Voimaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hardy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No Rainelahan minä oon :D ja vitsi toi 10*10 ei ollut!! Kun katsoo -80 luvun huippunostajia (Saarelainen, Rinne), niin he käyttivät kyseistä ohjelmaa ja tulosta syntyi! Itselle tämä ohjelma kanssa sopii ja onhan tulostakin jonkin verran :-)
pieni ohjelman tynkä:
vk1 5*10
vk2 6*10
vk3 8*10
vk4 10*10 ja sitten 10kg lisää ja uusiksi setti.
Tämä tietysti vaatii kovaa kuntoa, mutta alotittelin kannattaa luoda ensin kunnon pohja, ennen kuin siirtyy isoihin romuihin.

ps. Miesten SE-tulokset 100kg : Rauno Rinne 925, 110kg: Hannu Saarelainen 955.............ja millä varusteilla!!!!

No tiedänpä taas minäkin enemmän tästä voimapuolesta. Ilmeisesti tossakaan ei sarjoja kuitenkaan vedetä ns. loppuun asti?

VoimaSuomi sanoi:
Tämä tietysti vaatii kovaa kuntoa, mutta alotittelin kannattaa luoda ensin kunnon pohja, ennen kuin siirtyy isoihin romuihin.

Juuri tämä on se jota ei tarpeeksi koskaan aloittelijalle painota. Ensin hakkaa sitä pohjaa niin sitten on helppo nostaa tulosta! Ja parasta tässä on, että paikat tulee kestämään paaaljon paremmin kun piikaillessa joka toinen kuukausi. Piikkailee sitten kun sillä maximilla on jotakin merkitystä (toki vähän kärjistin).

10x10 on silkkaa paskapuhetta kun puhutaan voimanostosta IMO. jotenkin tästä voimailusta on tehty niin perkeleen vaikeaa. suoria sarjoja loppuun asti ja kun toistomäärät saavutetaan niin lisää rautaa tankoon. ei tarvi piikkailla kun on aina iskussa. itsekin tuhlasin aikaa turhaa nuiden rosentti ohjelmien kanssa(n1,5vuotta ja siinä syy miks ei se perkeleen 2markkaa nouse vieläkään penkistä :curs:, ois vaan tehnyt omaa perus juttua eli suoria sarjoja niin ois tullut ajat sitten seki prkl) ) , nyt oon siirtynyt takas perus systeemiin niin ihan erillain kulkee. mulla siis tällaiset kokemukset penkissä.

Gdane sanoi:
En kyllä ymmärrä miksei tuo aloittelialla toimisi perusvoimaan.
IMO aloittelijalle 100 toistoa esim penkkiä on todella paljon(10x10) ja voimatasoja tuollaisella on todella vaikea nostaa(itselläni ei ainakaan onnistuisi), kestävyyshän tuolla paranee roimasti. eli 10x10 on paremminkin täysin massa ohjelma mielestäni ja kestävyyden kohottaja.

edit: tähänkin asiaan on varmasti yhtä monta mielipidettä kun on reenajiakin eli jokainen on vähän erimieltä asioista :) :thumbs:

neutraali sanoi:
IMO aloittelijalle 100 toistoa esim penkkiä on todella paljon(10x10) ja voimatasoja tuollaisella on todella vaikea nostaa(itselläni ei ainakaan onnistuisi), kestävyyshän tuolla paranee roimasti. eli 10x10 on paremminkin täysin massa ohjelma mielestäni ja kestävyyden kohottaja.
Joo toi 10*10 on vain viimesellä viikolla!

Tuossahan juuri nostetaan samalla sarjalla ja samalla painolla volyymiä!

Ks.
vk1 5*10
vk2 6*10
vk3 8*10
vk4 10*10

Ja editti jatkuu: Kuitenkaan henk koht en noin pitkiä sarjoja tee. Sillon kun on aika vääntää niin painoa on niin paljon ku uskaltaa laittaa ja toistot vängällä alle 8.

neutraali sanoi:
10x10 on silkkaa paskapuhetta kun puhutaan voimanostosta IMO. jotenkin tästä voimailusta on tehty niin perkeleen vaikeaa. suoria sarjoja loppuun asti ja kun toistomäärät saavutetaan niin lisää rautaa tankoon. ei tarvi piikkailla kun on aina iskussa. itsekin tuhlasin aikaa turhaa nuiden rosentti ohjelmien kanssa(n1,5vuotta ja siinä syy miks ei se perkeleen 2markkaa nouse vieläkään penkistä :curs:, ois vaan tehnyt omaa perus juttua eli suoria sarjoja niin ois tullut ajat sitten seki prkl) ) , nyt oon siirtynyt takas perus systeemiin niin ihan erillain kulkee. mulla siis tällaiset kokemukset penkissä.

eli oot palannu taas koko kroppa 3kert viikossa treeniin? nyt ois varmaa hyvä hetki postata sun ohjelma tänne ;)

pååtta sanoi:
eli oot palannu taas koko kroppa 3kert viikossa treeniin? nyt ois varmaa hyvä hetki postata sun ohjelma tänne ;)
en oo palannut vaan oon tehnyt kyllä kokoajan sillä. penkkiä oon modifioinu itselleni sopivammaksi ja jättänyt rosentti ohjelman kokonaan pois eli palannut siinäkin ihan perus juttuun, sillä perus systeemillä sekin nousee kun nousee kerta kaikki muutkin tulokset, toki sillä rosentti ohjelmallakin tulokset nousee mutta paljon hitaammin kuin ihan perus penkki reeenillä(perus penkki reeni=1x5 toisto maksimi ja toisella sarjalla sama paino ja niin monta ku menee ja aina ku eka satsilla 5toistoa saadaan niin tiukkuudesta riippuen 2,5-5kg seuraavaan kertaan lisää jne....). kokeilin penkissä 2x6 mutta se piti jättää koska kuten arvasin 6tuntuu mulle olevan aivan liian pitkä sarja normaali penkissä:)(kapea vinopenkki jalat ilmassa kylläkin otan kutosia), vaikka tuntuis ettei sillä oo vaikutusta että onko se 6maksimi vai 5maksimi, mutta mulle on. niin ja teen nykyään tuon penkin solttu tyylillä. sitte kun olen päässyt omaan tavoite rautaan sarjoissa niin lyödään jalat maahan ja katsotaan tuleeko sieltä mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salomaa sanoi:
No Janihan se.. 10*10 on jo aika legendaarinen systeemi voimailussa. Painot pidetään pieninä ja panostetaan nopeuteen, vyötäkään ei käytetä. Kierto alusta ja lisää malmia tankoon. Kisoihin sitten piikkaus.. Käytetty ainakin penkissä ja vedossa.

Kuullostaa kohtuu mielenkiintoisella tuo 10x10...
Aloitetaanko tota 10x10 tekemään heti ihan suoraan vaik eka jotai 3x5 vai mitä, :rolleyes: ja voiko tämä tosiaan olla tehokas kun vertaa esim johonkin 3x5 sydeemiin joka on aivan erillainen..

Valaiskaa minua tästä 10x10

neutraali sanoi:

Jostain muistelen lukeneeni että teit tuota penkkiä joskus sakken abc:n mukaan. Eikös siitä ollut apua...

Ludvig sanoi:
Jostain muistelen lukeneeni että teit tuota penkkiä joskus sakken abc:n mukaan. Eikös siitä ollut apua...
oli, mutta kuten sanoin kehittyminen on paljon nopeampaa nuilla perus simppeleillä systeemeillä. saa nyt nähdä miten tästä jatkaa kun eilen tein solttu penaa ja tänään oli selkä vitun kipeenä, tiedä vaikka joutuis palaan takas nuihin rosentti ohjelmiin :curs: kun niissä tulee kuitenkin aika paljon keveitä nostoja mitkä ei rassaa kroppaa, en haluais palata, mutta jos ei kroppa kestä muuta niin se on pakko :wall: . pitää miettiä tarkkaan että mitä tässä nyt tekee ja kokeilla muutamia eri juttuja, jos nekään ei auta niin rosentit/hidas kehitys kutsuu jälleen :(

Tuntus ainaki näin lyhyellä kokemuksella et voimareenissä ei koko aika yritetäkään olla siellä suorituskyvyn huipulla. Tehdään vaan perustyötä ja sitten välillä päästään uusiin maksimeihin. Tuolla toisella tavalla, esim. 2x6, 3x5 jne. voimatasot on kokoaika kohtuu hyviä.

Mut toisaalta on hyvä reenatakki välillä huippusuorituskyvyn alapuolella, niin paikatki tykkää enemmän ja päällekki on vähemmän ressaavaa ku ei koko aika yritetä päästä huippusuorituksiin. Tämä vaan IMO.

Ludvig sanoi:
Mut toisaalta on hyvä reenatakki välillä huippusuorituskyvyn alapuolella, niin paikatki tykkää enemmän ja päällekki on vähemmän ressaavaa ku ei koko aika yritetä päästä huippusuorituksiin. Tämä vaan IMO.
tuo voi olla kyllä totta ja varmasti näin onkin, itse ajattelin pudottaaa nyt reilusti painoja penkissä ja alkaa tekeen pitkää sarjaa tuossa penkissä(kokeilu), josko tuo selkäki sen paremmin kestäis. jos ei kestä niin sitten on kaikenlaisia muita systeemejä mitä häytynee kokeilla(ehkä paluu jopa rosentti ohjelmiin). tympäsee ku näiden vammojen kanssa eläessä suurin osa ajasta menee kaiken maailman kokeiluihin :)

neutraali sanoi:
tuo voi olla kyllä totta ja varmasti näin onkin, itse ajattelin pudottaaa nyt reilusti painoja penkissä ja alkaa tekeen pitkää sarjaa tuossa penkissä(kokeilu), josko tuo selkäki sen paremmin kestäis. jos ei kestä niin sitten on kaikenlaisia muita systeemejä mitä häytynee kokeilla(ehkä paluu jopa rosentti ohjelmiin). tympäsee ku näiden vammojen kanssa eläessä suurin osa ajasta menee kaiken maailman kokeiluihin :)
mikset kokeilis 10*10 vetää kerran läpi. Jos oot tehny paljo tollasta tiukkaa muutamaa settiä, niin vois tehdä perkeleen hyvää tollanen jakso välissä. Sitten takas niihin muutamaan tiukkaan, niin tulee se 2 hunttiakin sieltä :D et sä siinä mitään häviäkkään. Pari kuukautta nyt on kumminki niin lyhyt aika ja sulla on koko elämäs aikaa treenata. vaihtelua vähä..

Timba79 sanoi:
Asia selvä, kiitos että valotitte tätä. Muutenkin olisi hyvä vähän pistää pientä perustelua viestin perään. Mistä tuosta aloittelija ottaa selvää mikä on ok, kun toinen ehdottaa 3x5 ja toinen 10x10.

Tossa tais tulla edellisissä posteissa selitystä, että silleen.
3x5 niinku sanoin, hyvä alottelijalle (miksei muillekkin) kun tarkotus on sitä penkkitulosta nostaa. Eli omakohtasena kokemuksena 4 viikossa nousi 15 kiloa. Kyykky parikymmentä, mave muistaakseni 25-30kg.

Back
Ylös Bottom