes:

Lue mun posti kunnolla ennenkuin kommentoit.
Sanoinko että kuulantyöntäjälle merkitsee hevonvittua miltä se näyttää?

Lue mun posti kunnolla ennenkuin kommentoit.
Sanoinko että kuulantyöntäjälle merkitsee hevonvittua miltä se näyttää?

Äh, minun korvaani se vain kuulostaa hassulta, kun käyt pohtimaan foorumin väen ihannekropan ja keskiverto kuulantyöntäjän kropan "esteettisen näyttävyyden" välistä suhdetta, kun on kyse kuulantyöntäjän punttitreenin sisällöstä ja nopeusvoimapainottuneisuudesta…

Seppo Räty ei sitten ilmeisesti heittänyt keihästä:lol1:
Ja aikas vähältä tuo 100kg kuulostaa.Paljonkohan Zelezny on pukannut?

No hei RÄTY onkin äijä konsanaan ja kuului raakavoima linjaan
sehän veti rinnallekin "lähelle 200kg"
mutta backley ja makarov on 150kg penkkimiehiä (tietoa)
kummatkin heittäny yli 90m
zelezny on siinä 100 korvilla (98m) ja tämä nykyheitäjien suunta on siihen päin suuntautunut ja siitähän on ollu riitaa noilla valmentajilla että kumpaa linjaa noudatetaan

itse kyllä kannattaisin jorma kinnusen raakavoima linjaa
enkä kalenteri-linjaa

Alivaltiosihteeri:"Seppo Räty heitti 100m ja käsi putosi 70m kohdalle."
Jorma Kinnunen:"Nykyään ei enää osata runtata!"

Saatana,voima jylläämään!

Olen kuullut ton Korjus jutun vuosia sitten joskus silloin tai sitten muutamia vuosia sen jälkeen kun Korjus oli huipulla.......

Ja siitä ei ole tietoa missä sivulla/sivuilla siitä olisi ihan varmaa faktaa....

ja ei ole siitäkään tietoa että onko Korjus nostanut esim "vain" 180 kg penkistä ja se sitten on muuttunut 200kg:si tarinan kierrettyä muutaman suun kautta minulle..

Ja saattaahan se olla että joku n.2000 foorumilaisen joukosta jopa tuntisi Korjuksen että saatais totuus esiin.

PacMan

Back
Ylös Bottom