voimaa otteeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ongelmana on ote: mavessa pettää jne

Ensinnäkin mitä erilaisia harjotteita on(mitkä niistä on hyödyllisiä)
itelle on kertyny tällaisia:
-gripperit (itellä COC)
-farmer's stand, eli siis pidellään joku tietty aikaa painoa
-semmonen rullaussysteemi, jossa keritään levypainoa ylös- alaspäin
-leukoja roikkuen pyyhkeestä

olisko vielä jotain hyviä?
Ja minkähänlaista ohjelmaa noista sais aikaseks

oon viimeaikana vetäny aina treenin jälkeen(3-jakonen) semmosta 3x5 coc:llä ja 2x30s tota käsipainojen ylhäälläpitoa. sanoisin että voimaa on tullu lisää, mutta kiinnostaisi tietää miten muut treenaa. jos vaikka tulisi jotain uusia ideoita :)

Miten pidät tangosta kiinni? Muuta ote niin että pidät puoliavoimin kämmenin kiinni, eli peukalot ei välttämättä edes ota tankoon, tai on vaan muodon vuoks oikealla puolella. Ei pitäs mennä kauaakaan kun ote pitää. Ei sit kannata hirveesti reutoo ja pomputtaa painoa puoliavoimella otteella, voi tanko lähtee käsistä jo ekassa pompussa.

Olen ehkä huono henkilö vastaamaan, koska käsittelen kuitenkin suht pieniä rautoja, mutta toistaiseksi ei ole koskaan otteen pito loppunut ennen kuin ruuti muusta tytöstä. Koskaan en ole myöskään erikseen treenannut voimaa näppeihin, olenpahan vain aina vetänyt ilman remeleitä.

Omat niksit ovat yksinkertaiset: ristiote ja kunnon sormilukko (vaikka kätöset ovat melko pienet). Mun tapa on laittaa huolella magnesiumia kaikkiin sormiin, myös etusormen päällipuolelle. Otteessa sitten puristan peukulla etusormeen. Käsittääkseni idea ei ole siinä, että tankoa puristetaan hullun lailla, vaan pikemmin yritetään antaa sen "roikkua sormien varassa". Tai siis näin olen itse järkeillyt. Pääasia että kädet eivät luista.

No mullakaan ei pahemmin näppi ongelmia ole ollut, mutta koitapa kuvailemiesi ote treenien lisäksi seuraavaa:

Vedä vetotreenin lämmittely kädet samoin päin. Luontevampi vaihtoehto taitaa olla myötäote. Vaihda ristiotteeseen vasta, kun tanko ei enää tunnu pysyvän käsissä. Pyri nousujohteisuuteen eli siihen, että joka treenissä saat viitisen-kymmenen kiloa isomman raudan vedettyä myötä otteella.

Muista harjoittelussa, että forkut ovat aika ikävät jumissa.

Originally posted by PMLats
Olen ehkä huono henkilö vastaamaan, koska käsittelen kuitenkin suht pieniä rautoja, mutta toistaiseksi ei ole koskaan otteen pito loppunut ennen kuin ruuti muusta tytöstä. Koskaan en ole myöskään erikseen treenannut voimaa näppeihin, olenpahan vain aina vetänyt ilman remeleitä.

Omat niksit ovat yksinkertaiset: ristiote ja kunnon sormilukko (vaikka kätöset ovat melko pienet). Mun tapa on laittaa huolella magnesiumia kaikkiin sormiin, myös etusormen päällipuolelle. Otteessa sitten puristan peukulla etusormeen. Käsittääkseni idea ei ole siinä, että tankoa puristetaan hullun lailla, vaan pikemmin yritetään antaa sen "roikkua sormien varassa". Tai siis näin olen itse järkeillyt. Pääasia että kädet eivät luista.
Samoin täällä. Tuo samainen ote. Miulla on pahoja kokemuksia tuosta kannattelusta. Tuli vasen kynärvarsi julmetun kipeäksi - yksipuolinen rasitus. Noita rullauksia olen joskus tehnyt. Hyvä pumppi niillä tuli ja kai jonkin verran puristusvoimaakin. Kotona olen grippereillä leikkinyt, minkä olen havainnut olevan tehokkain tapa. Sitä kun voi harrastaa TV:tä katsellessakin. (Ja se on käynyt alkuverrasta leuanvetoja tai hauiskääntöjä varten.) Tällä hetkellä puristusvoima on kyllä ihan alamaissa, en taatusti jaksaisi kannatella enkkapainoa mavessa edes sen noston ajan. Mutta treenikausi on alussa, uskon sen siitä vielä nousevan.

Minä käytän tuota painonnosto-otetta, eli hook grippiä. Eli peukalo alle ja etu-ja keskisormilla painetaan peukaloa. Aluksi sattuu niin maan perkeleesti, mutta aika nopeasti nuo peukalot tottuvat.

Koklaappa myös tehdä duunia paksulla tangolla esim. heittämällä pyyhkeen normaalin tangon ympärille. Mun lempparit on leuat tällä menetelmällä.:thumbs:

Itse olen puristus voimaa saanut ihan kivasti lisää siten, että otan kaksi levypainoa 5-10kg ja roikutan niitä sivulla samalla puristaen niitä kämmenellä vastakkain. joku 30sec kerralla pari kolme kertaa salitreenin aikana. tuossa toteutuu juuri tuo edellämainuttu avoin kämmenote ja joutuu tosissaan puristamaan että ne painot pysyy.

Mavessa tanko kyllä vaikuttaa tajuttomasti. Uudella voimanostotangolla vetäessä sormiin sattuu koska pyällys on niin karhea. Huonolla tangolla ei auta mikään, jos ei sitten solmi käsiä umpparille tangon ympärille. En ole kokeillut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näppivoimaa saa treenaamalla kyynärvarsia. Sinulla on kasassa jo ihan hyviä harjoitteita, mutta koetapa sovittaa ohjelmaan myös esim. hauiskääntö myötäotteella ja ojentajapunnerrus taljassa vastaotteella.

Suositut

Back
Ylös Bottom